Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Merita sa cumperi Diesel?


Vizitator

Postări Recomandate

PRecum spuneam, raspunsurile voastre doar imi confirma spusele.

Faptul ca te-ai simtit atacat de niste texte generale doar te afunda si mai tare in categoria respectiva. FElicitari!

 

NEne, mergi pe o insula pustie, traieste acolo daca aici nu iti place. Mai exista inca locuri pustii pe planeta.

Vinde tot ce ai, traieste in padure si scapi de taxe, asuprire, etc. Te descurci singur, in libertate deplina.

DAr nu veni cu pretentii sa circuli pe drumuri bune sau de dreptate cand iti da unul in cap.

 

Ai ignorat faptul ca masinile se schimba in ciclu continuu. Lumea asa le schimba, pur si simplu. SE satura de ele si le da pt una mai noua.

Nu ii obliga nimeni sa faca asta, ar putea sa le repare, dar nu vor. E alegerea lor sa faca asta.

Chiar daca s-ar construi AJM-uri, tot le-ar schimba. La fel cum cei de dinaintea ta au schimbat AJM-ul tau pana sa ajunga la tine.

 

Poluarea pt constructii de masini nu e aici in tara. Noi importam SH mai mult decat cumparam de nou!

De aceea e bine sa restrictionam importurile. Greu de crezut, dar da, sunt alternative destule.

Cifra cu poluatul de 5 ori e scoasa din burta.

 

Ce faci e doar bravada demna de un adolescent. Nu stiu pe ce lume traiesti dar ai o strategie de a-ti baga capul in nisip ca strutzul si iti spui in gand ca lumea e naspa, eu cu AJeMe-ul is mai grozav. Fatarnicie ieftina.

Si cand scriu astea evident ma refer la un fenomen pe scara larga, nu esti tu singurul, ca tine sunt multi, aia e problema.

Ca sa iti mai revii, strange bani de motorina, mergi la consum, da o fuga pe afara, sau mai bine ia avionul cand e la oferta, viziteaza vreo 2-3 orase puse la punct si vei vedea acolo civilizatie.

Apoi treci prin Bucuresti si incepe sa ne explici ca in UE e naspa, ca esti fortat cu pumnul in gura etc. Imediat incepem ca era mai bine pe vremea lui ceasca si ce bine era atunci. 

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Poate ca titlul subiectului ar fi trebuit sa fie ceva mai explicit: "Merita sa cumperi Diesel vechi?" sau "Merita sa cumperi Diesel nou?"

Cu SCR, Dieselul e mai curat decât benzinarul, deci merita sa cumperi Diesel nou. Dar discutia ce are loc, nu numai în România, ignora acest lucru si se vorbeste numai de interzicerea Dieselului. De oricare fel ar fi el. Oare de ce? Cui foloseste interzicerea Dieselului în rândul populatiei?

Ca întreprinderile economice si statul îl folosesc din greu. Camioanele, tractoarele si autobuzele moderne folosesc toate reducerea catalitica selectiva a oxizilor de azot. Iar injectia la presiuni mari (în laborator se depasesc curent 10000 bari) si arderea la temperaturi mari si cu exces de oxigen reduc emisia de funingine la un nivel sub cel al unor benzinare zise moderne (alea cu injectie directa si amestec neomogen).

@Sharky: Era mai bine pe timpul lui ceasca. Cinci femei pe zi. Acum admir portjartierul asistentei care îmi pune pampersi.

Editat de franzm
Link spre comentariu
14 hours ago, Sharky said:

 


E vorba de afacere.


Asadar daca toti vrem cu masina si nu avem loc, punem taxa pe aglomeratie.
Vrei sa stai fix in centru platesti.
Vrei un centru curat, tii departe cazanele cresti taxele de parcare, etc etc.

Si ce te faci daca toti cu aceste cazane, dar absolut toti, iti platesc acele taxe. Nu o sa ai in continuare un centru aglomerat si mai ales poluat? In final n-ai facut nimic, masinile tot or sa fie multe si poluante, dar e vorba de vesnicul comportament al statului.Nu poti stopa un fenomen? Atunci taxeaza-l si realizeaza castig maxim din asta.Vezi si montajul centralelor individuale, vezi taxa de drum(rovinieta), vezi taxa de timbru verde,taxa de prima inmatriculare si cu siguranta mai sunt, dar nu-mi vin acum pe lista. De fiecare data taxele n-au ajutat la nimic scopului declarat, decat la stoarcerea plavanului de niste bani, plavan care inca mai trage nadejde ca statul lui il protejeaza in tara in care s-a nascut.Te deranjeaza ceva si nu poti sa-i dai in cap prostovanului? Ok, baga-i taxe si l-ai linistit.Chiar daca situatia in sine nu se rezolva, dar macar castigi din asta.Cu ce te incalzeste ca dupa aplicarea taxei fumul celor care platesc aceste taxe, tot in plamanii tai se duce? Devin ei mai putin poluanti? Pe naiba...tot vapoarele alea cu fum o sa le vezi.Tot se face comparatie cu vestul ca draga doamne ''aia e baieti destepti'' si cumpara masini noi.Ia fa-le si lor salariile de 400 euro si pe urma vezi cate masini noi mai cumpara aia civilizati, cu grija fata de planeta? Iti spun eu, mai putine ca la noi, pt ca si pe aia i-a durut fix in pix de poluarea planetei cat timp noi ne dadeam cu randul cu masina pe timpul comunistilor, iar ei se dadeau cu vapoare de 4000cc. Solutia ideala ar fi sa nu mai fim considerati cetateni de rangul 5, sclavi buni de munca, sa fim platiti la munca egala cu salarii egale ca in vest, si atunci sa vezi ce repede creste si la noi constiinta civica in oameni si le vor pasa (si) lor de poluare. Cat timp ii tii slugi, forta ieftina de munca, o sa ai prosti, care vor fi numa buni de taxat.

Editat de doru3160
Link spre comentariu

Sunt multe aspecte.

Fumul cauzat de probleme tehnice îl rezolva RAR.  Daca ei nu își fac treaba nu are cine, nu prin taxe ii scoti pe astia.

 

Taxa a fost și va fi doar un ghid. Gen nu îmi iau o cazatura e Class 2.2 cdi la 1500 euro ca e taxa mai mare ca mașina. Deci ai scăpat de un posibil cazan care acu întra fără probleme.

În locul sau se putea alege un sfat Leon 1.6 benzina. Taxe infime și costuri mai mici.

E doar un exemplu.

 

Mașinile existente nu le poți scoate și nu poți forță lumea sa le arunce. 

 

Sa nu fim ipocriti sa spunem ca lumea n are bani. Pai dacă nu sunt bani cum se face ca mașinile pe strada sunt tot mai noi?

În 2009 când am luat cazanul Vectra A mai erau pe strada Cielo, dacii, care era cu ajm sau golf 5 era bazat nene.

 

Bun. Unde îs acum astea? I a obligat vreo taxa sa ii vândă în ăștia 10 anilor? 

Sau le au schimbat de buna voie?

Înțelegi de ce spun ca taxa e un ghid?

Efectul nu e imediat. E în 5 10 ani.

Editat de Sharky
Link spre comentariu
2 hours ago, Sharky said:

 

 

Sa nu fim ipocriti sa spunem ca lumea n are bani. Pai dacă nu sunt bani cum se face ca mașinile pe strada sunt tot mai noi?

Eu nu le vad asa...dar daca la tine asa se vede, de ce te plangi de poluare? Astia din ce in ce mai putini care polueaza, se vor pierde in mod natural, fara alte taxe, si alte complicatii, in favoarea celor care isi permit masini noi (din ce in ce mai multi).

Editat de doru3160
Link spre comentariu

PAi asa se si vede, nu e real?

Cine avea E46, golf 5, E class w211, focus 2 (exemple alese la intamplare) in 2005-2010? Iti zic eu cine avea bani seriosi de dat, adica 7-20kE, poate mai mult, in functie de model, stare etc!

Acu le iei la 3mii E.

 

Chestia e sa incurajezi progresul nu batutul pasului pe loc si progresul dpdv al poluarii.

Se vand tichete rabla? Se dau, asta e progres.

Nu imi spune mie ca nu se dau ca am o groaza de colegi care si-au luat masini nou si vreo 2 hibride.

Crezi ca i-a obligat cineva sa le vanda pe alea vechi? Ei au vrut o masina mai nou, mai mare, mai incapatoare pt ca prima masina si-au luat-o cand lucrau pe bani mai putini, erau necasatoriti, nu aveau copii.


Vrei altceva, vrei mai nou, vrei consum mai bun, vrei ceva.
Ideea e sa se taie optiunile chiar naspa de pe lista in special cand ai alternative la ele.

 

 

Link spre comentariu

Nimeni cu cumpara kkt cand poate lua rahat...nu cred ca e careva atat de prost, incat sa aiba posibilitate de masina noua, dar el sa-si ia o petarda fumigena, doar pt ca asa ii place. Si daca sunt intr-adevar din astia, atunci trebuie internati, nu taxati.

Editat de doru3160
Link spre comentariu
1 hour ago, doru3160 said:

Nimeni cu cumpara kkt cand poate lua rahat...nu cred ca e careva atat de prost, incat sa aiba posibilitate de masina noua, dar el sa-si ia o petarda fumigena, doar pt ca asa ii place. Si daca sunt intr-adevar din astia, atunci trebuie internati, nu taxati.

Sunt multi zgarciti si deja au o poezie care ti-o recita: masina noua = pret de achizitie umflat, casco, griji ca ti-o zgarie sau boteste careva in parcare etc. Bine nu-si iau niste rable (le este frica sa nu moara intr-un accident), dar cumpara numai SH-uri o viata intreaga. Mai bizar este ca isi cumpara 2-3 SH-uri desi cu banii dati pe ele isi poate cumpara o masina noua de 20.000 euro. 

Link spre comentariu

Sunt zgarciti, sunt largi la mana...hai sa lasam cazurile de exceptie, ca nu toti fac asta din zgarcenie, desi nu e de contestat, or fi si din astia, dar nu din cauza lor se mareste gaura din stratul de ozon...Cum vine discutia, cum se vine ca argument cu cazurile extreme.

Link spre comentariu

Pai cu ghicitul in stele nu prea le avem, deci nu putem sti in RO de cand si pana la ce norma vor fi interzise diesel-urile in orase. In vest lumea nu mai cumpara diesel (si nemtii vand inclusiv diesel-urile Euro 5) de frica ca nu vor mai fi lasati sa circule in marile orase. La noi subiectul era despre diesel SH. Deci intr-o zona mai periculoasa. 

Stii ce iures era la noi in Iasi cand se zvonea ca o sa fie inchis bulevardul Stefan Cel Mare (artera centrala a orasului). Toti ziceau ca vor fi ambuteiaje, etc. Dupa cum vezi n-a murit nimeni. Ce garantii am eu daca vreau sa iau maine un diesel Euro 3 ca ma lasa sa mai circul cu el inca 2 ani? 

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

Pai daca Euro 3 este pe oferta? :nerv Normal ca daca era Euro 4 nu mai stateam pe ganduri, dar n-am oferta cu Euro 4. Euro 3 are pret mic tocmai ca este Euro 3 si proprietarul simte ca trebuie sa se debaraseze de el ( o fi avand ceva informatii pe care eu nu le am). 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări