Darden Postat Noiembrie 13, 2011 Partajează Postat Noiembrie 13, 2011 va multumesc pt schema,am realizat deja una care functioneaza perfect,cu ic lm 324,totusi am o problema cu dioda d1,intrucat atunci cand motorul e in sarcina mare(il franez cu ceva),aceasta se incalzeste tare! trebuie sa caut o dioda care sa suporte undeva la 20 amperi! ca final am folosit un irfz44n,care e rece la functionare! montajul il folosesc pt alimentarea a 2 motoare(urmeaza sa construiesc si cel de-al 2-lea montaj) care echipeaza un carucior electric pt persoane cu dizabilitati! ce parere aveti,am nimerit montajul,ce dezavantaje sunt,inca nu am iesit cu el in probe,pt ca am nevoie de cel de-al 2 -lea montaj,virajele o sa fie luate prin scaderea turatiei unuia din motoare,in functie de directia dorita,intoarcerea caruciorului se va face prin actionarea unui singur motor,ca atare mersul inapoi nu cred ca isi mai are rostul! va multumesc! Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Noiembrie 13, 2011 Partajează Postat Noiembrie 13, 2011 E functional. Mersul spate are rost daca fata carucior e deja lipita de ceva (perete). Se poate realiza cu un releu cu contacte de curent mare (40A). Bine ar fi sa poti actiona si amandoua potentiometrele cu acelasi deget (si separat).Foloseste D1 schottky de putere. Link spre comentariu
Darden Postat Noiembrie 13, 2011 Partajează Postat Noiembrie 13, 2011 pai nu prea stiu ce sa adaptez pt a putea fii actionate de un singur deget,potentiometrele o sa fie liniare,puneam pot dublu dar nu se mai poate vira ,de aceea trebuiesc doua pot independente! o sa vb cu proprietarul,daca e necesar o sa adaptez si releul pt mers inapoi! va multumesc pt raspunsuri! Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Noiembrie 13, 2011 Partajează Postat Noiembrie 13, 2011 E cam elaborata, dar cu un pot. se poate aceeasi comanda, iar cu altul actionat printr-un mecanism adaptat, se poate actiona diferenta dintre ele. Mecanismul sa permita actionarea pe orizontala, pe verticala - prima comanda, cea comuna. Un soi de joystick. Link spre comentariu
Darden Postat Noiembrie 13, 2011 Partajează Postat Noiembrie 13, 2011 joistick avea,acesta comanda un integrat destept,fabricat de philips,p83c592ffa,care prelua comenzile si le trimite la partea de executie,care era echipata cu acelasi integrat,soft diferit,bineinteles,care la randul lui comanda partea de pwm si restul! caruciorul era echipat inclusiv cu semnalizari,avarii,lumini pt noapte,claxon etc! eu m-am multumit cu punerea pe picioare a caruciorului din punct de vedere al mobilitatii! acesta a ajuns la mine intr-o stare dezastruoasa,a fost umblat si distrus panoul de comanda,integratul e greu de gasit plus ca nu aveam softul necesar si nici macar cu ce sa il scriu in integrat! de aceea am apelat la ultima solutie la indemana! sper sa se descurce fara semnalizari si restul,luminile de noapte probabil o sa i le fac functionale,dar cu restul chiar nu am timp sa ma mai complic! va multumesc!P.S:am ceva diode D83-004(surse pc),cred ca sunt ok pt D1! Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Noiembrie 13, 2011 Partajează Postat Noiembrie 13, 2011 Poate poti salva joystick-ul ca sa-ti dai seama cum functioneaza, il alimentezi si vezi ce scoate, e pacat sa poti folosi metoda si sa n-o faci, incearca. Sau daca reusesti sa actionezi doua potentiometre dispuse la 90 grade, pe cele patru directii, modificam schema pentru valorile obtinute.Un sistem cu furci ?? Link spre comentariu
Darden Postat Noiembrie 13, 2011 Partajează Postat Noiembrie 13, 2011 joistikul nu va putea fi folosit,acesta e echipat cu bobine si toate comenzile se executau in functie de inductanta,din ce am observat eu! in concluzie,doar modificari majore,cum mentionai mai sus,dar trebuie gandita problema,nu e asa simplu,o sa studiez problema!multumesc mult pt raspunsuri! Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Noiembrie 13, 2011 Partajează Postat Noiembrie 13, 2011 Modificarile pe schema nu sunt mari (cea cu 324), e dificila realizarea mecanica a actionarii, electronic totul se rezolva. Link spre comentariu
Darden Postat Noiembrie 13, 2011 Partajează Postat Noiembrie 13, 2011 pai da,asta vroiam sa spun eu,e destul de dificil dpdv mecanic,chestiile de genul asta ma enerveaza cel mai tare! daca as avea softul vechi al masinariei as rezolva montajul vechi al caruciorului! asta e,cred ca ar trebui sa se multumeasca cu atat,cred ca e destul! multumesc! Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Noiembrie 13, 2011 Partajează Postat Noiembrie 13, 2011 Mi-a rasarit ceva: un potentiometru pentru ambele (inainte-inapoi), fixat de asa natura incat sa permita o mica miscare stanga-dreapta (articulatie) cu care sa actionezi doua contacte, cel din stanga anuleaza dreapta si invers. Nici un contact actionat = ambele. ??? Link spre comentariu
Darden Postat Noiembrie 13, 2011 Partajează Postat Noiembrie 13, 2011 cred ca ar fii ok,cu o exceptie,virajul,la intreruperea unuia din motoare,daca viteza e cat de cat maricica,s-ar efectua cumva brusc,deranjant pt cel din carucior,plus ca ar fii greu de controlat,cu scaderea turatiei unui motor virajul se executa lin si mai usor controlabil! o sa studiez si problema pe care ati relatat-o mai sus! asta dupa construirea celui de-al 2-lea montaj! revin cu rezultate! multumesc! Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Noiembrie 13, 2011 Partajează Postat Noiembrie 13, 2011 Contactul intrerupt poate fi pe un condensator ce se descarca lin oferind timp de reactie prin variatia lenta a tensiunii pe el. Cat de lenta, nu stiu... Sau sa existe o maxima diferenta de tensiune deci o maxima diferenta de viteze.De asemenea potentiometrul ar trebui fixat in resorturi ca miscarea stanga-dreapta sa se face numai ferm, nu intamplator, cu ce forta, n-am idee...N-ar strica daca potentiometrul ar reveni la zero echivalent, in lipsa vreunei actionari, sau un buton langa el de "om mort".AAAA nu cred ca dioda aceea e bine pusa asa. Adica sunt sigur ca nu e bine. Ar fi ca un traf in comutatie cu autoinductia suntata, duce la aparitia unor curenti periculosi, dar numai cand exista impulsuri. Cred ca initial era in punte, autoinductia egala valoarea alimentarii, nu suntata ca acum. Din punte se putea face si mersul inapoi. Link spre comentariu
Darden Postat Noiembrie 13, 2011 Partajează Postat Noiembrie 13, 2011 despre ce dioda e vorba? am zis sa folosesc d83 din surse pc,catod comun si cele 2 anoduri pe drenele celor 2 tranzistori! dioda suporta aprox 30 amperi! daca nu,o sa caut,sigur am diode redresoare de putere,numai ca ar fii fost bine sa pun diode rapide! in ceea ce priveste montajul in sine,o sa il incerc asa,doar cu potentiometre,daca e usor de manevrat,o sa ramana asa,daca nu o sa iau masuri din cele descrise de d-voastra mai sus! multumesc!P.S:de resorturi nu ar fii nevoie,intrucat joistickul original e echipat cu asa ceva,revine la punctul mort(centru)! Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Noiembrie 13, 2011 Partajează Postat Noiembrie 13, 2011 Vorbesc de dioda paralel cu motorul. Tranzistorul ataca motorul cu impulsuri, in pauza dintr impulsuri apare autoinductia care insa este suntata de dioda. Daca ar fi in punte cu comanda pe o diagonala, aceleasi diode (doua astfel) ar debita autoinductia pe alimentare (prin tranzistoarele inactive, daca sunt incorporate). Ca reteaua RC de pe primarul flyback, ca si cum reteaua ar fi suntata si n-ar exista decat dioda paralel pe traf. E buna varianta pentru cateva impulsuri, dar nu pentru functionare continuua.Cere o alta parere, foarte avizata si de incredere. Exista solutii, cea mai simpla este cu doua MOS tip forward dublu, asemeni invertoarelor sudura. Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Noiembrie 13, 2011 Partajează Postat Noiembrie 13, 2011 In legatura cu dioda...am avut un scuter electric,la care turatia se regla tot cam asa;etajul de putere era format din doua IRFZ48,puse in paralel;in paralel cu motorul era aceeasi dioda rapida de putere,care in timpul functionarii se incalzea.Presupun ca proteja mosfeturile de varfurile de tensiune ce apareau la blocarea lor,datorita autoinductiei .La acelasi scuter,reglajul turatiei se facea cu un senzor hall,cu iesire liniara,comandat de un magnet ce se apropia sau departa de senzor.Magnetul era prins pe mansonul acceleratiei,la o cursa de vreo doi centimetri ,se obtinea o variatie a tensiunii de iesire de la cca 2V,la cca 4,5V.Ma gandesc ca aceeasi metoda s-ar putea folosi si pentru comanda caruciorului.... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum