srdjan Postat Decembrie 3, 2011 Partajează Postat Decembrie 3, 2011 schema se comporta bine la turatii mai mari. la turatii foarte mici (1-2 rpm) sunt foarte greu de controlat. problema consta in faptul ca la cuplare trebuie invins cuplul rezistiv. daca impulsul de alimentare nu transfera suficienta energie, cuplul rezistiv nu va fi invins si motorul nu va face nici o miscare. daca cuplul rezistiv este invins, greu poti quantiza energia necesara ca sa nu se produca un lucru mecanic mai mult decat necesar pentru a nu depasi viteza dorita. de aceea la turatii mari e mult mai usor de gasit echilibrul mai ales folosind o bucla de reglare automata (reactie). Link spre comentariu
Vizitator Spiridusu Postat Ianuarie 1, 2012 Partajează Postat Ianuarie 1, 2012 Buna ziua. Am realizat si eu circuitul din schema de mai jos si l-am testat cu succes pe un transformator de 13v si 50mA si un motor la care atunci cand am pus multimetrul setat pe 10A imi arata o valoare de 0,1(acestia sunt cumva 0,1A?). Eu vreau sa folosesc acest circuit pentru un transformator care are 10V si 20A si un motor de stergator ce parbriz care atunci cand am pus multimetrul setat pe 10A imi arata o valoare de 2. Cand am incercat sa il folosesc pe acest montaj nu a mers si am observat ca tranzistorul s-a incins foarte tare. Imi poate spune cineva ce as putea sa modific la aceasta schema ca sa il pot folosi?Mentionez ca sunt un incepator si as dori o solutie cat mai simpla. Link spre comentariu
srdjan Postat Ianuarie 1, 2012 Partajează Postat Ianuarie 1, 2012 transformatoarele sunt masini de curent alternativ. schema aceasta este pentru motoare de curent continuu. ai face bine sa ne arati cumva exact ce anume ai facut pentru ca schema asta ar trebui sa-si faca treaba fara modificari la ce vrei tu si evident sa functioneze. Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Ianuarie 2, 2012 Partajează Postat Ianuarie 2, 2012 ^ (off) Absolut de acord cu propunerea... @Spiridusu Incearca un darlington: BDW83, de exemplu. Daca motorul va scadea mult din turatie lucrand in forta, dioda antiparalel se va incalzi (nu ajunge 1N400x, trebuie mult mai mare). Poti incerca si un MOS (e chiar mai bine), in cazul asta, rez de 1K din baza (poarta) va scadea la 47-100 ohmi. IRF1407. Link spre comentariu
Vizitator Spiridusu Postat Ianuarie 2, 2012 Partajează Postat Ianuarie 2, 2012 transformatoarele sunt masini de curent alternativ. schema aceasta este pentru motoare de curent continuu. ai face bine sa ne arati cumva exact ce anume ai facut pentru ca schema asta ar trebui sa-si faca treaba fara modificari la ce vrei tu si evident sa functioneze.Transformatorul este defapt o sursa de calculator. Din cate stiu eu acestea scot curent continuu.@Spiridusu Incearca un darlington: BDW83, de exemplu. Daca motorul va scadea mult din turatie lucrand in forta, dioda antiparalel se va incalzi (nu ajunge 1N400x, trebuie mult mai mare). Poti incerca si un MOS (e chiar mai bine), in cazul asta, rez de 1K din baza (poarta) va scadea la 47-100 ohmi. IRF1407.Dupa cum am spus si in primul mesaj, sunt incepator. Vrei sa spui ca in locul locul tranzistorului TIP31 si pun BDW83? Am vazut ca la sfarsit ai mai mentionat si IRF1407. Pe care dintre ele sa le folosesc?In legatura cu dioda, ce inseamna mult mai mare? Eu cand am facut circuitul asta m-am dus cu schema la un magazin de componente si i-am zis vanzatorului sa imi dea piesele de care am nevoie pentru a realiza aceasta schema.Ce este ala MOS? Si rezistenta de care zici ca o scad la 47-100 ohmi este R1 sau R2 din schema mea? Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Ianuarie 2, 2012 Partajează Postat Ianuarie 2, 2012 Mamaaa, in ce m-am bagat...Glumesc desigur, trebuie sa precizezi: vrei bun sau ieftin? Link spre comentariu
Vizitator Spiridusu Postat Ianuarie 2, 2012 Partajează Postat Ianuarie 2, 2012 Mamaaa, in ce m-am bagat...Glumesc desigur, trebuie sa precizezi: vrei bun sau ieftin?Si bun si ieftin De folosit nu o sa fie folosit foarte mult, cam o ora pe saptamana cu pauze. Pe piesele pentru ce am facut pana acum am dat vre-o 6 RON. Bun cu cat e mai scump? Link spre comentariu
srdjan Postat Ianuarie 2, 2012 Partajează Postat Ianuarie 2, 2012 transformatoarele sunt masini de curent alternativ. schema aceasta este pentru motoare de curent continuu. ai face bine sa ne arati cumva exact ce anume ai facut pentru ca schema asta ar trebui sa-si faca treaba fara modificari la ce vrei tu si evident sa functioneze.Transformatorul este defapt o sursa de calculator. Din cate stiu eu acestea scot curent continuu.Faci confuzie. Sursa de la calculator este o sursa de tensiune continua. Transformatorul este cu totul altceva. Nu o sa tin prelegeri aici pentru ca informatii despre transformator gasesti foarte usor daca iti dai silinta. Oricum tu de sursa de tensiune ai nevoie si este buna cea de calculator pentru aplicatia ta daca se preteaza motorului ales. Totusi iti atrag atentia asupra pericolelor, acea sursa putand da un curent destul de mare exista pericol de incendiu. Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Ianuarie 2, 2012 Partajează Postat Ianuarie 2, 2012 IRF1407 si dioda BYV42E-200 (doua intr-o capsula - legate in paralel) sa zicem. 10-15 lei.Sau schimbi tranzistorul in schema originala cu BDW83, nu-mi place, ti-am spus de ce. 5 lei ? Sau alt darlington de min 10A. 2-10 lei. (sa nu ma intrebi de care, exista sute de variante)Ar mai fi si varianta cu tranzistor simplu (TIP35 - 3lei) si rezistorul din baza coborat la 100 ohmi / 2W (555 poate genera un curent mai mare la iesire). Dar tot trebuie schimbata dioda de pe motor. Poate chiar montata pe un radiator. Link spre comentariu
em2006 Postat Ianuarie 2, 2012 Partajează Postat Ianuarie 2, 2012 Citeste si asta, pentru documentare. Gasesti si o schema asemanatoare, care foloseste BDW83, in plus are si franare. Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Ianuarie 2, 2012 Partajează Postat Ianuarie 2, 2012 Cu precizarea ca BDW83 este in capsula SOT93, eu n-am vazut in TO3. Link spre comentariu
em2006 Postat Ianuarie 2, 2012 Partajează Postat Ianuarie 2, 2012 Nici eu, dar cablajul se potriveste la ambele capsule. Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Ianuarie 2, 2012 Partajează Postat Ianuarie 2, 2012 Cum spuneam odata, surprizele nu inceteaza sa apara... Pare a fi taiat din tabla (?).Exista aici o problema care se merita discutata. Daca motorul e blocat, si are un bobinaj ideal (fara pierderi), functionarea in impulsuri duce la cresterea curentului spre infinit, autoinductia nu evacueaza sarcina acumulata. Bobinajul are insa o rezistenta ohmica si se inregistreaza pierderi, deci curentul se va limita undeva. Procesul e necontrolabil de obicei, de aceea recomandam un tranzistor de putere si o dioda asemenea. Din experienta, dioda va duce greul (in ce priveste puterea disipata). Link spre comentariu
Dr.L Postat Ianuarie 2, 2012 Partajează Postat Ianuarie 2, 2012 Zici ca ar fi taiat din tranzistor? Nu,asa e capsula: Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Ianuarie 2, 2012 Partajează Postat Ianuarie 2, 2012 Ceva ca mai jos.Am mai vazut in ceva asemanator TO247.Nu am vazut in acel format, dar pare a fi. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum