Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Merita sa cumperi Diesel?


Vizitator

Postări Recomandate

Da, daca faci comparatia cu un avion, e intr-adevar, un pret de cacao.Numai ca n-ai spus ce aveai in vedere si ma gandeam ca esti unul din ala care iese cu 10k coco pe seara, la bere cu baietii. Atunci era explicabil termenul .:rade:

Link spre comentariu
On 11/15/2018 at 11:12 PM, Sharky said:

E clar, acum e momentul, cel putin in jermany...

Eu zic ca acum e momentul pentru mokaciuni @1000 euro fie ele si AJM  cu peste 400000km...nu d'alea scumpe de 6-7000 euro.

Intre un scuter electric chinezesc si o taraboanta cu AJM la aceiasi bani achizitie prefer tabla de acum 20 ani :)

 

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Evident ca toate se ieftinesc, inclusiv cazanele de tip ajm.

DAr daca ai bani de o masina mai grozava poate e o idee mai buna sa o iei.

Doar n-o sa traiesti o viata ca ultimu fomist sa conduci numai cazane.

 

PE langa ce cred unii ca un AJM de 400k abia are rodaju facut, in viata reala ajungi sa schimbi:

- alternator

- pompa tandem

- demaror

- radiator

- egr, sau anulare

- distributie

- etrieri blocati de vreme

- conducte  si furtunuri de frana.

De le pui pe toate mai pui inca de 1000e minim si mult de lucru.

AStea pot cadea oricand, fara sa dea vreun semn, pe langa alta multe altele, brate, bucse, caseta, telescoape, arcuri etc. DAr le prinzi la achizitie.

Plus dorelul din service care cine stie ce mai strica. Plus ce stiu eu ce taxe iti baga.

 

AStea pot sa faca figuri fara sa te prinzi, adica iei masina si a doua zi sa iti crape.

 

In 6-7mii vorbim deja de focus 3 diesel din 2014 sau chiar mai nou, cu tot felul de optiuni si cu km inregistrati in reprezentanta sub 150k. Din 2012 ford are baza de date comuna.

Ala te tine fara atatea batai de cap, la capitotul siguranta si confort esti peste.

In banii aia vorbim de optiuni gen trapa, lumini interioare, parcare automata ,senzori, camera.

Ca sa nu zic de stare, telescoape bune, motor calumea ca si consum si performante,

De e sa crape la una ambreajul, tot cat unul de AJM te aduce, alternatoare, rulmenti si alte anexe idem.

 

Nu ai cum sa compari un ajm obosit cu asa ceva, mai ales unu din categoria extra full fara piele. (real are geamuri electrice si in spate si scaune incalzite).

 

Repet, daca AJm iti permiti, sau masina e de a doua masina care o freci pe drumuri naspa si o tii pana crapa, e una.

ASa e a mea, dar e din tara din 2003, de cand era inca tanara! Acu si-a facut datoria, fie va ajunge la gunoi, fie la rabla pt un hibrid, sa vedem concret ce decizie se va lua.

DAr sa ai bani de o masina care vrei sa mearga, pe care sa te bazezi si in care sa te simti si tu mai om, sa fim seriosi.

Nu zic de avioane de audi si be am ve-uri, dar exista destule din gama de mijloc.

Editat de Sharky
Link spre comentariu
13 hours ago, Sharky said:

Evident ca toate se ieftinesc, inclusiv cazanele de tip ajm.

DAr daca ai bani de o masina mai grozava poate e o idee mai buna sa o iei.

Doar n-o sa traiesti o viata ca ultimu fomist sa conduci numai cazane.

 

PE langa ce cred unii ca un AJM de 400k abia are rodaju facut, in viata reala ajungi sa schimbi:

- alternator

- pompa tandem

- demaror

- radiator

- egr, sau anulare

- distributie

- etrieri blocati de vreme

- conducte  si furtunuri de frana.

De le pui pe toate mai pui inca de 1000e minim si mult de lucru.

AStea pot cadea oricand, fara sa dea vreun semn, pe langa alta multe altele, brate, bucse, caseta, telescoape, arcuri etc. DAr le prinzi la achizitie.

Plus dorelul din service care cine stie ce mai strica. Plus ce stiu eu ce taxe iti baga.

 

AStea pot sa faca figuri fara sa te prinzi, adica iei masina si a doua zi sa iti crape.

Dar eu i-am pus "target" 3 ani pana cand legiuitorii nostrii o ne faca bucata, ca doar nu cumva credem ca lucra in favoarea boborului votant....oricum reprezinta interesele altora (de cele mai multe ori din afara) si vor face in asa fel incat sa straga surubu' cu dieselul si la noi. Prin tarile ex-comuniste clar se vede si acolo trendu', au salarii si nivel de trai mai bun ca noi deci si masini mai noi (in general de max 15 ani).AJM-ul asta de trece 3 ani si max 70000 utilizare asa cum am mai zis bun de dus la rabla cu surle si trambite. Deocamdat am alte prioritati cu banii economisiti si clar nu iau masina peste 2-3000 euro buget cu tot cu service.

Cat despre dotari avansate acum doua zile tocmai a iesit din curte cu spatele vecina mea cu bemeveul ei de 2 ani vechime iar sistemul de parktronic i-a aratat aiurea si poc un semnalizator....noroc ca nu mi-a deformat tabla si nici bara fata doar plasticul l-a trosnit. Cu 110 lei le-am schimbat pe amandoua ca n-am mai gasit la culoare/model ale mele fiind schimbate cu niste gunoie de "tuning" low entry si n-am mai gasit modelul. Lo o troaca de 4-6 ani vechime nu cred ca le gasesti noi @35-60 lei/semnalizator la magazin pe stoc...:)

Si nici nu le inlocuiesti in 5 minute pe amandoua in fata portii :)

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Si eu votez tot pentru masina ieftina. La 400.000 nu si-a facut doar rodajul, sunt motoare uzate bine, dar tot mai duc daca nu si-a batut cineva joc de ele (sarit peste schimburi de ulei sau ulei prost). Daca sti sa o alegi, o sa te tina destul de mult chiar daca ai dat 1000euro pe ea, restul de 6000e ii pui la saltea. Peste cativa ani cand crapa sau te-ai plictisit de ea, o arunci, mai scoti 1000 de la saltea si iei alta, alt model, bineinteles mai nou ca in astia cativa ani s-au mai ieftinit.

Daca ia foc, o faci tandari in accident sau ti-o ciocaneste vre-unul si asigurarea ti-o face stramba sau iti da dauna totala, nu plangi dupa ea, scoti alta mie de la saltea si iei alta.

Vrea si ala micu o masina ca sa nu ti-o mai ceara pe a ta mereu ? scoti mia de la saltea si ii iei si lui una, oricum la 18 ani orice masina de 1000e este un X5 pentru el.

Nevasta a bubuit iar masina ei cand iesea din parcare ? scoti mia si iei alta.

 

Conditia ar fi sa sti sa le verifici, desi si aici tot aia ieftina are castig. Daca iei teapa cu o masina de 1000euro, scoti mia si iei alta, daca iei teapa cu aia de 7k, o sa cam plangi.

 

Ia fugi si ia fordul ala din 2014 sa iti crape caseta de directie, alternator si turbina toate odata ca doar e un ford, desi si individual e cam rau, sa vezi cum plangi dupa ea, la 8k nu iti permiti sa o arunci si sa iei alta.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Poate lumea are bani si vrea o masina mai aratoasa cu siguranta crescuta in care sa te simti mai domn.
Nu mai privi din perspectiva ta. Uite-te pe drum ce masini circula, AJM-urile incep sa fie raritati!
Eu as prefera sa conduc o masina mai noua/mai aratoasa/mai confortabila/mai ..etc, chiar de ar fi sa dau 1000lei in plus pe an.
Pana la urma asta inseamna sub 100lei pe luna.
Altfel ce, sa traiesc o viata intreaga facand economie? 
Pt ce? Ma duc cu banii pe lumea cealalta? Imi da cineva un premiu?


Un AJM intretinut, dotat si in stare buna nu ti-l lasa nimeni la 1000E, stai linistit.
Doar de prinzi vreun disperat strans cu usa pt bani, dar asa la fel de bine disperatul ala ar putea vinde o masina mai noua.
Sa ai un cazan de a doua masina e una si nu il vinzi ca inca merge, numai bine mai scoti niste km din el.
Dar sa ai doar un cazan si sa mai faci si taraboi cu cat de grozav e, deja o dam rau in penibil.


Si alta idee, nu toata lumea e mecanic amator. Ca noi, dinastia care trancotaresc sunt putini!
MAjoritatea se opresc la completat cu lichid de parbriz si cel mult schimba becuri.
De isi iau AJM ajung la mecanici care repara pe repede inainte.


Dau copy paste dupa un post de a meu:
"Doar saptamana trecuta am pus mana in detaliu pe bora, schimbat furtun carter, curatat clapeta, schimbat garnitura dintre carcasa filtru aer si clapeta.
ASta dupa ce in habitaclu era miros de ulei/vapori de benzina, desi masina fusese recent in service.
M-am chinuit sa deschid capota, in halul ala era de intepenit mecanismul.
Din furtunul de ventilatie carter ieseau gaze, clapeta era sub un strat gros de ulei.
Recent a schimbat bateria si din ce am vb la telefon am inteles s-a verificat incarcarea cu ocazia asta si e ok.
Real tensiunea scade sub 13.8V cum aprinzi farurile si dai drumul la clima. De mai bagi o dezaburire din incarcare se transforma in descarcare.
Ce o fi reparat oamenii aia, nu stiu, dar sa lasi masina sa plece din service in timp ce scapa gaze de carter sau sa nu fii in stare sa diagnostichezi incarcarea mi se pare jenant.


In service-urile astea inafara sa iti ia banii nu stiu multe."
https://vwforum.ro/topic/133497-bora-2003-14-75-cai-vs-passat-99-19-115-ajm/?tab=comments#comment-2953792


Legat de asta, a patit-o deja mama soacra sa ramana in drum din cauza ca s-a descarcat bateria. Iar asta noua, care inca nu are 2 ani deja da semne.


Pai in stilul asta, mai merita AJM?
Il repari ieftin, dar unde il repari?
Am o cunostinta care e sef de service intr-un service mai de marca. Imi spune cu mana pe inima, 90% din angajati sunt Dorei.
Lenesi, dezinteresati, cunostinte putine. Dar stau pe post pt ca cererea de mecanici e mare si nu iti permiti sa il dai afara ca nu ai pe cine pune in locul lui.
Mai sunt inginerii care se baga la lucrarile unde e nevoie de cap nu doar de scule si muschi.
Dar de multe ori Dorelul pune mana, rezolva o problema si genereaza alta, nu duce treaba pana la capat, etc etc.
ASta corelat cu un volum de munca mare, multe masini care asteapta la poarta si deja nu mai poti da calitate.
 

Link spre comentariu
Acum 5 minute, dany_cta a spus:

Si eu votez tot pentru masina ieftina. La 400.000 nu si-a facut doar rodajul, sunt motoare uzate bine, dar tot mai duc daca nu si-a batut cineva joc de ele (sarit peste schimburi de ulei sau ulei prost). Daca sti sa o alegi, o sa te tina destul de mult chiar daca ai dat 1000euro pe ea, restul de 6000e ii pui la saltea. Peste cativa ani cand crapa sau te-ai plictisit de ea, o arunci, mai scoti 1000 de la saltea si iei alta, alt model, bineinteles mai nou ca in astia cativa ani s-au mai ieftinit.

Daca ia foc, o faci tandari in accident sau ti-o ciocaneste vre-unul si asigurarea ti-o face stramba sau iti da dauna totala, nu plangi dupa ea, scoti alta mie de la saltea si iei alta.

Vrea si ala micu o masina ca sa nu ti-o mai ceara pe a ta mereu ? scoti mia de la saltea si ii iei si lui una, oricum la 18 ani orice masina de 1000e este un X5 pentru el.

Nevasta a bubuit iar masina ei cand iesea din parcare ? scoti mia si iei alta.

 

Ia fugi si ia fordul ala din 2014 sa iti crape caseta de directie, alternator si turbina sa vezi cum plangi dupa ea, la 8k nu iti permiti sa o arunci si sa iei alta.

Ai postat deodata cu mine.

 

Ai si tu dreptatea ta, de aia tin AJM ca in timpul asta se ieftinesc masinile mai noi.
Dar alta asa veche clar nu iau.
Poate ceva din clasa superioara, un CLK sau un SL pe la 2-3mii E gasesti ceva care arata bine. 
Il tii asa cum ai scris si tu, minima intretinere si la primu semn il dai la gunoi.
DAr in cazul meu l-as tine ca a 3-a masina. Ca altfel ma taie nevasta cand vrea sa mearga la lucru si nu ii porneste.
Pe a mea n-am chef sa i-o dau sa o trambaleasca prin oras.
Si in final de tin 2 cazane, nu ies mult mai ieftin.


La fel cum alegi o masina veche buna, poti alege una noua si buna.
E.g. fratemeu a luat un ford cu 6mii cu 80kkm reali inafara de EGR si rulmentii fata (calitate de cacao probabil) n-a crapat nimic.
Suspensia inca merge pe bucse originale.
Si pe langa passat interiorul arata ca nou, nu scartaie nimic, inca are feeling-ul de masina noua.
Nu-mi zi ca nu vezi un plus de valoare aici.


Cat timp poti tine masina intr-un buget de sub 20% din veniturile tale pe perioada care o tii, oricum nu iti pasa de ea.
Daca ai bani poate te simti mai bine in una mai scumpa care ofera mai mult.
Altfel da, daca faci pe an 5miiE e o prostie sa iti cumperi masina de 10mii. Total de acord cu un cazan in acest caz.

Link spre comentariu
  1.  
    Buna
    Copy-Paste
    Nu sunt nici pro,nici contra.
    Am gasit articolul intamplator,asa ca cititi...
    Într-un articol recent apărut în presa germană, la Deutsche Welle, un jurnalist dezvăluie cum manipulează Germania în privinţa „demonizării” mașinilor Diesel, prin sloganuri de tipul: „Motorina, moartea întruchipată, care a răpus 100.000 de vieţi!
    Autoturismele pe motorină au fost promovate multă vreme, inclusiv de guverne, ca o alternativă la maşinile pe benzină, pe motiv că oferă un consum redus, putere la turație mică și sunt ideale pentru călătoriile lungi.
    De câţiva ani, însă, mai ales după izbucnirea mega-scandalului „Dieselgate”, legat de falsificarea testelor privind emisiile poluante de către cel mai mare producător german de autovehicule, gigantul Volkswagen, discursul public în ceea ce priveşte maşinile diesel s-a schimbat la 180 de grade.
    Mai mult, din cauza poluării cu particule ultrafine, unele oraşe europene – în special în Germania – au început deja să aplice interdicţii de circulaţie în centrul marilor oraşe pentru maşinile pe motorină, în timp ce altele, precum Roma, Madrid şi Atena, intenţionează să interzică circulaţia acestora, din 2024.
    Cu toate acestea, jurnalistul Henrik Böhme arată, într-un comentariu publicat pe site-ul Deutsche Welle, că discuţia privind maşinile diesel a devenit una „isterică” şi aduce argumente clare în favoarea motorului pe motorina, precum şi împotriva „mașinilor curate” – cele electrice.
    Ce urmează? Să vedem pompierii venind la locul incendiului cu tramvaiul pentru că autospecialele lor cu motoare pe motorină nu au voie să pătrundă pe anumite străzi?
    „Interdicții de trafic şi o dezbatere isterică despre poluare cu particule fine. Iată ingredientele necesare distrugerii unui domeniu cheie şi poate şi a libertăţii individuale. Dorim acest lucru? Nu (…).
    Ce urmează? Să vedem pompierii venind la locul incendiului cu tramvaiul pentru că autospecialele lor cu motoare pe motorină nu au voie să pătrundă pe anumite străzi?
    Sau poate dorim condiţii similare celor din fosta RDG, unde birocraţii din aparatul de stat decideau cine şi cum să se deplaseze? (…)
    Ei bine, la aşa ceva s-ar putea ajunge din nou în “Republica Interdicţiilor Germania”. Oponenţii transportului individual, care au găsit un duşman în automobil, se agită, întreţinând o dezbatere realmente isterică despre poluarea cu particule fine”, scrie Henrik Böhme.
    El devoalează şi mesajele alarmiste care încurajează diabolizarea autoturismelor diesel.
    “Motorina, moartea întruchipată, care a răpus 100.000 de vieţi! Centrele oraşelor sunt otrăvite! Automobilul ucide în masă! Şi alte asemenea mesaje alarmiste.
    Ce-i drept, asistăm la o campanie care nu şi-a ratat defel ţelul. Tot mai multe tribunale decid în favoarea restricţionării traficului pentru maşinile diesel, invocând depăşirea limitelor de poluare. Iar Bruxellesul solicită standarde noi de poluare mult mai scăzute. Doar pentru automobile. Şi acesta este doar începutul”, notează jurnalistul.
    Potrivit acestuia, dezbaterea s-a rupt complet de realitate şi nimeni nu mai întreabă dacă staţiile de măsurare sunt amplasate la altitudinea şi în zonele adecvate, poziţionarea lor fiind diferită de la oraş la oraş.
    “Acest lucru o derutează inclusiv pe cancelara Angela Merkel, supranumită “cancelara eco”, “cancelara auto” sau “cancelara motorină”, care acum încearcă o păcăleală, la fel ca producătorii de automobile. Mai întâi anunţă că legile se schimbă, pentru a nu se ajunge la restricţionarea traficului. O zi mai târziu informează că nu se atinge nimeni de limitele de poluare, care ţin exclusiv de dreptul european”, subliniază Henrik Böhme.
    El adaugă: “Această – haideţi să folosim un termen diplomatic – neînțelegere, ilustrează în mod precis faptul că nimeni nu știe încotro se îndreaptă dezbaterea.
    Poate că, deşi trăim într-o perioadă post-factuală, câteva fapte empirice ne-ar prinde bine. De pildă, atunci când vorbim despre particulele fine – această problemă greșită în locul greșit.
    Între 5 și 300 de tone de particule fine cad pe pământ în fiecare zi. Ele sunt împrăştiate, între altele, de vânt și soare. Acest lucru face ca măsurarea pulberii să fie deosebit de complicată.
    Emisiile de pulberi fine din traficul rutier provin doar în mică parte din ţevile de eşapament, restul fiind produse în proporţie de 85% de abraziunea anvelopelor și a frânelor (Inclusiv bicicletele pun în mişcare particulele fine).
    Maşinile, pe fondul standardelor de poluare din ce în ce mai restrictive, emit tot mai puţine gaze toxice în atmosferă. (…) Este justificat acest atac împotriva automobilului? Mai precis: continuarea aceste campanii împotriva mobilităţii individuale?”.
    Jurnalistul de la Deutsche Welle consideră că interdicţiile împotriva maşinilor diesel reprezintă doar începutul, atacurile urmând apoi să se îndrepte în orice direcţie: împotriva motoarelor pe benzină, a fumătorilor sau a posesorilor de şemineuri.
    Mai mult, Böhme desfiinţează „soluţia curată” – maşinile electrice -, despre care spune că este una cam… “murdară”.
    “Desigur, soluția problemei a fost deja găsită. Mașina electrică. Silenţioasă, curată, ecologică. Disponibilă numai pentru persoanele cu venituri mari. Nu contează.
    Însă ce păcat că aceste minuni electrice au un bilanţ ecologic atât modest. Să ne uităm un pic la cel mai recent model produs de concernul Daimler, EQC. Primul Mercedes complet electric, disponibil începând de anul viitor pentru modesta sumă de 70.000 de euro.
    Bateria din EQC cântăreşte nu mai puţin de 650 de kilograme. Însă ce păcat că numai fabricarea ei produce între 12 şi 16 tone de CO², plus alte şapte tone produse în general de fabricarea unui automobil.
    Păi, să nu râdă cu toată gura şoferul maşinii cu motor pe bază de energie fosilă? Cu un asemenea bilanţ al dioxidului de carbon, el călătoreşte 200.000 de kilometri!
    Pentru conformitate, trebuie subliniat că, din cauza înşelătoriilor la care s-au dedat, concernele auto s-au pus singure în situaţia actuală. De aceea au ajuns din copiii preferaţi ai politicienilor, ciuca bătăilor”, se mai arată în comentariul jurnalistului.
    El consideră că interzicerea maşinilor diesel este intrinsec legată de restrângerea unor libertăţi individuale.
    “Însă, când nu mai este vorba doar despre automobil, ci discuţia se rezumă strict la ce ar mai putea fi interzis, vorbim despre ceva cu adevărat esenţial: libertatea individuală! Unul din drepturile fundamentale ale ordinii noastre democratice.
    Asta trebuie să priceapă toată lumea care susţine restricţionarea traficului pentru maşinile diesel”, conchide Henrik Böhme.
    Sergiu TABAN\
    Nu mai stiu ce a fost inainte de asta,dar oricum merita citit.
    Spor
    Alex
     
    Quick reply to this messageReply   Reply With QuoteReply With Quote   Multi-Quote This Message     
  2. Post Thanks / Like
     
 
Link spre comentariu

Isteria asta a cuprins si Romania, sa vedeti pe alte forumuri sfaturi de cumparare cu "exclus Diesel".

Ce usor se conduce turma, 2-3 ciini si mere unde se doreste...

Link spre comentariu
17 hours ago, Sharky said:

La fel cum alegi o masina veche buna, poti alege una noua si buna.
E.g. fratemeu a luat un ford cu 6mii cu 80kkm reali inafara de EGR si rulmentii fata (calitate de cacao probabil) n-a crapat nimic.
Suspensia inca merge pe bucse originale.
Si pe langa passat interiorul arata ca nou, nu scartaie nimic, inca are feeling-ul de masina noua.
Nu-mi zi ca nu vezi un plus de valoare aici.

 

Acum doua saptamani m-am trezit cu bara sparta in parcare la un supermarket. Pe camerele lor "nu s-a vazut nimic", asa au zis. A ramas sa imi repar singur masina. Sa iau masina noua ca sa platesc din buzunar bara aia cat jumatate de masina veche ??

Un prieten a avut doua tamponari anul asta cu masina "mai noua", de 12k euro valoare de piata. Si-a facut masina pe asigurarile vinovatilor si acum nimic nu mai pica bine, nici capota nu se mai inchide cum trebuie si nici nu mai sta dreapta capota, nici usa nu mai poate sa fie bine reglata, bineinteles ca si nuanta vopselei e diferita. Stiu ca aici pe forum toti sunt zmei si "ar fi facut scandal, si nu ar fi acceptat, si bla bla bla", dar in viata reala altfel stau treburile. Stai sa te judeci cu ei cativa ani, riscand sa platesti si cheltuieli de judecata, sa consumi timp, nervi, avocati, si la sfarsit sa vina niste experti si sa zica ca este in limitele admise ? Voi credeti ca judecatorul sta sa compare el pozele si stabileste daca capota e dreapta sau stramba sau daca nuanta vopselei difera ? Nu. Normal ca asiguratorul o sa zica ca nu poate sa o faca noua, el zice ca nici nu a fost noua de la bun inceput inainte de accident !

Deci, din vina altuia, ai masina scumpa la care brusc i-a cazut valoarea, la care elementele nu mai pica bine unul pe altul, la care nuanta de vopsea difera intre elemente si care mai e si plina de chit sub vopsea, chit care abia asteapta sa se umfle si sa crape. Cum mai vinzi tu masina aia la un pret bun ? Ai pierdut din start cateva mii de euro, bani cu care eu cumparam cateva masini ieftine si le schimbam direct fara sa pierd nimic. O masina de 1500euro, o vinzi tot cu 1500euro, mai jos nu mai scade, sau scade foarte putin, deja e la limita inferioara.

 

Sa amintesc iar de cazurile in care tu o distrugi ? Sau cazuri in care se strica si costa reparatia mai mult decat masina ? Sau cazurile in care masina avea un defect ascuns ? In toate cazurile ai pierdut 7.000euro. La masina de 1000-1500e, ai pierdut de 7 ori mai putin, te duci iei alta si gata.

 

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
5 hours ago, Ion_Bumbu said:

Ce usor se conduce turma, 2-3 ciini si mere unde se doreste...

Crowd control, cam asta-i esenta interzicerii dieselului, a motorului termic în general, pentru popor. Economia, statul si organele sale pot în continuare sa-l foloseasca. Ca doar ei polueaza cu folos si trebuie sa fie mobili. În caz ca se pune de vreo revolta.

Link spre comentariu

 

5 hours ago, dany_cta said:

 

Stiu ca aici pe forum toti sunt zmei si "ar fi facut scandal, si nu ar fi acceptat, si bla bla bla",

 

Domnule, eu nu`s zmau, is asa un zmeut mai mic, n`am facut scandal, am reclamat celor care au vopsit aripa lovita, bara pusa prost, si i`am rugat sa refaca.

Asa cum ati si spus raspunsul a fost: atita plateste asigurarea lui ala, ei asa fac.

Am facut foto la ei in curte cu masina, am cerut documentele spre semnat, am specificat doleantele, oamenii erau obisnuiti cu astea nu s`au alarmat dar eu am reclamat la ANPC.

Culmea ca m`au chemat si au refacut lucrarea, de data asta masina era facuta corect, nuanta la fel si...spalata fara urme de la lucrari pe ea.

Fara judecata, nervi sau altceva, ala e si rolul ANPC.

Daca masina e pe firma...ghinion, vorba profului.

:d

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Danny,
Daca e sa pui tot timpul raul inainte e nasol si nu iti mai cumperi nimic, umbli doar in slapi sau in bocanci dupa sezon ca-s mai ieftini per total.
De mancat doar de la carefour, ca la restaurant poate iei tzeapa.


Dupa cum am spus masina o iei dupa buget. 
Cand alegi una de 8mii, se presupune ca o poti intretine.
E nasol sa iei tzeapa, dar statistic scad sansele cu una noua cu istoric dintr-un model dovedit in timp ca fiind fiabil.
Mai ales acum, in vest se interzice dieselul in draci, vor ajunge incoace masini cu rulaj mic la pret bun.
La fel si piesele de schimb, de o tii 3-4 ani fara probleme, preturile vor scadea in dezmembrari sau ca piese de noi.

MAi rau ti-o iei de la mecanici, o diagnoza pusa prost, o reparatie facuta prost sau fara rost, un defect provocat din neglijenta.
Un cazan trece mai des prin service, sanse mari sa se intalneasca cu Dorel si Costel. :)


Pe langa partea practica lumea vrea sa se simta bine. Te simti mai bine intr-o masina noua decat in una obosita de 20 ani care o iei la 1000E.
Una faina in stare buna si mega ingrijita de 20 ani nu ti-o lasa nimeni la 1000E ca nu-i prost.
Dar un passat, focus 1 alea si de le faci ca noi, tot nu-s cine stie ce.
Omul vede asta si prefera una mai noua, mai aratoasa, daca are bani.


Ca sa rezum, eu nu te contrazic, si eu sunt cazanagiu, si mertzanul meu e tot din categoria masina veche, dar stiu cat de mult am lucrat pe ea in timpul liber si inca mai am!
Sa faci asta in service e scump si riscant.
Iar ca pret, am depasit 10mii in astia aproape 3 ani, daca e sa adun absolut tot ce am bagat in ea. (Erau mai scumpe)
Daca era sa o tin la minimul necesar, cu gume SH, antigelul nu se schimba ca se completeaza, bucsa se schimba doar cand bate urat si alte "economii" ma incadram in 7500E.
Dar nu cred ca eram la fel de multumit si nici nu ma porneam cu atata incredere sa fac 4kkm intr-un concediu.
Si nici nu imi puteam pune sperante ca o tin pana o fac clasica.


E clar ca un E class nou ma costa mai mult, dar nu pot sa fiu ipocrit sa spun ca a mea e mai faina, ca e clar ca nu e.

Link spre comentariu
Acum 13 ore, -Atlas- a spus:
  1. Însă ce păcat că aceste minuni electrice au un bilanţ ecologic atât modest. Să ne uităm un pic la cel mai recent model produs de concernul Daimler, EQC. Primul Mercedes complet electric, disponibil începând de anul viitor pentru modesta sumă de 70.000 de euro.
    Bateria din EQC cântăreşte nu mai puţin de 650 de kilograme. Însă ce păcat că numai fabricarea ei produce între 12 şi 16 tone de CO², plus alte şapte tone produse în general de fabricarea unui automobil.
    Păi, să nu râdă cu toată gura şoferul maşinii cu motor pe bază de energie fosilă? Cu un asemenea bilanţ al dioxidului de carbon, el călătoreşte 200.000 de kilometri!

O totala dezinformare.
Ei spun ca bateria + masina fac 16+7 = 23 tone.
23tone/200kkm = 115g CO2.
Un GLE - echivalentul diesel al EQC are 150g C02/km.

Asadar in mod real, cu aceeasi masina nu faci 200kkm ci doar 150kkm pana ajungi la acelasi C02.
Apoi masinile clasice nu cresc in copaci, sa spunem ca fabricarea lor costa tot ca in cazul electricei 7 tone.
Asadar rulajul se reduce la 100kkm.
De aici inmultim cu factorul ecologic al energiei electrice si consumul electric.
In Germania avem 300g/kWh. Masina e data la 0.22kWh/km => 66 CO2


DAca rezolvam ecuatia 23t + 66g* X km = 7t + 150g* X km , da intradevar 190kkm.


Deci inseamna ca o masina electrica pana la 200kkm e echivalenta cu una diesel, de aceeasi calibru.
Dar nu doar pt fabricare, ci si rularea pana la 200k!

Asta in cazul modest in care ignoram schimburi de ulei si consideram 7 tone co2 fabricarea unei masini.


Totodata nu spune nimeni ca va fi interzis accesul autospecialelor si altor masini, dar autorul speculeaza asta si in mod voit incearca sa dezinformeze.
Asta e pur si simplu dezinformare pentru a scrie articole de scandal!

 

Daca e sa luam tarile nordice sau franta care au sub 150g/kWh, deja electricul incepe sa aiba sens.


Evident ca nu e o solutie salvatoare, dar e un inceput. EQC e o masina pt snobi care vor sa arunce bani. 
Decat sa treaca pe un diesel sau benzina au optiunea acum sa incerce o electrica.
Pe viitor tehnologia de fabricatie va evolua, vor fi mai ieftine, mai performante.
Ca sa obtii rezultate in primul rand trebuie sa te apuci de un proiect sa il duci la capat.
Un lucru nu se face singur, asta e inceputul.


Pe de alta parte e un stimulent pt motoarele clasice sa devina mai eficiente.
Altfel si acum ne plimbam cu motoare de cobra si AJM.


In China au interzis circulatia cateva zile si ce fain s-a facut cerul curat. Daca aveau electrice nu aveau aceasta problema, cel putin nu in oras.
In tandem cu introducerea parcurilor eoliene, renuntarea la carbune, incet isi vor face loc electricele.


Masinile pur electrice nu fac sens din multe puncte de vedere, in schimb hibridele da, iar economia lor in regim de oras, adica acolo unde se interzice dieselul, e substantiala!

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări