Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Merita sa cumperi Diesel?


Vizitator

Postări Recomandate

Dar mobra era motor in 2 timpi si pe carburatie. Ambele afirmatii nu sunt deloc prietenoase cu consumul mic.

 

Aia din anunt cu siguranta prezinta interes pentru simplul fapt ca este ceva rar, dar pretul este mult exagerat in ziua de azi in care gasim motoare diesel la cateva sute de euro (noi).

Link spre comentariu

Ca PD-ul e prost, e un fel de aberatia mistica. PD-ul a avut o viata mai scurta din cauza modificarilor cerintelor de poluare, unde el nu putea concura din cauza limitarilor impuse de sistemul de injectie. Si aici nu ma refer la pompa injector, ci la modul de actionare al asteia si anume axa cu came. 

 

Cati lobi sa adaugi pe ea ca sa ai injectie pre si post compresie, cat si injectie separata pentru DPF si catalizator. Era fizic imposibil. Scania inca foloseste astfel de injectoare, cu norme de pana la E5, cu sisteme de tratare a gazelor de esapament. 

 

PD-ul a stralucit la eficienta, exploatare pe un camp larg de aplicatii si defectiuni mai usor de remediat. 

Link spre comentariu

PD-ul a fost cel mai slab din generatie. Nu exista nici un lucru pe care PD-ul poate sa il faca si CDI-ul nu, si chiar mai bine. Una e sa stai sa adaugi lobi pe axa speciala, sa fortezi distributia cu curele late cat palma si la sfarsit sa rezulte un motor care are timpii respectivi fix setati pe axa, si alta este sa ai controlul electronic, sa modifici parametrii, timpii, chiar sa divizezi injectia in jeturi multiple in functie de nevoie, de incarcare, de tps. Sa faci pe CDI ceea ce face PD-ul e treaba simpla ! Sa nu uitam la ce presiuni au ajuns acum si CDI-urile.

Sa mai amintesc si de avantajul de a avea presiunea constanta in toate injectoarele, pe toata durata pre-post, nu fiecare cu presiunea lui ?

Totusi eu il consider o tehnologie buna pentru monopistoane de capacitate mica.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Nu chiar, PD-ul este dezvoltarea motoarelor Diesel mari cu monopompa pe fiecare cilindru.

Noutatea este ca au inglobat pompa si injectorul in aceesasi carcasa si le`au pus in chiulasa pe ambele.

In rest ca fiabilitate este net peste celelalte versiuni, de aia se foloseste la navale, orice se intimpla la pompa

ramii fara un cilindru, restul merg.

 

Link spre comentariu
52 minutes ago, dany_cta said:

ceva lauda

 

Pari obtuz asa ca nu ma incumet sa abordez cu placere subiectul. Multa lume sufera de distorsiunea de confirmare. 

 

O singura chestie adaug, motoarele astea slabe, au emisii mai mari de NO, dar mici de NO2  fata de motoarele mai noi. Studiul asta e interesant daca ai rabdare sa citesti si macar franturi.

 

Concluzia a fost simpla, concentratia de NO2  a crescut o data cu trecerea de la E3 la E4 si iarasi de la E4 la E5. Totodata s-a observat ca la motoarele astea mai noi, procentul de NO2 din totalul NOx este mult mai strans legat si de stilul de sofat, putand ajunge si la 80% din NOx

 

https://uk-air.defra.gov.uk/assets/documents/reports/cat05/1307161149_130715_DefraRemoteSensingReport_Final.pdf

Editat de Haralambie
Link spre comentariu
49 minutes ago, Ion_Bumbu said:

Nu chiar, PD-ul este dezvoltarea motoarelor Diesel mari cu monopompa pe fiecare cilindru.

Noutatea este ca au inglobat pompa si injectorul in aceesasi carcasa si le`au pus in chiulasa pe ambele.

In rest ca fiabilitate este net peste celelalte versiuni, de aia se foloseste la navale, orice se intimpla la pompa

ramii fara un cilindru, restul merg.

 

 

Afirmatia asta nu are nici un fel de legatura cu realitatea.

Hai sa nu le amestecam aiurea. Fiabilitatea nu este nici pe departe demonstrata, la nave se foloseste doar din motive de reparatii si magnitudine. Nu este usor sa ai o pompa de injectie mare cat un camion, e mai rentabil sa ai mai multe si mai mici ca sa poti chiar sa cari una de rezerva dupa tine.

Toate masinile diesel din ziua de azi sunt CDI, ti se pare ca nu sunt fiabile fata de PD ? Eu cred ca depasesc lejer durata de viata a unui PD.

 

Daca vorbim de oprit pistoane, oare trebuie sa ne amintim cat de usor aplici o tehnologie speciala care opreste cilindrii atunci cand nu este nevoie de ei la un CDI ? Partea de injectie se rezolva din soft, nici macar nu are nevoie de vre-o modificare. Partea de admisie/evacuare cere modificari dar am dat exemplul doar ca sa vezi ca navele nu sunt singurele care au asa ceva.

 

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

De fapt e realitate despre motoare "cu benzina", nu teorie. Si faptul ca e diesel sau benzina la nivelul respectiv nu conteaza. Principiul de functionare e acelasi in ansamblul prezentat.

A fost implementat doar pe modelele de top deci nu vorbim de diesel. Si era doar un exemplu ca nu doar navele au astfel de optiuni, in schimb masinile fac asta in mers, cupleaza si decupleaza automat si chiar foarte des fara interventia "operatorului". Si pot sa faca asta chiar daca nu sunt PD.

Link spre comentariu

Jupane, tehnologia aia se aplica la supape. Ca supapa e de diesel, benzina, gpl sau floriol, ce mai conteaza?

Ai inteles, ai priceput.

Se mai aplica si din VVT, scazand compresia  drastic la un banc de cilindri la alte masini, sau cu mult EGR si multe alte povesti sunt posibile pt imbunatatirea eficientei.

 

PD nu e neaparat rau sau bun, dar ideea e ca obosiciunile alea de AJM si altele sunt expirate. Is gata, au mers acum 20 ani, le ajunge.

E timpul pt ceva mai nou. E.g. si un TDCI merge bine, polueaza mai putin, performante mai bune, si e mai rafinat.

Toate tin daca le iei de bune, nu vreun cazan in care sa bagi bani fara numar.

Cat timp le gasesti la 3mii E nu poti spune ca sunt rezervate bogatilor.

 

Imediat ajungem iar la aberatii de gen sa se mute lumea din oras ca s-o umplut de fomisti care se plimba cu AJM prin centru.

 

Editat de Sharky
Link spre comentariu
4 minutes ago, Sharky said:

Jupane, tehnologia aia se aplica la supape. Ca supapa e de diesel, benzina, gpl sau floriol, ce mai conteaza?

Ai inteles, ai priceput.

Se mai aplica si din VVT, scazand compresia  drastic la un banc de cilindri la alte masini, sau cu mult EGR si multe alte povesti sunt posibile pt imbunatatirea eficientei.

 

PD nu e neaparat rau sau bun, dar ideea e ca obosiciunile alea de AJM si altele sunt expirate. Is gata, au mers acum 20 ani, le ajunge.

E timpul pt ceva mai nou. E.g. si un TDCI merge bine, polueaza mai putin, performante mai bune, si e mai rafinat.

Toate tin daca le iei de bune, nu vreun cazan in care sa bagi bani fara numar.

 

Jupane, tu ai vazut vreodata in viata ta cum arata un motor PD in interior ? Sti macar cu ce difera ? Am zis clar mai sus ca vorbim de injectie, si tehnologia aia necesita si alte lucuri pe langa supape, ce faci, inchizi supapele dar totusi presezi injectorul ? Ce te faci cu relantiul daca apar/dispar sarcini pe injectie ? Dar stau sa fac eu lectii cu tine ? Cauta sa vezi ce se intampla intr-un PD cu injectia si poate o sa intelegi.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Acum 7 minute, dany_cta a spus:

 

Jupane, tu ai vazut vreodata in viata ta cum arata un motor PD in interior ? Sti macar cu ce difera ? Am zis clar mai sus ca vorbim de injectie, si tehnologia aia necesita si alte lucuri pe langa supape, ce faci, inchizi supapele dar totusi presezi injectorul ? Ce te faci cu relantiul daca apar/dispar sarcini pe injectie ? Dar stau sa fac eu lectii cu tine ? Cauta sa vezi ce se intampla intr-un PD cu injectia si poate o sa intelegi.

Bate-ti coasa, ii raspuneam lui Haralambie, si am postt deodata dar nu te-ai prins, desi era evident din context.

Link spre comentariu

N-am de ce sa caut poze, am vandut suficient de multe chiulase de 2.0TDI PD, alora cu defecte de fabricatie.

 

Postarile tale sunt usor puerile, practic nu-s pe subiect, ca aia de iau 4 in bac. Au doar un iz tehnic asemanator cu o guma mestecata indelung. 

 

 

Cat despre jupanul original, la tractoare nu opresti doi cilindri ca vrei tu sa faci economie. Mai ales ca mai toate astea folosesc si arbori de echilibrare la 2*turatie. Ce faci cand ii schimbi radical incarcarile statice si dinamice, prin dezactivarea a doi cilindrii? 

 

Sa zicem ca n-ai astfel de fineturi. In 2 cilindri ramasi, trebuie sa compensezi acum pentru pierderile de energie pe partea de evacuare, asta inseamna un turbocompresor mai rece si un catalizator rece ca Madalina Manole. De aici ai automat mai multe noxe. Sa zicem ca la ralanti aportul de aer nu te intereseaza, ca si asa merge cu aport foarte mare. Ce faci ca sa mentii un catalizator cald? Injector separat?

 

Sau cresti puterea dezvoltata pe cei doi cilindrii, ridicand astfel randamentul? Dar apoi ce faci, e posibil sa te alegi cu uzura inegala, mai ales in situatiile subturate. 

 

E o intreaga filosofie, de asta inca nimeni nu are asa ceva implementat, poate dupa 2020 sa fie ceva palpabil. 

 

 

 

 

Editat de Haralambie
Link spre comentariu
2 hours ago, dany_cta said:

 

Afirmatia asta nu are nici un fel de legatura cu realitatea.

Hai sa nu le amestecam aiurea. Fiabilitatea nu este nici pe departe demonstrata, la nave se foloseste doar din motive de reparatii si magnitudine. Nu este usor sa ai o pompa de injectie mare cat un camion, e mai rentabil sa ai mai multe si mai mici ca sa poti chiar sa cari una de rezerva dupa tine.

 

 

La nave repararea se face in mers, cu motorul mergind, nu`l poti opri pe furtuna, cade pompa, mare brinza, merg restul cilindrilor, la CR ...

Daca vrei poti spune ca ai n motoare monocilindrice sincronizate.

Simplu, fiabil, usor reparabil.

Asta este esenta unui motor naval si la fel si la PD.

Ideea conezarii pompei cu injectroul insa a fost data de avantajele sistemului fata de cel clasic pompa in linie, rotativa si injectoare separate.

Este istorie auto deja, la alea mari inca este solutie viabila.

 

 

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări