Darden Postat Noiembrie 13, 2011 Partajează Postat Noiembrie 13, 2011 mda,foarte interesant ce spuneti,ma puneti in situatia sa caut alte scheme pt a aprofunda montajul! deci dioda exista si la d-voastra! evident ca,fara ea,plesneste finalul! daca ati fi avut o schema,ceva! o sa caut,practic si aici vb despre acelasi principiu,avem joisticul care genereaza o inductie,in functie de pozitia lui! va multumesc!scuze,smilex,acum am vazut postarea,pai nu stiu,vino,te rog,cu un desen,ceva,sa pricep si eu si sa incerc sa pun in aplicare ! deci imi propui sa elimin dioda si sa vin cu altceva in loc! te rog mult un desen! multumesc mult! Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Noiembrie 13, 2011 Partajează Postat Noiembrie 13, 2011 Am presupus alimentarea de 24V. Daca lucrurile stau altfel trebuie adaptat. Totul neschimbat mai putin forta. Nu se poate fara MOS-p deoarece va functiona atat in impulsuri cat si continuu. Daca ar fi fost numai in impulsuri, se putea cu un driver flotant si doua MOS-n. Asta e. De mai jos se vede ca autoinductia nu mai e suntata, ci debitata prin diode in alimentare. Datorita tensiunii de alimentare mult mai mare decat ce apare pe dioda variantei anterioare, energia se poate evacua cu usurinta nu ramane inmagazinata in inductanta motorului ducand inevitabil la cresterea periculoasa a curentilor. Ambele MOS conduc si se blocheaza deodata.Motorul nu va fi probabil asa, va intra si un releu cu 4 contacte pentru schimbarea sensului (daca se solicita mers inapoi, functia ar putea fi facuta manual). Se poate si punte de MOS-uri in care caz releul nu mai e necesar.Daca frecventa impulsurilor e peste 5kHz, rez 100 ohmi pot scadea usor (22ohmi/30kHz). Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Noiembrie 14, 2011 Partajează Postat Noiembrie 14, 2011 Revin, nu stiu daca 324 cade la zero complet pentru a bloca BC547, in plus, ar fi bine ca din noul rezistor 1k5 sa se ajusteze acea valoare care duce la aceeasi tensiune de deschidere a n-MOS-ului si a BC547. Deci: Link spre comentariu
Darden Postat Noiembrie 14, 2011 Partajează Postat Noiembrie 14, 2011 am pus d83 in locul diodei de 10 A,aceasta se incalzeste doar daca ,la turatie maricica,opresc motorul aproape de tot! nu m-as complica sa refac montajul,mai ales ca e executat pe cablaj test si ,in montajul prezentat de d-voastra sunt ceva mai multe componente,deci mai mult de lucru! atat timp cat dioda e de putere si capabila sa absoarba curentii indusi de motor,totul e in regula! oricum,dupa executarea celui de-al doilea montaj,o sa ies in probe foarte stresante pt montaj,in ideea constatarii anumitor probleme ce ar putea aparea pe partea de putere! va multumesc! Link spre comentariu
costi002 Postat Noiembrie 18, 2011 Partajează Postat Noiembrie 18, 2011 Buna seara,Am citit si eu topicul astazi si sunt oarecum impresionat de bunavointa unora de a ajuta.Sper sa nu fie o idee idioata, dar tocmai mi-a venit o idee dupa ce am inchis pc-ul si m-am bagat in pat pentru controlul turatiei motoarelor necesar la viraje : 2 potentiometre liniare unul langa celalat, cu cate un arc care sa le traga in pozitia 0. cred ca ar fi mult mai usor de manevrat, iar cand vrei sa mergi in fata, pur si simplu le apuci pe amandoua si le variezi. buna ideea or ba? Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Noiembrie 19, 2011 Partajează Postat Noiembrie 19, 2011 Initial si eu sugeram asa ceva, dar cu ocazia asta imi venii alta: cu o rozeta se pot actiona ambele iar prin rasucirea ei se poate creea diferenta dintre ele. Daca motoarele ar fi prin punte, mersul inapoi ar fi comandat identic, iar rasucirea rozetei ar invarti caruciorul pe loc. ?? Link spre comentariu
costi002 Postat Noiembrie 19, 2011 Partajează Postat Noiembrie 19, 2011 Cred ca am inteles ce vrei sa spui, dar cred ca este un pic cam greu de proiectat rozeta. cred ca pana la urma va ramane la alegerea executantului. Link spre comentariu
Darden Postat Noiembrie 20, 2011 Partajează Postat Noiembrie 20, 2011 va multumesc pt raspunsuri,este buna si ideea cu arc,as lucra azi la el dar e duminica,am terminat ieri si montajul pt al 2-lea motor! imi e frica de viraje,cu un singur motor,uneori,avea tendinta sa mearga inainte,daca un singur motor ar fii alimentat mai brusc,cu siguranta virajul se va lua! sunt tare curios de felul cum va putea fii controlat caruciorul,mai ales in viraje! maine revin cu rezultate concludente ! va multumesc mult pt interventii,imi sunt de folos! Link spre comentariu
Darden Postat Noiembrie 22, 2011 Partajează Postat Noiembrie 22, 2011 intrucat am aruncat tot de pe carucior,in ideea venirii cu alte montaje noi in locul celor vechi,am uitat de modulul de executie original,echipat cu partea de putere,inclusiv cu comanda partii de putere! m-am impiedicat de el,cand m-am apucat sa pun in aplicare noul montaj! in concluzie,m-am folosit de partea de putere originala a modulului,si am comandat-o prin integratul LT1158,pe care il continea acel modul! in pinul 6 al acestui integrat am venit cu semnal pwm din pinul 7 al integratului lm 324,printr-o rez de 470 ohmi si voila,totul functioneaza in parametrii! alt avantaj,modulul continea 4 integrate lt1158,cate doua pt mersul inainte la fiecare motor si cate 2 pt mersul inapoi! bineinteles ca am pus un releu pt a comanda si mersul inapoi,rezulatele fiind foarte bune! azi noapte la 2 am finalizat treaba! ma bucur ca am scapat de stresul de a nu se supraincalzi dioda,ori mosfetul din montajul initial! partea originala de putere nu se incalzeste deloc,e logic,intrucat e calculata exact dupa acele motoare! va multumesc tuturor pt raspunsuri! Link spre comentariu
Vizitator sardu Postat Noiembrie 24, 2011 Partajează Postat Noiembrie 24, 2011 CPW2_ (2).pdfEste si o schemamai simpla pe care eu o folosesc cu succes Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Noiembrie 27, 2011 Partajează Postat Noiembrie 27, 2011 Solutia e functionala dar nu e protejata la autoinductie. Poate cu tranz. tensiune mare, dar riscant. Link spre comentariu
Vizitator DanD Postat Decembrie 2, 2011 Partajează Postat Decembrie 2, 2011 ehee,ce nevoie as avea de o asemenea schema,daca mai e de actualitate,intrucat nu vad nimic postat! multumesc! Mie nu-mi merge acest montaj...l-am incercat pe 12V 0.3A, si nu regleaza nimic :| Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Decembrie 3, 2011 Partajează Postat Decembrie 3, 2011 Verifica ce e in neregula,sch e valabila - testata de mine si merge ok. Adapteaz la sch asta si va functiona. Link spre comentariu
Dr.L Postat Decembrie 3, 2011 Partajează Postat Decembrie 3, 2011 Mie mi se pare mai logica a 2-a varianta,cea postata de tyc...in care comanda mos-fetului se face prin pinul de iesire al integrtaului,nu prin alt pin... Link spre comentariu
esu Postat Decembrie 3, 2011 Partajează Postat Decembrie 3, 2011 va salut ,schema propusa si analizata mai sus poate sa rezolve o variatie a miscarii pana la 2-4 /ture /min?aceasta miscare este necesara pentru un proiect antena rotator.am un motor de CC 12v, mecanism reductor cu surub fara sfarsit si roata dintata care provine de la un stergator de geam. intre acest mecanism si pilonul antenei trebiuie introdus un reductor mecanic . pot folosi un variator cc ca inlocuitor pentru reductor ?mentionez ca sarcina ar fi de 10-15 kg.am vazut in TALCIOC mai multe malaxoare adica roboti de bucatarie ceva mai mari cu defecte avand putere de 1000W/220v la pret < 50 ron ce spuneti se merita o adaptare pentru antena rotor astept cateva sugestii.va multumesc ioan Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum