adrian_pic Postat Ianuarie 15, 2019 Partajează Postat Ianuarie 15, 2019 Si nu i-ai dat macar un cap in gura la sofer sa fiti chit? Link spre comentariu
lavynyu Postat Ianuarie 15, 2019 Partajează Postat Ianuarie 15, 2019 (editat) On 1/6/2019 at 11:34 AM, dany_cta said: Tu nu intelegi ca multe sunt carpeli, faptul ca inca merg nu reprezinta o dovada ca schimbarea nu afecteaza cu nimic. De asemenea poate din 100 de insi care au facut schimbarea, 50 au distrus motoarele, tu ai nimerit doi care inca merg. Ti se pare o solutie buna cand ai o sansa de 50-50 sa distrugi motorul ? E doar un exemplu, nu zic ca asta este sansa reala, dar atata timp cat nu respecti calculele si rezerva de limite, nu este tuning, este bataie de joc. Fabricantul calculeaza componentele astfel incat sa mearga cu o anumita rezerva acolo unde este important, cand ai urcat puterea ai eliminat rezerva aia sau chiar ai depasit limitele (in cele mai multe cazuri). Uite un exemplu de calcul pe care trebuie sa il faci si l-ai ignorat, am pus si un tabel mai jos: De fabrica are teava de 2 si un sfert, pe cand la cei 240cai pe care ii zici trebuie sa urci mai sus de 2 jumate, adica de la diametru 57mm, la 70mm ! 57mm este o teava groasa, 70mm e o teava prin care bagi si plimbi pumnul. Da, nu este asa de important la un motor turbo, pentru ca nu se bazeaza pe backpressure sa traga gazele din cilindru, dar totusi e important. Cum faci tu upgrade la 240cai cand nu ii schimbi nici macar teava asa cum trebuie ?? E doar o cacanarie daca nu e totul facut cap coada. Si legat de injectoare ei merg cu injectoare stock, le duc in 100% si intra pe amestec sarac in sarcina si compenseaza asta prin presiunea marita in rampa, acolo unde este posibil ca si-au cumparat regulatoare reglabile, stock-urile nu prea au posibilitate de reglaj. Dar pana si regulatorul ala, un tomei type L costa cat cip-ul cu totul deci iti dubleaza costul numai el. Unde e carpeala, le ignora pur si simplu, monteaza un gigel turbina in parcare si instaleaza softul de pe net si gata, are masina de 500cai ! fara sa aiba habar ca merge pe amestec sarac si sti si tu consecintele. Dar si cu regulator de presiune reglabil, sa urci presiunea nu este un lucru bun pentru ca afecteaza raportul de variatie la turbo si tot rezulta un amestec aiurea. Oricum, m-a enervat doar postul cu "cumperi masina aia si urci de la 100 de cai la 180 cai, sau o cumperi pe aialalta de 170 cai si urci la 250, sau cumperi un camion si urci la 1000 de cai". De ce trebuie sa urci ? Nu iti ajunge ? Cand urci nu afectezi motorul ? Da, il afectezi grav daca nu urci asa cum trebuie, si sa urci cum trebuie te costa mai mult decat masina. La 30%+ cum lauda toti la cip-uri deja e extrem, nu poti sa urci in siguranta fara alte modificari majore, si daca incepi sa dai banii pe modificari ca tu ai nevoie de o masina de 180 de cai in loc de 100cai, mai bine cumpara din prima masina de 180cai stock si stai cu ea asa, o sa iesi mai ieftin. Legat de pretul instalatiei eu am fost cu altcineva cu niste reglaje la gpl-ul lui si am intrebat doar de curiozitate la mine, dar nu mi-am luat 2.0turbo ca sa ii pun gpl, mi-as batea joc de ea. Eu m-am chinuit mereu sa o fac sa consume cat mai mult, nu cat mai putin. Deci de curiozitate am intrebat si nu stiau aia exact, au cautat pe acolo si au inceput sa insire preturi, pe la vreo 70milioane acum 12-13 ani, dar nici ei nu stiau exact, doar pierdeam toti timpul pe cataloage. Nu am zis ca stiu pretul exact, asa cum am zis - nu m-a interesat niciodata, eu mereu m-am chinuit sa o fac sa consume cat mai mult, dar prin metode complete, nu tiganii in parcare. Asa este , deacord cu ce sa spus mai sus referitor la cipuri dar si la multe alte modificari aduse masinilor cu privire mai ales la motoare si nunumai ! Si eu si tatal meu am facut tot felul de modificari dealungul timpului la foarte multe masini proprii . Am invatat din asta ca tot ce este facut de fabrica este : garantat , testat , gandit bine si mai ales fiabil . Restul sunt ca si o bomba cu ceas care cand explodeaza fie bagi o gramada de bani in masina fie iti cumperi direct alta . Tot felul de meseriasi mecanici pe la colturi sau service-uri care deabia asteapta sa iti ia banii . Nu stiu unde se doreste sa se ajunga cu atat de mare putere(cai putere) , vad pe toti vorbind in mediul online sau pe la colturi de cai putere . Pt. ce ce ?? Unde vor unii sa ajunga ?? Pe luna ?? Oricum la ce drumuri avem si la ce aglomeratie sa ajuns in orase nu te ajuta caii putere la nimic . Este doar o fita sau o moda de prost gust fara prea multa valoare pt. mine . In rest , referitor la subiectul topicului , daca se merita sau nu diesel raspunsul este clar ca da se merita ! Se merita pana cand electricele vor avea un pret rezonabil sau cel putin sa ne permitam sa avem asa ceva ! Editat Ianuarie 15, 2019 de lavynyu Link spre comentariu
dany_cta Postat Ianuarie 15, 2019 Partajează Postat Ianuarie 15, 2019 (editat) Nu ma intelege gresit, eu sunt pro tuning, dar vorbim de tuning gandit, calculat, nu vrajeli de care vorbesc toti pe net "are 100 de cai dar ii faci un cip si gata ai 180cai". Asta nu este imposibil, poti sa o fortezi acolo, dar sa mearga ca o masina de 180 de cai, in parametrii respectivi ? niciodata, fara alte modificari. De asemenea fiabilitatea nu doar o sa scada, o sa cada cu totul in pamant, motorul ala o sa se distruga inainte sa apuci sa il testezi cu adevarat. Puterea pe care o scoti dintr-un cip fara alte modificari, e doar hotie ieftina din partea celor care fac asa ceva. Ei nu iti zic si partile negative, probabil ca nici macar ei nu le stiu. Sunt pro tuning, consider ca puterea nu are legatura cu drumurile. Cand vorbim de putere nu vorbim de viteza, vorbim de abilitatea de a ajunge poate la aceeasi viteza ca inainte dar mult mai repede, tu tot cu 110-120km/ora o sa conduci, sau in oras la fel, dar o sa ajungi la viteza aia mult mai relaxat, intr-o depasire poti oricand sa apesi pedala mai tare si sa te duci, cele mai periculoase depasiri sunt alea cu masini slabe, cu cat e puterea mai mare cu atat depasirea devine mai usoara. Pai sa vezi la 250 cai cum faci depasire in afara cu a 2-a (120km/ora) si a 3-a.. ai facut-o imediat, nu stai sa tragi de masina 1kilometru de risti in orice moment sa apara ceva de pe contrasens, ala pe care il depasesti, desi nu are voie, o sa franeze, sa te lase sa te duci, tu o sa franezi ca sa te bagi inapoi, si ai creeat o situatie urata. Sunt pro tuning, dar conditia e sa fie facut ca la carte si la masini care merita, masini cu potential (turbo benzina neaparat). Nu vorbim de un cip, vorbim de tot, si fara zgarceli la bani. Editat Ianuarie 15, 2019 de dany_cta 1 Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 16, 2019 Partajează Postat Ianuarie 16, 2019 Si eu am fost in spate, fara centura si am vazut timpul incetinind, totul se intampla in slow motion. Probabil creierul a inceput sa lucreze intens in acea situatie. Am apucat sa prind tetiera din fata in ambele maini si sa imping cu putere maxima. Degeaba, inertia m-a invins. Am dat si eu cu fata de tetiera, dar nu la intensitate maxima. Am reuait sa imping cu mainile foarte mult. Apropo de logan, la 64 km/h se intampla asta. E model vechi, nu am mai cautat si noile modele. Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 16, 2019 Partajează Postat Ianuarie 16, 2019 Multumim pentru posturile sterse. Se puteau muta cu acelasi efort intr-un nou topic. https://www.elforum.info/topic/135866-discutii-airbag-uri-recall-uri/ Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 19, 2019 Partajează Postat Ianuarie 19, 2019 (editat) MAsini cu potential diesel: om606 si norul de fum, deci sa nu uitam un diesel. Pe un sasiu w140, nu e el cea mai buna masina de curse, dar o masina in care te simti domn, daca iei una dotata, dar simti ca alearga cand vrei. Daca nu pe un w124, deja e chiar ieftina de tinut in viata Si urmatorul motor, cdi-ul duce mult. Sasiul duce, un upgrade la frane nu e mult, suspensiile iar nu sunt o avere. Oricum stau bine la acest capitol si din fabrica, evident, ma refer la una intretinuta, nu vreun cazan. Mult peste vreun golf 4 1 9 te de i. :))) Anumite masini au potential mare de modificare. Nu ma refer doar la partea tehnica, cat si la partea tehnico- economica. Ex, nu poti incepe sa modifici o masina cu sasiu slab, cutie slaba sau la care terbuie sa modifici tot ce e in jurul motorului. Ex. daca ai un A5 cu cvt de 180 cai, nu te poti apuca sa ii bagi chip si alte rachete ca si asa cutia e la cuplu maxim specificat. La 2.0 tdi tot asa, desi pe manuala unii trag de ele mai mult, si aparent nu se strica. MAi degraba se devalorizeaza ca si pret de vanzare, asa ca vrei nu vrei, tot pierzi banii. Macar sa te bucuri de ei. Cu vectra aia doar vroiam sa spun ca upgrade-ul e destul de usor. Fiind in mare motorul de saab care are mai multi cai in varianta puternica. Modificarile sunt relativ ieftine si usor de implementat. ASta daca se tot compara cu cdti-ul/jtd-ul. Chiar si stock e mai puternica. Editat Ianuarie 19, 2019 de Sharky Link spre comentariu
dany_cta Postat Ianuarie 19, 2019 Partajează Postat Ianuarie 19, 2019 (editat) 1 hour ago, Sharky said: MAsini cu potential diesel: Eu m-am oprit din citit aici. MAsini diesel cu potential: (versiunea mea, imbunatatita, v1.1) - tot ce este mic, are motor capacitate mica, turbo pentru randament ridicat si gata. As lua masina diesel doar ca sa ma duca de colo colo, nu sa fac arogante cu ea. O conditie este sa ma duca si cat mai mult fara sa pocneasca sau sa consume mult ceea ce, orice ar spune specialistii, exclude complet varianta tuningului, pentru ca aici exista o balanta .... dar mai bine nu mai vorbesc de balante ca iar apare cel de sus si ma amentinta cu iadul pe vecie... Stiu ca poti sa ai o famile, 3 copii (ca doar avem familii de americani de obicei) si nu incapi intr-o masinuta compacta, in loc sa optimizezi totul preferi sa iei o masina mare (in care ai tot 5 locuri ...) ca sa castigi volumul a doua galeti in plus (utile cand mergi la plaja), si sa poti sa bagi in portbagaj totul, inclusiv pe mama soacra. Atunci da, iti trebuie o masina voluminoasa. Editat Ianuarie 19, 2019 de dany_cta Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 19, 2019 Partajează Postat Ianuarie 19, 2019 (editat) Neah. Nu ai dreptate. Tu insuti esti exemplu pt asta. Ai doua masini? De ce? Una e de aroganta, alta e de zi cu zi. Asa--i? Nu iti cumperi un vapor pt oras. Il iei pt drum lung sau pentru ce consideri tu ca se preteaza. Si la mine mertzanu zace in garaj. Un coleg de pe un grup de mertzane din cluj are un w210. Interior super, ceva antifonare in plus fata de standard, ceva turbina ic si soft. 300cai zice el, iti dai seama ca nu pot verifica. Cert e ca 330i e46 nu se tine dupa el. Il scapa incet incet. Deci nu e chiar de lepadat. De consum n are rost sa vb. Ca fara gpl nu te apropii de consumul ala cu benzina. De nu ne ar ameninta impozitele pe poluare ar fi o masina pe viata. Sa nu crezi ca sunt vreun maniac diesel dar tre sa recunosc o masina faina cand vad una. Totodată nu sunt vreun fan vapoare dar un anumit grad de confort si anumite ghidusii le ai doar la vapoare. Iar in ziua de azi cand un seria 3 are 4.7m si un eclass vechi are 4.8, un s 5.2 nu e chiar asa tragedie. La drum lung avem toti loc. Daca ar fi sa imi aleg o limuzina veche, nu stiu zau daca un s600 cu v12 sau un om606 tras sa aiba acceasi putere. Ambele ar da batai de cap, dar om606 e mai usor de gasit. Sa presupunem ca nu avem impozit. Dar vise taica ca intr o lume ideala nu m as rezuma la 2 masini. Editat Ianuarie 19, 2019 de Sharky Link spre comentariu
dany_cta Postat Ianuarie 20, 2019 Partajează Postat Ianuarie 20, 2019 (editat) Bineinteles ca exista multe scenarii si vise, dar topicul asta inspira un singur scenariu: ala in care un om vrea sa isi cumpere o masina (nu a 20-a dintr-un garaj de lux) cu care sa alerge de colo colo, bineinteles ca costurile de consum si intretinere sunt prima problema, de aia si apare intrebarea daca "merita". La scenariu asta zboara din start orice balena, orice tanc, orice masina cu motor mare, zboara din start orice cip si modificari fara sens. Practic orice recomanzi tu. Intra numai masinutele ieftine, mici, economice, motoare mici, usor de intretinut, defecte mici sau usor de reparat, consum mic. In scenariul asta nu intra nici presupuneri ca nu avem impozite deci cumparam v12. Nu intra nici arogante, nici putere, nici vise. In scenariul asta intra doar un om, cu cateva mii de euro in mana (cateva, nu multe mii) care se duce sa isi cumpere o masina de zi cu zi si pe care o sa se chinuiasca sa o intretina ca sa il duca unde are nevoie. Omul ala nu are nevoie de cip si upgrade la motor, de fum negru cauzat de cip, de piele si dotari de avion pentru pasagerii din spate. Editat Ianuarie 20, 2019 de dany_cta Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 20, 2019 Partajează Postat Ianuarie 20, 2019 Uf. Pacat. :( de acord cu tine la asta. Stii ce e ciudat? Sunt multe masini f ingrijite diesel sau benzina din categoria lux, care nu se vand desi omul vrea sa renunte la ele. Ma refer masini cu tabla facuta, suspsensii ok, motor ok. Omul se uita pe net vede ca un w210 cazan e intre 800 si 1200e si are pretentia ca sa il cumpere pe ala mega ingrijit la max 1500e vanzatorii nu se inghesuie la usa, vanzarea se intinde pe mai bine de un an cateodata. Si in final tot cu 2mii o da. mai ales acu cand nu mai avem vreo taxa de import pt ele (unii ii spuneau de poluare) si iti poti aduce de dincolo orice. la dezmembrari piesele sunt mega ieftine ca nu le mai cauta nici naiba, de noi iar nu sunt de speriat. Si o dotat un cunoscut o masina cu piese de pe brabus, scaune ventilate si incalzite, memorii, masaj si alte giumbuslucuri toate la 400e. Fiind piese pt masina aia a fost totul plug and play. ce vreau sa zic ca luxu asta de pe vremuri demult apuse nu e chiar asa scump. E drept ca nici nu se compara cu cel actual dar esti peste orice logan, focus sau 1 9 te de i. ca mai dai o mie E pe termen lung, impartita in 3 4 ani ce mai conteaza. Link spre comentariu
dany_cta Postat Ianuarie 20, 2019 Partajează Postat Ianuarie 20, 2019 14 hours ago, Sharky said: Neah. Nu ai dreptate. Tu insuti esti exemplu pt asta. Ai doua masini? De ce? Una e de aroganta, alta e de zi cu zi. Asa--i? Nu sunt exemplu nici pe departe. Am doua masini dar nu sunt mandru de asta, nu consider ca merita ! Initial m-am gandit la fel: de ce sa umblu cu 2.0t benzina prin oras cand pot sa o pastrez ca masina de drum si weekend si prin oras sa imi iau o jucarie, vechitura de Smart diesel, sa o frec fara sa ma intereseze de nimic, reparatii doar cand cere (bineinteles ca nu sunt genul care sa faca asta, am ajuns sa bag de 4 ori valoarea ei in ea in piese). Apoi usor usor am descoperit ca si la drum lung tot cu el prefer sa plec, pentru ca nu simti consumul, iesi mai ieftin decat cu trenul, cam la un sfert, maxim o treime din costul unui 2.0t benzina. Si mi-am dat seama ca a doua masina este in plus, dar nu am cum sa o vand, e o masina de colectie cu prea multe investitii, e parte din familie deja, renunt la orice masina dar nu la ea. Este intr-adevar o aroganta, dar nu as mai face-o. Recomand o singura masina care sa faca totul. Daca eu plec la drum de 800-1000km condus pe zi intr-un Smart cu 40hp (31kw), orice masina poate sa faca asta, nu exista masina mai jos de atat. Deci orice masina poate sa mearga si oras, si afara, si tot. Este diferenta la confort dar nu destul incat sa merite sa intreti o a doua masina. Legat de sistemele plug and play, la mercedes au cam fost plug and pay. Pana si la un amarat de smart vor coduri ca sa activeze dotariile extra adaugate. Dupa 2.0t pur sportiv, eu am fost dezamagit de toate masinile conduse. Nimic nu mi-a mai placut. Ba nu au destula putere, ba sunt instabile, nu simt soseaua, "sunt barci"... Asa ca nu mai visez la nimic. Sunt impresionante multe dotari dar nu pot sa zic ca ma dau in vant dupa vre-una. Tot ce vreau e sa bage cald/rece cu clima, dar nici manual nu este o mare tragedie, si sa mearga. Daca se poate si sa schimbe singura vitezele in locul meu e mai bine. Poate doar am imbatranit ... PS: mereu in recomandarile mele presupun venituri normale, putin sub medie (nu toti suntem bugetari...). Nu vorbesc de vise si altele. Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 20, 2019 Partajează Postat Ianuarie 20, 2019 (editat) De acord cu tine, ca mai ieftin e cu o masina si sa fie aia economica. Dar problema e ca parca nu ai merge in concediu cu asa ceva. Daca asta iti permiti, atunci n-ai incotro, dar altfel parca e mai bine sa te simti mai domn. Altfel doar nu o sa faci o viata intreaga economie. DAca e vorba de o familie cu 2 masini si presupunem ca loc de parcare este, parca mai bine e sa ai 2, una buna, si un cazan, care sa il folosesti pt oras. LA cate julituri a tras nevasta sau altii passatului, de erau pe mertzan ma costau o avere ca m-as fi enervat sa imi vad masina zgariata pe toate partile si as fi reparat-o. Cumva a doua masina separa cele doua lumi. Directia si frana sa fie bune, gume bune si da-i sa sune la cazan prin oras! Poate ca in final tot cu o masina ar fi mai ieftin, dar in conditiile astea diferenta mi se pare infima. De ce insist in directia asta e ca masinile sunt acum mai ieftine ca niciodata. Totodata mi se pare ca fiabilitatea a crescut. Nu cred ca o masina de acum 20-30 ani rezista ca una de 10 ani. Evident ca sunt cobre si altele, dar si pe alea le manca rugina. ACu de iei una la 1500-2000E, s-ar putea sa o poti tine in viata cu inca atat pe termen destul de lung. Si cum ai zis tu, de o faci dauna totala, nu-i bai, NEXT! Cand mergi cuminte, nu terbuie sa simti soseaua, in opinia mea, ca doar nu conduci la limita, chair daca mergi repede. La ce curbe poti lua cu o suspensie confort si gume 225 55 16 pe o masina gandita eu zic ca e destul. Stai mult mai bine decat orice logan, golf tdi sau alte chestii mainstream si de alea nimeni nu comenteaza ca-s naspa. Acu e drept ca daca nu stii conduce si te apuci sa faci balans e cam aiurea, dar fara balans cand vezi cat de putin se inclina in curbe, la cat de moale e suspensia, iti da de gandit. Recent am luat niste jante de 18, la vara trec pe 245 40 18. SA vedem ce iese. Cat am dat o tura cu gumele actuale 225 40 18 (asa au venit echipate jantele) am simtit ca telescoapele au fost schimbate de 12kkm. Inainte nu stiam pt ce m-am murdarit pe maini si am golit portofelul. Editat Ianuarie 20, 2019 de Sharky Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 29, 2019 Partajează Postat Ianuarie 29, 2019 Azi am fost pe la RAR. Coada de masini, toate dizel dizel dizel. De la unele noi la vechituri din 2000. Miros specific, turat specific pana la 4500, vrrrrrrrrr. Vreo doua au tras o perdea de fum. Unul a fost intors, altul a mers mai departe. Interesant. Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 29, 2019 Partajează Postat Ianuarie 29, 2019 Probabil cel care a mers mai departe, avea filigran pe perdea... Link spre comentariu
gauss Postat Februarie 7, 2019 Partajează Postat Februarie 7, 2019 https://www.capital.ro/lovitura-pentru-automobilele-diesel-anuntul-facut-de-comisarul-european-pentru-industrie.html? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum