Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

etapele legalizarii unui "nou" motor


lulu07

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 14
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • lulu07

    3

  • margarit2001

    2

  • davidut5

    2

  • aeromania

    1

Top autori în acest subiect

Din ce imi aduc aminte noile reglementari la RAR spun ceva de tipul motorului care poate fi omologat pe o masina sa fie din tipurile de motoare puse in respectiva perioada pe respectivul tip de caroserie. Iar in privinta motorului fara serie ceva de o declaratie pe proprie raspundere privind provenienta mototrului. Daca acestea spuse de mine sunt eronate, imi asun raspunderea si rusinea postarii unui neadevar... :toimonster:

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

cam asa e aeromanianu mai e legislatia de pe vremuri, s-a m-ai schimbat un pic acum cand motorul e considerat piesa de schimb :tonqe: daca vrei sa schimbi motoru, te duci iti iei unu, duci masina la un service sa ti-l monteze sau o faci cu manuta tadupa asta te duci la RAR pt. omologare(spui ca ai spart vechiul motor, ai luat unul din targ pe care l-ai montat- asta ca sa mai scapi din multimea de intrebari :smt003 care ti le vor pune)o sa dai o declaratie acolo de provenienta motorului(cum ca nu e furat)o sa arunce o privire sub capota apoi o sa-ti treaca noua serie in acte, in caz ca nu are placutza motorul pe el iti fac una noua :supz: ca informatie suplimentara:ai voie sa schimbi motorul doar cu acelasi tip care se monta in perioada de constructie a modeluluisau alt motor ce nu are voie sa depaseasca cu mai mult de 40% puterea celui care a fost pe masina (varianta cam greu acceptata, e lenea atat de mare incat te baga direct la omologare artizanala)orice alta varianta te trimite exact la omologari artizanale, unde vei face o serie de teste si vei lasa o multime de bani :weedman:PS asa ca idee ce motor nou pe ce masina?

Link spre comentariu

nu dai nici o declaratie la notarte duci direct la ei si faci cum am zis mai sussi totusi de ce te doare seria aia de pe motor?vrei sa pui mai mare decat era astfel incat sa ai motor mare si sa platesti impozit ca pt. unu mic? :weedman:

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...
Vizitator ovidiuaproporo

nu sunt sigur ca cel care a deschis postul il mai intereseaza dar, eu acum am facut schimbarea de motor la masina mea.

 

procedura este simpla si deloc complicata, mai rau e cu indeplinirea conditiilor cerute RAR.

 

schimbarea unui motor se face DOAR in service autorizat RAR ,( schimbarea artizanala din cate stiu nu mai este acceptata ), lista cu service-urile autorizate se gasesc pe pagina www.rarom.ro

service-urile sunt pe marca model, an de fabricatie a masinii, adica nu orice service autorizat iti poate schimba motorul.

cel mai simplu este sa folosesti un motor care functioneaza cu acelasi fel de combustibil ( adica ai avut benzina, motoru nou sa fie tot benzina, nu diesel ) , performantele noului motor sa nu fie mai mari sau mai mici cu mai mult de 40% fata de motorul vechi ......40% fiind limita maxima. daca te incadrezi in aceste conditii totul se rezolva la unitatea RAR locala, printr-o simpla cerere si examinare a masinii, dupa ce este schimbat motorul se face testu de frana, jocuri, etc etc ..... cam tot ce ar trebuii sa se faca in mod normal la ITP.

NU este nevoie sa minti cum zicea cneva inainte ca s-a spart motoru etc etc, pe nimeni nu intereseaza chiar atat de mult de ce vrei tu sa schimbi motorul, este motivul tau personal si atata timp cat se incadreaza in parametrii aprobati RAR si schimbarea a fost facuta intr-un service autorizat este OK .

 

daca treci de pe benzina pe diesel sau noul motor depaseste 40% + sau - performantele motorului vechi atunci problema devine mai complicata si nu recomand nimanui.

 

SUCCES !

 

 

PS . schmbarea motor in contitiile de mai sus costa aprox 500 lei la rar si inca ceva la politie pt schimbare talon, etc etc .

Link spre comentariu
  • 5 luni mai târziu...

intreb si eu aici,poate stie cineva sa-mi raspundaam oltcit,si de mult ma bate gandul sa pun un alt tip de motor,de generatie mai noua(scap de carburator si trec pe injectie,zgomot mai mic,consum mai mic,noxe mai putine,poate si un AC) si acum am motor de 1.3,daca sa spunem ca as pune un motor de 1.3 pana in 75 de cai,teoretic m-as incadra in aia 40% cu puterea(motorul meu avand 61cp) dar fiind un motor care nu s-a pus vreodata pe oltciturile fabricate,ma incadrez direct la omologare artizanala sau nu?

Link spre comentariu

Daca motorul pe care vrei tu sa il pui pe masina nu a fost pus de constructor pe tipul ala de masina, atunci schimbarea motorului intra la omologare artizanala. Daca tu ai o masina cu motor diesel si vrei sa ii pui unul cu benzina, nu vei putea (trebuie sa intaresti sasiul parca iar apoi sa iti treaca masina printr-o serie de teste). Proceduri complicate, cersetoare de spaga, fara indoiala.

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

Acum ceva timp am fost nevoit sa schimb blocul motor la dacie. Revizie mai am pana in 07 2011. Ce sa fac, pentru inca o revizie? Daca schimb eu doar placuta de aluminiu trec, sau trebuie sa mai dau bani si pe la RAR?

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Daca motorul pe care vrei tu sa il pui pe masina nu a fost pus de constructor pe tipul ala de masina, atunci schimbarea motorului intra la omologare artizanala. Daca tu ai o masina cu motor diesel si vrei sa ii pui unul cu benzina, nu vei putea (trebuie sa intaresti sasiul parca iar apoi sa iti treaca masina printr-o serie de teste). Proceduri complicate, cersetoare de spaga, fara indoiala.

Este fix pe dos. Caroseriile pentru DIESEL sunt mai ranforsate decat cele pentru benzinare deoarece dieselul are vibratii torsionale importante ( pentru a le amortiza , multi producatori monteaza volante dublumasice - care sunt consumabile si se schimba la un anumit interval). Alta transmisie , alta prindere pe caroserie , alta suspensie fata deoarece motoarele diesel sunt grele. Apoi la masinile noi diesel, exista filtru de particule care nu e mic deloc. Masinile noi de regula folosesc si pentru benzinare caroseriile ranforsate specifice dieselurilor , pentru a evita costurile suplimentare , la proiectare , se foloseste direct ipoteza ca pe ele se va monta un DIESEL.Pentru a schimba motorul , trebuie oricum reomologare , deoarece , atat seria de motor cat si seria de sasiu sunt trecute pe certificat/cartea masinii, si astfel, daca ele nu corespund , ai probleme la ITP. Deci chiar si daca motorul este din gama celor montate pe o masina, trebuie omologat (precizat ca ai schimbat motorul). Omologare artizanala, este asa cum ati zis,montarea altui motor pe acea masina , fara ca acesta sa fie disponibil pe acea masina. De asemenea , omologare artizanala ise face si la diferitele masini pe autosasiu ( betoniera, basculanta) sau la autorulote.si la remorci daca sunt constructie proprie ( trebuie proiect).
Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Scrie aici ce si cum: http://www.rarom.ro/RO/article--Ce%20tr ... --195.html

Ce nu scrie, dar din ce am mai citit: o reomologare, daca e necesara, ajungea prin 2008-2009 pe la 4000 lei (cu aprox, ca ordin de marime). Si ca sa fie complet sansele sa primesti reomologarea erau destul de mici.Daca te resping banii raman dati.

Explicatia: Romania.

Exclud din start pe cei care chiar nu aveau cum sa primeasca reomologarea dpdv tehnice.

Link spre comentariu
  • 5 săptămâni mai târziu...

Acum ceva timp am fost nevoit sa schimb blocul motor la dacie. Revizie mai am pana in 07 2011. Ce sa fac, pentru inca o revizie? Daca schimb eu doar placuta de aluminiu trec, sau trebuie sa mai dau bani si pe la RAR?

S-a rezolvat. A costat 170 lei, din care 120 revizia si 50 omologarea noului bloc motor. Nu a fost nevoie de acte de provenienta si alte cele.
Link spre comentariu

eu era sa fac alta bucurie. Vroiam sa pun un motor pe un alt sasiu... neinmatriculat in Romania, si sa raman cu talonul masinii inmatriculate in romania. \Aveam 2 posibilitati. Inmatriculam masina straina pe romania si inlocuiam motor... la un service autorizatSau imi faceau factura pentruinlocuire caroserie... treaba ce costa cam tot atat cat m-ar fi costat treaba de mai sus.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări