Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Merita sa cumperi Diesel?


Vizitator

Postări Recomandate

@Sharky, te compatimesc. La tine in oras 8k pe an sunt vis urat.

Cam ca Bucurestiul este, poate mai hardcore putin.

Vin destul de des, si am vazut cam ce numar de masini pe metru patrat aveti acolo.

Link spre comentariu
5 hours ago, doru3160 said:

S-au dus vremurile alea...trebuie scule dedicate, si alea-s scumpe.La service, cumpara una si o amortizeaza la n masini.Tu cumperi scula si n-o mai amortizezi, pt ca posibil dupa folosire sa nu mai ai nevoie pana vinzi masina.

 

Nu`i chiar asa grav, de multe ori scula dedicata este la nivel de zeci de lei, vezi cheile de fulie cu unisens la alternatoare.

Altele, na se mai fac, este strung, freza, sudura, lucruri bune si necesare la casa omului! :d

Clar si la Subaru trebuie un blocator al motorului cind scoti cutia dar se face in 20 de minute, un tendon si o sudura.

Necazul la astea noi este ca producatorii doresc cu tot dinadinsul sa`si asigure monopolul interventiilor, vezi noua platforma de la Dacia/Renault, daca

vrei ceva nu mai este suficient testerul Clip, trebuie sa fii conectat in reteaua info  Dacia... superba porcarie!

 

 

Link spre comentariu

Eu n-am spus ca nu se poate, ci doar ca nu mai merge la nivel de hoby sa te apuci sa cauti si sa te utilezi cu tot felul doar pt ca ai nevoie o singura data.Ca tot veni vorba, de cate ori in durata de exploatare a unei masini ( la un singur proprietar) ai nevoie de o cheie pt demontat fulie de alternator? Eu am avut nevoie o singura data( la motorul de 1,9tdi), si pt asta am mers la service, dupa ce am muncit ca fraierul jumate de zi ca sa dau jos alternatorul si sa vad ca nu pot sa demontez fulia.Dupa aia am vandut masina si n-a mai fost cazul.

Cum astea noi se defecteaza destul de rar, chiar nu se justifica, iar daca se defecteaza des, e cazul sa scapi de ea, nu sa inveti sa repari...:rade:

Link spre comentariu
2 hours ago, Ion_Bumbu said:

Necazul la astea noi este ca producatorii doresc cu tot dinadinsul sa`si asigure monopolul interventiilor, vezi noua platforma de la Dacia/Renault, daca

vrei ceva nu mai este suficient testerul Clip, trebuie sa fii conectat in reteaua info  Dacia... superba porcarie!

Trebuie sa ne invatam sa platim daca dorim ceva. Nu mi se pare porcarie faptul ca ei isi protejeaza softul de diagnoza. Nu cred ca ti-ar conveni ca tu sa faci un program si apoi peste putin timp cinezii sa ti-l vanda la pret de doi lei (spart). Pe parte de manopera nu te conditioneaza sa cumperi scuelel lor, ti le poti face singur .... felicitari! Asa trebuie sa privesti si problema cu softul de diagnoza. 

Link spre comentariu

Nu`i vorba de asta, e vorba ca`i o politica de monopol.

La fel de adevarat este ca sint testere universale, necazul cu alea este ca trebuie sa te legi pe toate sondele si generatoarele de semnal

incit masina arata ca un pacient la cardiologie.

Mai este o problema, acolo chiar trebuie sa stii sa interpretezi, nu ca la 90% din cazurile in care pui masina pe tester si... ai raspunsul de la specialist : - calculatorul nu arata nimic

deci masina este in ordine, n`are nimic!

Nimic, nimic dar nu merge bine!

Citi nu v`ati intilnit cu manifestarea asta?

Cu softul de la Dacia, da asa`l privesc, de la distanta o si privesc, drak mai ai o Dacia.

Mai era insa o directiva prin care toate masinile trebuiau sa raporteze aceleasi coduri de eroare, stiu ca era o directiva. nu mai stiu ce s`a intimplat cu ea.

Pe mine nu softul lor ma intereseaza, intereseaza sa dea codulril de eroare incit sa poata fi facuta si de un ateliera neafiliat in reteaua lor.

Deci sa dea codurile de eroare  pe un OBD READER, nu ma intereseaza soft-ul lor, acuma ai priceput nuanta?

Si da, exista masini pe care le poti depana in cimp, citesti codurile de eroare fara nici un handheld sau interfata, ai nevoie doar de o sirma.

Bineinteles la asta s`a renuntat mai nou.

Link spre comentariu
5 minutes ago, Ion_Bumbu said:

Deci sa dea codurile de eroare  pe un OBD READER, nu ma intereseaza soft-ul lor, acuma ai priceput nuanta?

Deci acum la Dacia nu mai poti citi codurile de eroare cu o interfata universala? Mi se pare bizar si un pic cam marlaneste sa faci asta. Codurile trebuie sa fie free. Softul dedicat pentru diagnosticare si testare nu. 

Link spre comentariu

E ok inca traficul in Cluj, exceptand orele de varf.

Se poate mult mai rau, adica aglomeratie permanenta.

Transpotul in comun are banda dedicata pe anumite artere si sper sa se implementeze cat de multe.

 

Eu merg cu busu majoritatea timpului, masina mea zace in garaj.

Prietena umbla de la un serviciu la altul, are parcare asigurata. DAca eviti orele de varf e ok.

Ar putea merge cu busul si ea in multe cazuri, dar....stii cum e, cand nu ploua afara, ori e frig, ori ti-e lene.

 

OBD-ul la motor 100% e free. Scanarile mai in amanunt sunt alta poveste, fiind un protocol specific, nu public!

 

Editat de Sharky
Link spre comentariu
Acum 6 minute, adrian_pic a spus:

Deci acum la Dacia nu mai poti citi codurile de eroare cu o interfata universala? Mi se pare bizar si un pic cam marlaneste sa faci asta. Codurile trebuie sa fie free. Softul dedicat pentru diagnosticare si testare nu.  

Zici ? Nu ii chiar asa. In primul rand, ce stii tu, chiar merge, dar pe k-line.

Can, deja dai cu banul. Adica peste 2006 , nu mai prea merge, deloc.

Am eu investiti , peste 25.000 E in asa ceva.

Cititul de erori, ajuta, cam cat parerea aluia care iti spune, " prin eliminare:".

Parerea mea. Nici Dacia asa cum o stiti , nu este chiar simpla. Ea in sine, este un megane 1. Primul set de logan-uri.

Dar eu , imi dau cu parerea. Ce sa pot spune cand , puterea , nu este egala cu cuplu x turatie ?

Greseala mea.

Link spre comentariu

Eu am zis ca nu cunosc situatia actuala la Dacia. O singura data am fost chemat de un amic care avea un DDT2000 spart si s-a conectat la un Logan 1.6MPI de 90cp. Interfata era o chinezarie pe care nu scria nimic.

Dar repet, codurile de eroare trebuie sa fie free. 

Link spre comentariu

Pai protocolul de comunicatie este proprietatea lor? 

Asa cum nu iti este blocat accesul sa schimbi un bec sau o bujie nici accesul la codurile de eroare ale masinii nu trebuiesc blocate. Mufa este pusa pentru a se putea avea acces la codurile de eroare

Quote

On-board diagnostics (OBD) is an automotive term referring to a vehicle's self-diagnostic and reporting capability. OBD systems give the vehicle owner or repair technician access to the status of the various vehicle subsystems.

Nu esti obligat sa te duci sa repari masina doar la reprezentanta si de aceea la aceste coduri de eroare trebuie sa aiba acces si service-uri auto multi marca. 

Ca firma alege sa comande realizarea un soft de diagnoza personalizat care este mult mai complex decat softurile universale este partea a doua, dar sa ingradesti accesul la citirea codurilor de eroare nu-i corect. 

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări