asyx Postat Iulie 13, 2012 Partajează Postat Iulie 13, 2012 cat poate sa consume motorul ala?pana in 20A maxim.un BUZ de 80A nu ar fi avut voie sa se incalzeasca ,nu sa crape.cred ca este o problema in forma de unda Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Iulie 13, 2012 Partajează Postat Iulie 13, 2012 Schema nu contine si valorile componentelor care determina frecventa de lucru. Daca frecventa e mare, timpii de comutatie nu pot fi asigurati de un AO, ar putea fi cauza regimului termic semnalat. Link spre comentariu
Darden Postat Iulie 13, 2012 Partajează Postat Iulie 13, 2012 deci,fara paleta de pe motor,doar motorul curat,nici nu am pus radiator pe buz,intrucat era foarte putin caldut! apoi,cu paleta pe motor,buzul se incalzeste putin,nimic de speriat! cum pun ventilatorul pe radiator ,buzul se incinge foarte tare,probabil intra in sarcina ventilatorul,creste consumul,etc! daca ar fii comandat prost,cred ca tot timpul s-ar incinge! multumesc!u1-lm324; q1-buz110s; d1-de putere; c1-0,01micro; c2,c3,c4,c5-0,1; r1,2,3,4-100k ; r5-47k ;r6,7-3,3k ;r8-2,7k ;r9-470 ohmi ;vr1-10k! Link spre comentariu
asyx Postat Iulie 13, 2012 Partajează Postat Iulie 13, 2012 in paralel cu C2 pune un condensator de 1000 micro.cred ca nu ai un filtraj adecvat Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 13, 2012 Partajează Postat Iulie 13, 2012 @SmilexBUZ-ul are ca sarcina un motor de cc cu perii ,care comuta bobinele in functie de turatie.Mosurile le pui in paralel S la S ,G la G si in D la fiecare tranzistor 0,1 ohmi/2W dupa care unesti celalat capat al rezistentelor .Afla la ce frecventa lucra si acorda atentie marita la ce a spus Smilex. Link spre comentariu
Darden Postat Iulie 13, 2012 Partajează Postat Iulie 13, 2012 multumesc pt raspunsuri! pai nu prea stiu cum sa stabilesc frecventa,nu am aparatura necesara! Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 14, 2012 Partajează Postat Iulie 14, 2012 Pana la urma cat e de mare radiatorul?La controlerele pt navomodele se folosesc 4 IRL (116A/buc) ;bine ,acolo tensiunea e 6V . Link spre comentariu
Darden Postat Iulie 14, 2012 Partajează Postat Iulie 14, 2012 radiatorul nu a fost mare,oricum pica,se incalzea extrem de tare,de abia apuca sa se incalzeasca si radiatorul! o sa pun in paralel mai multe,sa va vad daca se schimba ceva! multumesc! Link spre comentariu
Dr.L Postat Iulie 14, 2012 Partajează Postat Iulie 14, 2012 Foloseste IRL2203 si PWM cu 555 : http://www.sentex.ca/~mec1995/circ/pwm555.htmlIn primul rand ar trebui sa faci asta...apoi vezi cati mos-feti trebuie in paralel Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Octombrie 1, 2012 Partajează Postat Octombrie 1, 2012 Intamplarea face ca zilele trecute,cineva sa-mi ceara o schema de regulator de turatie,pentru un motor cu perii de 1,8Kw la 220V.Spun intamplarea ca si pe mine ma interesa o asemenea schema,pentru un motor de 750W,cu perii si cu stator magnetic,tot la 220V,curent continuu.Acesta trebuia sa inlocuiasca un motor similar,de 400W,la un strung.Regulatorul original mentinea constanta turatia,chiar daca sarcina era variabila.Am cautat asemenea scheme,dar am gasit doar una cu tiristor si TUJ,componenta mai dificil de gasit.Asa ca m-am gandit la o alta solutie,un operational care sa comande un mosfet.Operationalul primeste pe intrarea neinversoare,printr-un divizor, tensiunea pulsatorie obtinuta dupa redresarea dubla alternanta,iar pe cea inversoare o tensiune de referinta reglabila intre 0-15V.Regland aeasta tensiune intre 0 si 10V,reglam amplitudinea maxima a tensiunii aplicate motorului,intre 0 si 300VPresupunand tensiunea de referinta 5V,iar tensiunea de varf de 300V divizata de 30 ori,mosfetul ar trebui sa conduca doar pe perioada hasurata a alternantelor.Presupunand ca sarcina motorului va creste,va creste curentul prin motor,va creste tensiunea pe rezistenta din sursa,va creste tensiunea de referinta,mosfetul va conduce mai mult,crescand puterea motorului.N-am testat schema,astept pareri in ce priveste functionalitatea ei.Am incurcat intrarile operationalului;pe cea inversoare vine divizorul rezistiv,pe cea neinversoare,tensiunea de referinta,reglabila. Link spre comentariu
em2006 Postat Octombrie 1, 2012 Partajează Postat Octombrie 1, 2012 Deci tranzistorul lucreaza liniar? Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Octombrie 1, 2012 Partajează Postat Octombrie 1, 2012 Nu lucreaza liniar,fiind comandat de un comparator.Presupunem tensiunea de referinta pe intrarea neinversoare de 5V;la inceperea unei semialternante,tensiunea pe intrarea inversoare va fi zero.Comparatorul va deschide mosfetul.Acesta va conduce pana cand tensiunea pe intrarea inversoare va creste putin peste 5V.Asta orespunde unei amplitudini de 150V.Atunci comparatorul basculeaza,blocand mosfetul.Se va deschide iarasi pe panta descrescatoare a alternantei si tot asa.Am hasurat gresit pe grafic,nu trapezul reprezinta timpul cat sta mosfetul deschis,ci doua triunchiuri ,timpul de la zero la 150V,pe panta crescatoare,respectiv de la 150V,la 0V ,pe panta descrescatoare ale aceleiasi alternante.Este oarecum invers ca la regulatorul cu tiristor,care e mentinut blocat la inceputul alternantei,iar odata deschis,ramane asa pana la trecerea prin zero,adica inceputul urmatoarei alternante.Cel putin asa gandesc eu functionarea... Link spre comentariu
em2006 Postat Octombrie 1, 2012 Partajează Postat Octombrie 1, 2012 ...Este oarecum invers ca la regulatorul cu tiristor...Interesanta ideea, ceea ce numesti "regulatorul cu tiristor" sugereaza de fapt asa-numitul "control de faza", iar termenul "oarecum invers" desemneaza asa-numitul "reverse phase control". Daca cu scheme de variatoare cu control de faza e plin internetul, scheme cu reverse phase control am vazut foarte rar.Am ceva prin arhivele mele dar nu reusesc sa gasesc nimic momentan. Sunt scheme de dimmere, la motoare nu am intalnit inca. Sunt sigur ca am vazut asa ceva in EDN Design Ideas, dar nu reusesc nicicum sa gasesc...Avantajul la reverse phase control e ca nu polueaza reteaua cum se intampla la circuitele cu control de faza. Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Octombrie 1, 2012 Partajează Postat Octombrie 1, 2012 Nu sunt familiarizat cu termenii,dar asa este, la controlul de faza m-am referit.Toate schemele intalnite de mine,cu tiristor sau triac,folosesc acest principiu.De ''reverse phase'' nici macar n-am auzit,nici nu-mi dau seama cum ar functiona cu tiristor.Cum e blocat inainte de trecerea prin zero? Ca sursa de inspiratie pentru shema de fata,desi nu pare a avea multe in comun,mi-a servit regulatorul de turatie cu tiristor si oscilator cu TUJ,pentru MG4,postata de dvs,cu ani in urma,in Tehnium.De altfel,alta schema mai simpla ca aceea,nici nu am gasit.Am facut-o cu ani in urma,acum nici nu stiu daca se mai gasesc TUJ-uri;stiu insa ca se pot simula,cu un pnp si un npn. Link spre comentariu
Dr.L Postat Octombrie 1, 2012 Partajează Postat Octombrie 1, 2012 Exista si tiristori care pot fi opriti (GTO -gate turn off) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum