Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Merita sa cumperi Diesel?


Vizitator

Postări Recomandate

@Sharky masina aia facuta de Musk cosra 200k $, foarte mult pentru un muritor de rand ca mine si altii, dar foarte ieftina in comparatie cu una normala cu adrere interna si supra alimentata care costa cateva milioane de $ la performantele alea

Si pana la urma astea sunt detalii pentru saraci, ce a facut Musk acolo nu e altceva decat sa demonstreze ca se poate si altfel decat eram noi obisnuiti pana acum. Viitorul e al electricelor. Cat de apropiat e viitoru asta, ramane de vazut.

Editat de maxente
Link spre comentariu
Acum 10 ore, maxente a spus:

@Fan Elforum uita de masini cu ardere interna, i-ati electrica. Presupunand ca ai finante, binenteles :rade:

Ia uite la Tesla asta, rupe șleaurile in doua. Prinde suta in 1,9 secunde. Viteza ajunge pana la 400km si cu o incarcare faci aproape 1000km.

 

 

 

Ma mai uit la asta din cand in cand. E live non-stop. Raman la loganul meu pe gpl. Mi se pare o alegere buna.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Aici e un topic in care omul sarac se intreaba daca sa isi cumpere diesel si tu vb de masini de peste 100k si alte avioane.
Ai topic separat de electrice, poti lauda pielea ursului din padure cat vrei, dar acolo, nu aici.
Da, viitorul va fi electric pe motiv ca petrolul nu e infinit. Va trebui sa evoluam.


Bravo lui, prezentarea e buna, prinde la tot felul de pusti si hipsteri, sa o vedem in productie si pe circuit.
Masini electrice au facut si altii, chiar si de curse, nu uita, unul dintre recordurile de top pe circuit e o electrica care nu e tesla.
Altii se ocupa cu facut profit, doar aia consta o afacere.
Inca nu a aratat ca se poate pt ca datoriile sunt inca mari si afacerea e departe de a scoate profit stabil pe termen lung!


Masina in primul rand nu se gaseste de vanzare.
E plin de dragstere, masini de liniuta care merg la fel sau mai tare, nimic nou.
ASta e ca si cand se lauda ca tesla S e ca un veyron, da asa e, dar numai in primele 2-3 secunde sau la prima curba, care vine prima. :)
Totusi la hipsteri prinde ideea. A format omul un cult, oamenii neinstruiti si creduli sunt usor de manipulat.
Tin mitul viu.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Asta depinde de tehnologia bateriilor.
Daca le va creste capacitatea de stocare sau le scade pretul deja vor deveni o alternativa f serioasa!
Doar progresul tehnologic poate face acest lucru posibil.


La infrastructura oricum trebuie sa trecem cat de mult pe alternative, cu masini electrice sau fara.
Evident sa bagi carbune pe foc ca sa incarci baterii nu e o solutie.
Dar si sa convingi omul sa opreasca centrala si sa investeasca sute de mii E in eoliene iar e greu de facut.
 

Link spre comentariu

Nu e chiar asa greu ... La noi au " investit " smecherii de afara , cu binecuvantarea interesata a celor cu pixul si stampila , iar investitia o platim noi , pe factura de energie electrica ... certificatele " verzi ". 

Link spre comentariu

Da, asta e cea mai mare hoție la noi, plătim ce au investit alții.Deci ei fac bani și investiția le-o plătim tot noi.Cum ar veni, cumpără-mi tu vacă, iar eu ți-oi vinde lapte scump....

Sper să apuc în viața asta să conduc măcar o dată o mașină electrică sau hibrid, fiindcă e clar că varianta Diesel probabil va rămâne doar apanajul camionagiilor într-un final.E și de înțeles, dat fiind că poluează din greu, am și eu un Diesel și văd ce-i poate scoate toba când o ,,forjez,, mai tare...

Dacă nu cumva scot ăștia vreo metodă de filtrare care să facă aerul scos de tobă mai curat ca cel aspirat, cum se lăudau cei de la Volvo acum ceva ani...

Probabil mărirea eficienței catalizatorului ar fi o soluție, dar foarte scumpă, dat fiind că se folosește Platina, mai scumpă ca aurul...iar la noi nu văd pe cineva care a dat 1500 Euro pe o afumătoare Diesel să scoată încă 1000 Euro pentru schimbarea catalizatorului epuizat sau înfundat.La noi se scoate catalizatorul și se pune o țeavă goală în loc, motorul pare că mănâncă jar, ca armăsarul din poveste, dar și ce iese pe tobă.......

Editat de validae
Link spre comentariu

BMW-ul testat in scandalul diesel gate era in limite.
VW deloc.
ASadar se poate daca se vrea. E6 motorina e la ani lumina de AJM, 1 9 te de i si alte motoare obosite de mai bine de 20 ani. 
Omul care nu a vazut altceva le considera miez ca probabil ca singurul lucru cu care le compara e 1.4 de logan.
Cauta orice diesel modern, toba e curata luna!


De undeva trebuie incurajata cresterea eolienelor.
Daca dai la stat sa investeasca ii fura vreun baron local si tot ce face e ca isi pune o morisca pe casa cu pret in acte cat 10 eoliene serioase.
De ii dai la privat el se baga in hora, vinde energie scoate profit.
Pana la urma cat curent platiti? Eu unul platesc mai putin ca factura de internet, TV(la care nu ma uit) si telefon.
Ar fi o ipocrizie sa ma plang de pret.


Taxele astea sunt un fel de taxa de poluare dar cu care se face ceva concret.
In Cluj tot mai des vezi cate un hibrid, acu 5 ani erau o raritate. Tare cred ca priusul din generatiile rezistente vor fi noul 1 9 te de i din gama hibride.

Link spre comentariu

E bine spus:  "varianta Diesel probabil va rămâne doar apanajul camionagiilor într-un final. "

Pentru ca ideal va fi ca nici camioanele sa nu mai fie pe diesel.  Deja se construiesc  (in alte tari)  autostrazi cu electrificare aeriana pentru camioane.

Oricum, ideea este ca mare parte din drum il va parcurge folosind energia electrica.   Evident ca vor fi portiuni de drum unde va folosi motorul diesel.

 

Poate cel mult navele fluviale si maritime  nu vor avea incotro si vor ramane pe diesel.

 

 

ONTOPIC:

   Din punct de vedere financiar  cred ca se merita cel mai mult sa cumperi acum diesel,  cand preturile au scazut.

 

  Din punct de vedere al poluarii,  am vazut multe documentare  legate de diesel  si  sunt dovezi clare ca sunt foarte poluante.

  Nu ma refer la  NOx sau CO2  ci  la acea funingine (particule foarte fine)  care din plamani  ajung foarte usor direct in sange  -   ceea ce evident ca este foarte grav.

 

  Ma intreb daca la ITP verifica inclusiv emisia acestor particule fine.

 

Multumesc

 

PS:  Sper ca toti ne gandim inclusiv la  viitorul copiilor nostri,  chiar daca putem presupune ca o singura masina nu poate schimba multe.

        Daca  toti am lua decizia cea mai buna  (stabilita de comun acord)  atunci chiar se va cunoaste diferenta.    Din pacate (de obicei) asta inseamna si cheltuieli mai mari.

Link spre comentariu

Ideal ar fi ca pe străzile viitorului să circule cel mult vehicule cu Hidrogen, deși orice motor cu ardere internă nu poluează exclusiv prin arderea combustibilului, ci și a uleiului de motor.

 

Link spre comentariu
45 minutes ago, Sharky said:

BMW-ul testat in scandalul diesel gate era in limite.
VW deloc.
ASadar se poate daca se vrea. E6 motorina e la ani lumina de AJM, 1 9 te de i si alte motoare obosite de mai bine de 20 ani. 
Omul care nu a vazut altceva le considera miez ca probabil ca singurul lucru cu care le compara e 1.4 de logan.
Cauta orice diesel modern, toba e curata luna!


De undeva trebuie incurajata cresterea eolienelor.
Daca dai la stat sa investeasca ii fura vreun baron local si tot ce face e ca isi pune o morisca pe casa cu pret in acte cat 10 eoliene serioase.
De ii dai la privat el se baga in hora, vinde energie scoate profit.
Pana la urma cat curent platiti? Eu unul platesc mai putin ca factura de internet, TV(la care nu ma uit) si telefon.
Ar fi o ipocrizie sa ma plang de pret.


Taxele astea sunt un fel de taxa de poluare dar cu care se face ceva concret.
In Cluj tot mai des vezi cate un hibrid, acu 5 ani erau o raritate. Tare cred ca priusul din generatiile rezistente vor fi noul 1 9 te de i din gama hibride.

Nu cred ca ati inteles cum e cu certificatele " verzi " . O documentare simpla nu e imposibila ... si destul de rapida . Nu inteleg de ce trebuie sa platesc ( eu ) investitia unui privat . El produce energie electrica ... s - o vanda pe bursa , cum e in toata lumea civilizata . La mine la priza nu se simte ca un kilowat e mai eco decat altul , n - am nici o vina ca a lui e mai scumpa . De ce s - au impus cote ? ... sa ia Stolojan hidroenergia ieftina la Slatina ? Eufemism , de fapt e furt pe fata . Dupa ce s - a mai micsorat valoarea certificatelor , n - a mai investit nimeni . Ca nu - s prosti , era bine de recuperat in doi ani ... nici o activitate economica corecta nu duce la asemenea rata de recuperare a investitiei ... doar cele speculative . Numai ca alea - s pe riscul "investitorului ", nu pe banii pulimii .Toti smecherii care sant responsabili cu energia " verde " la noi nu produc un miliwat in tarile unde au rezidenta fiscala . Intamplator , e in mare parte Italia ... De ce oare ? Tragand linie , banii mei se duc la privat ... , ( dupa ce suge si statul T.V.A. ) ,  cu care nu am contract , mi - a fost bagat pe gat . Notiunile de consumator captiv si " monopol natural " mai inseamna ceva ? E ca cu gazul metan , persoanele fizice " cumpara " numai de import ( mai scump ) , ca  - s mai emancipati I Cine moare de ecologie , poate sa  - si cumpere energie electrica la ce pret doreste . Poate fi concurential , mai ieftin sau mai scump . C - asa - i in capitalism , si - n tarile cu stat de drept . Promovarea energiei " verzi " poate fi o politica de stat , altfel corecta si dezirabila . Dar nu pe banii altora , cu forta ...

 

P.S. - nu vad legatura intre factura de energie electrica si alte chestii , gen telefonie , internet , TV . Ma rog , inteleg ca valoarea lor ... Ar trebui sa fie ? ...

Editat de gauss
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări