Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Merita sa cumperi Diesel?


Vizitator

Postări Recomandate

Aici discutam daca merita sau nu, nu stabileam ce sa isi ia fiecare.

 

Merita sa iei diesel ca sa poti sa o conduci lejer, in ture mici, sa nu trebuiasca sa o turezi ca pe o motoreta ca sa pleci de pe loc cu ea, sa ai putere in ture joase ca sa mergi relaxat. Astea le-ai avea si cu un turbo mare pe benzina dar poate nu ai bani de masina aia si la cat costa una cu siguranta nu se justifica. Excludem drujbele de 0.9 turbo, alea pe care unii si le-au cumparat si isi lauda rahatul, am avut ocazia sa conduc una si parca mai bine trage smartul diesel de 40cai, sau pur si simplu nu am vrut eu sa o accelerez sa ii sara pistoanele prin capota.

Link spre comentariu

Mai exista și alte variante.

 

Drujba de a 1l de la Ford merge mai bine ca cel de 1.6 aspirat la fel și 1.2 tsi.

Iar un Turbo benzina nervos găsești la preț decent. Depinde de vechime și marca mai degraba.

Un 1.8T de la Audi nu e deloc scump. Sau z20net de la Opel merge chiar fain. Iar preturile sunt decente, vb aici de ieftine.

Totodată nu sunt asa căutate lumea visează dizal dar astea fac fata oricărui tdi.

pe ambele se pune Gpl cu puține bătăi de cap. Ca norocu altfel nu era asa ieftin gpl.

 

Atât doar ca motorina trage de la 1300 benzina Turbo de pe la 2500 simți ca întra nervos.

La injecție directa au control mai bun acolo e altfel treaba dar și complexitatea e alta.

 

Pe viitor se vor ieftini prin devalorizarea specifica. 

Editat de Sharky
Link spre comentariu
12 minutes ago, TESSLA said:

La kilometrii.

 

Aplicati cumva pentru un post de ministru? E o pozitie deschisa la cabinetul Sistemul International de masura?

Editat de Haralambie
Link spre comentariu

Tessla, o fi saracu' vreun ministru undercover cu aere de cunoscator al limbii (na sa ma spurc si eu cu doi de i) romane.

 

Poate da cineva niste preturi de intretinere pentru diesel si benzinar? Masini din aceeasi clasa, nu smart diesel cu mercedes E class.

Mai interesant ar fi, tinand cont ca vorbim de masini SH, cam cat costa de pus un SH la punct (benzinar si diesel) dupa ce l-ai cumparat. Sa zicem ca dispunem de aceeasi suma si luam doua masini (un benzinar si un diesel) si sa incepem puricatul pentru comparatie. 

Care necesita mai multe ore de munca pentru reparatie? (ca nu toti pot sa faca asta in regie proprie in fata blocului)

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu
Acum 10 ore, Haralambie a spus:

Culmea, ca motoarele diesel au devalorizarea mai mica. Si pretul de achizitie, de noi este mai ridicat fata de benzina. 

 

E gresit sa bagi asta in ecuatie.
Devalorizarea data de varsta, vechime model pe piata e fenomenul dominant.
Diesel sau benzina are o influenta minora. Mai mare o are intretinerea, alte dotari cu care iei ochii lumii si evident starea masinii.

 

Exemplu simplu:
Un audi 2.0 TDI 2013 era 17mii direct din reprezentanta cu istoric <100kkm in 2014.
Azi nu iti da nimeni mai mult de 11k pe el.
O benzina tot pe acolo e +- 500E, asadar se observa ca majoritatea banilor se pierd pe vechime.
Totusi cand arati ca ai istoric de la 0 la 95kkm in reteaua audi, masina prezinta mai multa incredere decat un 2.0 Te De I, "proaspat adus".

 

Diferenta nu e nici pe departe la fel de mare precum la achizitie, unde pt motorina platesti serios.
Mai demult diferenta era si mai mare, motoarele pe benzina fiind mult mai simple, in special pe partea de injectie si lipsa turbo.
Se economiseau bani seriosi. Acu intre o benzina cu injectie directa si turbo, si un diesel nu mai e diferenta chiar asa de mare ca si complexitate.

 

 

Am avut un subiect legat de costurile de intretinere.

Culmea a fost inchis in urma tentativei de scandal si oracaielilor unuia care se plange ca moderarea e naspa.

Poate il redeschidem si le bagam de data asta pumnu in gura amatorilor de scandal.

Link spre comentariu

Eu fac lunar cam 4000-5000km din care peste 80% in afara orasului. Daca merg frumos (a 5-a la 90-100 scot consum undeva la 3,9-4). Nu cred ca este vreun benzinar sh cumparat la max 1000 euro cu care sa scot consumul asta. De ce sa i imbogatesc  (nu ca nu ar avea) pe cei cu statiile peco?

Link spre comentariu
35 minutes ago, adrian_pic said:

 

Mai interesant ar fi, tinand cont ca vorbim de masini SH, cam cat costa de pus un SH la punct (benzinar si diesel) dupa ce l-ai cumparat.

Depinde si in ce hal reusesti sa cumperi...eu am cumparat-o in 2011 fabricata in 2007 ( din tara cu istoric cunoscut), si pana acum in afara de consumabile si distributie nu am bagat nimic. Ma pregatesc de discuri si placute pt fata plus saboti spate si in viitorul apropiat un kit ambreaj. Cam asta e...o fi mult, o fi putin, eu sunt multumit.

Link spre comentariu

Cramponarea apare cand te trezesti ca trebuie sa schimbi un catalizator sau injectoare sau turbina si lista poate continua. Cand nu stii istoricul si o iei de la un necunoscut poti sa ai problemele mentionate.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări