Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Merita sa cumperi Diesel?


Vizitator

Postări Recomandate

Văd că unii cred în povestea cu poluarea...și susțin ideia că mașina trebuie schimbată ...la 5-10ani(max.)  cu una nouă...așa cum ar vrea producătorii de mașini!
Dar nu le trece prin cap,cam câtă poluare se face,de  atunci de când se reciclează o mașină veche ...până se fabrică una nouă și teoretic mai ne poluantă (dacă nu se falsifică testele...ca la vw) 

După părerea mea ...lumea ar fi mai nepoluată dacă mașinile s-ar repara/întreține corespunzător  ...

Da...știu că unora(care n-au ce mai face cu banii) le pute o mașină veche de 10 ani...dar, dacă le pasă de poluare și de sănătatea planetei ...ar trebui să-și mai regleze nasul...pe sensibilitate mai scăzută sau să mai spele mașina din când în când!:rade:

 

Editat de elmar
Link spre comentariu
3 hours ago, Sharky said:

Bosch face sistemul de injectie, tot softul ala, uC si alte anexe.
Nu e vorba de o cutiuta care o pui separat.

 


Scandalul e naspa pt ca a fost vorba de inselaciune. S-au fentat niste teste de omologare.

Cutiuta aia o poti pune dupa aia, liniile alea de cod scrise de catre cei de la Bosch au permis fentarea rezultatelor.

Bosch este cel putin la fel de vinovat in scandalul acesta.

Au scris si stiau ce scriu, de ce? pentru bani!

Aia trebuie sa plateasca si ei, cred ca un avocat i`ar putea incadra usor de tot macar la favorizarea infractorului!

De ce au scapat? probabil asa e jocul sau inca nu au ajuns in acel punct.

 

 

 

Link spre comentariu

DAca o iei asa e vinovat si chinezul a cui e hala care a asamblat ECU din acea masina!

Acum 27 minute, Ion_Bumbu a spus:

Cutiuta aia o poti pune dupa aia, liniile alea de cod scrise de catre cei de la Bosch au permis fentarea rezultatelor.

Bosch este cel putin la fel de vinovat in scandalul acesta.

Au scris si stiau ce scriu, de ce? pentru bani!

Aia trebuie sa plateasca si ei, cred ca un avocat i`ar putea incadra usor de tot macar la favorizarea infractorului!

 

Tu crezi ca o firma precum bosch nu au un departament juridic?

Ei s-au acoperit. Tu crezi ca intre ei comunicarea a fost ca intre 2 prosti?

Da, pentru bani au oferit o solutie legala care sa ii absolve de orice vina.

 

Un mod elegant:

Le spui clar prin cai oficiale ca ce vor ei e illegal, deci nu ii poti ajuta.

 

Apoi pe ascuns le comunici ca se poate pune un flag in sistem, care odata setat masina trece in modul de tip fenta.

Modul poate fi folosit pentru teste interne pe sau ce mai au ai nevoie in departamentul de cercetare. Nicidecum pe drum!

LE comunici clar asta. E treaba lor daca il activeaza sau nu cand duc masina la omologare.

 

Oare cate flag-uri de acest gen nu exista intr-o masina moderna?

Poti edita raportul de EGR, la benzina poti dezactiva controlul lambda si multe altele. La unele masini poti da afara EGR fara ca motorul sa comenteze ianfara becului galben, merge stas.

E de vina bosch sau delphi sau altii pt asta?

 

E ca si cand vinzi o pusca unuia care apoi se duce sa impuste oameni. Daca omul ti-a prezentat toate actele necesare vanzarii tu nu mai ai nici o vina! Chiar daca omul respectiv s-a dus imediat si a impuscat alti oameni.

 

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Cum adica, deci scandalul e fake?

Noxele nu erau fentate?

Poluarea e fake si ea, bun, adica nu moare nimeni, e sanatate curata un aerosol cu particule.

 

Pe elmar il inteleg, dar pe voi?

MAsina nu o schimba nici dracu cand e vorba de poluare, o schimba ca se satura sa o repare, mai ales in alte parti unde manopera e scumpa!

O mai schimba snobu ca asa vrea el cate una noua. Omul ala nu se gandeste la poluare, masina lui veche nu ajunge la casat, ajunge in tara la noi, tot o foloseste cineva.

 

Ca treaba asta e vanduta intr-un ambalaj frunmos numit marketing, asta e, e normal, pt orice produs sa aburesti ca e cel mai cel.

DAr tare ma indoiesc ca aveti dreptate.

Daca ar fi asa inseamna ca VW ar fi fentat voit ca sa puna diesel in lumina proasta ca apoi sa vanda mai multe electrice/benzine.

WTF. Faci asta in EU dar in SUA unde nu ai control?

La scara asta?

 

Sau crezi ca a fost provocata de guverne cu colaborarea VW? Hai bre.

DEja o dam in paranoia rau de tot, sorosisme si agenturi straine.

 

 

Adica va rog descrieti un scaneriu cap coada, cum fac eu, nu doar, domnne poluarea asta e doar ca sa se vanda masini. Si argumente ioc.

Link spre comentariu

Domnule, pot edita multe, pot da afara DPF, EGR, catalizatorul, multe altele insa rutina aia de fentare n`o pot face!

Este ceva mai complicata decit 3 flag-uri...

Mai ales n`o pot face si la 1 milion de alte ECU ce sint pe masini!

Nu prea are treaba cu vinzarea unei arme, are treaba mai repede cu vinzare unui program care chiar pacaleste ceva.

Atit timp cit faci un program care ajuta o firma sa pacaleasca ceva esti direct complice.

De ce nu sint acuzati direct inca eu habar n`am insa treaba aia cu negarea plauzibila este valabila in politica, jurnalistica, mass media, daca

se ajunge in justitie este mult mai complicat.

 

Link spre comentariu
Acum 5 minute, Ion_Bumbu a spus:

 

Atit timp cit faci un program care ajuta o firma sa pacaleasca ceva esti direct complice.

De ce nu sint acuzati direct inca eu habar n`am insa treaba aia cu negarea plauzibila este valabila in politica, jurnalistica, mass media, daca

se ajunge in justitie este mult mai complicat.

 

Păi nu e clar !?La noi îi zice trafic de influiență ,corupție ...la ei i se spune lobby!

Și nu se face pe bani puțini ...că interesele sunt uriașe ...și grămezile de dolari, sunt la fel!

Link spre comentariu

Trafic de influenta?

Adica daca tu faci un program se cheama trafic de influenta? 

Elmar, pe bune, atata poti?

 

Ion, esti procuror specialist in drept european?

De unde stii tu ce e voie si ce nu?

Si totodata cum a fost scris acel program. Poate ei au cerut ca masina sa aiba doua moduri de functionare. Nimic ilegal in asta.

Toti is specialisti de la A la Z.

Link spre comentariu
1 hour ago, Sharky said:

Ion, esti procuror specialist in drept european?

De unde stii tu ce e voie si ce nu?

Si totodata cum a fost scris acel program. Poate ei au cerut ca masina sa aiba doua moduri de functionare. Nimic ilegal in asta.

Toti is specialisti de la A la Z.

Doar bun simt, atit, cinstea este cinste si a face ceva ce stii ca-i ilegal nu-i greu de priceput, ma rog, de unii...

Da bineinteles unu la teste cu putere si repriza limitata si celalalt cu "blana".

Totusi intreb si eu, care`i relevanta procurorului, e greu de discutat o idee, e corect sa faci ceva ce stii ca va fi folosit

pentru a fenta la scara mare testele de poluare? nu la o masina, la milioane?

Daca dumneata crezi ca "ascunsul dupa deget" si vorbe este  ceva corect asta este, traim in epoca in care furatul palariei este la moda

si nu conteaza ca ai furat, conteaza sa nu fii prins!

Nu am am discutat decit despre un singur fapt, Bosch sint la fel de vinovati ca cei care au cerut si implementat programele de fentat testele.

Le`au facut in cunostiinta de cauza si acuma arunca responsabilitatea asupra celorlalti, nici usturoi n`am mincat, nici gura nu ne miroase, fix in bunul stil mioritic.

 

 

Link spre comentariu

Bunu simt e una, dreptul e alta si e lasat in seama profesionistilor.
Inchizitia/securitatea a disparut demult.
In mod sigur s-au asigurat sa faca totul legal, sa le comunice clar ca folosirea acelui mod sa fie strict pt teste interne si nu pt omologari, mers pe drum.


Probabil treaba aia e configurabila, asta e banuiala mea ca programator.
A fost optiunea celor de la VW sa o aplice, nu celor de la bosch.


Plus mai e chestia cu precedentul. Acuzi bosch de o chestie care poate fi folosita la alegere, si lasi in parte sute de firme care editeaza hartile fara sa faca vreun test de poluare.

Link spre comentariu
Acum 19 minute, Ion_Bumbu a spus:

""We find strong evidence that both defeat devices were created by Bosch and then enabled by Volkswagen and Fiat for their respective vehicles," the study said, citing technical documents."

"The authors acknowledged that the documents were not provided or verified by Bosch and that automakers ultimately decide how to use the pollution-control software in their vehicles."

"Bosch was not named as a defendant in the complaint. "

"In 2008, Bosch also asked VW to shield it from legal liability stemming from the use of its software, "

 

Deci, am avut dreptate? Ei au facut un produs, e responsabilitatea omului cum il foloseste.

Depinde cum pui problema, te scoti sau nu. :)

 

Renaultul a smecherit-o destul, PSA/ford ma gandesc ca in aceeasi oala.

https://www.reuters.com/article/us-peugeot-diesel/french-probe-alleges-2-million-psa-cars-had-engine-cheats-le-monde-idUSKCN1BJ12J

 

Link spre comentariu

Domnule, nici nu ma indoiesc ca ai dreptate, mai ales ca Bosch a platit citeva sute de milioane sa scape de acuzatii, erau siguri ca n`au facut nimic gresit dar

in spiritul lor filantropic au fost solidari cu VW, partenerul lor in afacerea aia.

:d

Financial Times Bosch reaches $328m settlement in VW emissions scandal

1096918750_Screenshotfrom2018-12-0410-55-14.thumb.png.e1db80d60990a1b451227b9982a4dfeb.png

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări