mac01 Postat Septembrie 12, 2018 Partajează Postat Septembrie 12, 2018 (editat) Nici ei nu au acces la toate informatiile. Exista un rang (nivele) la ei in citirea informatiilor oferite de calculator. Daca mecanicul nu reuseste sa depisteze defectul, vine un baiat destept de la birou care are un anume protocol de infomatii...informatii care n-are voi sa le dezvaluie nici macar mecanicului. Sunt trei oameni cu trei nivele de informatii...nici unul nu trebuie sa stie nimic de la celalalt. Daca nici unul nu reuseste sa depaneze problema masinii, atunci vine direct smecherul de la Renault din Franta. V-o spun nu din auzite...am un prieten care lucreaza la ei si este nivelul 2. Nu stiu cum se numeste postul asta...am un lapsus acum...mi-a zis el odata, dar am uitat. Nu mi-a venit sa cred cand mi-a explicat cate procedee laborioase pot fi in depanarea unui defect la o masina! Editat Septembrie 12, 2018 de mac01 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Septembrie 12, 2018 Partajează Postat Septembrie 12, 2018 (editat) Level 2 back office support? Deci vechea organizare a ramas... Apare o problema de suprapresiune la sectia cazane... mesteru de la cazane nu stie sa o faca, apeleaza la seful de tura, ala la fel, cheama inginerul de schimb, nimic, se ajunge la inginerul sef, pauza mare, apare in alarma directorul nu stie nici ala nimic, in disperare de cauza se apeleaza la secretarul de partid, ala trage sirena si rezolva situatia. Cam asa pare si treaba la Dacia! Imi aduc aminte de Solenza, era noua masina si ma enervam ca la cea de la job aveam filtru de polen, la asta nu. Urmarea este ca am cautat in unitatea de clima care era de la Clio3 si culmea avea filtru de polen. Fain a fost ca anterior avusesem o discutie din care cei de la VC , ceva supervizor de acolo, ma amenintasera ca daca pun filtru de polen imi scot masina din garantie! M`au facut idiotii sa le trimit foto cu unitatea si filtrul din ea ca nu au crezut ca Solenza Clima are filtru de polen. Urmarea a fost ca reviziile urmatoare au avut un plan schimbat si bineinteles un pret mai mare. Habar nu aveau ce pun pe masini. Gresala cu filtrul au rezolvat`o la Logan, au lipit capacul de la unitatea de clima, aia cred ca era de la Clio4. A trebuit taiat capacul ala si s`a rezolvat. Editat Septembrie 12, 2018 de Ion_Bumbu 1 Link spre comentariu
Sharky Postat Septembrie 12, 2018 Partajează Postat Septembrie 12, 2018 Codurile standard obd merg. Dar alea sunt erorile si parametri simplisti de baza (rpm, MAP, IAT, avans, TPS), care nu spun multe. Nu vei vedea erori specifice unui motor anume sau operatiuni de diagnoza si calibrare care necesita un protocol special, care dupa cum am spus e in proprietatea firmei. Asta e chestia. OBD chestie generala, pe langa asta fiecare firma isi faca protocolul sau secret. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Septembrie 12, 2018 Partajează Postat Septembrie 12, 2018 Ai incercat la un Logan 0.9TCE? Link spre comentariu
dorofteius Postat Septembrie 12, 2018 Partajează Postat Septembrie 12, 2018 La Renault, este cu "Cotec" , Dacotec, cotec nivel 2 , etc, Dar ai dreptate. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Septembrie 13, 2018 Partajează Postat Septembrie 13, 2018 9 hours ago, Sharky said: Codurile standard obd merg. Dar alea sunt erorile si parametri simplisti de baza (rpm, MAP, IAT, avans, TPS), care nu spun multe. Nu vei vedea erori specifice unui motor anume sau operatiuni de diagnoza si calibrare care necesita un protocol special, care dupa cum am spus e in proprietatea firmei. Asta e chestia. OBD chestie generala, pe langa asta fiecare firma isi faca protocolul sau secret. Ca o asemanare ar fi ca fiecare firma care face routere WiFi sa aiba codurile lor secrete de programare a lui si mai ales sa cumperi si o interfata specializata pentru asta. Cam asa ar sta situatia daca ar aplica politica producatorilor de automobile. Cu alte cuvinte tu cumperi o masina cu "bomba" in ea! Asta este politica de monopol. Link spre comentariu
gauss Postat Septembrie 13, 2018 Partajează Postat Septembrie 13, 2018 https://www.zf.ro/auto/hakim-bout-hra-directorul-de-vanzari-de-la-dacia-trage-un-semnal-de-alarma-vanzarile-de-masini-diesel-vor-scadea-de-la-60-din-piata-in-2017-la-20-in-urmatorii-ani-17516493 Nu particip la dezbateri ... n - am pareri , e doar un link pe care l - am gasit ! 2 Link spre comentariu
doru3160 Postat Septembrie 13, 2018 Partajează Postat Septembrie 13, 2018 (editat) Pai cumva trebuie sa pregateasca terenul si cum altfel decat intoxicand in presa scrisa si online cat de ciumate sunt motoarele diesel. Altfel, cred ca perceptia populatiei cumparatoare nu s-a schimbat cu nimic, dar blamand produsul, automat induce ideea in capul cumparatorului.E stiinta, nu jucarie. Picatura chinezeasca a fost si ramane eficienta. Editat Septembrie 13, 2018 de doru3160 Link spre comentariu
gauss Postat Septembrie 13, 2018 Partajează Postat Septembrie 13, 2018 In unele tari , dupa 2022 ( era sa scriu doua zeci - doua zeci si doi , dupa ultimele trend - uri ) , nu se vor mai comercializa decat electrice si ( poate ) hibrizi . Nu mai e asa mult ... aproape un cincinal ! Link spre comentariu
doru3160 Postat Septembrie 13, 2018 Partajează Postat Septembrie 13, 2018 Da, dar cum noi suntem in urma tuturor cu cel putin 50 ani, mai mult pana departe. Link spre comentariu
gauss Postat Septembrie 13, 2018 Partajează Postat Septembrie 13, 2018 (editat) Ar fi bine ... dar cum ora noastra exacta se transmite de la Bruxelles , impreuna cu orarul si notele ( ca tot a inceput scoala ... ) ma tem ca am putea avea surprize . Ma rog , pana in 20 - 22 , mai este ... Poate dispare UE , ceea ce n - ar fi o catastrofa planetara . A disparut al treilea Reich , de ce nu s - ar repeta cu al patrulea ? ... Ma rog , parere ( ca toate celelalte ) personala . Editat Septembrie 13, 2018 de gauss 1 Link spre comentariu
adrian_pic Postat Septembrie 13, 2018 Partajează Postat Septembrie 13, 2018 (editat) N-ati vazut ce a patit Ungaria???(n-a potrivit corect ceasul) Editat Septembrie 13, 2018 de adrian_pic Link spre comentariu
Sharky Postat Septembrie 13, 2018 Partajează Postat Septembrie 13, 2018 Voi o dati cu conspiratii, UE care ne baga pe gat norme in timp ce AJM-ul iti afuma nasul si plamanii. Concluzia, UE e naspa! Dacia face si ea marketing pt benzina, ce sa faca, pt ca e constienta ca nu va reusi sa vanda motorine intr-un mod eficient. A fentat-o reanult, PSA si mai ales VW, acu nu mai merge. Acu ori fabrici o masina pe bune, la costuri mari, ori faci benzina. E vorba de afacere. Romania nu e tara de desfacere pt masini noi. Grosul merge in alta parte, mai ales ca volum. Si tu din aia castigi! Voi chiar credeti ca tinand AJM-ul ajutati planeta? Sa inteleg ca aveti acum banii jos de un passat nou, dar nu pastrati AJM-ul? Povesti nene, va luati alta masina veche, de la 15 ani in sus. Asadar treaba cu poluatul pica. Oamenii din Vest isi vor lua in continuare masini noi, fie ca iti tii tu ajm-ul sau nu. Ideea e ce masini ni se plimba pe la nas, si incet incet sper sa le scoata cu taxe si restrictii. Orasele sunt o zona in are se respecta reguli si ofera un nivel de calitate al vietii mai ridicat. Cam asta e tinta. Ai access la servicii publice/private, marfuri, spatii de recreere intr-un mediu curat si neaglomerat si bine gandit arhitectural. Asta e un oras ideal. Pentru asta platesti taxe si impozite. Asadar daca toti vrem cu masina si nu avem loc, punem taxa pe aglomeratie. Vrei sa stai fix in centru platesti. Vrei un centru curat, tii departe cazanele cresti taxele de parcare, etc etc. Lucruri demult aplicate cu brio in tarile civilizate. Omu de rand vrea sa vina cu AJM-ul sa parcheze fix in centru langa terasa unde vrea sa bea o bere, sa il lase la relanti, ca are bateria slaba, eventual sa deschida usa si sa bage niste manele, ca muzica de la terasa nu e pe gustul lui. Nu se gandeste ca daca toti am face asta iese haos. Nu! el e buricu pamantului, daca nu le convine mirosul si manelele sa se care dracului, cine i-a pus sa iasa in oras, in primul rand? Sa stea acasa! Terasele sunt pt AJM si posesorii lor! Asta e mentalitatea in general, oricat se neaga, noroc ca sunt reguli si incep sa se aplice, incet incet. Link spre comentariu
dany_cta Postat Septembrie 13, 2018 Partajează Postat Septembrie 13, 2018 1 hour ago, Herr Gigelaizer said: ... Nu mai bine am pune taxa pe IQ ? ... Taxa in cazul tau ar fi zero ! 1 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Septembrie 13, 2018 Partajează Postat Septembrie 13, 2018 Pai ar fi de bine, se doreste stimularea inteligenei deci cu taxa 0 ar fi doar supradotatii! 1 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum