Sharky Postat Octombrie 15, 2018 Partajează Postat Octombrie 15, 2018 Sa inteleg ca nu existau motoare electrice, acumulatori, motor cu ciclu atkinson (patentat din 1900 toamna)? In '69 oamenii au ajuns pe luna, in 40 submarinele mergeau electric pe sub apa. Si tu vrei sa spui ca nu se putea face o masina hibrida. Dupa cum am spus, tehnic se putea, economic nu se putea! Din pacate orgoliul te orbeste sa intelegi. Daca intre multipunct si injectie directa nu vezi nici o diferenta cred ca ai probleme mari de intelegere. Ia vezi cat e compresia pe un motor nou si cum e variata nu din turbo ci din VVT si cum trece un motor in ciclu atkinson pe baza asta. Asa o sa te miri ca un 2L turbo modern nu manca asa mult in regim de sarcini mici, intra in regim mai repede ca unul euro 2 de acu 20-30ani. Cu alte cuvinte, exista si alte masini inafara de masina ta. Idem treaba cu oglinzile si unghiul mort, dupa ce ti-am pus niste poze n-ai zis nici mac! Cred ca pur si simplu nu stii sa citesti. Asta e nivelul tau, o vede toata lumea. Pacat ca ti-a spalat Vali din pacate la cat ti-ai dat in petec in treaba cu compresoarele. Stai linistit, inteleg destule si din teorie si din practica, nu trebuie sa imi porti tu mie grija si nici sa imi prezinti banalitati. Link spre comentariu
dany_cta Postat Octombrie 15, 2018 Partajează Postat Octombrie 15, 2018 (editat) 27 minutes ago, Sharky said: Sa inteleg ca nu existau motoare electrice, acumulatori, motor cu ciclu atkinson (patentat din 1900 toamna)? In '69 oamenii au ajuns pe luna, in 40 submarinele mergeau electric pe sub apa. Si tu vrei sa spui ca nu se putea face o masina hibrida. Dupa cum am spus, tehnic se putea, economic nu se putea! Din pacate orgoliul te orbeste sa intelegi. Daca intre multipunct si injectie directa nu vezi nici o diferenta cred ca ai probleme mari de intelegere. Ia vezi cat e compresia pe un motor nou si cum e variata nu din turbo ci din VVT si cum trece un motor in ciclu atkinson pe baza asta. Asa o sa te miri ca un 2L turbo modern nu manca asa mult in regim de sarcini mici, intra in regim mai repede ca unul euro 2 de acu 20-30ani. Cu alte cuvinte, exista si alte masini inafara de masina ta. Idem treaba cu oglinzile si unghiul mort, dupa ce ti-am pus niste poze n-ai zis nici mac! Cred ca pur si simplu nu stii sa citesti. Asta e nivelul tau, o vede toata lumea. Pacat ca ti-a spalat Vali din pacate la cat ti-ai dat in petec in treaba cu compresoarele. Stai linistit, inteleg destule si din teorie si din practica, nu trebuie sa imi porti tu mie grija si nici sa imi prezinti banalitati. Baiatule, continui sa te faci de ras ca de obicei, ca si cu inginerul tau care nu stie diferenta intre tolerante si jocuri, sau care modifica el compresoare, ca si cu oglinzile. Nu am mai postat nimic pentru ca ce a fost spus a fost spus si demonstrat, tu pur si simplu nu ai capacitatea sa intelegi toate lucrurile astea. Ai fost in stare sa vi la noi cu poze cu oglinzi aranjate ca sa iti dovedesti punctul tau de vedere mincinos, si mai grav e ca ajungi sa il crezi chiar tu ! Cu oglinzile s-a vazut clar, o masina a disparut pentru o secunda, mai clar de atat nu ai ce sa arati, daca negi asta - ori esti rau intentionat si minti, ori ai probleme grave de intelegere. La fel cum si acum o sa ignor postul asta ca nu ai vre-o treaba cu ce scri acolo, pur si simplu scri la scandal fara nici o legatura cu realitatea, tu nu ai nici cele mai elementare cunostinte despre motoare si fizica termodinamica dar te contrazici. La fel ca si la postul precedent: nu sti diferenta dintre toleranta si joc si te contrazici continuu pe acelasi rahat. Tu habar nu ai ce rapoarte de compresie erau atunci si ce rapoarte sunt acum la masinile pe care le conduci, nici nu sti diferenta intre rapoartele de compresie de la turbo si cum e mai bine, nu poti sa le intelegi pentru ca iti lipsesc cunostiintele si capacitatea sa intelegi asa ceva. Nu mai visa ca ai facut tu mare rahat vreodata cand tu nici nu sti ce vorbesti acolo. Pur si simplu ignor posturile tale, nu cred ca ti-a dat nimeni vreodata dreptate la ce aberatii poti sa scri aici. Editat Octombrie 15, 2018 de dany_cta Link spre comentariu
gauss Postat Octombrie 15, 2018 Partajează Postat Octombrie 15, 2018 (editat) Fara nici o legatura cu polemica ... mai ales cea tehnica , foarte interesanta ( cel putin pentru mine ) , vad o ofensiva anti - diesel , cel putin in Europa . Ba chiar impotriva masinilor cu motor cu ardere interna , deja prin 2025 nu prea va mai fi voie ( cel putin in unele orase , regiuni , chiar tari ) . In 2030 vor fi amintiri , daca nu se devanseaza , in buna traditie ... Sa speram ca pana atunci cele electrice ( poate si ceva hibride ) vor fi o alternativa credibila , si mai ales sustenabila financiar . Personal , am indoieli ... trebuie schimbata o intreaga industrie , si multa infrastructura ( statiile de incarcare , chiar si " prizele " private , retelele casnice etc ) . Si chiar asa mult nu mai este pana ... https://b1.ro/stiri/auto/masini-diesel-interzise-orase-europa-234805.html https://dumitruciorici.com/2018/08/10/europenii-trec-la-masini-electrice-9-tari-vor-interzice-motoarele-cu-ardere-interna/ Nu stiu daca industria auto si cea energetica ( consumul va creste semnificativ ) nu vor polua mai mult , sau macar semnificativ mai putin ... ca (macar) sa fie justificata masura radicala , intelegand ca acesta este scopul principal , si anume poluarea . Editat Octombrie 15, 2018 de gauss Link spre comentariu
dany_cta Postat Octombrie 15, 2018 Partajează Postat Octombrie 15, 2018 Si totusi sunt 6 ani cel putin, nu ? In timpul astia multi schimba masinile, conform unora de mai sus chiar si o masina noua se schimba in mai putin de atat. Momentan dieselul este solutia daca vrei sa mergi ieftin si cu cuplu bun (de aia scot gpl-ul din discutie). Macar limita asta de 6 ani incepe sa incline balanta catre SH mai ieftine in loc de masini noi, astfel incat sa isi scoata investitia in astia cativa ani. Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 15, 2018 Partajează Postat Octombrie 15, 2018 (editat) Cred că oricum, la un moment dat când petrolul se va epuiza (că nu e regenerabil) tot se va ajunge la înlocuirea benzinei și motorinei cu alți combustibili.Fiindcă e clar că nu vom vedea avioane sau cargoboturi electrice, probabil vor trece treptat pe gaze (hidrogen, metan, etc) sau chiar revenirea la motoare cu aburi.Deja se produc motoare cu aburi foarte performante și care nu scot mult fum, oricum nu cum își amintesc cei care au prins ultimele locomotive cu aburi... Editat Octombrie 15, 2018 de validae Link spre comentariu
gauss Postat Octombrie 15, 2018 Partajează Postat Octombrie 15, 2018 (editat) Discutia ( parerea mea ... ) e putin prea " privata " . Adica se neglijeaza si ce e " la comun " ... camioane , autobuze , autoutilitare si altele . P.S . - acum am vazut postarea d - lui Validae ... intr - adevar , transformarile vor fi mari . Am inteles ca pentru niste ani , rezervele de GPL ( sau materia prima pentru el ) sant mari , mai ales prin USA , care s - a oferit sa exporte in Europa . Si prin Marea Nordului sant zacaminte mari , si se tot descopera ... Ar fi o treapta intermediara sustenabila ... , modificarile ar fi suportabile . Ma rog , parere personala . Editat Octombrie 15, 2018 de gauss Link spre comentariu
dany_cta Postat Octombrie 15, 2018 Partajează Postat Octombrie 15, 2018 Solutia rapida si cea mai buna o sa fie nuclearele. Stiu ca multi o sa sara in cap, dar asta cred eu. O sa se miniaturizeze destul cat sa poata sa fie folosite pana si la masini. Cei mai bucurosi o sa fie teroristii cu masinile capcana .... Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 15, 2018 Partajează Postat Octombrie 15, 2018 (editat) În afară de zona militară n-ai să vezi prea curând reactoare nucleare pentru propulsie.Din rațiuni clare, nu poți lăsa material radioactiv pe mâna oricui, orice accident ar însemna și măsuri de decontaminare, scenariul ăsta nu l-au conceput nici scriitorii de SF-uri... Alternativa ,,bio,, cu uleiuri vegetale pentru motoarele Diesel iese și ea din discuție, nu vom avea suprafețe suficiente pentru a asigura o producție de oleaginoase cât să susțină măcar transporturile de primă necesitate.La fel și cu motoarele cu alcool, astea sunt sustenabile doar în anumite zone ale lumii unde alcoolul poate fi extras ca produs secundar. Și unde să fie oameni care să nu prefere alcoolul pentru consum, în detrimentul transporturilor... Editat Octombrie 15, 2018 de validae Link spre comentariu
Spitfire Postat Octombrie 15, 2018 Partajează Postat Octombrie 15, 2018 (editat) Quote Fiindcă e clar că nu vom vedea avioane sau cargoboturi electrice, probabil vor trece treptat pe gaze (hidrogen, metan, etc) sau chiar revenirea la motoare cu aburi. De ce sa nu vedem avioane electrice?! https://edition.cnn.com/travel/article/electric-aircraft/index.html Motoarele cu abur ar avea sens, daca sursa de caldura pentru producerea aburului ar fi o pila nucleara sau chiar termonucleara, altminteri, cu un randament de numai 7% motorul cu abur nu mai are sanse... Exista proiect de reactor termonuclear compact-fussion care consta intr-un injector care arunca zeci de sfere microscopice de sticla care contin deuteriu-tritiu in bataia unui laser care determina explozia termonucleara si permit exploatarea reactiei termonucleare. Deasemeni se pot concepe reactori nucleari bazati pe fisiune, in care sa se utilizeze izotopi sigur pentru mediu, fara efecte biologice, precum Mo80, dar e problematica protectia biologica impotriva radiatiilor gamma produse in timpul reactiei. Editat Octombrie 15, 2018 de Spitfire Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 15, 2018 Partajează Postat Octombrie 15, 2018 Să fim serioși, faptul că s-a reușit zborul prin propulsie pur electrică nu înseamnă că vom vedea avioane de transport pline cu acumulatori, zburând la înălțimi la care temperaturile nu le permit o funcționarea normală.Ar trebui niște avioane uriașe, doar pentru a-și putea duce greutatea acumulatorilor.Și să nu uităm că un avion consumă imens la decolare, combustibil a cărui greutate ,,moartă,, scade pe parcurs, pe când un avion electric ar trebui să ridice și să aterizeze cu câteva tone de acumulatori permanent.....un mare neajuns.Nu mai vorbim de costurile de mentenanță a unor astfel de baterii imense, să nu uităm că acumulatorii au totuși un număr finit de cicluri de descărcare. Link spre comentariu
gauss Postat Octombrie 15, 2018 Partajează Postat Octombrie 15, 2018 (editat) Nu vor fi " nucleare " individuale . Din multe motive ... mi se pare ciudat ca pe un forum tehnic nu sant evidente . Parca s -a mai discutat . Ce se intampla cu "motorasul " in caz de accident , incendiu , cutremur , inundatii etc . ? Sau daca userii cer pe - aici sfaturi cum sa - l segmenteze , sa - i schimbe uleiul , sa - i mareasca puterea , sa faca centrala termica sau incinerator cu el , etc . P.S. - s - au incercat avioane atomice ... pacat ca nu mai e voie cu subiecte aviatice . Editat Octombrie 15, 2018 de gauss Link spre comentariu
Spitfire Postat Octombrie 15, 2018 Partajează Postat Octombrie 15, 2018 Un mare avantaj este ca un avion electric care zboara la 11.000 metri se afla aproape continuu in plin soare, mult deasupra norilor, deci isi poate incarca bateriile. Un Boeing 747-400 are o suprafata a aripilor de 560 mp x 0, 45KW/mp= 252KW disponibili pentru incarcare. E clar ca nu e de dispretuit aceasta tehnologie! Link spre comentariu
gauss Postat Octombrie 15, 2018 Partajează Postat Octombrie 15, 2018 (editat) Da , dar trebuie sa (si) decoleze . Anul trecut a fost primul an in care soarele n - a aparut pe teritoriul Romaniei timp de o luna calendaristica ... ma rog , de cand se tine " evidenta " meteorologica " . Si ar mai fi si altele ... eventual si nevoia de a zbura si noaptea . P.S. - exista avioane " solare " , la stadiul de experimente . Chiar si dirijabile , si ceva motoplanoare ... Editat Octombrie 15, 2018 de gauss Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 15, 2018 Partajează Postat Octombrie 15, 2018 (editat) Ce polemica, un forum intreg i-a explicat ca una e un varf de consum care trebuie sustinut pe moment si alta e valoarea medie. O intelege un electronist din anul 1 de facultate. Danila nu. Ii scrii ca una e sa proiectezi un sistem care are nevoie de tolerante mici si apoi cand apar jocurile din uzuri sistemul merge prost. Si alta e sa ai un sistem care nu are nevoie de tolerante mici, si atunci cand apar jocurile sistemul inca merge, nu se agata in ghidaje. Ce intelege Danila, ca am confundat jocul cu toleranta. Bine boss! Tine-o tot asa! Tot ce am scris eu e perfect valabil, nici macar nu ai ce sa combati. Nici aici, nici la oglinzi. Esti liber sa iti scrii parerea daca vrei. Dar sa argumentezi, asta in schimb te cam lasa in pana si pui placa ca ma ignori. Dar pana la urma ai si tu dreptatea ta, una e ce e scris si ce intelege orice om normal, si alta e ce intelegi tu. La asta nu te putem ajuta. Te mai ajuta Vali cand sterge subiectul si iti spala din pacate. De fiecare data te etalezi in ceva somitate, iar ocazional iti tragi singur scaunul de sub fund, cum ai facut-o in discutia despre compresoare, cand nu ai putut pricepe un scenariu de baza. Din pacate pt tine mai sunt oameni care gandesc. Inafara de denigrare ieftina ai vreun alt argument? Zi nene, ce e gresit in ce am scris eu, nu are priusu VVT? Ai pus mana pe unu? Nu pe baza lui merge in ciclu atkinson, adica compresia mai slaba ca expansiunea? Singura metoda de a face motorul cu compresie variabila e cu turbo? Hai ma, ne lasi? Si ce compresie ridicata faci tu acolo cand mergi pe drept cu 60 la ora prin oras cu boost sub presiunea atmosferica? Arata-mi un motor de acum 20-30 ani, adica euro 2 sau mai jos care intra in bucla inchisa in sub 1 minut, nu cand apa ajunge la 60C. Cel mai ieftin logan face asta in ziua de azi, orice motor de la E4 are limita de timp pt a face asta altfel pa omologare. Sisteme de start stop si alte giumbuslucuri care acu 20-30 ani nu le vedeai. Aici e progresul, putin cu putin se aduna. Pe drum intins la 80 la ora toate merg bine, incepand de la dacia pe carburatie. In asta e evolutia, plus normele de poluare, oricat incerci sa contrazici, cifrele sunt reale, nu tin cont de parerea vreunui meserias de forum. La un traseu urban aglomerat diferenta se face vizibila. Cum se face ca in testele reglementate de consum astea noi consuma mai putin? Or fi masluite poe cat posibil, corect, umfla rotile la limita de sus si altele, dar totusi diferentele sunt mari, iar cifrele nu mint! Umfla tu rotile la maxim la o masina din 90, scoate-i alternatorul din functiune si vezi ca tot nu scoti consum ca una noua. Iar apoi incarc-o sa fie la fel de grea, la fel de antifonata, cu toate dotarile si unde ajungi? Am inteles nene, esti meserias, ai lucrat multe, dar te poti rezuma la ce stii. Forumul nu e ca sa faci pe desteptul. Ai o idee, argumenteaz-o si pricepe ce se scrie pt inceput. Nu te mai fa de ras ca si acu 2 posturi cand imi explicai o chestie care eu am explicat-o deja inaintea ta.......................... La subiect: SH dupa cum am scris din primul post va fi mai ieftin, in special cand vine din tari in care taxarea/intretinerea masinilor vechi e drastica, vezi Olanda. Tot la subiect: Am fost in cautare de hibrid. E interesant cum statul poate influenta piata prin programul rabla. Adica de cauti un auris hibrid sub 5-6ani sub 100k cu istoric 13-14miiE. La banii astia poti cumpara un auris nedotat nou si cu un tichet rabla. Sau la 12k iei un yaris decent. Iar o auris benzina pe care se pune GPL ajunge la 9kE tot cu acelasi dotari la final. Pt diesel valoarea tichetului nu e nici pe departe la fel de buna. Diesel nou nu e pont, e doar la linie cu celalalte masini. Pe de alta parte vestul arunca toate SH-urile diesel E5 incoace la preturi de cacao. Pt noi, numai bune. Cred ca e momentul de a cumpara diesel, iar dupa ce se pune vestul pe banari in marile orase, sa vezi acolo preturi bune. Da-o dracului de poluare. O sa renunte si herr gigilazer la ajm. Acum 3 ore, Spitfire a spus: Dcu un randament de numai 7% motorul cu abur nu mai are sanse... Pe locomotiva cred ca aveai atat, turbinele moderne pe abur extrag mai multa energie. iar 250kWh pt un avion e cam putin. DAr evident, ajuta la automie, in timpul ZILEI! Editat Octombrie 15, 2018 de validae Link spre comentariu
dany_cta Postat Octombrie 15, 2018 Partajează Postat Octombrie 15, 2018 (editat) Pe asta nimic nu poate sa il opreasca din aberatii. Eu nici nu pot sa citesc tot postul tau kilometric si plin de aberatii. Tu nu intelegi nimic tehnic dar postezi si crezi ca s-a facut cineva de ras ? Tu esti singurul care se face de ras folosind niste termeni pe care nu ii intelege. Du-te nene de aici, deschide alt topic si postez acolo dar pe donatii, nu mai dau lectii gratis la astia ca tine. Sunt o gramada de povestit despre lucruri avansate, nu despre filmulete vazute cu reclame pe youtube, ai avea multe de invatat daca ai asculta in loc sa deschizi gura. Omul asta este genul la care si daca ii zici ca este destept, o sa te contrazica si o sa iti demonstreze ca nu ai dreptate. Apoi o sa isi imagineze cine stie ce in mintea lui si o sa se simta mare invingator ca a demonstrat ca e prost. Editat Octombrie 15, 2018 de dany_cta Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum