Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Postări Recomandate

Ceva imi iese cu virgula: facut facultate la 48 de ani la zi=> timp de 5 ani nu a mai avut tangenta cu locul de munca. In acest timp nimeni nu a fost angajat pe postul lui desi de prin anul 2000 si secretarele de prin facultati au facut facultatea la ZI (seral nu mai era de mult) deci ploua cu ingineri si multi dadeau si spaga. Deja admiterea la facultate era pe baza de dosar si la multe facultati nici nu se ocupau locurile.

Sincer imi pari copilul care isi credea tatal cel mai tare din parcare si niciodata nu punea la indoiala spusele lui. Tu crezi ca eu pot inghiti chestii cu testul de locomotive? Daca aveau chef sa vanda americanii ceva, noi in secunda 2 cumparam si ne aplecam pana la pamant! Doar ei erau partenerul strategic.

Daca tot lucrezi la CFR nu ne explici si noua de ce s-au pus "sageti albastre" pe rute foarte lungi (Iasi -Bucuresti) cand alea erau rame de folosit pt calatorii de 2-3 ore maxim. Ulterior la noile vagoane au schimbat scaunele, probabil in urma imenselor cantitati de carne primite de la calatori. Stiu ca facem noi acum o rama destul de reusita insa cei din cfr nici nu au bagat-o in seama.

Link spre comentariu

Electroputere producea si intreruptoare de medie tensiune de tip IO si IUP.....producea intreruptoare cu hexafluorura de sulf pentru 110kv si 220kv.....producea transformatori de curent pentru celule de masura de 20kv...transformatori de tensiune ,pentru celule de masura de 20 kv si 110kv....separatori tripolari de exterior pentru 20kv...si multe altele!...in perioada 1996-2008 am fost angajatul RENEL-ului , actualul CEZ.....echipamentele la care am facut referire mai sus, le-am intalnit pe teren, la interventii....am avut in raza de intretinere aprox. 1.100 de transformatoare....de la 40 kva la 8.200 kva....in '96 cand -m-am angajat la ei peste 65% din aceste trafuri erau produse la Electroputere....vreo 30% la Filiasi iar restul din import....cand am plecat de la ei cam 150 de trafuri se inlocuisera cu altele produse in strainatate....rata de defect a trafurilor la nivelul zonei mele de actiune era cam un traf la o luna...poate chiar mai rara...declansarile liniilor de 20kv din statia de 110/20kv erau frecvente in timpul furtunilor...un lucru bun pentru ca lucrau protectiile din statie si izolau linia defecta!...dintr-o statie de transformare de 110/20kv plecau intre 15 pana la 30 linii de 20kv...cu lungimi diferite pe sectoare geografice diferite...daca o linie era afectata de traznet-izolator spart,conductor intrerupt,etc- aceasta era izolata rapid prin declansarea prin protectii a intreruptorului aferent liniei respective iar celelalte ramaneau sub tensiune....

   Despre facultatea facuta la o varsta matura....din 2008 si pana anul trecut am lucrat ca electronist intr-o unitate a Ministerului de Interne....un coleg de birou a facut facultatea de aeronautica ,la zi!-si apoi masterul la aceeasi specialitate....avea 38 ani cand s-a apucat si a terminat la 44 ani....a fost rugat staruitor sa faca si doctoratul dar  a renuntat din motive obiective...a aparut pe lume un copil in familia lui!....nu toata lumea poate face performanta intelectuala de la o anumita varsta incolo dar nu sunt putini cei care reusesc....deci,se poate!

  Spor!

Link spre comentariu

Exact! Dle @flomar60 multumesc pt post. Si da, daca vrei se poate. Cu chin cu sacrificii cu munca se poate. Tata n-a facut facultatea la "fara stiinta", a terminat Energetica si a fost chiar si bursier pe TOATA perioada facultatii. Atat el cat si eu am terminat ingineri la 5 ani, nu la 4, cu deosebirea ca eu am terminat Electronica, si da, eram si eu angajat in timpul facultatii desi eu am intrat in facultate direct din liceu. Si eu am fost bursier si in timpul facultatii si la master permanent. Deci daca vrei si muncesti se poate, dar deh... nu e pentru toate putorile!!

 

Link spre comentariu

Cu referire strict la colegul meu- a beneficiat de intelegere din partea conducerii pentru ca era un angajat foarte bine pregatit profesional iar-apropo de recuperari din timpul de lucru...daca o luna avea 5 sambete ,4 din ele era la lucru...posibil si a 5-a daca nu avea laboratoare sau examen...de asemenea, noi,colegii, l-am sprijinit neconditionat....cand era nevoit sa plece la facultate in timpul de lucru,preluam noi si sarcinile lui....faptul ca se oferea sa rezolve eventualele probleme aparute in sistem in timpul zilelor de sambata ne ajuta si pe noi -colegii sai- pentru ca o parte dintre noi eram navetisti,inclusiv eu!- si nu mai eram chemati de acasa sa rezolvam atunci cand era el disponibil....a fost o intelegere cu beneficii pentru toata lumea dar cu sacrificii serioase pentru el!

Link spre comentariu

Nu pleca nimeni de la job. Laboratoarele se tineau de regula dupa amiaza. Bineintes ca si seful de la munca te mai intelegea si te mai lasa din cand in cand sa pleci mai repede. Si daca nu puteai si nu puteai  recuperai laboratoarele la sf semestrului in presesiune. Eu cat am fost in facultate nu-mi luam concediu de odihna sa ma distrez, imi luam concediul ca sa ma duc sa recuperez laboratoarele. Cursurile le luam de la colegi sau chiar de la profesori. Si am terminat al treilea de la specializare fara sa dau un leu spaga. Dar asta cu munca si nopti nedormite, in nici un caz cu berea in bot!

 

Edit: exact ce a spus si colegul mai sus, daca iti faceai treaba la servici, erai cinstit si corect, toata lumea te ajuta. Eu eram cum eram, ca stateam in camin in campus, dar tata mai facea si naveta 50 km, eci la ora la xare eu dormeam el era pe drum. Dar a vrut, i-a placut, a muncit si a putut!

 

Editat de elektronu85
Link spre comentariu
13 minutes ago, adrian_pic said:

Am intalnit multi ingineri proveniti din muncitoti in varsta si pot spune ca toti nu ascultau de sfaturile unora mai tineri (mucosi in viziunea lor). Unii devenind si ai dracu' cu fostii colegi care i-au ajutat. 

Si ce treaba are asta cu ce spunea despre tatal lui electronu85 ?

Link spre comentariu

Colegu' Adrian....ce spui dumneata este perfect adevarat!...m-am lovit si eu de astfel de situatii pe parcursul carierei active in campul muncii....dar, erau mai putini decat ceilalti sefi adevarati care aveau respect pentru subalterni si puneau la suflet problemele acestora....ce putea,de exemplu, sa faca un asfel de sef cand un subaltern se imbata ca un porc,nu mai venea la munca,copiii si nevasta fugeau de acasa pentru ca aveau parte de batai zilnice!....se ducea la el acasa,bineinteles cand era treaz!-il lua de labuta si-l aducea la munca...nu pentru el,betivanul!... pentru ca nevasta si copiii acestui om , meritau o soarta mai buna si aveau nevoie de salarul lui ca sa traiasca...situatie reala in anii de munca la RENEL...

  Am atatea povesti de viata traite in cei aproape 40 de ani de munca incat...ar trebui sa scriu o carte!....scuze de off-topic!

Spor!

Link spre comentariu

Citesc pe aici tot felul de lucruri interesante . Despre nu stiu ce bloc motor de la ( probabil ) vreun motor de locomotiva romaneasca . A carui compozitie " s - a pierdut " . Ghinion ... Dar ma gandesc la o varianta . O proba de otel ( oricare ar fi el ) , sa mi se trimita prin posta . Sau curierat , nu conteaza . Discutam in prealabil formatul probei , trebuie sa ajunga pentru toate determinarile . In 6 ( sase ) ore de cand ajunge in laborator ( cu martori )  , prezint in format electronic buletin de analiza fizico - chimica cu TOT ce trebuie ... compozitie , caracteristici mecanice , chimice etc . Pot detalia ( lista ) , n - are rost acum . Comparam cu ce date are doritorul ... tot pe buletin , sau fisa de calitate de la producator - importator - vanzator . Ma rog , e ca la poker . Cine mizeaza , plateste . 5.000 euro ( primesc ) daca ce prezint eu e corect . Aceeasi suma o dau daca sant greseli . Care compozitie SECRETA SI PIERDUTA ? ... Ma gandeam cam la ce motoare se fac blocurile motor din OTEL ... inca n - am terminat de gandit . Or fi de la locomotivele ( motoarele ) romanesti ? Poate ... Fisa tehnica si manualul de exploatare , daca se poate . Sa vorbim la obiect ... treaba descurcata ! Inteleg ca se faceau de catre altii mai prosti ( din Occident ) lame de ras , din aceste chestii secrete si cu cartea de identitate pierduta . Interesant . Oare ce radeau cu ele ? Ca alea comune , pentru uz uman ( si veterinar ) ... nu am inteles sa fie altele , se fac din OTEL INOXIDABIL CHIRURGICAL . Singurii " inovatori " in domeniu au fost rusii , cu ale lor " Sputnik " , 10 bucati la cutie ," negre " , neinoxidabile .... s - au vandut prin targurile romanesti dupa revolutie . Oare aceea era compozitia blocurilor motoare ? ... poate . Eu zic ca mai bine ne - am abtine , cu motoarele si otelurile romanesti . Sau nu ... chiar si cu locomotivele ! Vad ca nimeni nu povesteste ca au fost implicati si sarbii , mana a doua , nu direct Suedia ... Foto cu locomotiva pe care scrie " Licenta RADE KONCAR " , ma rog , cu alta grafie . De Electroputere ... ca tot e istoria vie in paginile astea . Ofer ... ieftina ca braga ... 1.000 euro . Asa e istoria ( poate parea ) scumpa , mai ales daca e ( si ) documentata . Probe ... nu legende . Citesc ce proaste sant locomotivele americane , si ce bune sant cele romanesti . Oare de ce nu le vindem lor ? ... Ca sant sensibili la profit . Care profit ? Pai , intr - o zi , pe caile ferate americane se vehiculeaza mai multa marfa decat in toata istoria Romaniei ... e cel mai mare sistem feroviar din lume . Eu am vazut in America garnituri mai lungi de 2(doi ) kilometri ... mancai un burger pana treceau pe la bariera . La ( fostele ) trenuri romanesti , n - am numarat mai mult de 60 de vagoane . Dupa cum vibrau sinele , nu stiu cat de pline erau ... Bunicul meu a fost mecanic de locomotiva in WW2 , am mai scris pe la fostele bodegi . Pana a cazut prizonier la marele nostru vecin . Locomotiva ? ... " Pacific " , americana ... Ma rog , pe aburi . Oare aburii nostri au fost mai buni ca ai lor ? ... o tema interesanta ...

 

 

 

Editat de gauss
Link spre comentariu
7 hours ago, dany_cta said:

 ceva imposibil de facut la 40-50 ani, pe bune. Poate un Spiru Haret sau altele de genul "platesti si primesti" da... Cei care au facut facultatea la stat in perioada inainte de aparitia privatilor in domeniu, stiu despre ce este vorba.

 

 

Am avut un coleg de serviciu de la DRTv care a facut faculatea de Electronica si Telecomunicatii din Timisoara, fostul Institut Politehnic Traian Vuia pe la 45 de ani, atunci a inceput`o.

A facut`o la zi, a lucrat in ture si a terminat`o cu diploma dupa 5 ani, nu aparuse moda aia cu masterat inca.

Nu e una usoara da` a treminat`o in conditii bune.

Mai sint colegi de`ai nostri care au facut o inca o facultate mai spre maturitate.

Daca vrei si te duce capul se poate!

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Despre locomotivele electrice eu stiu ca la Craiova s`a produs doar varianta ASEA Co-Co de 5100KW.

Rade-Koncar erau facute de sirbi tot dupa licenta ASEA in configuratie Bo-Bo de 3000KW.

Din auzite aparitia lor pe liniile noastre ar fi fost ca urmare a unui barter, 2 romanesti contra 3 sirbesti.

Blocul de otel...tare greu imi vine a crede ca blocul motor Sulzer facut la Resita era din otel, era un bloc clasic cu pereti grosi turnat din fonta.

Da, arborele cotit era din otel si punea probleme se uzinare.

Prin `77 am avut ocazia sa vad primul microscop electronic cu microanalizor de elemente la facultatea de Chimie din Timisoara.

Era japonez, firma JEOL si de atunci deja nu mai era asa un mister un componenta unui aliaj.

 

 

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări