Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Merita sa cumperi Diesel?


Vizitator

Postări Recomandate

Eu zic să vă jucați frumos prin curte, că ultimul topic (ăla cu compresoarele...) nu l-am șters eu, ci chiar Vasile personal. Și asta fără să-l raportez sau chestii din astea. Avertisment pentru liniștea planetei și în special pentru dany_cta.....dacă vrei să arăți că ești deștept, mai abține-te din când în când.

Editat de validae
Link spre comentariu
4 hours ago, dany_cta said:

Pe asta nimic nu poate sa il opreasca din aberatii. Eu nici nu pot sa citesc tot postul tau kilometric si plin de aberatii. Tu nu intelegi nimic tehnic dar postezi si crezi ca s-a facut cineva de ras ? Tu esti singurul care se face de ras folosind niste termeni pe care nu ii intelege.

Du-te nene de aici, deschide alt topic si postez acolo dar pe donatii, nu mai dau lectii gratis la astia ca tine. Sunt o gramada de povestit despre lucruri avansate, nu despre filmulete vazute cu reclame pe youtube, ai avea multe de invatat daca ai asculta in loc sa deschizi gura.

 

Omul asta este genul la care si daca ii zici ca este destept, o sa te contrazica si o sa iti demonstreze ca nu ai dreptate. Apoi o sa isi imagineze cine stie ce in mintea lui si o sa se simta mare invingator ca a demonstrat ca e prost.

:ewryt45w

Link spre comentariu

Nene, ce tot atata tura vura si vrajeala de tip dragnea.
Zi ceva la subiect, nu doar atacuri la persoana.


Ai E240 si E230, ambele v6 aspirate benzina, 2.6 respectiv 2.5, generatii diferite, pe acelasi sasiu w211.
Primul e m112 distributie fixa, 3 supape, traseu admisie variabil.
Al doilea M272 are in plus VVT si 4 supape.
Primul are aprinderea in doua trepte, cu 2 bujii pe cilindru, dar nu stiu cat e de relevant asta.


Uite cifrele de consum si co2.
https://www.auto-data.net/en/mercedes-benz-e-class-w211-e-240-177hp-12881
https://www.auto-data.net/en/mercedes-benz-e-class-w211-e-230-204hp-12879
Sunt clar in favoarea E230, chiar daca acest are niste caluti in plus montate pe acelasi sasiu. Evolutie sau nu?


Passat AJM vs un motor mai nou pe o caroserie mai grea.
https://www.auto-data.net/en/volkswagen-passat-b5-1.9-tdi-115hp-8911
https://www.auto-data.net/ro/volkswagen-passat-b7-2.0-tdi-170hp-bmt-16833

Cum se face ca masinile vechi au scoruri mai rele: consum, co2 ca astea noi?
Conspiratie mondiala? Nu cumva asta se reflecta in consumul real?

Editat de Sharky
Link spre comentariu

La electrice incalzirea iarna  cum altfel decit electric!

Daca vor sa mareasca autonomia utilizatorii pot folosi lampa cu petrol!

Ardere externa nepoluanta!

:d

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Ziceti voi ce vreti, eu zic ca merita diesel. Daca nu scoti fum, chiar merita. Daca scoti fum, indiferent ce cazan ai, trebuie tras pe dreapta si dotat cu bare pt gaini la interior.

Link spre comentariu

Pai da, s-a zis asta inca din primele pagini. Si eu zic ca va merita cand vestul isi va arunca motorinele incoace.

Vor ramane doar alea pe bune, nesmecherite.

 

A, alta chestie, au aparut si hibridele diesel, dar tare ma tem ca sunt complexe ca tehnologie.

Timpul va spune ce si cum, sa speram ca in conjunctie cu motorul electric motorul diesel va fucntiona doar in regim optim.

https://www.express.co.uk/life-style/cars/963941/Kia-Sportage-2018-new-diesel-hybrid-engine-design

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Domnule, au aparut demult, fac si romanii la Craiova...locomotive de acest gen, echipate cu mai multe generatoare Diesel, denumirea generica locomotive GENSET.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
2 hours ago, Sharky said:

Pai da, s-a zis asta inca din primele pagini. Si eu zic ca va merita cand vestul isi va arunca motorinele incoace.

Vor ramane doar alea pe bune, nesmecherite.

 

A, alta chestie, au aparut si hibridele diesel, dar tare ma tem ca sunt complexe ca tehnologie.

Timpul va spune ce si cum, sa speram ca in conjunctie cu motorul electric motorul diesel va fucntiona doar in regim optim.

https://www.express.co.uk/life-style/cars/963941/Kia-Sportage-2018-new-diesel-hybrid-engine-design

Hibridul diesel are o varsta foarte considerabila.

Din pacate, numai hibrid nu este.

Ce tot latram acum ceva vreme ? Hibridul diesel, este o minciuna ieftina, ca si hibridul benzina. Ce randament poti obtine cand tu incarci bateriile cu generatorul ?

Faza cu franarea regenerativa, conteaza cam 1 %.

Dar cui sa ii spui ?

Link spre comentariu

Domnule, este vorba de un mod de lucru dedicat al motorului, turatie constanta, moment variabil, turatia fiind aleasa in cel mai favorabil domeniu

din punctul de vedere al randamentului si noxelor.

De asemenea este mai ales vorba de a compensa virfurile de sarcina scurte, accelerarea cu energie din baterie.

Acolo se cistiga mult, la "hit the pedal to the metal" performantele unui hibrid sint imbatabile, motorul nu ia "sprit-uri", compenseaza bateria, motorul accelereaza lent.

Ca sa va distrati un pic va pun un link sa vedeti ce tari sint cei de la Dacia, folosesc recuperarea energiei inca de la Logan-ul din 2005, adevarat, cel avind AC.

Nu de alta dar sistemul acela de "torpedo" are rolul de a amortiza vibratiile ce apar in cureaua de accesorii lata.

Totusi dupa atitia ani au descoperit ca recupereaza si energie, adevarat, recupereaza dar cit un sa tii un bec de lanterna aprins 1 min, poate.

Link spre comentariu

Asa cum s-a mai spus poluarea incepe sa fie o problema in marile orase. In oras ca sa te deplasezi nu iti trebuie putere mare, sunt foarte bune motoarele de cilindree mica. Pentru mersul inafara orasului, motoarele astea trebuiesc folosite la o turatie mare. Motoarele mari in oras ard gazul degeaba. Micsorarea motoarelor a fost impusa producatorilor prin legislatie pentru a se putea incadra in normele de poluare. La fel sta treaba si cu cele hibride, in oras mergi electric, iar inafara cum poti. Motoarele diesel nu sunt fiabile sub o anumite cilindree.

Link spre comentariu
5 hours ago, Ion_Bumbu said:

La electrice incalzirea iarna  cum altfel decit electric!

Daca vor sa mareasca autonomia utilizatorii pot folosi lampa cu petrol!

Ardere externa nepoluanta!

:d

 

Lampa "cu petrol" chiar am folosit-o.

Motoarele cu ardere interna au mare pierdere in caldura, cu cat un motor genereaza mai putina caldura externa cu atat este mai eficient. Motorasul de smart 0.8 diesel se pare ca este extrem de eficient la capitolul asta, asa de eficient ca nici nu are capacitatea sa se incalzeasca bine cand afara sunt -10 grade, testat - schimbat termostat, nici un efect. Cautat pe net, citit, problema comuna. Solutia producatorului a fost sa adauge incalzire electrica la calorifer, dar daca vrei sa pleci la drum lung (autostrada), avand doar 40cai putere, e posibil chiar sa simti rezistenta aia. Cu rezistenta oprita, la -10grade, nu poate sa bage destul de cald incat sa iti dai haina jos la drum lung, anul asta o sa incerc sa izolez conductele de sub masina din spate de la motor pana in fata, e posibil sa piarda cam mult pe traseu. Solutia mea anul trecut cand am avut drum lung de facut a fost sa folosesc un mini arzator de mana pe gaz si chiar si-a facut treaba. Mi-a placut asa de mult ideea si faptul ca baga caldura asa repede si mult, incat ma gandeam sa caut o sobita mica de camping (cel mai mic model, ala cu spray) pentru iernile urmatoare, soba care sa fie folosita la dezghetarea de dimineata.

Ma astept ca producatorii de masini electrice sa vina cu o solutie similara pentru incalzire.

 

Complet ontopic: Chiar si la -10grade, am preferat sa plec cu smart-ul diesel la drum lung incalzind cu arzator de mana, decat sa folosesc masina pe benzina care baga caldura de te rumenesti inca din primele 5minute. Consumul a iesit nu la jumatate, ci la o treime, chiar si dupa ce am adaugat sfertul de spray de gaz folosit. Arzatorul nu a functionat nonstop, odata facut cald si motorul poate sa mentina mai usor pe recirculare.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
10 hours ago, dorofteius said:

Hibridul diesel are o varsta foarte considerabila.

Din pacate, numai hibrid nu este.

Ce tot latram acum ceva vreme ? Hibridul diesel, este o minciuna ieftina, ca si hibridul benzina. Ce randament poti obtine cand tu incarci bateriile cu generatorul ?

Faza cu franarea regenerativa, conteaza cam 1 %.

Dar cui sa ii spui ?

Asta-i buna...te pomenesti ca inginerii care au proiectat masinile hibride nu au notiunea de randament!

Link spre comentariu

La locomotiva e hibrid in alt mod. Generator si de acolo motor apoi la roata. In felul asta transmisia e mai simpla. Fara diferentiale si alte povesti.

La hibrid generatorul recupereaza energie in anumite cazuri si bateria e incarcata de alternator in mod lent, daca trebuie.

Energia e folosita apoi la propulsie.

 

Incearca un hibrid gen prius sau auris in oras. Vei vedea ca are un consum bun. Iar mai nou hibridele sunt de tip plugin deci seara daca vrei si ai posibilitatea le incarci si dimineața ai laindeamana vreo 10 20km electrici la pret bun.

 

La consum iesi la 5 6 oras in schimb cu benzina 8 9. Aceeasi masina auris. Date obtinute discutand cu cunoștințe care au asa ceva si proband masinile lor.

E drept ca oamenii nu au fix acelasi traseu deci aici s ar putea sa iasa diferente insa clujul e aglomerat dimineata traseele  lor nu prea scapa.

Legat de randament de studiat reductorul planetar folosit la hibridele toyota care e un fel de cvt electric pt motorul termic.

Costul e singurul dezavantaj al hibridului.

 

Ma rog, evident vor aparea tot felul de experti care vor spune ca nu se poate, nu are cum, ii lasam in continuare in lumea lor in care ei au dreptate. Pana la urma testele de consum, pompa si banii dati spun adevarul.

 

Voi edita mai tarziu. Mai am de zis.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări