Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Merita sa cumperi Diesel?


Vizitator

Postări Recomandate

6 hours ago, Haralambie said:

N-am de ce sa caut poze, am vandut suficient de multe chiulase de 2.0TDI PD, alora cu defecte de fabricatie.

 

Postarile tale sunt usor puerile, practic nu-s pe subiect, ca aia de iau 4 in bac. Au doar un iz tehnic asemanator cu o guma mestecata indelung. 

 

 

Cat despre jupanul original, la tractoare nu opresti doi cilindri ca vrei tu sa faci economie. Mai ales ca mai toate astea folosesc si arbori de echilibrare la 2*turatie. Ce faci cand ii schimbi radical incarcarile statice si dinamice, prin dezactivarea a doi cilindrii? 

 

Sa zicem ca n-ai astfel de fineturi. In 2 cilindri ramasi, trebuie sa compensezi acum pentru pierderile de energie pe partea de evacuare, asta inseamna un turbocompresor mai rece si un catalizator rece ca Madalina Manole. De aici ai automat mai multe noxe. Sa zicem ca la ralanti aportul de aer nu te intereseaza, ca si asa merge cu aport foarte mare. Ce faci ca sa mentii un catalizator cald? Injector separat?

 

Sau cresti puterea dezvoltata pe cei doi cilindrii, ridicand astfel randamentul? Dar apoi ce faci, e posibil sa te alegi cu uzura inegala, mai ales in situatiile subturate. 

 

E o intreaga filosofie, de asta inca nimeni nu are asa ceva implementat, poate dupa 2020 sa fie ceva palpabil. 

 

Acum vreo 10 ani eu echilibram astfel de ansamble si fineturi de care vorbesti, care n-au nici o legatura cu incarcarea arborelui, dar suna bine pentru cei care nu cunosc.

Si legat de turbocompresor mai rece, sa inteleg ca nu ai voie sa iei piciorul de pe acceleratie ca doamne fereste ti se raceste turbina si catalizatorul. Turbina mea are dubla racire - si ulei si apa, banuiesc ca o sa se raceasca mai mult daca opresc doi cilindrii, si automat o sa fie grav ? Poate ar fi cazul sa ii pun un calorifer de la RADET ca sa o tin calda ?? Sa nu mai merg cu ea iarna sau noaptea cand e sub 20grade afara ?

Tehnologia respectiva exista, fie ca tu ai habar sau nu, dar "marile probleme" pe care le prezinti tu, nu exista !

Cauta sa prostesti pe altii care chiar nu stiu.

S-a umplut forumul asta de specialisti care au citit in almanahuri despre functionalitatea lucrurilor si incep sa le compare cu ce aud in ziua de azi, chiar daca ei nici nu stiu ce e aia ca pozele din almamah erau alb-negru si putin cam neclare, dar arata la fel la urma urmei, tot o bucata de aluminiu.

 

 

Discutia a luat-o in sensul ca tehnologia PD iti permite sa opresti un cilindru. Gresit, CDI-ul iti permite asta mult mai usor pe partea de injectie. Pe partea de admisie sunt similare si au nevoie de aceleasi componente. Dar in timp ce la CDI opresti injectorul si gata, presiunea o sa fie tot constanta si uniforma in rampa, incarcarea la fel, la PD ce faci, pilesti cama de atac ?

In timp ce unii au reusit sa observe ca in film exista o axa cu came si niste supape, uita sa remarce ca la benzina astea sunt necesare pentru pastrarea amestecului stoichiometric, dar la diesel nu mai e asa de important lucrul asta, si poti doar sa inchizi injectia si gata, exista parti negative fara valve, dar este posibil.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
14 hours ago, Ion_Bumbu said:

La nave repararea se face in mers, cu motorul mergind, nu`l poti opri pe furtuna, cade pompa, mare brinza, merg restul cilindrilor, la CR ...

Daca vrei poti spune ca ai n motoare monocilindrice sincronizate.

Simplu, fiabil, usor reparabil.

Asta este esenta unui motor naval si la fel si la PD.

Ideea conezarii pompei cu injectroul insa a fost data de avantajele sistemului fata de cel clasic pompa in linie, rotativa si injectoare separate.

Este istorie auto deja, la alea mari inca este solutie viabila.

 

Bun, pentru ca insisti pe navele tale o sa presupunem ca PD-ul de la VW este similar cu o nava. Deci daca i se strica vre-unuia un injector, scoate frumos injectorul in mers si il repara sau inlocuieste. Macar trage pe dreapta sau nici asta nu este nevoie ?

Compari niste sisteme construite sa fie modulare, asa cum ai zis si tu, gandite ca motoare separate, cu un PD, care nu este nici pe departe modular sau motor separat !

 

Dar de ce sa ne bazam pe aceeasi pompa de benzina in rezervor/tandem, de ce nu punem 4 separate ? Tragem si 4 conducte tur-retur din rezervor. Punem si 4 turbine si 4 catalizatoare ca sa le tina calde si gata, avem fiabilitate maxima, de vapor, nu ? Sau nu ?

Nu cumva am ajuns la vorba mea in care am zis ca PD-ul e bun doar la monocilindre ??

 

Ai inteles aberatia acum ?

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

@dani_cta......aici nu trebuie să disecăm principiile fizicii cuantice, era vorba dacă mai merită azi să cumperi motorizare Diesel ori ba. Ajunserăți să vă certați pe sisteme de injecție modulare, aici nu e concurs de tehnologie omule, las-o mai moale.....nu ai obosit să ai mereu dreptate ?

Link spre comentariu

Inainte sa imi faci mie observatie poate era mai corect sa vezi cine a pornit si cat de agresiv impotriva mea, nu offtopic-ul meu care doar a urmat calea discutiei.

Asta este.. ne-am obisnuit cu moderarea preferentiala...

 

Si totusi "fizica quantica" despre tipuri de motoare diesel poate sa dea un raspuns clar la intrebarea din topic: Chiar daca cumparam motoare diesel, nu trebuie sa cumparam PD. Deci putem sa zicem ca este chiar ontopic. Dieselul se imparte in mai multe categorii, unele mai bune, altele mai slabe.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Eu ziceam că vă aruncați cu așa patimă în discuții care se depărtează până la urmă de esența întrbării inițiale și se transformă în altceva....

Pe ăla ,,agresivul,, l-am bunghit de ceva vreme, dar el se face că plouă.....sper să-și ia și umbrela. În fine, ideea era să nu vă dați cu parul, numai ca să vă demonstrați punctul de vedere, că nu merită. Doar ideea de bază, mai merită să-mi iau alt Diesel, ori nu ?  Că se văd niște tendințe de excludere din orașe ale ăstora....nu că benzina n-ar polua deloc.

Link spre comentariu
La 27.08.2018 la 14:27, Fan Elforum a spus:

PS: Va rog sa nu porciti topicul in stilul ultimelor topicuri de la diverse. Hai sa fie serios aici.

In spiritul celor citate, cand am vazut ca se deviaza, am preferat doar sa ascult. Aveam o tendinta nativa de a nu folosi Diesel si mi se confirma si din discutiile voastre. Multumesc!

Link spre comentariu

Daca doar ai ascultat inseamna ca ai invatat ceva, macar sti ce motoare sa eviti, desi e plina piata de ele.

 

Bineinteles ca dieselul merita cumparat, o sa interzica totul, nu doar diesel cand o sa fie. In principiu cred ca o sa interzica/bage taxe pe generatii fie ca e benzina sau diesel. Oricum din diferenta de la consum s-ar putea sa renteze fara discutii tot dieselul.

 

Ca exemplu: daca vreau sa fac un drum Constanta-Bucuresti cu un diesel mare (2l) fata de benzina (2l) ies cu aproape 100lei mai ieftin la diesel. Motoare similare ca capacitate. 100lei la un singur drum de 250km dus intors doar din carburant. In oras iar iese fara discutii dieselul castigator la consum.

La benzina pe care o am (turbo) pot sa aplic anumite tehnici de reducere a consumului la drum lung si castigi multisor, dar te plictisesti sa faci asta un drum intreg si dieselul tot iese castigator.

Link spre comentariu

Totusi in oras, omori dieselul daca are DPF (deci trebuie maxim euro 4 si nu din Germania ca alea au DPF si pe euro 4). Astea cu DPF trebuie scoase destul de des la o plimare in afara orasului. 

Link spre comentariu

Imi pare rau sa va spun, dar dpf-ul merge si in oras, Destul de ok.

Problema reala, este ca totata lumea cumpara focus de 1.6 cu dpf, care are 160 k km, dar masina ii din 2006.

Poate isi revine cineva, si intelege ca masinile alea au peste 500 k. Normal ca filtrul de particule te paraseste. Mai ales minunea de tehnologie Ford Psa.

Eu personal am un 207 2006 care la 332 k , nu are nici pe dracu. Merge impecabil.

Pd-ul, am un G+ 2006 1.9 BKC , si o urasc. Dar ii place consoartei pozitia de condus.

Altfel nu mai era. La cate axe cu came tocate, si pompe de ulei praf, si alte kkt-urim au pd-urile , cine crede ca sunt fiabile, este cu probleme la mansarda.

Link spre comentariu

Mai, mai terminati cu AJM-ul. Oricare ar fi, are km de ii sar capacele.

Tehnologia PD, este invechita. Altfel, nu trecea si vag la CR.

Dar sunt multi, la care TDI ramane primul motor care l-au vazut.

Suntem la momentul in care avansam. Ca unii raman in urma, eu nu sunt suparat pe ei.

Se numeste selectie naturala.

Link spre comentariu

Pentru orase la ora asta is de luat in considerare motoarele moderne, vezi Renault/Nissan Diesel 1.6l.

Ala n`are nici pe drak in oras.

Pot sa`i sufle 1T de pene`n esapament la benzinar ca nu va ajunge nici o data la consumul Dieselului.

Motivele sint macar randamentul ciclului Otto precum si "hotul cel mare". clapeta de acceleratie.

De aia au inceput sa faca motoare cu cilindree variabila, sau mai nou fentarea cu motor cu cilindree mica turbo.

Deci pentru mine tot Dieselul este motorul economic, mai ales pe masinile mari.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
18 hours ago, Ion_Bumbu said:

 

Deci pentru mine tot Dieselul este motorul economic, mai ales pe masinile mari.

Si pe alea mici nu e la fel de economic?  Raportul CP/greutate are aceeasi semnificatie la toate...La traficul din ziua de azi, si la cat de greu e sa mai gasesti un loc de parcare, eu agreez mai mult masinile mici in targ.De multe ori am parcat pe locuri ''refuzate'' de cei cu vapoare.

Link spre comentariu

Pe alea mici nu se simte asa mult diferenta, de economic e mai economic Dieselul si la cele mici dar treci mai usor cu vederea 1,5l in plus fata de 4l in plus...

Cu masina mica e OK doar daca umblii prin oras, cind mai iesi si mai ai de dus una alta incepi sa plingi si te gindesti la remorca, eu acuma ma gindesc la pick-up mare...

Merge bine Patrolul cu remorca da` tot mai comod era un pick-up la transport...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări