em2006 Postat Octombrie 1, 2012 Partajează Postat Octombrie 1, 2012 Nu cu tiristoare e schema respectiva, imi pare foarte rau ca nu-mi pot aminti de ea, cu toate ca am incercat-o cu ani in urma. E cu mosfeturi antiserie, cum e la SSR-uri. Schema exploateaza faptul ca pe tranzistoare sunt diodele interne, antiparalel (D-S la mosfet, sau C-E la igbt-uri), astfel ca se formeaza o configuratie de punte cu tranzistoarele. Nu sunt familiarizat cu termenii,dar asa este, la controlul de faza m-am referit.....Sper sa nu se considere off-topic daca pun aci un text care trateaza problema, in ideea de a fi util celor mai putin familiarizati, cred ca e destul de interesant: Link spre comentariu
em2006 Postat Octombrie 1, 2012 Partajează Postat Octombrie 1, 2012 Cam asta e ideea:De fapt, diodele D1 si D2 din desen, formeaza o punte redresoare cu cele doua diode interne ale tranzistoarelor Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Octombrie 12, 2012 Partajează Postat Octombrie 12, 2012 La rugamintea unui coleg de forum,@EFTIMIE,postez schema unui regulator de turatie,pentru o bicicleta electrica.Desigur ca regulatorul poate fi folosit pentru reglarea turatiei unor motoare de cc,de pana la 500W,sau chiar mai mult,prin folosirea a 3-4 mosfeturi in paralel.Se poate folosi orice tensiune de alimentare a motorului,alegandu-se mosfeti care sa reziste la tensiunea respectiva si asigurandu-se cei 12V necesari integratului.Am folosit un integrat UC3843,datorita curentului de iesire de 1A,care poate comanda lejer numarul necesar de mosfeturi.Pun si o oscilograma cu semnalul in grila mosfet,din care se vede ca semnalul e perfect dreptunghiular,ceea ce asigura comanda corecta a mosfetilor.Frecventa de lucru,cca 10KHz,umplerea semnalului reglabila intre zero si cca 98%.Rezistentele de 10 si 30K,ar trebui tatonate in jurul acestei valori,pentru a obtine pe intreaga cursa a potentiometrului,reglarea de la zero la maxim a turatiei.Sau pentru nepretentiosi,un potentiometru de 50K,conectat la pinul 4,3 si masa.Rezistenta din pin 6 nu trebuie sa fie mai mica de 10 ohmi;la punerea in paralel a mai multi mosfeti,se va tine cont de acest lucru. Link spre comentariu
EFTIMIE Postat Octombrie 14, 2012 Partajează Postat Octombrie 14, 2012 Multumesc mult ma joc saptamana care vine cu ea si te tin la curent.Stima. Link spre comentariu
NICA Postat Octombrie 19, 2012 Partajează Postat Octombrie 19, 2012 trebuie sa fac acest regulator si ma impiedic in dioda de protectie,MUR 3020,care este de 30 A/200v,35nS.am diode asemanatoare din sursele PC dar timpul de comutatie e mai mare.pot pune diode redresoare 25 SI,50SI (redresoare obisnuite de 25,50A) dar MUR nu am .ce parere aveti? Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Octombrie 19, 2012 Partajează Postat Octombrie 19, 2012 Ca o sa mearga. Link spre comentariu
EFTIMIE Postat Octombrie 20, 2012 Partajează Postat Octombrie 20, 2012 Am facut schema propusa de colegul Pisica Matache si am ramas uimit de calitatile integratului UC3843 am forma perfect dreptunghiulara in porti mos-urile se deschid perfect forta in motor de rupe .Am folosit 3 IRF1405 dar cred ca si doua erau suficiente.Super integrat ,de acum il voi folosi in orice aplicatie de acest gen,multe multumiri colegului Pisica MATACHE inca o data.Stima. Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Octombrie 20, 2012 Partajează Postat Octombrie 20, 2012 IRF1405,e mult mai bun ca IRFZ 44,curentul e triplu,Rds mai mica .Ar merge fara probleme unul singur.Am testat cu IRFZ44,in ideea ca e ieftin si usor accesibil.Ce ar mai fi de implementat la schema asta,ar fi un circuit de protectie la supracurent,care sa citeasca curentul prin mosfet,iar peste o anumita valoare sa micsoreze automat umplerea;circuitul ar fi util in cazul in care axul motorului ar fi blocat,sau sarcina prea mare,caz in care curentul e foarte mare,fiind limitat doar de rezistenta rotorului.O sa testez un astfel de circuit,realizabil in principiu prin inserierea unei rezistente intre sursa si masa si folosirea caderii de tensiune pentru micsorarea umplerii. Link spre comentariu
NICA Postat Octombrie 21, 2012 Partajează Postat Octombrie 21, 2012 buna idee,mai mult daca limitarea de curent este si reglabila Link spre comentariu
roszkos Postat Ianuarie 6, 2013 Partajează Postat Ianuarie 6, 2013 Buna la toata lumea.Sunt nou aici.Am probleme cu un regulator de turatie 24 v 32 amperi la un jeep pt copii cu 2 motoare de 24 V 16.5 A s-a ars de doua ori la suprasarcina cu toate ca este protejat cu sigurante si bimetale.circuitul este turnat in rasina si se depaneaza greu.Ce e de facut ,daca ma ajuta cineva ? Link spre comentariu
EFTIMIE Postat Ianuarie 6, 2013 Partajează Postat Ianuarie 6, 2013 Daca va pricepeti, faceti schema propusa de colegul Pisica Matache sau gasiti pe cineva care sa o realizeze si o sa aveti satisfactie maxima. Link spre comentariu
roszkos Postat Ianuarie 6, 2013 Partajează Postat Ianuarie 6, 2013 Multumesc mult pt sfat.Cred ca ma descurc, mai greu o sa fie cu lipirea mosfeturilor,deoarece nu am mai lucrat cu mosfeturi. Daca e cineva amabil sa ma ajute sa atasez o protectie la subtensiune (ex.21.5 V ) ,cu releu si un led si un circuit de inversare a polaritatii la motor pt.mers inapoi (cu relee probabil ). Va multumesc anticipat. Link spre comentariu
em2006 Postat Ianuarie 6, 2013 Partajează Postat Ianuarie 6, 2013 ...mai greu o sa fie cu lipirea mosfeturilor,deoarece nu am mai lucrat cu mosfeturi...Nu e nici o inginerie, le lipesti la fel ca pe celelalte piese cu care esti obisnuit, nu te lua dupa toate povestile de pe net.Da-i bataie cu curaj, ca pana nu spargi ouale, nu faci omleta. Link spre comentariu
catalin004 Postat Ianuarie 15, 2013 Partajează Postat Ianuarie 15, 2013 cu IGBT se poate modifica turatia??? Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Ianuarie 15, 2013 Partajează Postat Ianuarie 15, 2013 Da,depinde ce IGBT ai disponibil si ce curent maxim consuma motorul. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum