dany_cta Postat Septembrie 1, 2018 Partajează Postat Septembrie 1, 2018 Poate doar ai invatat sa adaptezi viteza dupa experienta neplacuta. Ia incearca una mica sa vezi ca nu mai schiezi acum si ca nu masina a fost de vina. 2 Link spre comentariu
dorofteius Postat Septembrie 1, 2018 Partajează Postat Septembrie 1, 2018 Eu inteleg ce spui. Pe langa umblu si cu G+ si cu Logan. Dar sa fim seriosi. A4, pe care il iubeste toata lumea , ca deh , ii vag este de vanzare. 508 ramane, pentru consum, siguranta si liniste. Nu as face naveta intr-un smart, Alba - Cugir, nici pe bani. Una ii in oras, alta ii in afara. Link spre comentariu
sesebe Postat Septembrie 1, 2018 Partajează Postat Septembrie 1, 2018 Acum 3 minute, dorofteius a spus: Mai, nu stiu cum sa va explic. Masina mica, m** e multa. Sa va spun si de ce. Acum 3 ani, mergand la munca ( 38 km), ma trezesc ca incep sa derapez cu 307 , cu cu caucuri aproape noi, 12 k uzate, si am ajuns in shantz dupa 2 tumbe de-a lungul. Am incercat sa o redresez pana in ultimul moment. Am crezut ca eu sunt un sofer prost. Ce sa vezi ? In 12 km, au fost 8 masini dauna totala, pentru ca CNADNR, s-a gandit , ca noi mergem la munca dupa ora 8. Dupa aia au dat cu sare. Unii dintre pagubiti , au dat in judecata CNADNR, si au ramas cu m**a. Ce sa vezi ? De cand am 508 in detrimentul lui 307 , sta pe drum cotetul, mult mai bine. Da, este 2,0 diesel, si ce ? ar trebuie scos din circuit ? pt ca este diesel ? Are 4.8 metri. Se considera nesimtia ? Este mai sigura de 10 ori ca smart-ul. Si mie imi place sa ma intorc acasa, pt ca am 2 matze de hranit, si o viata de trait. Fiecare cu filmul lui. Și vrei sa spui ca toate care au derapat au fost mașini "micuțe" iar cele mai "mari" au trecut mai departe ?!? Hai sa fim serioși. Teoretic ar trebui sa fie un pic chiar pe dos numai ca o mașină de clasa superioara e posibil sa aibă și sisteme de siguranta mai multe si/sau mai bune. Link spre comentariu
dorofteius Postat Septembrie 1, 2018 Partajează Postat Septembrie 1, 2018 Chiar acum, sesebe a spus: Și vrei sa spui ca toate care au derapat au fost mașini "micuțe" iar cele mai "mari" au trecut mai departe ?!? Hai sa fim serioși. Teoretic ar trebui sa fie un pic chiar pe dos numai ca o mașină de clasa superioara e posibil sa aibă și sisteme de siguranta mai multe si/sau mai bune. Din contra. A fost , astra h, logan , hiunday accent, mai stie benga. Doar astea le tin minte. Ce stiu, este, ca nu am gresit eu cu nimic, dar masina a ajuns muci. A venit sora-mea , cu a4 , cel care vreau sa il vand acum, si este copila, sofer neexperimentat deloc, dar aia inseamna ca masina sa aiba sisteme ... Una ii sa ai cazan vechi de 18 ani, si alta ii sa ai masina inteligenta. De aia abs, esp, asr, fac filmul. Link spre comentariu
dany_cta Postat Septembrie 1, 2018 Partajează Postat Septembrie 1, 2018 (editat) Nici nu ai cum sa faci naveta cu Smart-ul, viteza lui de croaziera e pe la 80 la ora, greu urca la 100, mai rau incurci TIR-istii care vor sa mearga cu 90. Smartul NU este masina pentru naveta. Nu pentru asta il iei. E a doua masina la mine. Il folosesc ca masina de alergat colo-colo pentru ca nu am nevoie de nimic care sa imi arate valoarea. Nu ma rusinez si nu ma simt prost intr-un smart vechi, ma simt practic, ma simt destept ca consum putin si stau la racoare (AC), ma simt destept ca gasesc repede loc de parcare. Cu a doua masina e mai greu, in orice secunda prefer Smart-ul pentru oras. Desi au fost cazuri cand l-am preferat si pentru afara, m-am urcat pe autostrada si 7litri mai tarziu eram in Bucuresti. 15-16litri dus-intors cu tot cu AC pornit, aprox 500km. Am mers lejer cu 80 la ora, nici o graba, nici o figura, depasiri n-am avut ce, dar masinile pe care voi le laudati foloseau gazul asta doar la dus. Si e usor de urmarit consumul cand rezervorul e de 22l si ultimii litrii ii arata exact pe afisaj in valori exacte (5.5l...) Edit: legat de electronica, vezi ca Smart-ul pe care il critici s-ar putea sa te fi scapat daca te-ai bagat ca berbecul unde nu trebuie. Are ESP si chiar unul bunicel, m-am jucat cu el putin pe gheata incercat sa il fac sa patineze (sa fac cerculete) si stia el cum sa faca sa ma tina pe drumul bun, si iti cam taie gazul sau franeaza roata care patineaza, ceva de genul. Daca insisti pana la urma te lasa in pace, dar din prima secunda cand drumul este alunecos incepe sa te avertizeze (clipeste triunghiul in bord) si intra in functiune. Editat Septembrie 1, 2018 de dany_cta 1 Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Septembrie 1, 2018 Partajează Postat Septembrie 1, 2018 Acum 3 ore, DENSUSAN a spus: Sunt curios sa explici ce carburant este folosit la tractoare.In ziua de azi nu mai exista decat EURO5 diesel sau superdiesel,si vorbesc in cunostinta de cauza ca lucrez in domeniu. A fost o ironie , o glumă , oricine știe că un tractor are motor diesel care funcționează cu motorină . Link spre comentariu
Sharky Postat Septembrie 1, 2018 Partajează Postat Septembrie 1, 2018 (editat) Ti-a raspuns SSB, problema cu masinile e ca polueaza la 2-3m de nasul meu. Nu zice nimeni sa nu le folosesti, dar nu aglomera orase cu ele, mai ales cu toate trocile. In acei 1300E cu care iti iei un cazan AJm poti lua un ford de 1.6 benzina E4. Diferenta de putoare e imensa. Benzina nu o mirosi ca functioneaza. De ii tragi gaz, sau are deja costurile sunt la fel. Problema era rezolvata cu o simpla taxa. De cand s-a scos ce vezi prin zonele mai sarace din tara? Plin de b5 la vanzare, AJM ATJ. Chiar faptul ca un E5 face regenerare ar trebui sa iti dea de gandit ca nu merita pt oras. Scrie si in manualul masinii ca e normal sa regenereze daca o freci aiurea in oras. IAr solutia nu e sa il dai jos. Ia vezi un W212 cu om651 cata putoare face la regenerare. ITi spun eu, aproape nimic. Te roaga el frumos sa mergi la 80-100 cuminte si isi modifica el injectia asa incat sa regenereze. Iar in momentele respective nu scoate fum. Vezi cum arata o galerie un EGR, cat e de curat, ai zice ca e nou. Ala e exemplu de diesel cinstit, fara smecherii la poluare si solutii ciobanesti doar sa treaca testele, in rest doamne ajuta! Dar cand te uiti la pret intelegi de ce a fost posibila implementarea. Regenerari cu nori de fum de fac toate jafurile. Cu un GPL n-ai treaba, si daca iti arat cum arata o toba dupa un concediu de 3500km parcursi o sa zici ca o curat zilnic! Totul la o vechitura de 15 ani care inca are sondele de dinainte de catalizator originale! Acu daca tu te legi de un flacon de plastic ca polueaza. Il duci la reciclat si gata. Plus E5 nu e cu ad blue. Dar la putoare e mult sub un E3 AJM. Nene, nici lichidu de parbriz nu vine la pompa. Sau tu pui apa de la robinet? Pana consumi un flacon de ad blue bei la PET-uri de apa planta sau minerala de iti faci o pluta din ele. Nu zice nimeni sa mearga baba prin soare sau sa stea ore intregi, n-are decat sa ia masina e un caz pe deplin justificat. Dar sunt mii de oameni care ar putea merge cu busu si nu o fac. Ba si-au mai luat acum fara taxa asta inca un golf 4 AJM, ALH, chip si egr off. La 1000E, sa fie acolo, daca tot e 'eftin. Una e sa ai o masina ramasa de acum 10-15 ani de cand era miezu, dar acum sa iei un tomberon puturos, sa fim seriosi. DE aia taxa era buna, doar ca din incompetenta nu au fost in stare sa implementeze ceva care sa nu se bata cu normele UE. Crezi ca nu e plin de studenti care ocupa strada cu noile cazane aduse la super oferta de cand nu mai e taxa?, Cum sa vina ei pe jos la facultate sau cu busu. Si apoi tot ei comenteaza ca e naspa Cluju, ca nu au unde parca si mai ofticati sunt cand li se ridica masina/da amenda dupa ce au lasat-o aiurea. De parca Clujul terbuie sa asigure parcare fiecarui student, asa de gratis. LAsa tu America si Canada, aia nu au orase pt oameni, au orase pt masini. Exista si orase pt oameni! Vezi Barcelona, vezi Berlin, Munchen, Einhoven, vezi Oslo, vezi Copenhaga, Stockholm si muuulte altele. Acolo ti se ofera alternative f bune. Nu zic nene sa dai masina la gunoi, dar sa o folosesti doar cand e necesara. Si evident sa folosti masini de oras in oras. Am dat exemplele de ride/car sharing, te faci ca nu le vezi...Ca sa nu zic de taxi. Dar repet, ideile sunt mult peste discutia asta. Te legi ca e rau sa stai in soare, dar sa inhalezi fum si particule a fi mai bine nu? Mai demult pedalai pe strazi si mai trecea cate un logan 1.4 1.6, rar cate un dci ca erau prea scumpe. Acu ce, tot a doua masina e Te De I si tot a 3-a lasa fum. Si explicatia e : lasa domne ca n-are nimic, doar vapoarele polueaza mai mult! Si astea noi polueaza la fel! Mdeah... Editat Septembrie 1, 2018 de Sharky Link spre comentariu
sesebe Postat Septembrie 1, 2018 Partajează Postat Septembrie 1, 2018 @Sharky încă nu-l cunoști pe @dany_cta? E în stare sa meargă pina în pinzele albe indiferent ca are sau nu dreptate, indiferent daca își da sau sau nu seama cind spune timpenii. E Gica—contra pina la capat. Link spre comentariu
dany_cta Postat Septembrie 1, 2018 Partajează Postat Septembrie 1, 2018 (editat) Sharky, o sa ma crezi daca iti zic ca in principiu tot acelasi numar de masini au intrat si circula in tara la fel ca si inainte ? Lipsa taxei le face doar sa circule cu numere romanesti, sa se poata tine evidenta la ele, sa plateasca asigurarea pe bune si verificabila, sa plateasca impozit, rovineta, itp si chiar si trecerile la pod / statiile de taxare, sa plateasca amenzi care se trimit prin posta. Toate astea in general nu erau platite inainte. In tara cealalta nu ajungea nici un fel de amenda, asigurarea era de multe ori contrafacuta ca nu se putea verifica si impozitul se platea doar o suma minuscula cand trebuia facut itp-ul, nu plateai tot ce avea proprietarul de plata si nici nu plateai direct pe masina, doar plateai o suma. Si nimic nu se platea in Romania. De asemenea sa te poata gasi in caz de evenimente neplacute. Editat Septembrie 1, 2018 de dany_cta Link spre comentariu
Sharky Postat Septembrie 2, 2018 Partajează Postat Septembrie 2, 2018 Acum 57 minute, dany_cta a spus: Sharky, o sa ma crezi daca iti zic ca in principiu tot acelasi numar de masini au intrat si circula in tara la fel ca si inainte ? In sud da, Pe aici r rar vezi bulgaroaice! Inainte nu puteai alege asa ceva ca taxa era cam mare, in comparatie cu pretul masinii. MAsinile noi, gen E4/5 benzina nu aveau taxe mari nici inainte. Diesel era taxat, in special vechiturile astea fumegatoare. MA rog, sa vedem ce baga, din pacate nu au un scenariu previzibil, sa stim si noi la ce ne asteptam. Taxa pe centru sau ceva impozit anual, facut de pe o zi pe alta, fix asta mai lipsea. Link spre comentariu
dany_cta Postat Septembrie 2, 2018 Partajează Postat Septembrie 2, 2018 (editat) Abia ii astept. De cateva ori am fost la un pas distanta sa imi trec masinuta de suflet la bulgari. Nu vorbesc de smart, ci de cealalta, la care platesc taxe, impozite si asigurari de 14 ani la romani. Sunt la 50km de bulgari, chiar nu mi-e greu sa ma duc pana acolo sa ii fac ITP-ul o data pe an, am ajutat multi prieteni sa isi faca, si asa l-au facut si la noi tot anual, dar la noi plateam numai asigurarea cat m-ar fi costat totul la bulgari, chiar daca mereu am avut bonusul maxim, niciodata accident, platit de la aparitia bonusului in fiecare an. Doar anul asta vad ca s-a redus frumusel asigurarea, aproape la jumatate, 400lei in loc de 750lei. Cand apare un impozit, brusc le predau numerele. Editat Septembrie 2, 2018 de dany_cta Link spre comentariu
Taraxacus Postat Septembrie 2, 2018 Partajează Postat Septembrie 2, 2018 Cel mai bine ar fi să vorbim din experiență și nu după studii și alte articole apărute pe net. Totul este marketing. Cand mi-am luat masina, dealerul numai nu s-a așezat in genunchi să mă convingă că e la fel de bun si de economic un benzinar ca si un diesel.... plus poluare, mirosul motorinei... adică trebuia să mă simt foarte mândru în sinea mea că nu poluez... Un benzinar întotdeauna va consuma dublu față de un diesel, mai ales prin oraș - aaaa, de pinde de maniera de conducere, bla bla bla.... Consumul trebuie calculat la km parcurși în 3 luni nu după ce ai mers la piață duminica dimineata la 6 și te-ai intors, condițiile de trafic fiind mult diferite față de o zi lucrătoare în orele de vârf. Aerul condiționat mai adauga 1 l/100 km.... La mers în afara, consumul poate fi comparabil dar nu totdeauna. Dacă mergi cu un benzinar cu 140 km/h ai să ai un consum dublu față de un diesel, la benzină consumul creste exponențial de la 90 km/h. Deci care poluează mai mult? Lumea a început să-și dea seama de avantajele MAC (motor cu aprindere prin compresie) și au inceput să solicite masini cu motor diesel care chiar dacă sunt mai scumpe sunt mult mai avantajoase. MAC sunt mult mai solide decât MAS si asta este in dezavantajul constructorului, calitatea trebuie controlată, adică să funcționeze foarte bine max 5 ani după care să te apuce disperarea.... să te duci la dealer, program Rabla si iei una noua, leasing sau rate.... cand ai terminat a început și mașina să se strice. Leasingul e o șmecherie prin care devii plătitor pe viață - ultima rată + valoarea reziuduală sunt prea mari pt ce? pt o rablă ? iei alta nouă și o iei de la inceput... Cum să vinzi frigidere la eschimoși ? Aduni niște „specialisti” cu titluri, care pt un pumn de banuți vor face un studiu prin care se va demonstra că ăn aerul locului respectiv își face de cap o bacterie, rezistentă la foc, laser, radiatii nucleare etc și datorită căreia alimentele contaminate fac sa te doară capul, dinții și la 70 de ani produce moartea ! Deci cel mai bine este să păstrati alimentele in spatii închise și reci fireste adica frigidere. Frigiderele functioneaza cu electricitate, aducem generatoare... ale functioneaza cu benzina, facem 1-2-3 statii de carburanti... bani pt astea? Facem un sediu de bancă, dăm credite cu buletinul... pe 10 ani, dobânda variabila in funcție de de aia din Botswana, rata de schimb se va dubla dupa 3 ani.... oamenii nu vor putea platidupa 3-5 ani, se vor face executari silite, confoscari etc . Între timp Fabrica de frigidere și-a vândut stocul, producatorul de generatoare si-a epuizat stocul, banca va inghiți bancile mai mici din zona, va ramane o singura statie de carburanți .... economia duduie, comertul la fel, serviciile la fel, bancile prospera... totul pe seama celor care cred in studii stiințifice și datorită spiritului de turmă fără să tină seama de propria experientă sau de experientele celorlalti. 2 Link spre comentariu
Sharky Postat Septembrie 2, 2018 Partajează Postat Septembrie 2, 2018 (editat) Dublu nu vei consuma decat de compari un diesel modern cu un cazan vechi pe benzina. Iar daca e sa le dai pedala la amandoua, sa le duci in zona de putere serioasa diferenta e mai mica. Principalul avantaj la motorina e consum scazut in sarcini mici. AColo e diferenta majora. In caz ca nu stiai, alti compusi, nu CO2 trag motorina in jos, nu co2 si cantitanea arsa. Ideea e cum arzi acea cantitate. Stiu ca e simplu de zis, dar e f greu de priceput, din pacate, pt categoria "de ce nu ai luat dizãl?" La fel povestile cu dieselul e mult mai fiabil ca benzina, sa spui asta taximetristilor care fac 500k cu un motor si inca merge. Ba unii sar de milion cu unul intretinut. Cu injectoare de GPL la 1000 lei toata rampa care le schimbi cu o surublenita in parcare si un vaporizator la 300 lei! Aia sa le-o explici lor! Presupun ca cu un AJM frecat o duceau mai bine! Editat Septembrie 2, 2018 de Sharky Link spre comentariu
Haralambie Postat Septembrie 2, 2018 Partajează Postat Septembrie 2, 2018 Protestez. Replica mea era fix pe subiect. Link spre comentariu
sesebe Postat Septembrie 2, 2018 Partajează Postat Septembrie 2, 2018 E periculos sa protestezi, te poți alege cu.......gaze...... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum