Vizitator Postat Noiembrie 6, 2018 Partajează Postat Noiembrie 6, 2018 (editat) Acum 38 minute, doru3160 a spus: Iti merge bine globul... Da. Editat Noiembrie 6, 2018 de Vizitator Link spre comentariu
maxim_sedilec Postat Noiembrie 6, 2018 Partajează Postat Noiembrie 6, 2018 cei mai multi n-au inteles ce-i cu masinile in general.... n-o sa fie in vecii vecilor AMIN! hidrogenu combustibil, cel putin nu pentru autoturisme, de unde hidrogen ?!?!? ala "ars" din apa?!? asta numesti solutie, clar fara sa vorbim de stocare si manipulare. mai bine plutoniu, uraniu sau alte materiale radioactive, dar asta peste cateva mii de ani cand oameni n-or sa mai fie tampiti.....deocamdata avem MOTORINA si alte hidrocarburi / alcooale de ars. electric nu reprezinta o solutie, asta cel putin deocamdata, mai avem de rezolvat problema stocarii, manipularii, PRODUCTIEI, ce #ula calului nu faceti o socoteala cat producem si cat ar fi nevoie ca toate autoturismele sa se deplaseze "electric" incepand de maine... nu polueaza "ULEIUL de MOTOR" asta e ideie tip "radio-sant".... adica consuma tractoru 10 litri de hidrocarbura la 100 de km si polueaza cele 20g sau mai putin de ulei.... nici daca-r fi din "MATRAFOX" n-ar polua mai mult decat combustibilul, o auto-caruta polueaza cu CO2 in functie de consum, si cu NOx in functie de tehnologie. Nu fumu care se vede-i problema.....ala e 1%. vreau ca TOATA energia sa fie vanduta liber la bursa, fiecare cum poate nu trebuie sa fie grija clientului daca-i rentabil pentru producator.... producatorul trebuie sa respecte legislatia in domeniu poluarii si atat! problema e ca STATU e setat pe FURAT .... 1 Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 6, 2018 Partajează Postat Noiembrie 6, 2018 Acum 50 minute, Fan Elforum a spus: Da. E bine...al meu s-a cam defectat si nu stiu ce are, dar arata doar trecutul, nu mai vrea sa arate viitorul, mama lui. O sa cumpar altul. Link spre comentariu
gauss Postat Noiembrie 6, 2018 Partajează Postat Noiembrie 6, 2018 Al meu are probleme și cu prezentu' ... una arată el , alta văd eu ! Sau n-o fi la glob problema ? ... Link spre comentariu
Sharky Postat Noiembrie 6, 2018 Partajează Postat Noiembrie 6, 2018 (editat) Factura la curent e mica, atat am vrut sa spun. Nu am spus ca certificatele sunt implementate bine, sunt doar implementate in vederea incurajarii acestei schimbari. Ca s-au bagat aici smecheri e alta poveste, dar efectul a fost atins, se produc kWh cu eoliene, nu cu pacura si carbuni. Exact ca in treaba cu TDI-ul, daca nu pui reguli producatorii si acum faceau motoare de cobra, 1 9 te de i, si era plin de fumigene pe strazi. Erau mai ieftin de produs ca astea noi si in opinia unora merg mai bine. DAR ideea e ca folosind certificate faci ceva, obligi ca omul sa produca niste MWh eco, nu are cum fenta. Altfel daca tu ii dai bani sa construiasca ceva, e clar ce iese, omu ii fura si raporteaza ca i-a folosit cum trebuie. E ca si cand ai da imprumut unui betiv mijloace sa se apuce de munca. Daca produce primeste bani. Daca ii dai direct banii sa isi ia scule, ii bea in primul birt. Carbunele trebuie lasat laoparte, chiar daca e convenabil, pe termen lung nu e. Sta carbunele in pamant fara probleme, nu e ca o recolta, daca nu o culegi se pierde. Din pacate orice initiativa care o are statul, mai ales asta al nostru, e prost aplicata si prost inteleasa, iar smecherii sunt la tot pasul ca sa rastalmaceasca si sa fure. Legat de hidrogen nu e asa usor de produs si nici de stocat. Electroliza nu e un procedeu simplu, si din cate stiu momentan cel mai ieftin e sa il faci prin cracare. Deci numai eco nu e sa arzi gaz ca sa produci hidrogen. Dar cine stie, vedem pe viitor ce se mai descopera. Sunt multe chestii care trebuie regandite si refacute, dar impactul economic e f mare, nu il poti face intr-o societate de genul asta. Iar de il faci cu hei-rupul, iese mai mult partea cu "rupul" rareori iese bine, in special cu formele de conducere care le avem (la nivel global) si nivelul de coruptie. Teoria e buna, practica ne omoara. Editat Noiembrie 6, 2018 de Sharky Link spre comentariu
gauss Postat Noiembrie 6, 2018 Partajează Postat Noiembrie 6, 2018 Am înțeles , ecologia justifica furtul . Sau gresesc ? ... Mă rog , nu gândim toți la fel . E si asta tot o componentă a unei vieți mai curate ... măcar pentru unii . Sper cât mai repede să plătesc doar un fel de energie electrică , aia indicată de contoar . Din păcate , pe alte meleaguri ... mai puțin ecologice ( pe banii mei ) . Asta este ... niciodată prea târziu ! Link spre comentariu
Sharky Postat Noiembrie 6, 2018 Partajează Postat Noiembrie 6, 2018 Total gresit inteles. Cred ca trebuia sa te faci ziarist. Am scris clar ca ideea e buna, DAR e aplicata prost. Totusi prin acest mod de aplicare s-a redus influenta coruptiei, adica oamenii au fost obligati sa produca niste MWh, nu doar sa incaseze banii care sa ii piarda in acte. Link spre comentariu
gauss Postat Noiembrie 6, 2018 Partajează Postat Noiembrie 6, 2018 (editat) Aveti dreptate . Integral ... Tot ce am scris e gresit ! Imi scapase un amanunt , de ... , varsta , sant cam uituc . Privind mai atent , mi l - am reamintit . E bine si acum ... , ma scuteste pe viitor sa pierd timpul ! Editat Noiembrie 6, 2018 de gauss Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 6, 2018 Partajează Postat Noiembrie 6, 2018 5 hours ago, Sharky said: Asta depinde de tehnologia bateriilor. Daca le va creste capacitatea de stocare sau le scade pretul deja vor deveni o alternativa f serioasa! Doar progresul tehnologic poate face acest lucru posibil. ... Domnilor, ma bucur ca v`am dat un subiect de lucru... Totusi sint un pic dezamagit, complexitatea este un pic mai mare, nu tine doar de tehnologia bateriilor, tine si de utilitatea vehicolului. A sta sa`l incarci 1h iar apoi sa mergi 130Km este total ineficient. Luind ca exemplu Nissan Leaf, baterii de 25KWh si autonomia de 130Km. Ca sa ai o masina acceptabila ca autonomie ar trebui sa fie macar 100- 150KWh bateria, fac eu cu Loganul 800Km pe un plin, fara probleme, plin care dureaza 5 minute cu plata cu tot! Abia acuma incepe balamucul, sa incarci o astfel de baterie de 150KWh in 10 minute, asta ar fi un interval cit de cit acceptabil ai nevoie de macar 900Kw putere in retea, asta chiar nu`i putin, ca transfer de energie intr`o baterie de 100Vdc ar iesi asa usor 9000Adc, de, ca la ALRO Slatina! Daca mai pui macar inca 5 posturi de alimentare rapida ar rezulta o putere instalata necesara statiei de 5,4MW, asta nu`i deloc putin, trebuie linie de 110KV... De aici se pot face tot felul de speculatii, acasa, la soare...dar problema ramine, vrei repede e buba mare! Pe de alta parte hidrogenul, Hyunday se lauda cu un plin in 3 minute si autonomie de 600Km undeva la 6Kg de hidrogen. Se tine in rezervoare de aprox 700bari. Hidrogen care la statiile din Germania este...1,37E/Kg, momentan doar vreo 50-60. Asta este subventionat dar la ora actuala sint deja tehnologii care produc H la aprox 2$/Kg... Apropo, se folosesc pile sau celule de combustie la astea, deci sint electrice 100%. Daca tragem linia pina una alta marea problema este sa alimentezi rapid cu 150KWh energie in termen scurt un acumulator, cu H sau combustibil fosil este simplu, deja este "comprimata" energia in combustibil la rafinarie, doar trebuie turnat, in acumulator trebuie sa o "comprimi" in termen scurt la fata locului, una este sa torni 50l benzina sau 6Kg de H in 2-3 minute si alta este sa incarci un accu de 150KWh in 10 min, dar de 2 minute...45MW putere la borne...cam vinat viitorul din acest punct de vedere. Mai este inca un aspect, cel economic, pe incarcarea directa cam greu sa pui accize, pe hidrogen, la pompa...ca la benzina! Pe linga avantajele pe care le`am enumerat cred ca va cintari mult si factorul politic, accizele, problema Litiului...producerea bateriilor, reciclarea lor...dominarea pietei de cel mai mare producator de Li... Ca dezavantaj major...pretul celulei de combustie, dar na, nici bateriile nu`s ieftine si celula este destul de "tinara" ca virsta de dezvoltare. 3 hours ago, maxim_sedilec said: cei mai multi n-au inteles ce-i cu masinile in general.... n-o sa fie in vecii vecilor AMIN! hidrogenu combustibil, cel putin nu pentru autoturisme, de unde hidrogen ?!?!? ala "ars" din apa?!? asta numesti solutie, clar fara sa vorbim de stocare si manipulare. https://www.google.com/search?client=ubuntu&channel=fs&q=fcv+cars&ie=utf-8&oe=utf-8 Extragerea H este ceva mai complexa, nu doar ce am invata in clasa 7`a . 1 Link spre comentariu
buleu_alexandru Postat Noiembrie 6, 2018 Partajează Postat Noiembrie 6, 2018 (editat) @Ion_Bumbu Deja a fost data in folosinta in Suedia o bucata de drum cu o sina electrificata, pentru incarcarea / alimentarea masinilor in mers (folosind un brat flexibil al masinii). https://www.theguardian.com/environment/2018/apr/12/worlds-first-electrified-road-for-charging-vehicles-opens-in-sweden Asadar, cred ca acesta va fi viitorul masinilor electrice. Editat Noiembrie 6, 2018 de buleu_alexandru Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 6, 2018 Partajează Postat Noiembrie 6, 2018 Domnule, eu vorbesc de masina nu de tren personal. Orice se poate crede dar va rog cititi un pic necesarul de puteri pentru a incarca eficient o masina pe baterii. Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 6, 2018 Partajează Postat Noiembrie 6, 2018 Se poate inchide. S-a trolat destul. Pentru mine e clar, motorina NU! Link spre comentariu
Sharky Postat Noiembrie 6, 2018 Partajează Postat Noiembrie 6, 2018 discutam aici: ce ziceti? Link spre comentariu
daniels Postat Noiembrie 6, 2018 Partajează Postat Noiembrie 6, 2018 Tehnologia pilelor de combustie este bine pusa la punct. Se foloseste in tehnica spatiala de pe timpul misiunilor Apollo si Gemini. Pretul in schimb este mare. A mai ramas metoda postalioanelor. Erau locuri in care se schimbau caii de la trasura. Acuma pot fi statii unde se poate schimba blocul de acumulatori cu totul. Daca ar fi modulat ar trebui sa dureze cateva minute. Link spre comentariu
sesebe Postat Noiembrie 6, 2018 Partajează Postat Noiembrie 6, 2018 Pt transportul strict urban, de acasă la servici și invers, și pt mers la cumpărături, ar trebui sa fie suficienta o autonomie de 50-100km pt ca s-ar putea incarca și în timpul cit stai la servici în parcarea de la servici. În condițiile astea se poate lucra cu baterii care se incarcă peste noapte și eventual și în parcarea de la servici. Problema mare o reprezinta deplasările în concedii sau cei ce fac livrări și fac sute de km pe zi. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum