Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Merita sa cumperi Diesel?


Vizitator

Postări Recomandate

Partea amuzanta, este ca aberatia cu hp = cuplu x turatie / constanta (care nu era initial), e valabila doar in urma masuratorilor pe banc, si nu pur teoretice. Prea multa lume e profesor de teoretica, prea putini de practica

 

 

15011403.JPG

Link spre comentariu

Si uite asa se deviaza discutia in alta directie in care, chiar daca ai cunostinte avansate despre realitate, nu poti sa te bagi pentru ca moderarea preferentiala functioneaza de minune.

 

Da, merita sa cumperi diesel (100% post ontopic), consuma mult mai putin REAL decat orice benzina, oricat ar veni de-astia cu benzine care consuma 2% cu incarcatura maxima, si pe tavan, si pe capota, si remorca cu vaca vecinului in ea. La un mers putin in sarcina (un pic mai agresiv) si cu AC pornit, benzina LA ACEEASI CAPACITATE si acelasi tip de admisie (fortat !) ajunge sa consume aproape dublu.

In rest or sa apara mereu de-astia cu: "vai, dar 2.0-ul tau diesel turbo consuma mult 9% in oras cand 1.2-ul meu benzina aspirat consuma 8% ca atat imi arata pe bord". Chiar daca tu tragi 5metrii de masina dupa tine si el doar 3 metrii, si tu ai 300kg in plus. Apoi uita ca tu ai aer conditionat de capacitate mare care iti raceste masina constant si puternic si el are un AC mic care se opreste in accelerari si sarcina.

 

Realitatea este ca motorul are un raport optim de functionare cand este la anumite turatii (cuplu maxim). Cu cat te departezi de zona aia, cu atat arzi mai mult combustibil in timp ce scoti mai putina energie. Deci, teoretic, vrei ca masina sa aiba putere doar atat cat ai nevoie. Daca ai 200hp si tu folosesti doar 100hp, nu esti pe raportul optim. Ai consuma mult mai putin cu o masina de 100hp folosita in turatia optima. De asta motoarele mici consuma mai putin decat alea mari, cu conditia sa nu le depasesti sarcina.

 

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Tu in oras nu apuci sa folosesti sarcina aia nici pe departe, daca ai un condus decent.

Eu de multe ori de plictiseala scoti din viteza si incerc sa o las sa curga. Si nu de putine ori trebuie sa pun frana din cauza unor idioti care teoretic se grabesc si apoi se impotmolesc in aglomeratie. ADica eu scos din viteza ii ajung din urma. Dosarele X.

Evident ca poti sa dai talpa ca apoi peste 5 secunde sa pui frana cu scartait de roti, nu te opreste nimeni. Pt asa ceva ar fi indicat un diesel, preferabil fara turbo sau turbo cu lag imens, ca sa fie masina mai desteapta ca tine. :)

 

IAr treaba cu consumul optim si cuplul maxim se respecta DOAR cand tragi de motor.

Cand te tarai pe drum drept sau usor la vale cu 50 la ora, cum o faci prin oras, de tii motorul la cuplu maxim, mai ales la o benzina de 4 supape pe cilindru, ti se duce economia pe copca.

Evident, CB-ul minte, nu e de incredere, desi cand e sa faci un consum, constati ca are dreptate. Nici MAF, ce stie el...

ASta daca tot vorbim de cunostiinte avansate despre realitate. :)))

Eficienta aia care o citezi nu are treaba cu consumul ci cu cati CP  sau Nm scoti dintr-o anumita capacitate. 

 

Viorel, CB-ul la mercedes e bun si corect, in opinia mea. Cate consumuri am facut pe benzina au fost f reale, diferente mici la pompa, rezerovrul umplut pana in gat.

Evident ca daca masori cu trip counter care s-a resetat ca au trecut mai mult de 5 ore de cand masina sta si mergi 1km din cate 10 minute stai la relanti, e normal sa iti arate o valoare aberanta. Pt ca daca vei merge asa toata saptamana, asta iti va fi consumul in L raportat la km. MAnci benzina, dar stai pe loc.

 

Tesla, am dat raspunsul eu si multi altii inca din primul post. MErita daca iei o masina intretinuta si de incredere. La fel cum merita sa iei o benzina si sa ii pui gaz daca se poate si consumul e o problema mare. AStea sunt lucruri mai importante, nu ce torni in ea.

Si daca vorbesti de rulaje mari, tot asa, ai exemple de ambele feluri care merg sute de mii de km, daca s-a inceput de la o masina buna/noua.

Cazanele pica imediat, indiferent de combustibil.

 

Editat de Sharky
Link spre comentariu
1 hour ago, TESSLA said:

Daca nu faci servicii de curierat (asta ca un exemplu) nu cred ca e convenabila motorina. Motorina inseamna filtre in plus, baterie mai puternica si or mai fi si altele.

 

3 minutes ago, TESSLA said:

Si ce daca consuma mai putin? Daca nu faci km multi s-ar putea sa te coste la fel sau mai scump decat bezina. De ex. eu fac 15.000 km, hai maxim 20.000 km pe an. De ce sa cumpar diesel?! 

 

Consumabilele sunt aceleasi la ambele. Ambele au un filtru de carburant, aer, polen, ulei. Dieselul nu are nimic in plus. Diferenta intre baterie mica si baterie mare este de cateva zeci de lei, dai 350lei in loc de 270 odata la 5 ani. Si dupa cum vorbesti imi dai impresia ca vorbesti de masini noi, deci nici nu o sa te atingi vreodata de filtrul de particule, ala oricum nu este schimbabil, e o piesa nu o consumabila. Daca vorbesti de masina la mana a doua, dieselele au obiceiul sa duca mai multi km, deci risti sa iei o benzinara gata uzata sau aproape de uzura maxima in timp ce la diesel daca e 70% uzat tot o sa te duca cat zici tu ca mergi cativa ani lejer.

 

Link spre comentariu
6 hours ago, Ion_Bumbu said:

Cu masina mica e OK doar daca umblii prin oras, cind mai iesi si mai ai de dus una alta incepi sa plingi si te gindesti la remorca

Pai cu exceptia concediului, cam in targ ma invart.Si in concediu cca 1000 km( plus, minus cate ceva functie de traseul ales in fiecare an) nu simt nevoia de liniute, pt ca nu merg dupa program, merg dupa bunul plac, opresc cand si de cate ori vreau, nu sunt absolut deloc stresat de zmeii  care ma depasesc cand eu merg lejer cu 110...120km/ora.De carat chiar nu am ce cara, si in situatiile cand cumpar ceva mai voluminos, am transportul vanzatorului( desi cand am cumparat masina de spalat vase, a incaput perfect in ambalajul original, cu bancheta rabatata si haionul inchis).De mai bine de 7 ani birjaresc o fiesta cu motor de 1,4 tdci si chiar nu am ce sa-i reprosez.E suficient de vioaie ca sa se mire cateodata unii cum pleaca de pe loc, si suficient de economica ca sa nu consume peste 6,5 vara si 8 iarna.Vorbesc de maxime.Ultimul consum din plin in plin, mers numai in oras, cu clima si elevi in vacanta, deci trafic ceva mai lejer, mi-a iesit 5,9.Nu, nu o vand inca.De aia consider ca inca merita dieselul.Cu benzinar indiferent ce as fi facut, sub 9  nu scadeam numai in urban.In extraurban diferentele sunt (mult) mai mici...cam 6 scoteam la benzinar vs 4,5 la diesel.Nu trebuie luat ca regula.Este un consum mediu, pt ca daca o calc mai tare, se simte.Dar ma consolez cu ideea ca ''asa face toate''.

Cel mai mult imi place cum negociaza pantele in comparatie cu benzinarele...cine a dat de gust, greu se mai intoarce la benzinar.

Link spre comentariu

Aia asa e, pt cei care nu sar de 2-3mii ture cu benzina decat in zilele de sarbatoare dieselul e mana cereasca.

PT cei nu se sfiiesc sa tureze motorul, diesel e cam frustrant cand vii de pe benzina. ESti la 2mii ture, vezi ce bine trage, mai ales un 3.0 tdi, apoi te gandesti, daca la 2mii trage asa, la 4mii rupe asfaltul in doua.

DAR, de tras trage, dar nu chiar asa pe cat sperai.

Plus cand simti ca trage mai bine, pac, iei o pauza, schimbi viteza, apoi inca o treapta, forta la inceput, iar schimbi viteza.

Dieselul e mai ok, iti da un confort psihic ca trage fara sa il turezi prea mult, la benzina de aceeasi putere o turezi in dusmanie, 4-5k ca sa tii pasul cu o motorina la 2k.

Dar deja cred ca am scris asta si ma repet.

 

Frustrarea nr 2 o ai cand te iei cu unu pe benzina care o tureaza, zici frate, eu am AJM-u, ala are un logan de 1.6 8v.

Pai nene am un cuplu, una doua il fac, si de ii da loganistu 6mii ture, abia abia il depasesti, si aia daca te lasa, nici vorba sa il faci de rusine.

Evident, printer spargatorii de samanta la colt de bloc si practica zero, un AJM umileste orice logan, are cuplu, simti cum te baga in scaun, etc etc.

Practica in schimb e diferita, cand e sa le pui una langa alta, mai ales din mers.

 

Alt exemplu civic 1.8 vs passat de 131 cai cu chip. A Te Je parca ii zice. Nene cum te baga in scaun passatu 1 9 te de i cand intra turbina.

Mama mama, dar la o liniuta, ce sa vezi, civicu tot langa el sta, desi cand il conduci n-ai zice ca te impinge asa. Si odata prinsa viteza, civicul se indeparteaza incet dar sigur.

 

Se subintelege ca vorbim despre un turbo diesel vs benzina aspirata. Altfel nu are sens tot ce am scris, ca nu se respecta mai nimic.

Cam asta e pe scurt, in zona in care stai 90% din timp motorina e mult mai puternica si ai impresia ca esti la volanul unei masini tzapene.

MA rog, exceptand lag-ul destul de enervant la unele motorine mai vechi, mai ales daca nu le stii conduce.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Am o varsta, si mi-au cam trecut aburii liniutelor si ambitiilor prostesti la sosea. Chiar nu-mi pun problema sa stau in calea fericirii unui logan sa ma depaseasca. Amandoi stim ca daca il tin constant in 140, nu voi fi eu primul care oboseste, mai ales daca dam de ceva deal sau curbe mai jucause. Ragalia asta mica sta in curbe de parca ar fi pe cale ferata.Si apoi, cand am ales caroseria asta mica si motorizarea idem, nu m-am gandit la curse ci doar la fiabilitate mare si consum mic.Pana acum pot spune ca nu am gresit.

Link spre comentariu
41 minutes ago, Sharky said:

Aia asa e, pt cei care nu sar de 2-3mii ture cu benzina decat in zilele de sarbatoare dieselul e mana cereasca.

PT cei nu se sfiiesc sa tureze motorul, diesel e cam frustrant cand vii de pe benzina. ESti la 2mii ture, vezi ce bine trage, mai ales un 3.0 tdi, apoi te gandesti, daca la 2mii trage asa, la 4mii rupe asfaltul in doua.

DAR, de tras trage, dar nu chiar asa pe cat sperai.

Plus cand simti ca trage mai bine, pac, iei o pauza, schimbi viteza, apoi inca o treapta, forta la inceput, iar schimbi viteza.

Dieselul e mai ok, iti da un confort psihic ca trage fara sa il turezi prea mult, la benzina de aceeasi putere o turezi in dusmanie, 4-5k ca sa tii pasul cu o motorina la 2k.

Dar deja cred ca am scris asta si ma repet.

 

Frustrarea nr 2 o ai cand te iei cu unu pe benzina care o tureaza, zici frate, eu am AJM-u, ala are un logan de 1.6 8v.

Pai nene am un cuplu, una doua il fac, si de ii da loganistu 6mii ture, abia abia il depasesti, si aia daca te lasa, nici vorba sa il faci de rusine.

Evident, printer spargatorii de samanta la colt de bloc si practica zero, un AJM umileste orice logan, are cuplu, simti cum te baga in scaun, etc etc.

Practica in schimb e diferita, cand e sa le pui una langa alta, mai ales din mers.

 

Alt exemplu civic 1.8 vs passat de 131 cai cu chip. A Te Je parca ii zice. Nene cum te baga in scaun passatu 1 9 te de i cand intra turbina.

Mama mama, dar la o liniuta, ce sa vezi, civicu tot langa el sta, desi cand il conduci n-ai zice ca te impinge asa. Si odata prinsa viteza, civicul se indeparteaza incet dar sigur.

 

Se subintelege ca vorbim despre un turbo diesel vs benzina aspirata. Altfel nu are sens tot ce am scris, ca nu se respecta mai nimic.

Cam asta e pe scurt, in zona in care stai 90% din timp motorina e mult mai puternica si ai impresia ca esti la volanul unei masini tzapene.

MA rog, exceptand lag-ul destul de enervant la unele motorine mai vechi, mai ales daca nu le stii conduce.

 

Asta pentru ca toti compara diesel turbo cu benzina aspirata. Ia matale un turbo benzinar de aceeasi capacitate (2.0 vs 2.0) sa vezi acolo si cuplu, si forta pe toata plaja, de jos pana sus in 7.000 ture. Vorbesc de turbo adevarate, nu motoretele de 0.9t benzina, ci masini cu turbine mari capabile sa impinga bine aerul. Te pedepseste la consum, dar si cand te duci la 120km/ora cu a 2-a dupa ce te-a tinut in scaun continuu ... cuplu de diesel, de jos pana sus, fara limitarea de la 4500 specifica dieselului.

Cand accelerezi una de-asta ajungi sa te astepti sa inceapa sa nu mai poata cand urca in ture, obisnuit cu dieselele, dar in schimb ea trage progresiv din ce in ce mai tare, si se duce...

Nu este corect sa compari turbo cu aspirat ! compara turbo cu turbo la aceeasi capacitate.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Pai De aia spuneam ca aia e singura comparație corecta. Între benzina aspirata și diesel Turbo. Altfel vb de categorii diferite de putere și nu are sens.

Evident exista și excepții gen 535d și altele dar parca un biturbo cu lanț în spate nu se împacă cu ideea de mașină economica.

Deja vb de rachete scumpe care bugetul le permite multe. Dar și un 535d îl poti compara cu un cupra sau i30n...

 

Iar limitarea la diesel vine mai repede mai ales la astea comerciale făcute sa tragă jos în ture. E 5mii linia roșie dar vlaga ii scade simțitor după 3500. De acolo te plimbi pe putere constanta.

 

 

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Bmw face multe chestii.

Amuzant e câte unu care zice ca că face orice seria 3. Asta pt ca tot ce vezi sunt doar 318d sau 320d e 46 cazane obosite de 136 cai.

Și când dai peste un 330 sau 330i nu știi ce are de nu îl mai prinzi.

Link spre comentariu
8 hours ago, TESSLA said:

Si ce daca consuma mai putin? De ce sa cumpar diesel?! 

Pai cine pe cine a obligat sa cumpere ceva anume? Aici fiecare  expune o parere despre propria experienta.Nu vrea nimeni sa influenteze hotararea celuilalt in ce priveste motorizarea masinii proprii.Pe banii lui, fiecare cumpara ce vrea.De asta nu vad nici o finalitate pt subiectul asta.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări