Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Merita sa cumperi Diesel?


Vizitator

Postări Recomandate

La buteliile de gaze comprimate durata de viata e de 20 de ani dar la 10 ani se face verificarea si revizia lor.

Daca o trec se folosesc in continuare pina la limita de 20 ani dupa aia casare.

Link spre comentariu


Prezinta accidente cauzate fix de instalatia GPL.
Spune tu o statistica, numar, frecventa, cauza principala (concret ce a fost, defect fabricatie, neglijenta, montaj defectuos, etc) raportata la numarul total de masini pe GPL.


Apoi compara cu nr de accidente de pe sosele cauzate de alcool, neatentie, live-uri pe facebook, teribilisme etc.
Include aici numarul de cazuri de cancere pulmonare din statistici cauzate de gaze de esapament sau fragmente de guma.
Si apoi vedem concret ce constituie un pericol si ce nu.


Asa a spus si profesorul de baze 1: "care e principalul dezavantaj al curentului electric? Si va rog sa nu spuneti ca ne curentam."
Mai concret, realitatea e una, povestile de spart samanta la coltul blocului sunt alta.


"cand il simti la nas e cam tarziu." - O afirmatie gratuita, din categoria mentionata anterior.
Daca ai fi alimentat macar o data cu GPL ai fi vazut ca adaptorul miroase o buna bucata de vreme.
Mercaptanul din el pute ca naiba la cea mai mica scurgere neglijabila intr-un spatiu neventilat.


"Un motiv in plus pentru care n-as folosi o masina pe gaz."
Nu ai inteles contextul. E vorba de legi si strategie de viitor.
E.g. sa incurajezi taxi pe gaz si alte masini mai putin poluante decat AJM-uri luate la 1000E bucata cu km comparabili cu distanta pamant-luna.
Ce faci tu e fix problema ta. Nu e musai sa alegi un GPL, merge si un diesel E6, pe bune.
 

Link spre comentariu
13 hours ago, Sharky said:

Dublu nu vei consuma decat de compari un diesel modern cu un cazan vechi pe benzina.

 

In caz ca nu stiai, alti compusi, nu CO2 trag motorina in jos, nu co2 si cantitanea arsa. Ideea e cum arzi acea cantitate.

 

Depinde în ce oraș și la ce ore circuli.

Să lăsăm vrăjeala cu poluarea. Un automobil electric poluează mai mult decât unul clasic dacă e să o luăm per ansamblu. Ca să produci curentul electric poluezi și gazos și electromagnetic . Ca sa produci bateriile trebuie o industrie chimică poluantă .

GPL - nu este periculos sau mai periculos decât benzina - nu benzina arde cu vaporii de benzină pe care la fel ca și pe GPL nu-i vezi. Nu GPL este problema ci acumularea de gaz într-o incintă. Oricum e mai greu decât aerul si chiar dacă ai scăpări în portbagaj, butelia brumează în locul respectiv. Dacă se aprinde , se aprinde tot odată si gata, o explozie, mai mica daca nu este acumulat intr-o incinta mare, benzina dacă se aprinde, până nu arde toată nu ai ce să-i faci decât să privești la ea cum arde. Presiunea GPL este de 4 bari in buteliile auto care au pereții de 5 - 10 mm la uz casnic este de 1,5- 2 bari (majoritar butanul) si butelia are pereți de 1,5 mm. Nu am inventat noi masinile cu GPL sau instalațiile. În lume se lucreaza de acum 50 de ani cu așa ceva și din moment ce sunt omologate pe auto și chiar vin din fabricație puteți sta linistiți pt că-s sigure.

Link spre comentariu
Acum 42 minute, Taraxacus a spus:

Să lăsăm vrăjeala cu poluarea. Un automobil electric poluează mai mult decât unul clasic dacă e să o luăm per ansamblu. Ca să produci curentul electric poluezi și gazos și electromagnetic . Ca sa produci bateriile trebuie o industrie chimică poluantă

 

Ne întoarce iarăși la aceeași chestie pe care se pare ca nu vreți sa o intelegeti:

Poluarea cu substanțe periculoase direct în nasul meu vs poluarea la sute mii de km distanta de aglomerările urbane.

 

Nu dioxidul de carbon ce rezulta în urma arderii GPL-ului (peste 95% este numai dioxid de carbon și apa) constituie pericolul pt sănătate cu restul gazelor care sint mult mai periculoase pt sănătate. Dioxidul de carbon de unul singur pina la o anumita concentrație (destul de mare de altfel) nu constituie un risc pt sănătate. 

Link spre comentariu

păi exact acesta este rostul catalizatorului. Catalizatorul este o sită de platină pe care este depus rhodiu care oxidează  CO la CO2, La motoarele diesel se foloseste în plus o soluție de uree pt oxidarea NO la NO2. De unde apare NO ... ? benzina si motorina sunt amestecuri de hidrocarburi.... deci teoretic trebuie să obținem doar CO2, si apă... Apare din aer, pt că aerul este 78% N2 si 20% O2.... dar la motoarele cu benzină nu apare NO ? Apare cum să nu apară... dar trebuie analizat. Apare și când fulgeră afară și când sudăm și când lansăm sateliți etc. Pentru a reduce poluarea cu NO - care oricum estre instabil , se foloseste uree (să nu mai dați curs celor care confundă ureea cu pipi - urina este altceva, conține pe lângă uree și alți compuși, acid uric, urați, etc.). Monoxidul de azot se găseste in atmosferă și trece în dioxid de azot reactia fiind reversibilă. NO este produs și de microorganisme în schimb este absorbit de altele care produc proteine (plante uni - pluricelulare). Fără oxigen nu ar fi posibilă viața dar fără azot, la fel, viața nu ar fi posibilă (nu ar exista proteinele, vitaminele etc). De sute de ani, compoziția aerului a rămas neschimbată.... și rețineți că până în anii 90  nici nu se punea problema catalizatorilor la autovehicule și poluare era  In Tokio erau cabine speciale unde băgai nasul si o monedă ca să respiri aer curat 5 min... Cum este posibil totuși ? Avem oceanul planetar care este principalul responsabil. Oceanul absoarbe și eliberează gaze, dizolvă gazele CO2, NOx etc, algele și planctonul își fac treaba și eliberează alte gaze, folositoare nouă. Oceanul planetar regleaza si temperatura , încălzirea globală fiind o poveste prin care se spală bani, încălzirea si răcirea planetei fiind un proces ciclic la fel ca în cazul oricărei incinte termostatate (HISTEREZISUL).

Dar pănă la urmă omul tot nu s-a lămurit, ce mașină să-și ia....  Prin asta am trecut toți. Ia-ți omule ce masină îți poti permite, la orice masina ai să ai avantaje si dezavantaje și la orice masină ai să iei un pic sau un pic mai mult de fraiereală dacă e SH.

 

Link spre comentariu
1 oră în urmă, sesebe a spus:

Poluarea cu substanțe periculoase direct în nasul meu vs poluarea la sute mii de km distanta de aglomerările urbane.

 

Daca nu mai vrei poluare te muti intr-un loc mai retras, nu e musai ca toti oamenii sa locuiasca in buricul targului.

Link spre comentariu

Nu îți doresc sa conștientizezi pe propria piele care sint urmările statului cu nasul în puluarea cu substanțele generate de fumigenele pe care le tot ridici în slavi și mai ales sa trebuiască sa-ți plătești tratamentele ca să nu dai coltul. Atunci, după ce ai sa-ți plătești tratamentele pina la sfirsitul zilelor, sa tragi linie și sa vezi cit ai cistigat din faptul ca ai luat o fumigena de mașină și cit te-au costat tratamentele pe care le-ai plătit pt a trata bolile generate de fumigena. 

 

E plin pământul de "după mine potopul", sau "să-mi fie bine azi de ziua de miine nu ma interesează". 

Editat de sesebe
Link spre comentariu

SSB, e comportament tipic de 1 9 te de i, alt motor nu este, ce mai, ii bagam si chip agresiv cu noru de fum dupa.
Apoi ce naspa-s aia de la rar ca iti iau talonul, oamenii ca se uita la tine urat cand afumi toata strada.
Caz tipic cand esti prost fara sa iti dai seama.

 

Ma rog, dispar si cazanele astea in maxim 10 ani, devin nerentabile, la fel cum a disparul dacia 1300.

 

Cat de aiurit trebuie sa fii sa o dai cu PD-ul si cu germanii?
Nene cu PD-ul n-ai ce cauta in Germania in oras. :)
PD-ul e portocaliu sau galben, nu stiu exact, verde sunt benzinele E2 si motorina E4 cu dpf!

PD, cea mai buna tehnologie, de aia ca o am eu, posesor de 1 9 te de i!
Ce conteaza ca un CR e net superior, a meu e mai ieftin si atat imi permit, deci e cel mai bun! Totul in masini gen 1.6tdci care le prinzi la 3mii E.
Adevaraaaaaaat!

Editat de Sharky
Link spre comentariu
5 hours ago, Sharky said:

Mda, noroc ca nu va asculta politicienii, la cat is de aiuriti va si cred.
Un oras intreg sa se mute ca 10-20% din oameni circula in cazane fumigene.

Intrebare....nevinovata,daca noi(RO) am cumparat  ...zeci-sute de mii de TONE de ....''autovehicule'' SH:57,pe cine am puutea sa ''convingem''(pacali,fraieri..) sa le cumpere...la ''mana a treia''...???:rade::freaza:

only-in-romania-15.jpg

Link spre comentariu

Ai luat-o rau pe ulei cu teoria constipatiei. Noi nu avem cum sa te aducem cu picioarele pe pamant trebuie sa te prinzi singur.

 

Niste ponturi.

1. PD-ul tau e tehnologia de acum 15-20 ani. F putini din Germania au masina asa veche. Nu i-a fortat nimeni sa o vanda, dar s-au plictisit ei sa mearga in service, au vrut ceva mai nou pt ca au putut si au vrut, asa cum unii isi schimba anual telefonul, pt ca asa vor ei.

2. Nu e nimeni ipocrit ca piata merge asa sau ca tu nu ai bani. Ei au si isi cumpara masini mai noi pt ca pot, nu trebuie sa fii invidios, nici pe bogatii lor, nici pe bogatii nostri.

Pana una alta ala care impute strazile esti tu, nu ei. IAr PD-ul tau mult prea laudat a fost cumparat la un moment dat de nou de catre categoria aia care tu o blamezi.

Probabil a era blamat si atunci de cate un posesor de cazan passat cu injectie indirecta si pompa mecanica.

3. inca sunt destule vechituri care se incadreaza in norme si nu se ia nimeni de ele.

4. cat era taxa de poluare aveai destule optiuni ok, gen benzina 1.6 E4 cu taxa de aprox 200-300E. Sau motorina E4 cu cifra CO2 mica.

 

last but not least, exista si alte motoare inafara de 1 9 te de i a je me.stiu ca e greu de conceput, dar da, mai sunt si altele.

 

Morocanosule, e f simpla treaba, daca intelegi lucrurile in ansamblu.

Nu ai unde sa le vinzi, la dezmmebrat sau la iubitorii de cazane, poate un pic catre Moldova, desi nu cred ca sunt aia mari cumparatori.

Dar intrebarea care sa ti-o pui e: ce sa vinzi la ele? Adica ai luat A Je Me-ul cu 1300E, il tii 2 ani, se mai baga taxe, cat crezi ca iei pe el? 500-700E?

Nu trebuie sa iti bati capul cu asta pt ca valoarea masinii a fost mica si scade in continuare.

 

Mai nasol e unu care a luat-o de nou, pe care colegul nostru il catalogheaza indirect ca rob. Ala o ia de noua, in 4-5 ani nu face nici jumate!

Rob ca rob, dar daca la 7ani iti schimbi masina cu alta noua, nu esti cu chiar asa de rob si iti merge mintea, zic eu, altfel o dai cu AJM-uri cu struguri acri.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

La consumul ala gasesti scuter pe benzina care trage la fel, aceeasi viteza dar fumul scos e mai curat. Si cumperi vreo 15 cu banii aia... Ala nu este utilaj la care sa te uiti la consum, e ceva ce se vrea de colectie, desi eu nu as numi-o chiar de colectie.

 

Link spre comentariu
On 9/4/2018 at 7:01 AM, WINNER 777 said:

Buna

Pe vremea cand se dadeau bonuri de benzina,dupa revolutie

stateam pe Calea turzii in Cluj-Napoca la coada cate 12-24 ore.

In asa mult timp iti faceai prieteni,vrand-nevrand,ma rog era distractiv,

coboram cu frana de mana,mai ales ca era plin de baruri,sus bar,la curbe bar,

ce sa mai zic,pe cand ajungeam

in pompa nu eram in mod sigur apti sa conducem masinile.

Ei asta a fost introducerea.La una din cozi am fost surprins de asa ceva,

o motocicleta diesel.Bineanteles ca s-a facut cerc in jurul ei,iar neamtul care 

era cu ea era cat pe ce sa nu mai plece,era asaltat de admiratori.

Credeti-ma nu mi-a venit sa cred,mai ales ca eu am avut categoria A inaintea 

categoriei B(am si acum o Mobra cumparata de tatal meu la 0 Km,pe fata

are inca cauciucul si camera originale din 1972,pe spate a suferit o "imbunatatire"

si are o roata completa de la o Jawa).

Oricum Mobra consuma cam mult,2,0 dupa carte ,cam 2,5 real(din experienta).

Spor tuturor

Alex

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări