catalin004 Postat Ianuarie 15, 2013 Partajează Postat Ianuarie 15, 2013 Se poate o schema?ma intereseaza ceva la mod general...nu conteaza ce motor este... Link spre comentariu
Dr.L Postat Ianuarie 15, 2013 Partajează Postat Ianuarie 15, 2013 Sa inteleg ca toate cele 14 pagini de pana acum sunt complet goale? Nici o schema, nici un link? Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Ianuarie 15, 2013 Partajează Postat Ianuarie 15, 2013 Ia schema lui matache de pe pagina anterioara, inlocuieste MOS cu IGBT si ... voila! Cu mentiunea ca acea cadere de tensiune de pe IGBT le face nerentabile la tensiuni mici. Link spre comentariu
catalin004 Postat Ianuarie 15, 2013 Partajează Postat Ianuarie 15, 2013 tensiune 230V, 6.5A....igbt (care la pus altcineva ct90) Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Ianuarie 15, 2013 Partajează Postat Ianuarie 15, 2013 Daca crezi ca cineva te poate ajuta,plecand de la informatii de genul asta,in doi peri,te inseli.Eu cand am o problema o expun cu lux de amanunte ,ca ceilalti sa inteleaga ce doresc.Tu ai o banda de alergat,la regulatorul caruia ti s-a ars un mosfet,sau IGBT,sau ce-o fi;nu,n-am un glob de cristal,ti-am cautat mesajele.Pune poza aia aici,zi daca vrei sa-l repari sau sa faci altul... Link spre comentariu
catalin004 Postat Ianuarie 16, 2013 Partajează Postat Ianuarie 16, 2013 http://www.elforum.info/viewtopic.php?f=66&t=137318 am postat aici poza si alte detalii Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Ianuarie 16, 2013 Partajează Postat Ianuarie 16, 2013 Mda...ala e alt subiect dar acum nu mai conteaza.Originalul ce era (tranzistorul)?La pornire ,un motor electric necesita de 2,5 ori curentul nominal iar daca porneste in sarcina de 6 ori iar la pornirea in suprasarcina de 8x . Asa ca la 6,5A*8 = 52A .Dioda Lenz si snubber-ul unde sant , pe motor ? Sau mai are un modul? Link spre comentariu
catalin004 Postat Ianuarie 16, 2013 Partajează Postat Ianuarie 16, 2013 Nu stiu ce este ala snuber.....dioada este langa el, se vede prinsa pe radiator...igbt am vaazut ca are 60A parcacel original nu stiu care este....asta e problema Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Ianuarie 16, 2013 Partajează Postat Ianuarie 16, 2013 Diodele sant notate cu 'D' .Motorul e de cc cu perii sau de ca cu perii? (scrie pe el) .Poate te-ai prins pana acum ca la asa o problema trebuie mai multe date (o descriere complecta) si un scurt istoric al utilajului . Nu ai de ce sa te oftici pe Pisica Matache cand a afirmat ca problema asta nu se poate rezolva cu informati in doi peri .Placa aceasta nu e chiar asa de simpla ,comunica cu unul sau mai multe procesoare deci face parte dintr-un sistem ;pe de o parte primeste comenzi cat si cum sa actioneze motorul si pe de alta furnizeaza un feedback cu privire la numarul de rotatii efectuat in o anumita perioda de timp ,curentul/tensiunea consumate si alte date necesare unui procesor de bord pt a calcula caloriile,viteza benzii si altele din acest domeniu (cam ce arata aparatul pe display).Daca a functionat 2' insemna ca nu a rezistat tranzistorul ,inlocuieste-l cu unul identic fara sa soliciti banda si fa masuratori .Urmareste in acelasi timp si datele corectitudinea datelor afisate pe display ,durata maxima de proba sa nu depaseasca 1' . Inainte de pornire sa verifici componentele ,in special dioda Lentz care trebuie sa fie in paralel cu motorul sau in serie cu el . Link spre comentariu
catalin004 Postat Ianuarie 16, 2013 Partajează Postat Ianuarie 16, 2013 am specificat ca motorul este de curent continuu cu perii...tensiune 230Vcc, curent nominal 6,5APIESA ORIGINALA NU STIE NIMENI DE EA!cealalta merge o secunda si se arde instantaneu Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Ianuarie 16, 2013 Partajează Postat Ianuarie 16, 2013 Era vb de 2 minute iar motoarele cu magnet permanent nu sant neaparat cu perii .Conceptul de PWM (MID in romaneste) i-ti spune ceva? Link spre comentariu
catalin004 Postat Ianuarie 17, 2013 Partajează Postat Ianuarie 17, 2013 pai si motoarele de cc se controleaza in pwm-uri?parca cele in alternativ, chiar fara perii, cu rotor in scurt, pwm-urile folosindu-se in convertizoare de frecventa cu igbt, in majoritatea cazurilor in model H...Si totusi?in cc este mosfet sau igbt?MOTORUL ESTE DE CC CU PERII! Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Ianuarie 17, 2013 Partajează Postat Ianuarie 17, 2013 In principiu e acelasi lucru. MOS-urile au pierderi mai mici la frecvente mari. IGBT-urile suporta curenti mai mari. 230V e o tensiune la care ambele se preteaza. Frecventa ar face diferenta.Cand se arde un IGBT/MOS, primul lucru pe care trebuie sa-l verifici este forma de unda a comenzii. Cu asta vezi daca driverul a scapat, dar mai ales, daca comanda e corecta, functionarea corecta a tranzistorului depinde mult de asta. Trebuie obligatoriu sa pui un condensator intre poarta-sursa (terminalele extreme) in locul MOS/IGBT, in cazul tau de 2,2-3,3nF, si vizualizezi forma tensiunii pe acel condensator. Deci ai nevoie de un osciloscop sau sa apelezi la cineva care are. Si daca tot vizualizezi comanda, observa si frecventa, daca o stabilesti, e mai usor a decide ce anume sa folosesti. Daca ai indoieli, pozeaza forma de unda si posteaza poza. Link spre comentariu
catalin004 Postat Ianuarie 17, 2013 Partajează Postat Ianuarie 17, 2013 Bun..dvs. ati explicat mai in detaliu..osciloscop nu am...nu stiu cum o sa fac pentru ca este si cam mare masinaria....multumesc pentru sfaturi Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Ianuarie 17, 2013 Partajează Postat Ianuarie 17, 2013 Nu, comanda o vizualizezi fara IGBT montat, cu condul in locul lui. Iti trebuie doar placa de comanda alimentata, fara restul. Daca comanda e corecta, montezi apoi tranzistorul. Daca are ceva senzori pentru turatie trebuie sa-i pacalesti cumva. Daca placa primeste mai multe comenzi, atunci n-am idee... Rogi pe cineva sa vina cu un osc. Sau pui un IGBT la babardeala, sa zicem IRG4PC50UD. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum