cirip Postat Iulie 19, 2019 Partajează Postat Iulie 19, 2019 (editat) Acum 10 minute, zvonacfirst a spus: am abatere de vreo 10 grade indicate in plus pe voltmetru si nu mai am posibilitate sa cobor. OK, atunci reduceti rezistenta fixa la 220K si incercati din nou. In cel mai rau caz mariti potul la 22k. E bine daca folositi termocupla de la multimetru ca etalon. Incercati cateva combinatii. Ideea cred ca ati prins-o. Rezistenta fixa sa fie cat mai mare, iar restul sa fie contributia potului. Acum 10 minute, zvonacfirst a spus: La stabilitatea temperaturii nu am observat o imbunatatire. Stati putin, ca nu am ajuns acolo. Va rog sa scoateti si rez de 1M deocamdata. In etapa asta facem reglajul sa se intinda pe toata cursa potului de temperatura de pe panoul frontal adica sa nu mai aiba 500 grade in mijloc (inteleg ca asta ati obtinut), iar amplificarea termocuplului sa aiba valoarea corecta ca sa corespunda indicatia. Editat Iulie 19, 2019 de cirip Link spre comentariu
zvonacfirst Postat Iulie 19, 2019 Partajează Postat Iulie 19, 2019 (editat) Reiau: Acum domeniul de temperatura este ok, adica pot regla intre 150 si 470 de grade|. Dar voi sti exact dupa ce voi reusi sa calibraz afisajul. Pe multimetru am 450 de grade dar cred ca este bine asa. Am scos rezistenta de 1M si la temperatura maxima am pe afisaj 469 - 470 grade si variaza constant intre valorile astea. Pe multimetru am cam 440 - 450 grade dar nu mai pot sa cobor ca nu mai am plaja de reglaj. Mai jonglez cu valorile semireglabilului si a rezistentei si revin. Editat Iulie 19, 2019 de zvonacfirst Link spre comentariu
cirip Postat Iulie 19, 2019 Partajează Postat Iulie 19, 2019 (editat) Acum 18 minute, zvonacfirst a spus: 469 - 470 grade si variaza constant intre valorile astea Variatia bitului cel mai putin semnificativ (LSb) este o problema principiala la aparatele de masura cu numarare cum ar fi frecventmetrele sau voltmetrele cu dubla panta. Se poate elimina variatia, dar sunt necesare tehnici speciale. O unitate la 470 inseamna eroare mai mica de 0.25%. Nu cred ca e cazul sa ii dati atentie. Cand o sa adaugam si histerezis, o sa apara o variatie de cateva grade in fct de cat de mare o sa ii facem histerezisul. Asa ca de variatia asta nu o sa scapati si o sa devina chiar un pic mai mare, dar este un rau necesar la acest tip de regulator de temperatura. Editat Iulie 19, 2019 de cirip Link spre comentariu
zvonacfirst Postat Iulie 19, 2019 Partajează Postat Iulie 19, 2019 (editat) Scuze, am tastat la repezeala, de fapt 469- 477 grade. Dar cred ca nici asa nu este rau. Sa vedem cu histerezisul cum va fi. LE: dupa mai multe variante am pus de proba un semireglabil de 500K si rezistenta de 100K si am plaja de reglaj suficienta. Acum Indicatiile afisaj - multimetru sunt apropiate. Am cam stresat cablajul si padurile mele s-au cam dus, arata jalnic. Editat Iulie 19, 2019 de zvonacfirst Link spre comentariu
cirip Postat Iulie 19, 2019 Partajează Postat Iulie 19, 2019 Inainte sa trecem la histerezis, e gata calibrarea? Link spre comentariu
zvonacfirst Postat Iulie 19, 2019 Partajează Postat Iulie 19, 2019 (editat) Am editat postul de mai sus. Te rog citeste. Poate te vei cruci, dar asa am obtinut un rezultat satisfacator. Nu am avut exact ca in schema un semireglabil de 200k. Crezi ca acel condensator C1 de 10n, care este adaugat de mine, nu era in schema originala, trebuie sa fie acolo? Editat Iulie 19, 2019 de zvonacfirst Link spre comentariu
cirip Postat Iulie 19, 2019 Partajează Postat Iulie 19, 2019 (editat) Nu ma crucesc deloc. Daca l-ai tras in gama e bine. Desigur, as fi preferat ca potul sa aiba ponderea mai redusa, dar las-ca merge si asa. Cu histerezisul, am facut un calcul la repezeala si pentru aprox. 5 grade e necesara o rezistenta de 2.2MOhmi intre pinii 7 si 5 ai lui LM358. Rezistenta mai mare reduce histerezisul, dar creste frecventa de comutatie a regulatorului. O rezistenta mai mica va creste histerezisul, dar va face comutarea mai rara. Dupa parerea mea condul C1 de 10nF nu are ce cauta acolo. Cred ca in anumite conditii poate provoca oscilatii sau zgomot marit. Editat Iulie 19, 2019 de cirip Link spre comentariu
zvonacfirst Postat Iulie 19, 2019 Partajează Postat Iulie 19, 2019 (editat) Am pus 2.4M. La temperatura minima am variatie 153-157 grade. La temperatura maxima este si mai constant, 471-474 grade, dar cu variatii foarte rare, dar ledul ramane aprins permanent. Am dezlipit condensatorul. LE. este foarte constanta temperatura, 1-2 grade, de exemplu acum sta la 312 grade constant de cateva minute, dar ledul sta aprins permanent. Sa incerc cu o rezistenta mai mica? Editez din nou: Cu 1.5M ledul se stinge foarte rar si doar la temperaturi setate de sub 300 de grade. La peste 300 de grade sta aproape tot timpl aprins. Temperatura afisata este constanta , 2 grade variatie. Cu 1M ledul se aprinde si stinge succesiv, temperatura afisata variaza cu 4-5 grade. Editat Iulie 19, 2019 de zvonacfirst Link spre comentariu
cirip Postat Iulie 20, 2019 Partajează Postat Iulie 20, 2019 Este normal ca histerezisul sa varieze putin cu temperatura setata, dar nu ar trebui sa fie deranjant. Eu as lasa 2.4M pentru ca histerezisul e destul de mic. Faptul ca nu mai palpaie ledul peste 300 de grade indica faptul ca la tensiunea de alimentare disponibila, temperatura nu creste peste 300 de grade in aer liber chiar daca factorul de umplere este de 100%. Se poate verifica teoria asta acoperind letconul cu ceva pentru a impiedica disiparea caldurii. Puneti potentiometrul putin peste punctul la care se opreste palpairea. Daca incepe sa palpaie cand e acoperit, inseamna ca asta e cauza. Grija mare sa nu ia foc. O alta metoda de verificare ar fi sa porniti de la temperatura minima si sa o cresteti progresiv. Ar trebui ca raportul dintre led aprins / led stins sa creasca treptat pe masura ce se creste temperatura setata. Daca la un moment dat (300 grade ?) ledul nu se mai stinge, inseamna ca a fost atinsa temperatura maxima posibila si e normal sa nu mai palpaie. Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Iulie 20, 2019 Partajează Postat Iulie 20, 2019 Acum 9 ore, zvonacfirst a spus: Stati, aveti rabdare, veti primi cablajul cand va fi definitivat. Dar, asa cum am scris, cablajul proiectat de mine este adaptat ca dimensiuni si ca forma carcasei pe care am avut-o. Si tot asa il voi finaliza. No stres am timp, eu am niste alimentatoare de 16-19,5- 21,5si 24(nu il voi folosi la asta ca are alta intrebuintare) Imi place statia ca este simpla, si are alimentare in curent continuu,si iese mica si compacta. Link spre comentariu
zvonacfirst Postat Iulie 20, 2019 Partajează Postat Iulie 20, 2019 (editat) OK, am sa vad cum fac, deocamdata am pus 1M si chiar si asa ledul ramane aprins dupa 300 de grade. Am masurat tensiunea la bornele letconului si la 300 de grade este in jur de 7V dar este constanta, comutatia nu se mai realizeaza sau se realizeaza la o frecventa mare, in asa fel incat nici ledul si nici multimetrul nu au reactie. Pana la 300 de grade ledul se stinge pentru perioade scurte si din ce in ce mai scurte pe masura ce se creste temperatura, dar si la stingere si la aprindere are o balbaiala, clipeste foarte des de 2-3 ori, nu este o comutatie ferma. Adevarul este ca la 2.4M temperatura afisata este constanta dar ledul ramane aprins pe toata plaja de reglare. Putem trece la urmatorul nivel? M-am lamurit cum sta treaba cu acea rezistenta pentru histerezis iar cablajul este foarte stresat in zona aia, mi-e teama ca il distrug pana sa ajungem sa finalizam si protectia. Eu voi fi plecat pana dupa pranz dar cand revin, daca ai ceva pregatit cu protectia, ma ocup din nou. Multumesc mult. Acum 34 minute, pop_ady44 a spus: Imi place statia ca este simpla, si are alimentare in curent continuu,si iese mica si compacta. Ce pot sa-ti zic este ca, inainte sa demaram dezvoltarea acestui proiect, eu am lucrat cu aceasta statie si si-a facut treaba foarte bine, nu am avut absolut nicio problema. Pot face si o varianta de cablaj fara modulul de ventilator, daca vrei, pentru ca, asa cum scria cineva aici pe topic, temperatura este rezonabila si nu este nevoie de ventilator. Eu dupa ce am stresat montajul aseara si azinoapte cateva ore bune, radiatoarele erau la cca 30 de grade. Modulul simplu va iesi astfel la 55x55mm. Dar trebuie sa vad modulul de protectie de cat spatiu are nevoie. Editat Iulie 20, 2019 de zvonacfirst Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Iulie 20, 2019 Partajează Postat Iulie 20, 2019 (editat) Acum 25 minute, zvonacfirst a spus: Modulul simplu va iesi astfel la 55x55mm. Dar trebuie sa vad modulul de protectie de cat spatiu are nevoie. La mine nu e problema cat de mare este cablajul, ca este sursa mica ,si incape in aproape ori ce carcasa luata de la Alexandria . Daca ma uit bine cred ca modulul de ventilatie se poate decupa usor . Editat Iulie 20, 2019 de pop_ady44 Link spre comentariu
XAN77 Postat Iulie 20, 2019 Partajează Postat Iulie 20, 2019 Schema este prea simplă astfel încât se pot face teste pe un breadboard pentru punerea la punct a schemei finale. Speram totuși să se renunțe la omniprezentul LM358. Avem așa un fix cu integratele sub prețul unei pâini ? Dacă vrei o potrivire a temperaturii cu realitatea pe scala 150-450 grade, nu prea se poate datorită offsetului care amplificat cu factorul de amplificare al AO dă o eroare destul de mare (cred că zeci de grade). Ca să ai o temperatură relativ corectă la 150 grade tu probabil scazi factoru de amplificare ca să coincidă afișarea cu temperatura reală, pentru că peste tensiunea de la termocuplă ai adăugat și offsetul amplificat cu același factor al AO, însă offsetul fiind o constantă, adică e la fel și la 400 de grade, factorul de amplificare este tot o constantă, astfel că cu cât te depărtezi de 150 de grade factorul de amplificare setat nu mai corespunde nevoii. Sunt totuși operaționale cu offset mic. Poți folosi operaționale cu auto-zero gen MCP6vxx. Un operațional mai de Doamne ajută e 10-12 lei, poate 15, e adevărat că e pâinea pe o săptămână, dar să fim serioși. Înțeleg că sunt atractive schemele simple dar simplitatea vine cu prețul ei. Oricum faci o carcasă la scula asta deci ai unde pune un cablaj fie el cu 1 integrat sau 2. Pe de altă parte este un letcon termostatat, nu e un termometru, nu e musai să coincidă la nivel de 1 grad celsius cu realitatea și nicidecum la 150 grade care este o temperatură inutilă pentru o astfel de sculă dar asta nu justifică utilizarea unui AO așa de slab. referitor la exprimarea ”așa zise stații de lipit”, îmi cer scuze dacă a deranjat, nu am dorit să iau la mișto proiectele de pe forum ( unele chiar ale mele) ci doar că mi se pare mie prea pompoasă formularea asta de stație de lipit pentru un letcon banal termostatat. 1 Link spre comentariu
cirip Postat Iulie 20, 2019 Partajează Postat Iulie 20, 2019 Acum 46 minute, zvonacfirst a spus: Am masurat tensiunea la bornele letconului si la 300 de grade este in jur de 7V Dubios! Adica din 24V tensiune de intrare mai raman 7 pe letcon? Si restul de 17 unde se duc? Letconul de cati volti nominal este? Poate de aia nu se incalzeste peste 300 grade. Sau e o eroare de masurare. Cum ati masurat? Acum 49 minute, zvonacfirst a spus: Pana la 300 de grade ledul se stinge pentru perioade scurte si din ce in ce mai scurte pe masura ce se creste temperatura Acum 49 minute, zvonacfirst a spus: Adevarul este ca la 2.4M temperatura afisata este constanta dar ledul ramane aprins pe toata plaja de reglare. Nu inteleg. Cum e de fapt? Cele doua afirmatii se contrazic. Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Iulie 20, 2019 Partajează Postat Iulie 20, 2019 Acum 1 oră, cirip a spus: Nu inteleg. Cum e de fapt? Cele doua afirmatii se contrazic. Eu presupun ca din cauza comutatiei nu se masoara coorect pe voltmetru ,si ledul efectiv nu mai este vizibil la palpait. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum