Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Merita sa cumperi Diesel?


Vizitator

Postări Recomandate

La benzina fie ca e motor de 1.2l sau 1.8l in oras tot minim 10l/100 iti consuma.

Dieselul de 1.9l o sa iti ia 8%, dieselul de 1l o sa ia 5-6%.

 

Smart benzina ia lejer 8%-9% in oras.

Smart diesel sub 4%.

Unul are 70hp, celalalt 40hp. Trebuie sa fi constient ca nu poti si cu aia in fund si sufletul in rai. Ai consum de sub 4% dar nu poti sa te bagi, nu ai cum sa faci o plecare brusca, mergi normal odata cu masinile lente si atat.

 

Link spre comentariu

Nu inseamna ca daca e CR e impins la limita. Sunt destule care duc milionul, daca sunt intretinute corect.
Si rareori motorul in sine e problema.
In general crapa anexele: injectoare, EGR , admisii, furtunuri, pompe.
PD-urile vechi sunt ieftine fix de aia ca sunt vechi.
Exista surplusuri de piese fabricate ieftin care nu se mai vand ca pe vremuri.

O distributie, care la AJM nu e deloc ieftin de facut si nici usor! 
Poate la golf sa fie mai usor ca sta motorul intr-o parte, dar la un dric B5 ai mai multe de desfacut.


Una pe lant care o schimbi la 500-700kkm parca e mai convenabila.
Evident ca la 700k nu mai e ca noua, dar nu asta conteaza la un cazan, trebuie doar sa mearga si sa nu sara.

 

 

    

Link spre comentariu

Benzinarele noi nu consuma in draci 10l in oras si zic din experienta proprie, poti sa spui ce doresti ca stiu ce zic. 1.0TSI 115 HP mananca 7l cu AC la maxim, in cazuri extreme 8l dar mai mult nu mananca oricat de mult il calci si nu merg deloc incet ( schimbat trepte la 3500 - 4000 deci deloc subturat cum vrea computerul de bord la 2000 ) sau sa menajez consumul pentru ca nu ma deranjeaza sa pun un plin in plus pe luna. Brasov - Constanta 5 persoane in masina cu portbagaj plin 5L/100 cu AC tot drumul. Deci se poate si cu motoarele pe benzina de generatie noua dar cum au zis si altii e greu de renuntat la obiceiurile vechi pe care toata lumea stie sa zica

Link spre comentariu

Mai taie din ele

 

Masina asta scoate consumul din carte si cu 5 persoane + bagaj in portbagaj. Adica sarcina de cel putin 260Kg in plus fata de ce e dat in carte. 

 

Incredibil. 

 

Traim revolutia consumului, toate masinile consuma mai putin decat in testele fabricantului, care-s niste situatii ideale si greu de reprodus pe viu. 

Editat de Haralambie
Link spre comentariu

Motoarele cu benzina de generatie noua sunt la un pas de a fi diesel. :)

 

Pe de alta parte notiunea de consum de oras e relativa.

Una e sa eviti aglomeratia si alta e sa circuli drumuri scurte la ore de varf. Geografic tot in oras te afli, dar poti avea diferente de 100%. :)

Eu am vazut pe bordul meu chiar si 25%, pe cand un drum relativ lung prin orasul liber da vreo 10%.

 

DAr iti cam dau dreptate, cu un 1.2 tsi sa sari la 10% ai nevoie de o aglomeratie f serioasa si un drum f scurt.

Link spre comentariu

Voi vorbiti de consumul de pe bord. Eu vorbesc de consumul real. Eu nu intreb cat arata in bord, nu ma intereseaza aia.

Daca voi credeti consumul de pe bord, bravo, aveti consum de motoreta !

Link spre comentariu
Vizitator viobio
Acum 2 ore, Sharky a spus:

Motoarele cu benzina de generatie noua sunt la un pas de a fi diesel. :)

 

Pe de alta parte notiunea de consum de oras e relativa.

Una e sa eviti aglomeratia si alta e sa circuli drumuri scurte la ore de varf. Geografic tot in oras te afli, dar poti avea diferente de 100%. :)

Eu am vazut pe bordul meu chiar si 25%, pe cand un drum relativ lung prin orasul liber da vreo 10%.

 

DAr iti cam dau dreptate, cu un 1.2 tsi sa sari la 10% ai nevoie de o aglomeratie f serioasa si un drum f scurt.

Cind stai cu mașina pe loc și motorul pornit, îți arată un consum aiurea, nereal, avind cazane de același marcă..... si al meu arată uneori 20..28l consum. 

Link spre comentariu

Hp=cuplu x turatie.

Logic , ca un motor mic, consuma mai mult ca unul mare.

Normal ca 5 pistoane, sa fie mai ok ca 4.

Dar cui sa ii spui ? Ce ii ala knock, ce ii ala cuplu, ce ii ala torque...

Pana mea, de aia loganul 1.4 mpi, imi consuma aproape 9% , neagitat, pe cand 508 , rupt in gura , nu trece de 6.8.

Link spre comentariu
14 minutes ago, dorofteius said:

Hp=cuplu x turatie

 

Ce ineptie. Adica o masina cu cuplu de 100Nm la 3000 rotatii are puterea de 300000 CP? 

 

Dar ce ii aia limba romana? Cui sa-i spui 

 

 

Editat de Haralambie
Link spre comentariu

Daca nu faci servicii de curierat (asta ca un exemplu) nu cred ca e convenabila motorina. Motorina inseamna filtre in plus, baterie mai puternica si or mai fi si altele. Legat de motoare mici...eu am 1.6 benzina, 4 supape pe piston, 108 cai putere si tot mi se pare cam putin. Daca vreau sa faci o manevra "mai din scurt" nu ma ajuta motorul...ce-i drept si masina e grea, vreo 1500 kg. Simti ca motorul are "zvâc" dupa ce treci de 4000 de ture. Ca sa fie fasneata masina, ar trebui sa nu o las sub 3000 de ture in nici o treapta. Dar eu nu-s invatat sa merg asa turat.

 Motoarele astea de "motoreta" care au aparut acuma (1.2 sau chiar 0.9) scot ele aceiasi putere ca un motor mai mare, dar la ce turatie? Pe sosea cand ajungi la turatia aia?

 Motorul meu scoate 108 cai la 5600 rpm. Oare la 3000 rpm cati cai scoate? Dar o "ascutitoare" cu motor de 0.9 cati cai scoate de la 3000 rpm?

 Si apoi nu stiu ce atata agitatie cu poluarea in Europa! La noi la pompa de la PECO benzina se vinde la litru. Peste ocean se vinde la galon ( aprox 4,5 l). Nu se incurca ei cu litru. De motorizari nu mai zic...au avut si 8.2 litri (8200 centimetri cubi!!!) benzina, pe  o masina in doua usi. Sa o lase mai usor ei cu poluarea si sa ne lase si pe noi, amaratii din lumea a patra sa ne bucuram de semi-masinutele noastre care au motorul un sfert din cat au avut ei.

13 minutes ago, Haralambie said:

 

Ce ineptie. Adica o masina cu cuplu de 100Nm la 3000 rotatii are puterea de 300000 CP? 

 

Dar ce ii aia limba romana? Cui sa-i spui 

 

 

Nu e nici o ineptie. Transforma matale rotatiile pe minut in rotatii pe secunda si apoi fa inmultirea si ai sa obtii puterea. Inainte de a contrazice pe altu, documenteaza-te bine!

Editat de TESSLA
Link spre comentariu
Acum 24 minute, dorofteius a spus:

Hp=cuplu x turatie.

.......... 

 

Lipseste o constanta.... 

 

Acum 15 minute, Haralambie a spus:

 

Ce ineptie. Adica o masina cu cuplu de 100Nm la 3000 rotatii are puterea de 300000 CP? 

.......... 

 

Mai bine te documentezi puțin înainte de a face astfel de afirmații. 

 

Hp=cuplu x turatie / 7023 iar în exemplul tău înseamnă 42.7 CP.

Cine mai vrea detalii le poate găsi singur pe net. 

Link spre comentariu
19 minutes ago, TESSLA said:

Nu e nici o ineptie. Transforma matale rotatiile pe minut in rotatii pe secunda si apoi fa inmultirea si ai sa obtii puterea. Inainte de a contrazice pe altu, documenteaza-te bine!

 

Alta ineptie. Am pus si o poza cu grafice, te las sa calculezi. 

 

page_5.jpg

 

8 minutes ago, sesebe said:

Lipseste o constanta.... 

Mai bine te documentezi puțin înainte de a face astfel de afirmații. 

 

Hp=cuplu x turatie / 7023 iar în exemplul tău înseamnă 42.7 CP.

 

 

Pai daca lipseste e o ineptie, nu e formula buna, e altceva. Culmea, ma mai si corecteaza unul, care zice acelasi lucru. 

Editat de Haralambie
Link spre comentariu

Daca ai fost la orele de Fizica ar trebui sa stii ca inainte de a inlocui ceva intr-o formula, unitatile de masura trebuiesc transformate in Sistem International. Pentru cuplu, unitatea de masura este newton ori metru dar pentru turatie este secunda la minus 1. Asta inseamna ca 3000 de rotatii pe minut inseamna 50 de rotatii pe secunda. Relatie Putere = Cuplu ori Turatie e foarte corecta. Pentru motoarele din lumea reala se aplica si o constanta, in functie de tipul motorului, electric, cu explozie etc , dupa cum foarte bine a precizat colegul sesebe.

Ca sa te convingi, uite o demonstratie simpla: Puterea este lucrul mecanic supra timp. . Pe de alta parte lucrul mecanic este forta ori distanta. Ceea ce inseamna ca puterea este forta ori distanta supra timp. Adica, in unitati de masura, N*m/s, sau, cu alte cuvinte, newton ori metru ori secunda la minus 1. Asta nu e altceva decat cuplul ori turatia. QED.

Link spre comentariu

stai sa aduc un chibrit sa-i faci teoria. Sa inteleg ca voi vorbeati de motoarele din lumea imaginara, un fel de numere complexe. 

 

Acum o scalzi ca pruncii la botez. Ai dat gogoasa, e mai simplu sa ti-o asumi, aia e. Nu te rade nimeni la colt de strada, stai linistit. 

 

motor cu explozie. da, sa-l trec si pe asta in SI 

 

Editat de Haralambie
Link spre comentariu

Poate ti si pare curios dar toate formulele cu care ai avut de-a face sunt concepute pentru situatia ideala. Pentru situatiile reale unele formule se complica atat de mult incat se opteaza pentru o formula aproximativa, care chiar daca nu e exacta, aproximeaza satisfactor rezultatul. Ar trebuie sa fii un pic mai retinut dupa ce ai comis o greseala elementara si ai inlocuit intr-o formula fara sa faci transformarile necesare. Dar nu-i o problema, te scuzam, am mai vazut aroganti ca tine care contrazic fara sa cunoasca domeniul.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări