Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Regulator de turatie pt motoare de cc.


Vizitator boygenius

Postări Recomandate

Nu cu tiristoare e schema respectiva, imi pare foarte rau ca nu-mi pot aminti de ea, cu toate ca am incercat-o cu ani in urma. E cu mosfeturi antiserie, cum e la SSR-uri. Schema exploateaza faptul ca pe tranzistoare sunt diodele interne, antiparalel (D-S la mosfet, sau C-E la igbt-uri), astfel ca se formeaza o configuratie de punte cu tranzistoarele.

 

Nu sunt familiarizat cu termenii,dar asa este, la controlul de faza m-am referit.....

Sper sa nu se considere off-topic daca pun aci un text care trateaza problema, in ideea de a fi util celor mai putin familiarizati, cred ca e destul de interesant:

Posted Image

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 231
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator pisica matache

La rugamintea unui coleg de forum,@EFTIMIE,postez schema unui regulator de turatie,pentru o bicicleta electrica.Desigur ca regulatorul poate fi folosit pentru reglarea turatiei unor motoare de cc,de pana la 500W,sau chiar mai mult,prin folosirea a 3-4 mosfeturi in paralel.Se poate folosi orice tensiune de alimentare a motorului,alegandu-se mosfeti care sa reziste la tensiunea respectiva si asigurandu-se cei 12V necesari integratului.Am folosit un integrat UC3843,datorita curentului de iesire de 1A,care poate comanda lejer numarul necesar de mosfeturi.Pun si o oscilograma cu semnalul in grila mosfet,din care se vede ca semnalul e perfect dreptunghiular,ceea ce asigura comanda corecta a mosfetilor.Frecventa de lucru,cca 10KHz,umplerea semnalului reglabila intre zero si cca 98%.Rezistentele de 10 si 30K,ar trebui tatonate in jurul acestei valori,pentru a obtine pe intreaga cursa a potentiometrului,reglarea de la zero la maxim a turatiei.Sau pentru nepretentiosi,un potentiometru de 50K,conectat la pinul 4,3 si masa.Rezistenta din pin 6 nu trebuie sa fie mai mica de 10 ohmi;la punerea in paralel a mai multi mosfeti,se va tine cont de acest lucru.

Link spre comentariu

trebuie sa fac acest regulator si ma impiedic in dioda de protectie,MUR 3020,care este de 30 A/200v,35nS.am diode asemanatoare din sursele PC dar timpul de comutatie e mai mare.pot pune diode redresoare 25 SI,50SI (redresoare obisnuite de 25,50A) dar MUR nu am .ce parere aveti?

Link spre comentariu

Am facut schema propusa de colegul Pisica Matache si am ramas uimit de calitatile integratului UC3843 am forma perfect dreptunghiulara in porti mos-urile se deschid perfect forta in motor de rupe .Am folosit 3 IRF1405 dar cred ca si doua erau suficiente.Super integrat ,de acum il voi folosi in orice aplicatie de acest gen,multe multumiri colegului Pisica MATACHE inca o data.Stima.

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

IRF1405,e mult mai bun ca IRFZ 44,curentul e triplu,Rds mai mica .Ar merge fara probleme unul singur.Am testat cu IRFZ44,in ideea ca e ieftin si usor accesibil.Ce ar mai fi de implementat la schema asta,ar fi un circuit de protectie la supracurent,care sa citeasca curentul prin mosfet,iar peste o anumita valoare sa micsoreze automat umplerea;circuitul ar fi util in cazul in care axul motorului ar fi blocat,sau sarcina prea mare,caz in care curentul e foarte mare,fiind limitat doar de rezistenta rotorului.O sa testez un astfel de circuit,realizabil in principiu prin inserierea unei rezistente intre sursa si masa si folosirea caderii de tensiune pentru micsorarea umplerii.

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Buna la toata lumea.Sunt nou aici.Am probleme cu un regulator de turatie 24 v 32 amperi la un jeep pt copii cu 2 motoare de 24 V 16.5 A s-a ars de doua ori la suprasarcina cu toate ca este protejat cu sigurante si bimetale.circuitul este turnat in rasina si se depaneaza greu.Ce e de facut ,daca ma ajuta cineva ?

Link spre comentariu

Multumesc mult pt sfat.Cred ca ma descurc, mai greu o sa fie cu lipirea mosfeturilor,deoarece nu am mai lucrat cu mosfeturi. Daca e cineva amabil sa ma ajute sa atasez o protectie la subtensiune (ex.21.5 V ) ,cu releu si un led si un circuit de inversare a polaritatii la motor pt.mers inapoi (cu relee probabil ). Va multumesc anticipat.

Link spre comentariu

...mai greu o sa fie cu lipirea mosfeturilor,deoarece nu am mai lucrat cu mosfeturi...

Nu e nici o inginerie, le lipesti la fel ca pe celelalte piese cu care esti obisnuit, nu te lua dupa toate povestile de pe net.Da-i bataie cu curaj, ca pana nu spargi ouale, nu faci omleta.
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări