Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Merita sa cumperi Diesel?


Vizitator

Postări Recomandate

1 hour ago, doru3160 said:

Ala de a cumparat masina cu 89k km si motorul varza, inseamna ca a scapat ceva din vedere... depinde si cat a dat pe ea.O turbina oricum nu cade mai devreme de 150k km...concluzia o poti trage si singur.

Ala de a cumparat masina a scapat din vedere ca femeile sunt prostite in stil mare :rade:. Tu daca vezi ca o femeie isi cumpara a doua masina si o vinde pe prima care are sub 100.000km in bord, nu te arunci sa o cumperi? Daca era a unui barbat .... mai ziceai ca a fost "indoita" si "forjata" dar o femeie .... (nu mai adaug ca avea job de birou). Da trebuia sa se gandeasca ca asa ceva este prea frumos ca sa fie adevarat. Naiba stie ce or fi facut mecanicii la masina aia in decursul timpului (poate i-or fi schimbat masina cu totul cu una mai batrana :85). 

Link spre comentariu

Ce spun, nu spun ca sa fac o poveste pt vanzare, cunosc vanzatorul, inca tinem legatura, folosesc masina de 7 ani fara cheltuieli pe reparatii, doar intretinere, deci nu am motive sa rad la glumele lui dorofteius. Am cautat masina timp mai bine de 2 luni, am fost si la 400km de casa, ca sa vad cadavre.De asta imi e groaza, ca de gasit altceva, sigur gasesc, dar perioada pana o cumpar pe celalalta nu-mi place deloc.M-am invatat cu masina, si acum nu prea imi vine sa ma duc cu tramvaiul la servici.A mers zilnic, indiferent ce vreme a fost.

Omuletul de care spui, trebuia sa faca un test la un service neutru, nu recomandat de vanzator si poate afla cate ceva, la cat de obosita era, nu cred ca iesea o diagnoza beton.

Editat de doru3160
Link spre comentariu

Cand vezi ca masina este servisata numai la reprezentanta nu la nea Gica din colt te gandesti sa te mai duci la un service multi marca? Oricum primul gand nu este sa te duci cu masina la reprezentanta? Ca deh aia sunt chiar pe felie. 

 

Eu in "ghinionul" meu ( ca de fapt a fost noroc) am avut sansa sa vad un Hyundai Tucson disel care era in reprezentanta din Iasi si avea sa zicem maxim maximorum 40.000km in bord (pneurile erau cele din fabrica si nu erau foarte uzate), cu capacul de la chiuloasa scos si mesterea un flacau tanar pe acolo. Eu doar ma uitam cu coada ochiului si eram la cativa metri departare si vad ca de flacau se apropie unul cu maxim 5-7 ani mai in varsta si il intreaba cum merge iar asta de mesterea ii zice ceva si ala "mai in varsta" ii zice: baga-ti p...! Monteaza-l ca oricum masina este in garantie si tot la noi o sa vina. Mie mi-a fost clar ca aia a fost o reparatie in bataie de joc. De atunci am incredere in reprezentante ca in dusmani! :85 

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

Nu vreau sa fac comentarii aiurea, dar presupun ca a fost dat  kilometrajul inapoi, si nu putin.Un motor generatie noua nu-l faci praf decat doar daca iti bati joc de el(ulei prost si schimbat din 3 in 3 cand iti aduci aminte), sau are km cati nu poate spune.Ma indoiesc la reprezentanta sa fi dat km inapoi, deci sigur a mai vazut si altceva.Si apoi, ia partea optimista...motorul e piesa de schimb.Faci comanda de unul SH, il montezi si pleci mai departe.E mai ieftin decat sa te apuci sa repari.

Pt mine un motor bun, SH, cu factura si garantie, ma costa 500 euroi...merita sa-l repar in caz de nevoie?

Editat de doru3160
Link spre comentariu

Tucson Diesel din zona 2006-2007 avea o buba la racitorul de ulei, termoflot, mai crapa asa dincind in cind si baga tot uleiul in radiator si indirect il arunca afara pe la vasul de expansiune.

Cadea fix pe roata fata si credeai ca s`a spart o cinducta de frinare, ceva.

Daca nu erai vigilent si in acelasi timp norocos ramineai fara motor.

Din 10 masini 2 au avut problema asta, una grava, arunca 5L ulei in 100Km cealalta depistata la revizie.

Link spre comentariu
6 hours ago, doru3160 said:

Zic ca prea se face caz de intretinere-reparatie scumpa la diesel si gratis la benzinar. Odata intrat in jocul masnilor SH, inseamna ca automat esti dispus sa risti. Riscul presupune doua aspecte - castigi sau pierzi.Cu masina oricum pierzi, nu ai cum sa castigi decat daca iti iei diploma de samsar.

 

Odata ce ai intrat in jocul masinilor inseamna ca esti dispus sa risti. Si daca e noua, tot la fel pica si cand vine vorba de garantie ... drumuri proaste, benzina/motorina proasta, cu apa, si alte o mie de scuze de niciodata nu e vina lor si tu trebuie sa platesti. Dar cum ai masina noua, te duci la ei la service/reprezentanta si platesti reparatia la un amarat de injector "stricat de motorina proasta" atat cat ai da pe o masina SH cu totul gata functionala.

Si nou, si SH, toate pica ! Doar ca la SH nu platesti cateva sute de lei pentru un schimb de ulei, o posirca de ulei, ci iti cumperi tu un bidon cu ulei bun, filtru si l-ai schimbat la service la o investitie totala de 150lei.

 

4 hours ago, Taraxacus said:

SH merită să cumperi de la o persoană pe care o cunoști cât de cât sau o cunoaste cineva nu de la intermediari samsari din târg. Dacă este primul proprietar in cartea de identitate si stii că e om serios poti aprecia starea masinii după nr de km, aspectu scaunelor etc. Beninarele sunt mai putin fiabile dar pana la 300 k km te tine, trebuie sa vezi au distributia pe lant sau pe curea, sa vezi daca e schimbată la timp (cu acte doveditoare - pt că distributia nu se schimbă in parcare sau la ateliere de cartier) filtrele, uleiul , bujiile reglaj pe computer, discuri de frână, plăcute , ferodouri, lichid de frână, antigel. La diesel mergi linistit pana la 500 k km fara nicio reparatie, mai ales daca are distributia pe lant, la fel filtre, ulei, discuri de frână, plăcute , ferodouri, lichid de frână, antigel. La masinile SH vei avea o problemă indiferent de provenientă, de fapt la orice masină după o perioadă 5 -10 ani farurile se mătuiesc prin abrazare sau pur si simplu pt că plasticul îmbătrâneste deci trebuie schimbate, cu polișarea rezolvi pt o perioadă de 1 an si nu ca lumea....

 

Gresit, niciodata nu trebuie sa cumperi de la cunoscuti care au mereu obiceiul sa ceara pe masina mai mult decat face si nu o sa iti recunoasca niciodata ca atunci cand le-a crapat un rulment au pus unul ieftin de 130lei, care nu se stie cat duce, ca un SKF era 400lei.

Samsarii nu cumpara masini cu probleme, ei stiu sa le verifice mai bine ca voi, ei din asta traiesc, si nu o sa riste sa cumpere ceva defect sa stea ei sa repare. Poate voi nu ati cunoscut samsari, dar aia sunt mai pretentiosi decat oricine si au ochiul si urechea formata de iti gaseste orice defect posibil la masina, si nu ti-o cumpara ca apoi sa se chinuiasca el sa repare.

 

Majoritatea masinilor aduse de samsari sunt in stare mult mai buna decat alea alergate pe la noi si intretinute de cunoscuti.

 

Poate si asta face ca masinile alergate pe afara sa fie mai bune decat alea alergate prin Romania, simplul fapt ca aia care le aduc sunt profesionisti si stiu sa le verifice, nu aduc orice masina cu probleme, pe cand astea care sunt deja in Ro, proprietarul incearca sa le vanda oricum, chiar daca au probleme si el nu mai are chef sa isi bata capul cu reparatii, dar au si pretentia sa isi recupereze investitia complet, masina+reparatii+consumabile si chiar si un mic profit daca se poate.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Acum 7 ore, doru3160 a spus:

Si chiar daca am facut intretinere la timp si folosit numai piese de calitate, nu am nici o factura care sa dovedeasca asta.Evidenta am tinut-o pt mine, nu pt eventualul cumparator. Am in calculator tot ce am schimbat, la data si nr de km, pretul si unde am facut lucrarea.Asta pt ca ma ajuta sa stiu cand va fi urmatoarea sedinta pt filtre, ulei si alte cele. Cine o va lua, va trebui sa ma creada pe cuvant, sau sa cumpere de la samsari ca aia dau si carte service si orice vrei, numai sa le dai banutul.

Cam asa e si cu a mea. Chiar daca o am de 2 ani, eu sunt super multumit de ea, chiar si fara ac. Poate o sa trag pe ea pana se descompune natural...

Link spre comentariu
La 31.08.2018 la 23:51, Sharky a spus:

Aia asa e, dar daca e sa te uiti la un opel corsa de acum 30 ani, fata de unul de anul asta vei vedea ca noul e mai greu si mai mare.

Nejustificat. Nu toata lumea umbla cu smarturi. Majoritatea se bucura de noile cazane AJM aduse. 1.5-1.7 tone sa care una bucata de om de 70-80kile sau cat o fi media.

Pe cati ii vezi tu cu fiesta? Toti de la focus in sus, inclusiv la noile masini aduse fara taxa! 320d, 525 tds. de faci o statistica in trafic, majoritatea sunt prea mari.

 

Transportul in oras terbuie regandit, asa cum e tweezy sau cum ii spune la renaultul acela electric, trotinete si alte povesti.

Pe langa asta a mai aparut car sharing, care in opinia mea ofera preturi f bine, in special pt cei care circula mult prin centru.

Te urci si ai plecat, ai gratuitate la parcari si anumite locuri rezervate, nu iti bati capul cu intretinerea, asigurari si alte povesti.

Se subintelege ca masinile respective sunt niste smart-uri noi, mini, i3, nu niste ajm-uri de 1000E.

 

Nu stiu ce treburi aveti voi la Constanta, in Cluj transportul in comun intre cartierele vechi (care existau si acum 30 ani) este f bine pus la punct.

Studentii au gratuitate, busurile au benzi speciale, iar altele noi sunt acum in discutie.

Ca sa ajung la lucru iau busul la 5 minute de mers pe jos, mai stau in medie 5 minute in statie si ma lasa la 200m de lucru. Totul pt 1-2lei calatoria in functie de planul tarifar!

Pe bus mai citesc una alta in liniste.

Masina pt naveta in acest caz ar fi un moft si in cazul multora care ii vezi parcati in centru sau cautand disperati un loc.

Masina e pentru distante mai lungi sau daca vii din suburbii. DAr crede-ma sunt destui care ar putea lua busu, dar nu o fac, de LENE!

De te uiti in tarile cu apa calda trendul asta e clar.

ASta e un viitor civilizat. Unde cu transportul in comun faci tot cam atat cat cu masina.

Dar la noi e cale lunga pt asa ceva.

Evident se intelege prin oras, nu periferii, sate si alte zone adiacente, unde evident un transport in comun nu se poate implementa cu aceeasi frecventa pt ca va circula gol.

Ma rog astea sunt deja concepte la nivel inalt, nu de discutat in acelasi context cu ajm-uri si alte povesti.

 

Cat despre diferenta care e doar pe hartie, stai nene dupa un diesel E3 si apoi dupa un E5 sau 6 si e cam case closed.

Cam asta e, nu orice vechitura sa poata circula. Passatul a tercut ultimele itp-uri pe bune, dar tot o masina puturoasa ramane.
Nu degeaba in germania nu ai ce cauta in centru decat cu E2 benzina si E4 cu dpf. Ca paote omul care a avut bani sa isi ia o casa in centrul aglomerat nu ii convine sa vina unu cu AJM-ul sa ii afume ca deh, tot atata polueaza ca unu mai nou, ce simti tu la nas e o iluzie.

Cam asta e motivul pt care trebuie sa faci sa nu merite sa cumperi o masina la 1000E, cand mai poti pune inca 2-3mii si sa iei ceva mai decent.

 

E f amuzant cand studii facute de institutii serioase sunt demontate pe forumuri, evident fara dovezi.

Inter timp vad ca nu am dat submit:

https://www.epa.gov/transportation-air-pollution-and-climate-change/carbon-pollution-transportation

https://www.epa.gov/ghgemissions/global-greenhouse-gas-emissions-data

27%, hmm, ce sa zic, o nimica toata! IAr in oras iese fix sub nasul nostru.

https://ww2.arb.ca.gov/resources/overview-diesel-exhaust-and-health

Evident, sunt multe locuri de imbunatatit.

Like!

Link spre comentariu
Acum 6 ore, adrian_pic a spus:

Cand vezi ca masina este servisata numai la reprezentanta nu la nea Gica din colt te gandesti sa te mai duci la un service multi marca? Oricum primul gand nu este sa te duci cu masina la reprezentanta? Ca deh aia sunt chiar pe felie. 

 

Eu in "ghinionul" meu ( ca de fapt a fost noroc) am avut sansa sa vad un Hyundai Tucson disel care era in reprezentanta din Iasi si avea sa zicem maxim maximorum 40.000km in bord (pneurile erau cele din fabrica si nu erau foarte uzate), cu capacul de la chiuloasa scos si mesterea un flacau tanar pe acolo. Eu doar ma uitam cu coada ochiului si eram la cativa metri departare si vad ca de flacau se apropie unul cu maxim 5-7 ani mai in varsta si il intreaba cum merge iar asta de mesterea ii zice ceva si ala "mai in varsta" ii zice: baga-ti p...! Monteaza-l ca oricum masina este in garantie si tot la noi o sa vina. Mie mi-a fost clar ca aia a fost o reparatie in bataie de joc. De atunci am incredere in reprezentante ca in dusmani! :85 

 In garantie n-ai ce face! Mort, copt trebuie sa mergi la ei ,ca altfel pierzi garantia. Doamne fereste de vreo defectiune serioasa! Ce te faci atunci?

La o masina trecuta de garantie si ai un defect grav, cauta-ti un meserias recomandat, de cel putin doua trei persoane. In mod sigur vei iesi mai ieftin,iar in ceea ce priveste calitatea lucrarilor, vei avea parte de o reparatie de calitate, nu de cirpaceala. Putini sint meseriasii de la Service-uri care fac intradevar lucrari de calitate. Astia-s cautati ca aurul, clientii stind la rind. 

Eu am cunoscut, intimplator, un meserias relativ tinar, la care merg atunci cind am probleme. Lucrarile facute de el sint de calitate si in plus, nu este foarte scump. Inainte de al gasi, am schimbat chitul de distributie la un service. Singurele piese schimbate au fost pompa de apa si cureaua dintata. Rola de intindere,nu,cureaua de accesorii,nu. Dar baietii m-au asigurat ca au schimbat totul.

Cureaua de accesorii era mai ingusta cu cel putin 10mm fata de cit este o curea noua, iar rola de intindere huruia, nu atit de tare incit sa se auda cind merge motorul.

Link spre comentariu

Ba chiar de la cunoscut am luat o masina, fordul, pretul pietei reparata (un furtun si ceva maruntisuri, in rest cele uzuale) in reprezentanta, 78kkm reali, 5 ani vechime.

Da, a fost 500-1000E in plus fata de pretul pietei, unde nu ai un istoric si vreo certitudine.

De la cunoscuti iei de la oameni care ii stii ca-s oameni calumea, nu de la unul pe care il cunosti de betiv si de cioban. Doooh!

De la o persoana care are firma si schimba masina la 5-6 ani cu alta noua ai sanse mari sa nimeresti bine.

IAr preturl ii dau peste pretul pietei daca merita: intretinere, dotari, an, etc.

Evident ca sunt care au capul in nori, dar ii poti spune ca asta e oferta ta, si daca nu ii convine exista tot timpul piata auto.

 

In ecuatia asta problema nu e masina in sine, problema e omul care viseaza, dar nu inseamna ca si primeste acei bani.

LA fel alta problema e cumparatorul care pune botul. La fel de bine te poate prosti si un samsar daca te prinde ca esti fraier.

ITi vinde una ok, la supra pret.

 

Tu crezi ca toti samsarii cauta masini bune?

Crezi ca nu mai iau cate una la oferta din parcuri? Doar nu recent am mers cu uber cu samsar.

Adusese un A6, el a spus ca l-a luat cu 3000E ceva erori care tot apar la 2-3 zile, le sterge cu vcds si da-i mai departe.

Spera sa ia 5-6mii pe ea, marja de castig are destula. Ii rezolva niste trancaneli si cam gata, erorile vor aparea ele dupa cumparare, daca merge totul ok.

 

Nu e o regula, e semi-loterie, dar la care ai voie sa casti ochii.

Ai si tu dreptate, dar si eu am dreptate, lumea asta e f mare, se pot intampla multe.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Samsarii traiesc din falsificarea kilometrajului, punct! Cand se va interzice si la noi aceasta practica (nu ai sa poti vinde masina fara CARPASS) sa vedem daca vor mai fi asa de multi samsari. Nu o data mi-a fost sa vad (ultima data anul trecut inainte de craciun) in Ungaria pe autostrada baieti dupa parapet cu veste reflectorizante inrosind telefoanele ca au ramas cu cazanul in drum. Masinile in vest nu sunt ieftine si odata cu criza oamenii nu le mai vand fara sa le stoarca bine. Ei le vand cand reparatia devine prea scumpa! Insa nu o vinde nimeni daca nu "cere inca de mancare".Nu mai traiti cu ideea ca cei din vest sunt prosti si largi la punga. Unii sunt mai zgarciti decat scotienii!!! Abia cand incepe sa ceara de mancare (vizita la mecanic) atunci se apuca sa o marite. In vest cand cumperi o masina SH de la o firma de vanzari SH automat ai garantie 6 luni sau 1 an insa acea masina deja a fost servisata! Samsarii seriosi din alte tari au firma si cumpara masini scoase la licitatie (ei avand avantajul ca nu platesc TVA fata de localnic) dupa care le duc la ei in tara si le serviseaza si dau la fel garantie (vorbesc de cei din tarile baltice). Samsarul roman nu se incurca cu asa ceva, ci doar cu masini la care le dau km inapoi. 

Intrebati cunostinte din germania si va veti convinge ca masinile care sunt cumparate de samsarii din est sunt masini cu dedicatie! Ele nu pot fi vandute in Germania! 

Daca vreti un pont (desi este cunoscut de ani de zile): masini din Elvetia! Acolo manopera este foarte scumpa si aia sunt nevoiti sa renunte la masina din cauza costului maoperei foarte piperat pentru o reparatie. Cautati sa vedeti ce salar are un muncitor necalificat in Elvetia. 

 

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu
Acum 5 minute, adrian_pic a spus:

Samsarii traiesc din falsificarea kilometrajului, punct! Cand se va interzice si la noi aceasta practica (nu ai sa poti vinde masina fara CARPASS) sa vedem daca vor mai fi asa de multi samsari.

 

Astept o lege privitoare la asa ceva...sa-i bage la inchisoare....sa se termine cu mizeria asta!

Link spre comentariu
1 hour ago, adrian_pic said:

 Masinile in vest nu sunt ieftine si odata cu criza oamenii nu le mai vand fara sa le stoarca bine. Ei le vand cand reparatia devine prea scumpa! Insa nu o vinde nimeni daca nu "cere inca de mancare"

Asa si`a luat baiatul al 2-lea STI, la vreo 40Kkm dar cu ambreiajul patinind...

A mai costat 1000E kitt-ul de ambreiaj si noua volanta dar manopera a fost gratis, am lucrat amindoi si chiar e un balamuc mare sa`l schimbi la acela.

Ala a fost si motivul pentru care a cam vindut`o omul.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
48 minutes ago, Ion_Bumbu said:

Asa si`a luat baiatul al 2-lea STI, la vreo 40Kkm dar cu ambreiajul patinind...

A mai costat 1000E kitt-ul de ambreiaj si noua volanta dar manopera a fost gratis, am lucrat amindoi si chiar e un balamuc mare sa`l schimbi la acela.

Ala a fost si motivul pentru care a cam vindut`o omul.

Pai asa iti convine sa cumperi masina cand vezi clar hiba. Stii de ce o vinde, daca te pricepi => manopera = 0 lei => BUSINESS!!! Intradevar schimbarea unui ambreiaj sau unei distributii te arde tare la buzunar. Dar cand vezi ca masina se prezinta "ca noua" si stii bine ca aia din vest nu-s dobitoci si nici mana larga nu intrii la banuieli?

La ultimul drum am vazut ceva bizar: multe masini scumpe dar accidentate erau aduse pe platforma!!! Cred ca am vazut peste 9 bucati in total. E clar ca baietii se bazeaza ca tinichigeria o fac ei => iese un castig. 

Una era cam asa:

$_20.jpg

alta era asa:

$_20.jpg

 

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

Neamtul a fost corect, i`a spus ca ambreiajul scapa un pic daca o forjezi si ca il costa scump sa`l inlocuiasca mai ales ca probabil trebuie inlocuita si volanta.

Si asa a fost insa volanta de putea rectifica fara probleme dar baiatul a ales sa puna una mai usoara.

E foarte mult de lucru la masina aia, e 4x4, se da jos turbina, intercoler, esapament complet ca sa poti ajunga dai jos cutia, basca cardanul, asta in plus fata de una normala si mai e cutia cit casa de mare si grea.

Stia ala ceva cind a renuntat la masina.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări