Vizitator Postat Ianuarie 5, 2019 Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 Al meu motor are trei lanturi cred ca mai dureaza o vreme pana pica ceva la el ,dar anexele de pe langa el sunt muci...apoi nu compara presiunile de lucru la pompa de injectie de la motorul diesel cu cel pe benzina ca nu e deloc acelasi lucru! Link spre comentariu
mac01 Postat Ianuarie 5, 2019 Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 (editat) Acum 59 minute, andreigradu a spus: . Diesel-ul se strica pentru ca motorina e prea uscata si nu ofera ungere. E scris si la Bosch pe site ca la motorina sa se adauge ulei 2T ca sa protejeze pompa. Ciudat...pe prospectul tuturor uleiurilor 2T scrie a nu se combina cu motorina. Ai vreun link unde pot sa citesc ca Bosch recomanda asa ceva? Editat Ianuarie 5, 2019 de mac01 Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 5, 2019 Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 Acum 2 ore, validae a spus: ,,merge ca vioara,, = scartaie din toate incheieturile Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 5, 2019 Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 (editat) Nu m-am gândit la asta, sincer.....eu interpretasem că sună ca o vioară bine acordată.Dar mai am de învățat.....ca tot omul. Am primit și eu de la mai mulți mecanici (și utilizatori) de Diesel indicația că ar fi bine să adaug un litru de ulei de drujbă la un plin de rezervor, ca să îmbunătățesc ungerea părții de injecție, dar nu am făcut-o niciodată.Dacă nu scrie și în cartea mașinii asta, nu cred că e cușer...Ba acum o lună, din grabă am băgat 3 litri de benzină în loc de motorină, bine c-am observat la timp.Am mers spășit la pompagiu și i-am zis că am făcut o prostie, dar omul când a auzit că am băgat doar trei litri, mi-a zis că nu-i mare problemă, să mai bag minim zece de motorină peste și e OK.Ceea ce am și făcut, după un calcul sumar am dedus că aveam douăzeci de motorină și trei de benzină.Am mers strângând din fund până la serviciu, mă gândeam că la primul sughiț al motorului opresc pe dreapta și chem salvarea.....dar n-a sughițat deloc. Editat Ianuarie 5, 2019 de validae Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 5, 2019 Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 Problema cu distrugerea pompelor de injectie la Diesel a aparut in urma trecerii de la motorina E3 la E5. In esenta difera concentratia de sulf care asigura ungerea elementelor de inalta presiune de la Diesel. In mod normal ar fi trebuit adaugati aditivi in motorina pentru prevenirea uzurii pompelor de generatie veche dar ... Urmarea a fost ca multe masini dotate cu sisteme de injectie pentru motorina Euro 3 au avut de suferit. Cele mai cunoscute au fost motoarele Renault 1.5Dci cu sisteme Delphi Diesel, culmea era ca se uza pompa cu palete prima data nu partea de inalta presiune. La Ford cam la fel erau modele cu aceeasi problema, vestita "pilitura" in sistemul de alimentare. Urmarea a fost ca posesorii adaugau ulei 2T in motorina, concentratii intre 1:50-1:200, fiecare cum crede in fapt dar au scapat de probleme. Eu pun cam 1:100 la Patrol si 1:50 la motocultor, sint motoare Diesel clasice si n`au nici pe gaia daca merg doar cu ulei, conditia sa fie cald/fluid. Diesele moderne sint deja pregatite pentru motoria Euro 5, totusi sint posesori care folosesc si la ele ulei 2T sintetic, se pare ca este util pentru injectoare CR. 2 Link spre comentariu
mac01 Postat Ianuarie 5, 2019 Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 Asta o stim cu totii...bubuie forumurile de aceasta problema...dar eu vreau sa vad unde recomanda Bosh asa ceva? Nu ca as fi Gica contra...si eu folosesc 2T...acum merg pe un aditiv adus din Germania...special pentru motoarele diesel. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 5, 2019 Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 Daca pe mine ma intrebi, nu pot raspunde, n`am auzit de asta. Link spre comentariu
mac01 Postat Ianuarie 5, 2019 Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 Nu pe tine...pe colegul @andreigradu el a specificat ca Bosch recomanda asa ceva! Vreau sa vad si eu unde recomanda Bosch folosirea uleiului 2T in sistemul de injectie....mai mult de curiozitate. Link spre comentariu
norad Postat Ianuarie 5, 2019 Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 Tind sa cred ca motoarele Diesel actuale sunt mai sensibile ca cele din trecut. Am condus ARO; motorul respectiv cred ca mergea si cu ulei. Foarte greu de pornit iarna masina ARO. Am colegi care au masini Diesel si care alimenteaza numai cu un anumit tip de motorina (candva mai scumpa decat benzina) pentru ca, sustin ei, altfel "bate" motorul. Iarasi, la schimb de ulei baga uleiuri foarte scumpe, ca de nu "tacane" motorul. La masinile mele, benzinare, nu am sesizat vreodata vreo diferenta intre tipul (marca) de benzina sau la marca de ulei folosit. Sunt si eu curios daca e adevarata faza cu bagatul uleiului in rezervorul de motorina. Desi, am mari indoieli. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 5, 2019 Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 Faza cu bagatul este adevarata, multi cu agregate mai vechi baga si nu au probleme. Ca are sau nu efect...asta au masurat altii, vestitul test cu bila de otel, si se pare ca da, are efect acel adaos de ulei in motorina, este mic dar sa nu uitati, motoarele in 2T functioneaza cu amestec de 1:33-1:100, ultimele erau cu uleiuri dedicate de la producatori, ex Dolmar, desi am acel Dolmar nici o data nu mi`a trecut prin minte sa folosesc acea concentratie la ea, mai repede 1:40. Link spre comentariu
andreigradu Postat Ianuarie 5, 2019 Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 (editat) A existat acum 5-6 ani o astfel de " recomandare " pe care nu o mai gasesc, dupa inceperea montarii de motoare diesel pe Logan. Tot picau pompele de injectie la 110-130.000km si prin adaugarea de ulei 2T s-a dublat viata pompelor respective. Cam toti soferii de camioane care locuiau la tara aveau acasa un Logan diesel... Acelasi scandal a fost prin 2011-2012 cu niste modele WW care in Romania au fost rechemate si li s-au schimbat pompele de injectie in cadrul garantiei. Un coleg avea o Jetta Diesel si la 90.000 a picat injectia. I-au schimbat-o gratis. ... La acea vreme discutia a fost despre masinile : non euro, euro1, euro2 si euro3. Nu intrau in discutia respectiva modelele comonrail pentru ca avau deja filtru de particule si exista riscul infundarii....Anumite motoare Euro4 pot functiona cu ulei de rapita, dar fara filtru de particule. Aditivii de ungere pentru motorina sunt foarte buni, mai scumpi.... Uleiul 2T a fost la indemana oricui la vremea aceea si era foarte ieftin. ... Toate motoarele diesel cu pompa clasica de injectie cu tevi functioneaza cu ulei de floarea soarelui ( de la non euro pana la euro 3 ) cele cu pompa comon rail ar putea functiona cu un amestec, sau cu ulei de rapita incalzit la 90grade. Am un amic care a pus pe un Ford Focus comonrail diesel alimentare vara cu ulei de rapita. Era cu incalzitor pe tevile de la intrarea in pompa de injectie cu rezistenta electrica si comuta pe apa calda cand era cald motorul. ... Eu folosesc vara doar ulei de floarea soarelui si iarna/sub 10-12 grade amestec 60%ulei 40% motorina . Iarna cand mai gasesc gaz lampant mai adaug cate 1L gaz la rezervor. Opel Zafira A motor 2L Y20DTH 101cp, 1580kg masina goala. ( se adauga combustibil, bagaje, oameni ). Asta vara cand a fost motorina 6 lei eu cumparam ulei de la Kaufland cu 3 lei in zilele cu oferta... In rest 3,7 lei e tot timpul. Sunt deja in anul 3 de folosire a uleiului, si se simte in buzunar economia. ... Consumul e 11-12% in oras- Bucuresti si 6.0 - 6.8% in exterior. De obicei resetez in fata blocului si citesc cand ne intoarcem din deplasare tot in fata blocului si aia consider exterior. Ca oricum pleci de acasa si dupa deplasare revii, deci media asa mi se pare sa fie considerata cea de exterior. Am reusit un cost de 46 lei pornind din Bucuresti pana langa Craiova 30km , total 270km. Cel mai economic condus. ... Acel ulei 2T la Logan se punea cam 1:50, ziceau ca apare un usor fum dupa masina, ca la drujba, dar la tara...merge.... ... Multi ani la tractor U650 am adaugat ulei hidraulic, e foarte fluid/subtire si in combinatie cu motorina tine motorul mai rece si consumul mai mic. La arat de la 30L/ha cu motorina euro5 am ajuns la normal 20L/ha. Fiind foarte uscata crestea consumul exagerat. Acum pun ulei si zboara pe tarlale... unde mai pui ca atunci cand e oferta iau cate 100-200L cu 3 lei/L Editat Ianuarie 5, 2019 de andreigradu Link spre comentariu
dany_cta Postat Ianuarie 5, 2019 Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 7 hours ago, norad said: Sharky, oamenii ce asteptau la service si cu care am discutat, se plangeau de injectoare, "rampa" (nu stiu la ce se refereau) si filtru de particule. Cei cu Diesel. Si ziceau ca au pus motorina de calitate. Deocamdata, la Fiat n-am avut probleme la motor. Am avut (si mai am) alte probleme. Nu stiu ce inseamna motorina de calitate. Eu am condus Diesel acum multi ani (ARO), dar motorul respectiv mergea cu orice tip de motorina. La masinile pe benzina pe care le am (si pe care le-am avut), nu am bagat o anumita marca sau tip de benzina. Am pus de la orice benzinarie. Si nu am avut niciodata probleme legate de calitatea benzinei. Se mai plangeau cei ce asteptau la service de fumul scos de motoarele lor Diesel. Oricum, motorul cu benzina 1.4 de la Fiat consuma foarte mult. Mai mult decat un motor de 2.0 benzina aspirat (mai am o coreeana, Hyundai Sonata). De fapt dieselul respectiv era chiar in top-ul motoarelor diesel. Un motor extrem de economic si silentios. JTD-urile au fost cele mai evoluate motoare diesel cu cate o generatie in fata celorlalti, de fapt chiar fiat-ul a inventat common rail-ul care ulterior a ajuns pe toate masinile diesel. In timp ce unii critica jtd-ul de la fiat, lauda cdti-ul de la opel care este pur si simplu acelasi motor, si Fiat si Opel fac parte din General Motors si motoarele de top diesel (cdti) de la Opel sunt motoare Fiat, nimic mai mult, nimic mai putin. Am fost si eu la o semnatura distanta sa plec cu un punto 1.3jtd nou nout de la Fiat, dar cu pixul in mana, in ultima secunda am hotarat sa las dieselul pentru la batranete. Acum daca s-ar repeta situatia - as semna. La toate service-urile o sa vezi oameni cu masini cu probleme, crezi ca la Mercedes sau BMW nu vezi asa ceva ? Crezi ca nu vezi oameni cu injectoare defecte sau altele ? Injectoarele oricum nu sunt productie Fiat dar perioada 2000-2010 a fost exact perioada in care toti erau obisnuiti cu tdi-urile clasice din 90, ruginite aduse de la nemti la care le schimba duza si un gigel intr-un garaj cu o pompa hidraulica manuala de inalta presiune si un manometru (chiar asa era atelierul aici, un gigel cu o menghina si o pompa de mana prinsa in ea, cu manometru), si automat toti criticau injectoarele electronice/piezo pentru simplul fapt ca nu erau ei capabili sa le repare sau sa inteleaga cum functioneaza. Nu intelegeau tehnologia multijet si avantajele aduse, acum toti producatorii au adoptat-o, 15 ani mai tarziu. Legat de consumul 1.4 vs 2.0 la benzina aspirat, consumul este dat de sarcina (aici intra si aerodinamicitatea care este o sarcina pe motor) si de stilul de condus. Ambele motoare au randament similar in conditii de folosire ideale, daca ala mic consuma mai mult decat ar trebui inseamna ca e suprasolicitat. Daca conduci 1.4 de transportat marfa cu acelasi stil de condus ca un 2.0 sedan aerodinamic, normal ca o sa consume mai mult ala mic. Link spre comentariu
adrian_pic Postat Ianuarie 5, 2019 Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 4 hours ago, dany_cta said: Am fost si eu la o semnatura distanta sa plec cu un punto 1.3jtd nou nout de la Fiat, dar cu pixul in mana, in ultima secunda am hotarat sa las dieselul pentru la batranete. Acum daca s-ar repeta situatia - as semna. Nu esti singurul care a ratat o ocazie buna. 1.3 jtd are distributie pe lant. Cunosc pe un tip care a fost "blestemat" de sefu' lui cu un punt de 1.3 jtd si nu reuseste sa-l distruga (vrea si el o masina noua ). Distributia este originala si a trecut de 250.000km. Mie mi-ar fi placut totusi un Alfa Romeo Mito cu 1.3 JTD . Putina lume stie ca FIAT are cele mai multe brevete in industria auto. Combinatia mortala este la opel: motor fiat JTD + cutie automata japoneza! Opeluri aduse cu peste 300.000km in bord merg inca brici in RO. (nu aduse de samsari!!!). Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 5, 2019 Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 (editat) Da, de mentionat a n-a oara ca daca e vorba de un opel care duce 300kkm duce 300 de nou, nu inca 300 dupa ce l-ai luat de la samsar! Dupa cum zicea Dany au injectoare bosch, plus egr-ul pus chiar deasupra motorului, una doua il dai jos, idem si pt bujii incandescente. Injectoarele bosch si pompa duc mult si bine. Distributia e usor de schimbat, cel mai nasol lucru e de la cel de 16v galeria, dar se scot clapetele se sudeaza gaurile si gata. Sau iei cel e de 120cai 8V chip la 180 si tot bine merge si ala. Volanta e nasoala, dar acu 2500lei la 200kkm nu e asa o tragedie. Sau la opel de prinzi cutia m32 cu cuplu max 300, nu se impaca bine cu un chip de 400Nm, in special la mers extenr preponderent in v5 si v6. Dar decat sa aleg 1.9 cdti as alege 2L turbo de la opel z20net, tine distributia 300k, se pune gpl, si tot acolo iese la consum. Cu un IC mai mare si in varianta facelift cu injectaore mai tzapene si cu turbo luat de pe saab duce 280 cai. Altfel te multumesti cu 240, sau evident standardul de 175. Si nu transpiri ca daca pica pompa, dar transpiri cand se scumpeste GPL-ul. Domnu Andrei, nu generalizati, una e o marca, una e alta, una e un motor, unu e altu. Gneratia mercedes <2010 au motoare care duc milionul cu o distributie. Urmatoarea daca duce 300k esti fericit! De bujii la benzina: unele motoare au date bujiile la 160kkm. Producatorul specifica clar asta! Acu evident nu se asteapta sa pui bujii de sinterom. LEgat de renault, cred ca stiti ca in franta au trebuit sa recunoasca niste defecte, unul find cavitatia care o facea pompa cu palete. La noi, e motorina proasta domne! Bine ca alte masini merg bine merci, dar renault are probleme. Are probleme pt ca modelele alea sunt de cacao, scurt si la obiect. Nu ca e dieselul naspa. LEgat de fiat, n-as zice ca ei au inventat common rail, doar conceptul exsita, dar eu au avut cojones sa incerce sa il puna in practica, in timp ce VW o ardea la rece cu PD. Pana la urma nu le-a iesit, fiind in impas financiar si partea de cercetare inceputa de magneti marelli a luat-o bosch. Bine ca au spart gheata. BTW, incerc sa caut un articol cu o plangere facuta de opel in Germania in care anunta ca ei au testat motoarele concurentei, si nu-s prea ok dpdv al noxelor si nu e o concurenta corecta in gelul asta, gen standarde duble. ASta inainte de diesel gate. Evident nu s-a intamplat nimic. Editat Ianuarie 5, 2019 de Sharky Link spre comentariu
dany_cta Postat Ianuarie 6, 2019 Partajează Postat Ianuarie 6, 2019 (editat) 3 hours ago, Sharky said: Dar decat sa aleg 1.9 cdti as alege 2L turbo de la opel z20net, tine distributia 300k, se pune gpl, si tot acolo iese la consum. Cu un IC mai mare si in varianta facelift cu injectaore mai tzapene si cu turbo luat de pe saab duce 280 cai. Altfel te multumesti cu 240, sau evident standardul de 175. Si nu transpiri ca daca pica pompa, dar transpiri cand se scumpeste GPL-ul. Imi vine greu sa cred ca un 2.0turbo pe gpl ar iesi la consum ca un 1.9cdti la bani la final. Ca sa nu mai amintesc de ce presupune montarea gpl-ului pe un motor turbo... Eu doar de curiozitate am intrebat si s-au speriat aia de la atelierul de gpl cand au vazut cat costa la final, era ceva de genul 2000euro instalatia pentru 2.0turbo. E aiurea, sa cumperi un turbo ca sa pui gpl pe el, nu crezi ? Ma distreaza cat de usor vorbesti de cip si de urcat in puteri extreme, de parca nu ar exista nici un efect negativ, gata, ne punem cip-uri si cip-uri la cip-uri si cip-cirip-uri si facem sute de cai. Da, o sa imi arati nu stiu ce fise cu castig pe dyno si gata, fara sa imi arati ca de fapt tot ce face un cip e sa imi mareasca presiunea in turbina, scoate limitarea si baga masina pe amestec sarac, ca injectoarele saracele nici ele nu duc prea mult. Ca sa pot sa raman in limite normale dupa cip a trebuit sa schimb injectoarele de la 380cc la 460cc, a trebuit alt regulator de presiune, unul mai precis si reglabil si automat scump, alt senzor MAP pentru ca cel original nu putea sa citeasca peste 1bar, a trebuit alta pompa de benzina si automat alte conducte ca sa nu o fortezi sa impinga totul pe refulare si modificarile de rigoare pe traseu, alta evacuare... Ce usor se castiga caii dintr-un simplu cip ... Tu faci un cip si gata, ai castigat 40% putere (175 la 240) dar intrebarea este: ai unde sa refaci motorul dupa aia ? Stiu, tu esti expert in calcule si de-astea dar vezi ca motoarele turbo sunt alte bestii fata de ce sti tu, multe lucruri elementare difera inca de jos. Editat Ianuarie 6, 2019 de dany_cta Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum