validae Postat Septembrie 21, 2018 Partajează Postat Septembrie 21, 2018 De la Hindenburg încoace, au trecut ceva ani și etape tehnologice, lumea a mai învățat cum să stocheze hidrogenul în siguranță.Norvegienii cel puțin..... Link spre comentariu
Haralambie Postat Septembrie 21, 2018 Partajează Postat Septembrie 21, 2018 Da, si GPL-ul, dar tot le vezi interzise in tuneluri/parcari subterane Link spre comentariu
Sharky Postat Septembrie 21, 2018 Partajează Postat Septembrie 21, 2018 (editat) Cred ca am maxim 2 posturi in care zic ceva de mercedes, si nu prea e de lauda. Dovada ca una e ce scrii, alta e ce pricep altii. E la mintea cocosului ca liniile electrificate vor ramane cum sunt. In schimb sunt destule ramane neelectrificate si nu ma refer aici la Cluj-Oradea sau alte rute din tara asta uitata de lume. Sunt si in Germania, in Suedia cateva neelectrificate. Hidrogen se poate obtine prin surse nepoluante, sau ca alternativa la uniformizarea incarcarii retelei. Unii pompeaza apa, altii fac hidrogen. De ce nu. Procesul e cam on demand. Totul e sa ai mintea deschisa, nu sa ramai la nivelul AJM. Nu am avut timp sa raspund concret la partea cu taxele. Pe langa taxe mai sunt avantaje, gen parcare/access mocca pt electrice/hibride in diverse locuri, incarcatoare gratis, statii de incarcare montate in zona in care sunt 1 sau mai multi posesori de electrice (Olanda), etc etc. Taxe mai mici pt taxi hibrid, eventual licente suplimentare sau impartirea licentelor cu numar obligatoriu de hibride. Omul de rand vede ca un hibrid/electric vede ca nu e cu mult mai scump. Dupa ce incepe treaba, dupa ce se pune industria pe treaba costurile se duc in jos, cercetarea isi face treaba in continuare, procesul devine mai eficient. Pe parcursul a 10 ani avem o tranzitie lenta, naturala. Evident ca intr-o tara partlita ca Romania nu se vor baga taxe aberante peste noapte. Cazanele vechi oricum se duc la gunoi, nu fortate, dar se satura lumea de ele. Si daca e sa nu fie nici o taxa, nici un hibrid, nici un electric, in 10 ani nu mai vezi nimeni cu 1.9 te de i, oricat il lauda. Mai cate unu care cara cartofi la tara, sau un nostalgic. La fel cum nu mai vezi azi golf 3. Nu ca e rau, nu ca n-ar mai merge, pur si simplu nu are nimeni chef sa mai circule cu o masina de 300-400E. Si daca e parlit tot strange 1000-1500 de una mai noua. GPL e interzis din motive de siguranta. E mai greu ca aerul si orice scurgere cauzeaza o acumulare de gaze care nu le poti lua. Nu inseamna ca masinile scapa gaz. La fel cum e interzis lasatul la relanti fara rost a masinii in parcari subterate. In orice caz e clar ca habar nu ai care e treaba cu GPL, doar scoti aceleasi texte de spart samanta la coltul blocului. Pe de alta parte asta e cauza pt care gpl-ul e inca asa ieftin. Prejudecatile, ignoranta si fatarnicia. Merci! Editat Septembrie 21, 2018 de Sharky Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Septembrie 21, 2018 Partajează Postat Septembrie 21, 2018 Ca idee, hidrogenul e mai putin periculos decit GPL, nu se acumuleaza, o sterge rapid in stratosfera! Link spre comentariu
Haralambie Postat Septembrie 21, 2018 Partajează Postat Septembrie 21, 2018 Cei care o tin si tare cu hidrogenul pe masini, cati dintre voi aveti macar un rezervor de >500 litri de aer comprimat, CO2 si O2. Mai ales in cazul ultimului. Si cum sunt reglementarile pentru astfel de depozite. Si care e randamentul de producere si depozitare pentru hidrogen. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Septembrie 21, 2018 Partajează Postat Septembrie 21, 2018 Care 500l? Is ISCIR-izate si gata. Si ca idee, hidrogenul nu`l tii ca gaz lichefiat... Link spre comentariu
Sharky Postat Septembrie 21, 2018 Partajează Postat Septembrie 21, 2018 (editat) Bate-ti coasa ma nene. ASa au zis si cei cu carute/carbune cand au vazut rezervoare de benzina/motorina. Treaba merge mai departe. Toata lumea le e frica de niste scurgeri de gaze dar in casa stau cu aragazul si centrala cu detectoru expirat de ani la rand. Hai bre...Macar vin-o cu niste argumente reale, nu reglementari inexistente si povesti de spart samanta la coltul blocului. De parca un producator de se apuca de asa ceva, lucreaza la nivel de nea Costel de la garaju din coltul strazii. MAi pe romaneste, daca pe tine nu te duce capul sa faci asa ceva, nu inseamna ca o firma de profil nu e capabila. Si ca sa nu fie post fara AJM, daca tu nu ai bani decat de un AJM, nu inseamna ca restul lumii e la fel de parlita. Incearca Africa data viitoare. Editat Septembrie 21, 2018 de Sharky Link spre comentariu
Haralambie Postat Septembrie 21, 2018 Partajează Postat Septembrie 21, 2018 5 minutes ago, Ion_Bumbu said: Care 500l? Is ISCIR-izate si gata. Si ca idee, hidrogenul nu`l tii ca gaz lichefiat... Da sigur, mai ales cand ai "statie" de alimentare cu hidrogen. Il tii in baloane, asa place si la copii. Iar daca la medii explozive iti trebuie decat iscir, e buna treaba. Noroc ca nu e inflamabil in stare lichida. Se practica aberatul la liber, sa moara lufthansa. 5 minutes ago, Sharky said: Bate-ti coasa ma nene. text mult Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Septembrie 21, 2018 Partajează Postat Septembrie 21, 2018 (editat) Pune mina si citeste cum se tine in rezervoarele auto, despre aste e discutia. P.S. Mediul nu este exploziv, nu`i in mina sau ... gazul este in recipient, la fel ca GPL-ul. Editat Septembrie 21, 2018 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
Sharky Postat Septembrie 21, 2018 Partajează Postat Septembrie 21, 2018 da-i pace ca asta doar se da batos dar practica zero. Azi maine ne spune ca nici GPL nu exista, ca nu a pus el mana! Doar sunt niste stickere puse degeaba. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Septembrie 21, 2018 Partajează Postat Septembrie 21, 2018 ok Il trec la ignore. Link spre comentariu
Sharky Postat Septembrie 21, 2018 Partajează Postat Septembrie 21, 2018 Alta tehnologie destul de noua e sa tii hidrogenul in forma de amoniac. Au gasit astia ceva tehnica destul de eficienta de descompunere. Sa vedem ce iese. Cine stie, poate poate. Link spre comentariu
spik Postat Septembrie 21, 2018 Partajează Postat Septembrie 21, 2018 Am participat la ceva experimente privind obtinerea hidogenului din resturi biologice. O reusit, dar mai departe nu s-a dorit a merge, chiar daca se vedea cu ochiul liber reusita. Se pot face instalatii mici ce pot produce necesarul de hidrogen al unui automobil fara a depozita. Link spre comentariu
dany_cta Postat Septembrie 21, 2018 Partajează Postat Septembrie 21, 2018 2 hours ago, spik said: Am participat la ceva experimente privind obtinerea hidogenului din resturi biologice. O reusit, dar mai departe nu s-a dorit a merge, chiar daca se vedea cu ochiul liber reusita. Se pot face instalatii mici ce pot produce necesarul de hidrogen al unui automobil fara a depozita. Pai da-ne mai multe detalii, nu de alta, dar asta este motivul perfect sa nu mai duc gunoiul ! Link spre comentariu
Sharky Postat Septembrie 21, 2018 Partajează Postat Septembrie 21, 2018 sunt sceptic, dar, cine stie. Solutiile clasice sunt clar mult sub randamentul oferit de motorina/benzina. din pacate. Daca iei cifra oficiala de 300g CO2 / kWh cat e data electricitatea in Romania, si un consum de 150-200Wh/km(indulgent) ies 45-60g CO2/km. Ceva mai bine ca un diesel economic, dar nu cu mult cat sa spui ca ai rupt norma. Un hibrid tot pe acolo e, ceva mai bine. Costul de producere a bateriilor nu e deloc neglijabil. Totusi e un inceput promitator. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum