Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Merita sa cumperi Diesel?


Vizitator

Postări Recomandate

Aia zic, te scoti usor daca stii cum sa pui problema. Nu ai rechemari in service, nu intra oameni la parnaie, nu ai reputatia stirbita, tu esti in continuare producatorul de top de sisteme de injectie. 300 mil vs miliarde? Ieftin, zic eu!

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Lasa moralitatea laoparte. Aici e vorba de legi si avocati. In mod sigur au fost sfatuiti cum sa procedeze asa incat incazul unui proces sa se scoata spunand ca ei au facut parti componente in buna credinta, nu au facut cap coada un ssitem de fentat si nu ei l-au dus la omologare. Ca se putea fenta cu sistemul lor, mai mult ca sigur, dar decizia finala era la latitudinea VW, iar softul folosea la teste interne, ca ei au fentat cu el, e alta poveste.

Scuze gaseau pana maine, de aia au scapat cu amenda, fara puscarii, recheamari si alte povesti.

 

Chiar de aia au fost scutiti, crezi ca VW putea plati niste sute de milioane si sa scape?

Plus pe cei care remapaeza motoare crezi ca ii intreba cineva de sanatate? Crezi ca mai iese ceva bun de acolo?

Crezi ca alora le pasa?

 

De ce crezi ca au iesit simplu din schema? Dai banu, si gata, scapi cu basma curata.

Fara procese si alte povesti care le strica imaginea.

 

E f bine ca a aparut acest scandal, s-a constientizat ca normele asa cum erau erau degeaba si ca e cazul sa se mearga inainte.

Tehnologia permite, daca oricum fabricam masini, macar sa le fabricam calumea.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Domnule, nu am discutat decit despre faptul ca Bosch au fost vinovati de producerea softului "pacalici".

La cerere, la necerere, l`au facut si si`au asumat responsabilitatea pentru a nu ajunge in tribunalele americane.

Platind si`au recunoscut vina.

Asteptam urmarea in Europa!

P.S.

Domnule, nu este amenda, ( amenda = fine in limba de peste balta) este o intelegere intre parti, cam ca la noi, platesti paguba si se incheie cu NUP.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Fix in linkul pus de tine scrie: bosch denies any wrong doing. Nu ma bag sa traduc.

 

Aia e o plata gen lasa ma nene in pace. Nu eu te am fentat. Nici nu au cu ce ii prinde, dar un proces de genul iti strica imaginea.

Am spus de n ori. Din soft cam la toate masinile poti dezactiva o groaza de chestii. E de vina bosch ca a permis asta?

Vinovat e ala care le dezactiveaza si e de rea credinta.

De aia nu se baga nimeni pe ei. Sunt chestii greu de demonstrat mai ales cand si u acoperit asa bine urmele.

 

Pana la urma trebuie sa fii ipocrit sa duci asta pana in panzele albe atata vreme cat masinile sunt oricum un progres fata de generatiile anterioare. Parnaie, amenzi, despagubiri si construit un mecanism care sa previna asta.

Nu poti inchide vw sau opri productia de masini.

 

Nu le mai purta grija. Asteptam sa vedem, ne baga taxe? Sau o mai lalaie pana dupa alegeri? Ca sa pice in sarcina celorlalti si apoi sa zica lumea ce bine era cu dancila, nu aveam taxe...

Pana acum doar in nemtia au bagat restrictii serioase, restul tarilor importa in draci.

Editat de Sharky
Link spre comentariu
Acum 1 oră, Sharky a spus:

Pana la urma trebuie sa fii ipocrit sa duci asta pana in panzele albe atata vreme cat masinile sunt oricum un progres fata de generatiile anterioare.

Care progres? Masini cu aspect exterior agresiv, motoare de drujba, plastic cat mai mult, cutii de viteza fara sincroane?

Link spre comentariu

Era vorba de poluare, dar putem include consum si performante dinamice imbunatatite.

Doar fiabilitatea s-a dus in jos la unele modele, s-a dus in sus la altele, nimic nou aici.

 

 

Editat de Sharky
Link spre comentariu
Acum 1 oră, Sharky a spus:

De aia nu se baga nimeni pe ei. Sunt chestii greu de demonstrat mai ales cand si u acoperit asa bine urmele.

 

Deci, dacă poți fura inteligent...bravo ție!NU?:rade:

Link spre comentariu

Moralitatea e una, legea e alta. Dar posibil sa fie prea greu de inteles.


Nu ei au furat.
O fabrica poate construi rangi, flex-uri, clesti de taiat sarma cat degetul, etc.
Asta nu inseamna ca e partasa la un furt daca unul le cumpara si le foloseste in diverse scopuri mai putin nobile.
 

Link spre comentariu

@daniels Daca tu cauti sau cataloghezi cit de mult se apropie masina de un tanc, atunci da ai dreptate, masinile noi sint facute mai prost, DAR si aici este un mare DAR:

la noile masini, chiar asa din plastic cum zici ca sint facute acum, in caz de accident (si ma refer la cele facute bine si care cam costa spre si peste 20Keuro) habitaclul cu pasagerii este mult mai bine protejat. Chiar faptul ca multe elemente de caroserie sint facute din plastic ajuta la disiparea energiei de impact (vezi cu se comporta masinile de F1 la impact) astfel incit pasagerii trebuie sa suporte energii mai mici in caz de accident. Da, masinile sint bune de aruncat chiar la accidente la viteze mai mici, accidente la care o masina gen tanc de acum 30-50 de ani ar fi putut sa scape mai intreaga si sa mai poata rula dar energiile pe care trebuie sa le suporte pasagerii erau semnificativ mai mari. La masinile noi nu se mai pune accentul ca masina sa scape cit mai intreaga ci ca pasagerii sa scape cu raniri cit mai mici si asta in detrimentul integritatii masinii.

Am vazut accident in care masina a facut tumbe pe cimp pt ca soferul a preferat sa iasa in decor decit sa suporte un impact frontal la viteza mare. Acea masina s-a dezmembrat efectiv motorul zburind la zeci de metri departare dar pasagerii s-au dat singuri jos din masina si a doua zi au fost chiar la servici. Masina a fost ditrusa complet dar pasagerii au scapar cu raniri minore. Pe urma sint tot felul de protectii ACTIVE care sint implementate pe masinile noi gen ESP , ABS etc, protectii active care ajuta foarte mult mai ales pe soferii care nu au zeci de ani de experienta. Sint multi aici pe forum care au fost ajutati macar odata de aceste protectii active, eventual scapind fara nici un incident.

 

Legat de SW ar trebui sa stiti ca modulele electronice facute de diferiti producatori pt anumite branduri auto contin intern si SW de la producatorul masinii si nu este facut numai de producatorul modulului electronic. Nu stiu exact cum sta treaba cu SW care pacalea testele dar daca s-a putut demonstra ca nu SW facut de producatorul modulului electronic ci SW facut de producatorul masini a luat decizia de a pacali testele atunci producatorul modulului electronic este vinovat numai de faptul ca SW lui a permis SW facut de producatorul masinii sa ia astfel de decizi dar aici se ajunge la aste chestii greu de indentificat de persoanele neimplicate. 

Link spre comentariu
5 hours ago, Sharky said:

Fix in linkul pus de tine scrie: bosch denies any wrong doing. Nu ma bag sa traduc.

 

Aia e o plata gen lasa ma nene in pace. Nu eu te am fentat. Nici nu au cu ce ii prinde, dar un proces de genul iti strica imaginea.

 

Atit timp cit platesti sa nu fii trimis in judecata poti spune orice.

Au platit pentru ca stiau ca incaz de judecata vor fi condamnati la o suma probabil mult mai mare.

Judecata era in state unde puteau sa gaseasca exact 7 indivizi care sa gindeasca asa prost ca mine si

o bagau pe mineca... gaseau poate chiar 12!

:d

Platim, gargara, case closed and next time!

 

 

 

Link spre comentariu
5 hours ago, dany_cta said:

Acuzam fabricantul de arme ca un nebun a deschis focul intr-o multime ?

Acuzam fabricantul de camioane ca un alt nebun a intrat cu camionul intr-o multime ?

 

Bosch face echipamentele respective pentru toate masinile produse, pentru toate brandurile, totusi Mercedes, BMW, Opel, Fiat, Renault si ceilalti nu au fost acuzati ca ar falsifica emisiile. Vw le-a falsificat, nu bosch.

 

Domnule, ai perfecta dreptate, la fel cum a dat acest exemplu si @Sharky, de asemenea @ daniels a relevat aspectul cu manipularea datelor, VW le`a "manipulat", corect. Bineinteles cu un camion poti omori o groaza de oameni, totusi scopul camionului este sa transporte ceva, la fel cu arma poti asasina un om si nu este tras la raspundere fabricanutul dar scopul in care a fost facuta acea arma este de aparare, vinatoare, folosire in caz de razboi sau pur si simplu tir. In felul acesta si pomul poate fi vinovat deoarece un descreierat rupe o craca si`i da in cap unui nevinovat, poate fi considerat pomul vinovat? nu! el doar facea acolo umbra, ala era scopul lui.

Pe de alta parte in cazul Bosch a existat acolo o mica rutina, programel ceva care facea doar un lucru, cind depista ca masina era pe bancul de teste ridica un flag " achtung die amerikaner testen"! la care atentionare se trecea la reconfigurarea parametrilor motorului, bineinteles de catre VW.

Un lucru este evident, rutina aia nu facea nimic altceva decit sa atraga atentia ca masina este in test pe banc, care era rostul? sa scoata un steag pe capota sa arate ce destepti sint cei de la Bosch? :d sau ...

Asta li se incrimineaza celor de la Bosch, faptul ca au facut ceva care de la inceput favoriza infractiunea, mai mult decit atit, fara acea detectie nu se putea "pacali" testul!

Au facut`o si si`au asumat`o platind intelegerea catre americani pentru a nu fi incriminati intr`un proces costisitor din toate punctele de vedere.

Se pare ca nici altii nu`s mai buni dar VW a fost prins cu ocaua mica la american si aratat cu degetul, ceilalti momentan au scapat.

Nici la cei cu AdBlue nu`i mai bine, dupa Dieselgate cei cu BMW, Merc echipate cu AdBlue dupa prima trecere prin service au inceput sa reclame ca deja pe la 3-5000Km se cam termina rezerva de Ad si problema mare...nu stiau ce si unde sa puna ca pina atunci completarea se facea in service din revizie in revizie...

Epopeea nu s`a terminat, procurorii nemti is mai nou tare curiosi sa citeasca mailurile dintre Bosch si Vw in problema softului buclucas.

 

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Man, putem specula cu daca si cu parca, dar nu ai de unde stii ce au facut aia.
Mai ales intr-o chestie cu atatea variabile.
Toate astea trebuie probate, nu merg pe banuieli.


Sa ai un flag cand se invart doar rotile din fata.
Ghici ce, si anumite masini au asta, altfel cum faci testul de frana sau test pe dino fara sa iti intre ESP?
Crezi ca la ESP ii place ca niste roti sa alerge si altele sa stea fixe?
La unele ESP-uri se prinde masina, in altele iti face pom de craciun in bord si iti trage frana si taie puterea motorului.
E ilegal oare?
Remapari  dinamice in functie de situatie au toate motoarele moderne.
De aici doar niste mici pasi te despart sa le legi pe astea doua.


De aia iti spun, domeniul e prea complex dpdv tehnic ca sa il judeci de pe margine cand habar n-ai tehnic ce e acolo.


Am mai spus la 1.8T ai niste flag-uri de dezactivare control lambda, dezactivarea injectiei in catalizatoare la ture si sarcini mici pt a le tine calde.
E ilegal pt bosch ca a pus asta in soft? 
Orice om cu un tester de 100lei le poate dezactiva!

Las-o incolo de treaba ca nu esti nici specialist tehnici nici in drept.
Dar imparti verdicte mai ca un judecator de mare clasa.
Zi mai bine daca stii ceva de poluare, poate stii o masina diesel de cumparat sau o masina pe benzina care bate dieselul cand tragi linie.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Domnule, nu impart nimic, mai citesc presa, mai scapa una, alta, pe ici pe colo... si inteleg ca daca esti curat nu arunci cu banii sa obtii NUP.

Ca sa detectezi conditia de test e ceva mai complicata rutina, altfel la primul test dyno ar iesi masina cu vreo citiva zeci de cai si Nm mai putin.

Pina la urma daca nu se lacomeau la putere nu aparea problema asta, acuma cu ECU remapat trec fara problema testele Euro 6, cu conditia sa nu le scoata

proprietarul EGR-ul sau FAP-ul ca se infunda.

Cam greu un benzinar sa bata un diesel la consum, la tras linia probabil ca un Logan este una dintre cele mai bune optiuni tinind cont de pretul deplecare.

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări