Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Merita sa cumperi Diesel?


Vizitator

Postări Recomandate

In conditiile actuale si tinand cont de trendul european, ati mai investi in masini Diesel? Ma refer la achizitia unui autovehicul. Anumiti producatori nu vor mai produce Diesel, anumite tari importante nu vor mai inmatricula Diesel... Credeti ca ne vom alinia si noi la trend? Pe scurt, v-ati cumpara o Diesel acum?

 

 

Link spre comentariu

Din pacate...nu! De ce spun din pacate? Pentru ca sunt fan diesel...imi place cand uit sa mai alimentez!

Dar se pare ca va trebui sa ne orientam spre benzinare sau electrice! Si benzinarele vor dispare in viitorul apropiat...epoca motoarelor termice apune!

La noi de la anul nu vor mai circula prin Bucuresti non euro, euro 1 si 2 iar din 2020 nu vor mai circula nici euro 3...si tot asa, cred! Deci treaba-i nasoala! Parca vad ca se vor trage pe dreapta masina bune...eu am diesel euro 4, deci nu sunt departe nici eu de lege!

Editat de mac01
Link spre comentariu

DAca masina e buna, intretinuta, e un model fiabil merita indiferent daca e diesel sau benzina.
Ai vazut ca pt consumul mare al benzinei exista GPL care functioneaza fara probleme.

 

Banuiesc ca nu iti iei masina noua, asa ca nu au sens framantarile tale.
De iei SH tot o tii 4-5 ani pana cand incep sa le restrictioneze si la noi.

 

Avantaje in a lua diesel:
- consum mic
- fiind turbo ai cuplu mic la turatii joase, e mai placut de condus in modul linistit, puterea e la indemana (argumentul asta e puternic subiectiv, nu trebuie sa fiti de acord.)
- scapi de intrebarea stupida: "De ce nu ti-ai luat pa dizal?"

 

Dezavantaje le stii si tu:
- complexitate -> eventuale costuri mai mari (reparatii, intretinere), daca e sa pice pe tine magareata
- poluare, dar sigur nu iti pasa de asta

- se incalzeste greu iarna, dar in ziua de azi exista resouri electrice, scaune incalzite asa ca asta nu e o problema neaparat.

 

Decat o masina samsarita pe motorina mai bine una intretinuta pe benzina!
Reciproca poate fi valabila!
 

Link spre comentariu

Nu se ia in calcul acum una noua. Pe SH vorbim. Ma gandesc la faptul ca dintr-o data ii vine vreunui ministru sa le scoata pe dreapta pe cele Diesel. Si sunt in dubii GPL(gata instalat)/benzina vs Diesel. Tre' sa mearga 25000 km/an si consumul poate fi un factor important.

Link spre comentariu

In mod sigur nu se scoate nimic in urmatorii 2-3 ani.
Si cand se scoate se incepe cu orasele mari si cu vechiturile, gen <E4.
Gasesti E4 la sub 4mii E, deci nu e o tragedie.
De cumperi acu ceva 3-4 ani te tine. De devalorizare oricum nu scapi. Iar devalorizarea va creste si mai mult.
Strainii vor arunca vechiturile incoace. 


La diesel, Fata de GPL sa nu te astepti sa poti cumpara rampa de injectoare la 1200lei la pret de nou si firma buna.
Si sa le poti monta in parcare cu o surubelnita, strangand niste coliere. Si nu e ca la GPL ca face figuri, circuli pe benzina.
De se apuca sa fumege, mergi asa, n-ai ce-i face. Te duci la mester, iti spune ca sigur e EGR-ul, il schimbi si tot la fel face.
La GPL o terci pe benzina, vezi ca merge bine, reglezi din soft, schimbi ce e defect (daca e) si rezolvi.


Cum zicea Dani al nostru, nu o lua fumeganda in speranta ca o poti repara. S-ar putea sa cheltui mult prea multi bani pana va merge.
Personal consider ca un motor mic, aspirat, simplu, gen 1.4-1.8 pe GPL e o varianta mai economica si fara batai de cap.

Link spre comentariu


Lumea o tot da cu electrice, dar deocamdata nu sunt o solutie fezabila.
Nu poti ca la monitoare sa zici gata din 2003-2004 tuburile au disparut, au aparut astea plate.
La masini nu e chiar asa usor. Nu poti sa inlocuiesti masinile actuale cu electrice peste noapte din varii motive.


Mai produc si vor mai produce multi altii, nu se opreste lumea dintr-o data dintr-un decret sau de la niste hipsteri.
Dau decret sa scuture industria ca prea a lasat-o pe tanjala si au umblat cu cioara vopsita.
Acu ce se face va fi mai bine controlat, va fi conform cu normele, asadar va fi scump.
Intre timp electricul se ieftineste, se mai baga niste ajutoare pt cei cu masini electrice, mai dezvolta infrasturctura si in 10-15 ani electrica va fi o alternativa demna de luat un calcul, nu doar hipstereli eco.
Asta nu se intampla peste noapte.


Totodata tine cont de alta regula, pe piata ce vezi azi ca un pret in 3-5 ani (in functie de model, dotari, etc) e la jumatate de pret!
Asa ca in 4-5 ani un diesel E5 sau chiar E6 il vei putea lua la 5mii E. Tot asa ce cumperi la 3-4mii cu greu il vei da la 1.5-2k.


Plus sa nu uitam ca normele astea sunt facute de papagali nontehnici.
Sunt ei pusi pe diesel, dar si motoarele noi pe benzina cu injectie directa produc particule, NOx si alte traznai.
Abia recent se lucreaza la normativ pt filtru de particule la benzina, pana acum benzina era considerata curata in acte, desi injectie directa era acolo de ani buni, impreuna cu problemele ei.
Nu vei vedea cun TSI cu toba curata. Vezi si F30 328i, nu e nici el prea curat.
De iti arata cum arata toba la vechitura mea de 15 ani cu injectie multipunct vei zice ca o curat zilnic la cum arata.
Prin asta vreau sa spun ca nsite norme nu reprezinta neaparat realitatea tehnica.
Nu zic ca acele probleme nu se pot rezolva, se pot, dar cu un cost, si daca nu scrie in lege ca trebuie rezolvate, mai bine iti maximizezi profitul.

Link spre comentariu

E firma aici in curte care scoate Diesel. Ideea e ca daca scoate Diesel nu inseamna ca e si destinat pietei Europene. Europenii incep sa strambe din nas la Diesel, in schimb, pe alte piete se cere. Si fabricantul face.

Link spre comentariu
46 minutes ago, doru3160 said:

Cat timp firmele constructoare din vest mai scot pe piata (acum) modele echipate cu motoare diesel, eu nu mi-as face prea multe griji.

Foarte corect raspunsul.Deja sunt euro5 si euro6 diesel.Ce o sa faca cu camioanele? Nu cred ca o sa vedem camion benzinar prea curand....sau electric.

Editat de DENSUSAN
Link spre comentariu

Eu avand Peugeot 508 diesel, am mai multi prieteni cu 508 , tot diesel dar hibrid. Asta este singurul hibrid de la Psa.

Consumul este identic. Cum pana mea, sa fii atat de nebun , sa incarci cu motorul diesel bateria , si sa ii spui hibrid ?

Sa nu mai vorbim, ca hibridul cara de nebun inca 400 de kg de baterie , reductor si motor electric.

Dar nu aici voiam sa ajung. Multi dintre prietenii mei cu 508 hibrid, stau in Bucuresti.

Ce sa vezi ? Au primit parcare gratuita in centru, strict pe faptul ca este hibrid.

Hibridul de la Psa este o gluma proasta. Dar care tine la doamna Firea si alti inteligenti , care nu au invatat fizica de nici un fel.

Stai sa vezi , cand or interzice dieselul la noi, avand in vedere ca 1.5 dci , este cel mai vandut motor in Rromanica.

Link spre comentariu

Motoarele Diesel Euro5 sau Euro6(aproape toate au ADBlue) o sa fie interzise peste 10 ani sau mai mult. Se discuta sa fie eliminate doar pana la Euro 3. Deci e timp de un SH Euro 4 in sus.

Link spre comentariu

Si dieselul, trebuie ales cu cap....

Sunt motoare diesel ok , sunt si motoare diesel proaste.

Vag 3 pistoane este un dezastru de motor.

1.5 Dci de logan, este net superior celui de 1.4 mpi.

2.0 psa este ok, ca si cel de ford. 1.9 renault este ok ca motor , dar si-au batut joc de cutie...

Depinde ce vrei.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări