Sharky Postat Octombrie 14, 2018 Partajează Postat Octombrie 14, 2018 (editat) Voi chiar nu stiti sa iesiti din sfera AJM? Un TDCI del a ford duce 300-500km. Loganul si el, duce dupa cum ai zis, poate mai mult daca nu esti cioban. Fordurile de 1.0 duc lejer 300-400km. PAna ajungi acolo ai o groaza de probleme cu bucsi si alte anexe. PEntru orice om normal e arhisuficient, mai ales in Romania unde un drum lung il faci in multe ore. Singura problema e cand tu crezi ca masina proaspat adusa de samsar are doar 170kkm si cand o cauti pe autodna o gasesti cu itp facut la 350kkm in belgia. Dar cine te pune sa cumperi gioarse? Ca loganu de 0.9 cere distributie cam devreme, ca ala de 1.2 vw are si el probleme, asa si? Credeti ca motoarele de pe vremea ajm-ului erau toate stas? OAre toate masinile vechi erau tanc? Mai lasa-ne nene, ca multe rugineau pe capete, papau ulei si asa, fie diesel fie benzina. Ai destule diesel si benzinare in ultimii zece ani care au facut multe sute de mii km si inca mai merg. Le fel vor fi si cele de astazi, terbuie doar sa treaca timpul sa se demonstreze asta. PRoducatorii fac masini noi pt ca asta cere populatia. Nu are nimeni pus pistolul la tampla, majoritatea omului care are bani se plictiseste de masina ia alta noua. La 5 ani o vinde cu jumate de pret isi ia modelul nou, rezultatul e zero batai de cap, garantie, bani bine cheltuiti in segmentul mainstream. Tu ai ales AJM ca de asta ai avut bani si acum faci pe desteptul ca e cel mai bun, ca restul oamenilor sunt prosti. Or fi prosti, dar ei ai bani de masini noi si se descurca. Editat Octombrie 14, 2018 de Sharky Link spre comentariu
sesebe Postat Octombrie 14, 2018 Partajează Postat Octombrie 14, 2018 (editat) Asa ca o ideie, pt ca tot s-a specificat pe aici ca o masina noua e facuta sa tina 2 -4 ani,.....majoritatea celor noi sint calculate sa tina MINIM 10 ani dar pt asta trebuie intretinute bine si nu la garajul din capatul strazii. Editat Octombrie 14, 2018 de sesebe Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 14, 2018 Partajează Postat Octombrie 14, 2018 (editat) Cei care spun ca o masina noua tine 2-4 ani sunt genul care au cate un cazan obosit. Masini noi au vazut doar ca taxi sau pe a vecinului cand isi spuneau in gand ca vechitura care o are el e mai buna. Idem cu cei care isi dau cu parerea de pe GPL, dar inafara de brichete nu au lucrat cu asa ceva. Astea noi au intretinerea optimizata, schimburi de ulei la 15-30k, filtrele tot mai rar ca la masinile vechi, iar o revizie nu e o avere, mai ales daca e facuta ca la carte. Evident se paote face tot in stilul merge si asa, fara factura, etc IAta consumuri de tip condus extrem de economic. Mai economic de atat s-ar putea doar cu oprirea motorului in mers. Se vede diferenta clara fata de 1.4 turbo. Primul, drum extern, pe drept, pulse and glide, nu am depasit 90 la ora, am masurat doar pe partea externa, exclus parcarea si altele. Al doilea intors pe acelasi drum dar am inclus si orasul, destul de gol, pe partea de intoarcere. LA semafor nu am oprit motorul si am vazut clar cum se adauga. Al treilea e condus strict in oras, noaptea, oras gol, econom, pornit de la rece. Ce vreau eu sa spun cu asta, masinile mai noi, fie diesel sau benzina sunt clar o evolutie. Editat Octombrie 14, 2018 de Sharky Link spre comentariu
dany_cta Postat Octombrie 14, 2018 Partajează Postat Octombrie 14, 2018 (editat) Adica ai mers cate 7km in care ai masurat consumul si ai facut si pulse and glide, ai inclus si oras si exterior, in care ai testat si motor oprit sau pornit la semafor. Bun. Tu esti de parere ca un schimb de ulei la 30.000km este o imbunatatire ? Esti de parere ca plasticul, inclusiv ala de la motor (capac culbutori, etc...) este o imbunatatire fata de aluminiu avand in vedere ca plasticul are obiceiul sa imbatraneasca si sa fie mai afectat de schimbarile termice (crapa la frig, devine casant in timp, etc..) ? Care sunt imbunatatirile alea care zici ca au fost facute, poti sa ne dai exemple reale de imbunatatiri tehnice care fac motorul sa consume mai putin, sa reziste mai mult, etc... ? Editat Octombrie 14, 2018 de dany_cta Link spre comentariu
mac01 Postat Octombrie 14, 2018 Partajează Postat Octombrie 14, 2018 (editat) Acum 45 minute, Sharky a spus: Ce vreau eu sa spun cu asta, masinile mai noi, fie diesel sau benzina sunt clar o evolutie. Sunt pe dracu'...fiabilitatea e la pamant....iar consumul este la fel ca acum 40 de ani...numai ca pe vremurile alea combustibilul era ieftin si lumea nu statea cu ochii pe indicatorul de combustibil...ii durea in paispe ca masina consuma cu 1-5l mai mult sau mai putin. Editat Octombrie 14, 2018 de mac01 2 Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 14, 2018 Partajează Postat Octombrie 14, 2018 (editat) Stai un pic, lumea aici lauda diesel pt consum, ala e principalul factor, nu are sens sa ne ascundem dupa deget. Pai ori vb de consum ori vb de altceva? IN pozele de mai sus motorul nu a fost oprit la stop. Dar am vazut clar cum am ajuns la primul stop cu 7.2 si pana s-a dat verde s-a facut 7.8. :( Am facut un test motor mare si fara vreo smecherie gen VVT vs un motor nou mic cu injectie directa turbo. Ambele au am aceeasi putere in toata plaja de turatii. Hai sa zicem ca motorul mic are turbo lag si e mort sub , dar daca stii conduce nu e o problema. Nu e cea mai corecta comparatie, dar asta am avut la indemana pe perioada lunga, nu doar o tura in jurul blocului. Am pus niste poze se vede clar ca trendul nou e mai bun. DEparte de povestile de genul: cum sa pui 1.4 pe o masina mare? Nu trage, se chinuie, consuma mult! PAi eu nici nu pot spera sa obtin sub 8% in bord, acu e prima oara cand incerc tehnici enervante de condus. Ar trebui ca motorul meu de 2.6 sa mearga optim la 1.5tone, iar cel de 1.4 sa se chinuie cu cele 1.4 tone dep e mokka. HAi sa zicem ca daca mai aveam rabdare reuseam sa cobor la 7 pe drum lung cu mertzanu, dar pe mokka am reusit 6 media totala pe 900km la mers mai repede de atat si cu cap pe o insula cu drumuri deal-vale. De l-am ambalat si am mers de nebun consumul la mokka nu a sarit de 8. Cand m-am chinuit sa merg cu mokka pulse and glide si asa am coborat sub 5. ASadar ce e cu teoria aia in care motorul mic papa mult si cel mare mai putin pt ca nu se chinuie? Va zic eu, povesti cu pesti. Sunt multe masini cu galeria de plastic, capace, ghidaje de distributie de plastic care crapa totul pe langa acele capace, dar plasticul ala inca tine! Nu am spus ca revizia la 30k e vreo minune tehnica, dar ideea e ca noile motoare rezista la asa ceva. Ca utilizator poti sa faci revizia lunar, nu te opreste nimeni, ideea e ca au impins limita maxima mai sus. un AJM cu revizii la 30k/2ani la mers prin oras, ore duce cat un motor nou? Alta chestie, desfa o galerie/egr la un motor E5 cinstit si vezi ca e luna si bec, nici vorba de egr infundat si alte traznai. Iar astea le-am scris doar legat la ideea ca astea noi cer revizii scumpe. Or fi ceva mai scumpe dar sunt mai rare, de faci o medie tot ca o masina veche iti iese. Consumul e ca acum 40 ani, sa fim seriosi, da-mi un exemplu. Si nu uita ca noile masini sunt mai grele, au putere mai mare (deci papa cand calci pedala), totusi consumul si emisiile sunt mai reduse. Sa nu fie asta evolutie? Uite la 320i de la ursulet pana la f30. Sa nu imi spui ca ursuletul era mai bun, consuma mai putin si demara mai bine. Mai lipseste sa spui ca era si mai dotat! OK, au mai facut rabat la calitate, cat timp tine suficient de bine 10-15 ani, e ok. Masina e sa te folosesti de ea, nu sa o lasi mostenire sau piesa de muzeu. In nici un caz nu te lauzi ca ai o masina vintage cu motor AJM, dacia 1300 sau vreun ford fiesta. Daca ar fi un seria 6 vechi, un SLC, un eldorado, mai vorbim, dar nu o banalitate. Cat timp o masina de 10-15 ani costa 2-5mii E ce sens are sa te incapatanezi sa tii una veche zeci de ani? Eu sunt de acord ca daca e sa cauti din greu ai sansele sa gasesti cate o perla in noroi, adica o masina de 15 ani, mega intretinuta care se vinde la pret de cacao. Dar statistic o masina veche, in medie, cere multi bani. Sa nu uitam asta. Plus sa nu comapram mere cu pere. Una e o masina noua sau aproape noua pe care totul e inchegat, curat, nedecolorat, neros, fara greieri, etc si alta e una de 15 ani care de vrei sa o faci ca noua estetic,functional si eprformante te trezesti ca bagi mii de E in ea si inca nu e tocmai noua noua. Editat Octombrie 14, 2018 de Sharky Link spre comentariu
dany_cta Postat Octombrie 14, 2018 Partajează Postat Octombrie 14, 2018 (editat) 2 hours ago, Sharky said: Consumul e ca acum 40 ani, sa fim seriosi, da-mi un exemplu. Si nu uita ca noile masini sunt mai grele, au putere mai mare (deci papa cand calci pedala), totusi consumul si emisiile sunt mai reduse. Sa nu fie asta evolutie? Uite la 320i de la ursulet pana la f30. Sa nu imi spui ca ursuletul era mai bun, consuma mai putin si demara mai bine. Mai lipseste sa spui ca era si mai dotat! Este o afirmatie perfect adevarata. Daca compari doua motoare similare, ambele pe injectie si turbo/aspirat, o sa vezi ca si consumul e destul de similar, fie ca e din 2018 sau din 2000, iar faptul ca urca mai mult in putere creste consumul de fapt. Puterea nu vine de nicaieri, stim ca tu ai decoperit perpetuum mobile, dar ceilalti nu. Deci faptul ca iti ofera posibilitatea sa apesi acceleratia "mai tare" o sa iti urce consumul la final. De aia masinile vechi consumau mai putin, fara sa mai intru in detalii de poluare, aderenta/test elan/dimensiuni gume, accesorii extra gen geamuri electrice, clima avansata, totul electric, incalzitoare, sisteme tot felul de "inteligente" si alte gatuiri care iar urca consumul. Vorbim de confort, dar confortul ala vine cu un pret care se vede direct in consum ! Editat Octombrie 14, 2018 de dany_cta 1 Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 14, 2018 Partajează Postat Octombrie 14, 2018 (editat) Scurt si la obiect, pt astia ca tine care nu inteleg nici daca le scrii negru pe alb: postul meu: Citat Si nu uita ca noile masini sunt mai grele, au putere mai mare (deci papa cand calci pedala), totusi consumul si emisiile sunt mai reduse. postul tau: Citat Puterea nu vine de nicaieri, stim ca tu ai decoperit perpetuum mobile, dar ceilalti nu. Deci faptul ca iti ofera posibilitatea sa apesi acceleratia "mai tare" o sa iti urce consumul la final. Genial, nu? DAr ce sa mai zic, ieri ti-ai dat in petec in stil maxim, nefiind prima data. Nu esti la prima abatere, spor in continuare! Cred ca am fost destul de explicit mai sus ca sa se inteleaga ce vreau sa zic. Cifrele nu mint. PE scurt consumul a ramas acelasi sau a scazut desi masina e mai grea. Eu o numesc evolutie. Cui ii place sa dea la manivela sa ridice geamul, e treaba lui sau sa invarta de robineti ca sa isi controleze AC-ul. Editat Octombrie 14, 2018 de Sharky Link spre comentariu
mac01 Postat Octombrie 14, 2018 Partajează Postat Octombrie 14, 2018 (editat) Acum 48 minute, Sharky a spus: desi masina e mai grea. Bare de protectie de plastic, aripi de plastic, galerii de admisie din plastic, capace de chiulasa din plastic, faruri cu geam din plastic, plafon panoramic, antifonare la limita, lipsa rotii de rezerva, rezervoare de combustibil din plastic, s.a.m.d...multe lucruri care usureaza masina...nu o fac mai grea. Eu cred ca de fapt masina a devenit mai usoara fata de vremurile trecute cand se folosea otelul (metalul) la greu. Vorbim de masini din aceeasi categorie. Daca ar fi sa se construiasca in ziua de azi o masina de acum 30-40 de ani dar cu tehnologia de acum...sigur ar fi mai usoara cu 200-300kg....eu cel putin asa vad lucrurile. Editat Octombrie 14, 2018 de mac01 Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 14, 2018 Partajează Postat Octombrie 14, 2018 (editat) Ce e mai greu? Un kilogram de fier sau un kilogram de plastic? Conteaza cat arata cantarul. Vectra A vs Vectra C. Ursulet vs f30. Ajunge doar sa te uiti la dimensiuni si te cam sperii de cum o masina din clasa compacta spre medie s-a facut cat un tanc. A4 vs audi 80. Corolla vs Corrola. Intelegi unde bat? De acord cu ultima afirmatie, adica sa se aplice metodele de astazi de reducere a greutatii la un model vechi. Editat Octombrie 14, 2018 de Sharky Link spre comentariu
dany_cta Postat Octombrie 14, 2018 Partajează Postat Octombrie 14, 2018 (editat) Tu compari modele ? Dar de ce nu compari o masina de 1.3 tone cu motor de 1.4 aspirat din 2000 cu alta de 1.3tone, motor 1.4 aspirat din 2018 ? O sa descoperi ca motoarele nu au evoluat deloc, tot aceeasi energie pe litru de carburant folosit o sa scoata. Comparatia ta este o minciuna. Am inspectat zilele trecute un Corsa E (2017) 1.4 aspirat si consumul aratat in bord sarea de 9-9.5% in oras in conditii de mers linistit, ac oprit ! Am avut de-a face si cu Corsa C (2002) cu o motorizare aproximativ similara, o perioada, si ala nu cred ca a sarit vreodata de 8% (masina de firma, faceam foi de parcurs, alimentam pe card, calculam consum si km saptamanal). Si orice om care are putin habar de consumuri isi da seama ca un Corsa C, polo, ka, sau 206 pe benzina nu prea are cum sa consume mai mult de 8 la mers normal/linistit. Intr-adevar Corsa E este un tanc pe langa C, dar ce legatura are asta cu consumul ? Doar faptul ca poarta acelasi nume ar trebui sa le faca sa consume la fel ? Ei bine masina noua cu acelasi nume consuma mult mai mult daca asta incercai sa infirmi. Nu reusesc sa vad evolutia de care vorbesti aici. Vorbim de o masina care are sub 10.000km la ora actuala: Editat Octombrie 14, 2018 de dany_cta Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 15, 2018 Partajează Postat Octombrie 15, 2018 (editat) Eu sunt de acord cu tine, dar corsa c nu e o masina de acu 20 ani sau 40 asa cum spunea colegul nostru.Daca ai compara corsa a cu motor inj monopunct si multe kile in minus cu ultima corsa cred ca trendul se pastreaza. Consumul total e acelasi cat de cat. Eu din prima am comparat masinile nu motoarele, eg mertzanu meu de conceptie veche cu o masina cu motor mic turbo. Prezentand evolutia ca trend. De la motor mare la motor mic turbo. Despre asta se vorbea in toate posturile anterioare. Lumea spunea ca astea mici turbo nu sunt fiabile. Eu am aratat ca uite ceva e de capul lor ca si consum si fiabilitatea o confirma cifrele. Nu spectaculoasa, dar suficienta. Evident oricine poate testa asta. pot sa compar vectra a 1.6 monopunct vs focus 2 1.6 vvt. Gabaritul e cam acelasi, fordul consuma mai putin la acelasi stil, de putere e dif mare. Cred ca daca ar fi sa masuram doar in sweet spot gen mers extern cu viteza constanta, diferența nu e. Dar prin oras cu motorul rece, drumuri iri scurte, mers in sarcini mici, se simte. As mai baga aici o injectie directa dar nu am mers sau folosit una de 1.6 pe o masina mica. Daca e sa luam diesel, de acord passat ajm e in pas cu unu nou la consum. Si multi pasi in urma la poluare. Dar pot sa il compar cu un 1.6 diesel de aceeasi putere si deja ajm ul va pierde un pic de teren. Editat Octombrie 15, 2018 de Sharky Link spre comentariu
dany_cta Postat Octombrie 15, 2018 Partajează Postat Octombrie 15, 2018 (editat) Tot comentezi aiurea pierzand din vedere cel mai important punct: randamentul motoarelor nu a crescut. A crescut doar prin ........ reducerea tolerantelor si a jocurilor (oare mai trebuie sa iti explic ce sunt? desi unii prieteni de-ai tai nu ar considera asta o evolutie ! ) ceea ce a permis folosirea uleiurilor mai subtiri si automat frecare mai mica, dar a si scazut prin gatuirea cu normele de poluare. Folosirea uleiurilor sintetice a permis pornirea mai rapida la rece, fara sa fie necesara incalzirea motorului, si odata cu asta si timpi de schimb mai lungi. Concluzie pe care nu vrei sa o intelegi: 1 litru de benzina genereaza aceeasi putere ca si acum 30 ani. Nu mai mult, nu mai putin. Sa spui ca consuma mai putin masinile actuale e o aberatie cand au nevoie de aceeasi energie pentru a se pune in miscare ca si acum 30 ani, si chiar mai mult (gume mai late+toate celelalte dotari extra). Tot ce ai apucat tu sa vezi recent si ai impresia ca este evolutie, este vorba de motoare elastice, motoare cu capacitate cilindrica variabila, le numim in continuare "motoare turbo", care pot sa isi modifice capacitatea cilindrica in functie de nevoie, dar asta nu este evolutia ultimilor 30 ani, toate astea existau si acum 30 ani ! Chiar si pe benzina, doar ca nu erau asa de raspandite ca acum, dar tehnologia exista si era aceeasi cu cea din ziua de azi, chiar multe mai evoluate pentru ca erau modele de performanta fara compromisuri ca in ziua de azi. Poate daca le-ar adauga un rezervor in plus .... Editat Octombrie 15, 2018 de dany_cta Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 15, 2018 Partajează Postat Octombrie 15, 2018 (editat) Nu adu in discutie treaba cu compresdoarele si nu pune vorbe in gura altora. Ai iesit tare sifonat de acolo. Norocul tau ca s a sters. Una e sa ai un design prost care cere tolerante mici si alta e sa ai un design imun la tolerante. Ambele fac acelasi lucru, dar e greu sa pricepi cand esti orgolios. Dam un alt exemplu. Masini electrice, propulsie hibrida sau ciclu atkinson exista de mai bine de 50 ani. Imi puteam lua un prius acu 50 ani? Nu. Tehnic se putea construi unul? Da. Uite alt exemplu f concludent. Nu stiu cum de l am uitat. W211 gen veche, cea din pozele cu consumul, un 2.6 aspirat fara nici un fel de artificiu. Urmatoarea generatie a adaugat vvt. Diferenta se simte. Aceeasi capacitate acelasi sasiu. Nu cred ca nu observi nici o diferenta intre un turbo vechi si unul nou cu injectie directa. Unul ar fi dif de consum la relanti. Ala care tu te lauzi ca e de 2l. Astea noi ai fi surprins ca nu se conformeaza teoriei. Ca era posibila constructia lor acu 30 ani? Mai mult ca sigur dar nu era rentabila. Si nu scoti din acelasi litru aceeasi putere sau lucru mecanic. In zona optima da, dar astea noi au mai largit zona optima se simte dif. E chiar asa de greu sa pricepi ca nu e vb de evolutie strict tehnica. E vorba de evolutia unei afaceri. Editat Octombrie 15, 2018 de Sharky Link spre comentariu
dany_cta Postat Octombrie 15, 2018 Partajează Postat Octombrie 15, 2018 (editat) 31 minutes ago, Sharky said: Dam un alt exemplu. Masini electrice, propulsie hibrida sau ciclu atkinson exista de mai bine de 50 ani. Imi puteam lua un prius acu 50 ani? Nu. Tehnic se putea construi unul? Da. S-a construit asa ceva atunci ? Nu ! Deci aberezi ca de obicei. Eu am zis de masini existente, existau turbo cu injectie multipunct si acum 30 ani. Nu mi-am mai pierdut timpul sa citesc restul postului ca iar bati campii grav fara sa intelegi sau sa ai habar nici macar la nivel elementar despre functionarea unui motor cu ardere interna. Editat Octombrie 15, 2018 de dany_cta Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum