Daniel Rotea Postat Iulie 26, 2018 Autor Partajează Postat Iulie 26, 2018 Deci firma contează....la bazici ,dar și la buzunar... Fiecare își cunoaște limitele cred . Eu am prezentat ce am achiziționat ,nu reprezint nici o firma care comercializează vreun produs pt sudura. Link spre comentariu
nickrvl Postat Iulie 26, 2018 Partajează Postat Iulie 26, 2018 Acum 21 minute, Daniel Rotea a spus: Atunci daca bobina aceea face diferența,asta nu o are ,deci nu o sa sudeze corespunzător cu bazici, deci este foarte clar. Nu stiu cum sudeaza, eventual tu poti spune eu eram doar curios: https://www.elforum.info/topic/133233-jasic-z-230/?do=findComment&comment=1690424 Si cine te acuza ca reprezinti vreo firma?! Link spre comentariu
Daniel Rotea Postat Iulie 26, 2018 Autor Partajează Postat Iulie 26, 2018 Chiar nu mă simt acuzat de absolut nimic,am scris asta pt a se înțelege că spun realitatea și atât. Mai sus am spus că nu are bobina pe ieșire,dvs din experiența ati afirmat că bobina este un element important în funcționarea cu electrozi bazici,deci :din cele două afirmații reiese că nu v-a funcționa corespunzător cu electrozi bazici,cel puțin mintea mea asta poate sa deduca. Când ajung să cumpăr electrozi bazici o sa incerc să sudez cu ei și o sa vedem rezultatul. Link spre comentariu
sesebe Postat Iulie 26, 2018 Partajează Postat Iulie 26, 2018 (editat) La 22.07.2018 la 0:16, Daniel Rotea a spus: Din ce vad eu aici, ai loc berechet ca sa-i pui si o bobina pe iesire. Bobina o poti realiza folosind o bucata de bara de ferita pe care bobinezi cu sirma cit mai groasa 10-20-30 de spire. asiguri totul folosind coliere de plastic si ......asta e. Eu am pus la un invertor, ce nu avea bobina, o bobina de 3.3µH formata din 9 spire bobinate pe o bara de ferita de 13mm x 35mm cu sirma de 4.5mm diametru, recuperata dintr-un alt modul (nu aparat de sudura). Comportamentul aparatului s-a imbunatatit simtitor. Bobina nu se incalzerste periculor dar aparatul nu este folosit decit ocazional cu electrozi mai mari de 2.5. Daca vrei sa-l folosesti intensiv mai ales cu electrozi mai grosi poate ar trebui o sectiune mai mare totusi. Ps: daca ii pui bobina atunci pune-i intre borne si un condesator de 0.1µF - 0.22µF/275V cat X2 si eventual si un circuit snuber de 0.47µF/275V-X2 serie cu 10Ω/4W Editat Iulie 26, 2018 de sesebe 1 Link spre comentariu
Daniel Rotea Postat Iulie 26, 2018 Autor Partajează Postat Iulie 26, 2018 Mulțumesc pt sugestie Sesebe,am bara de cupru de 7x4 MM dar nu-i lăcuită cred că și ceva ferita am pe acasă ,in principiu am ce trebuie ,dar eu nu am nevoie să sudez cu bazic cel puțin până acum n-am sudat niciodată cu bazic. Cu electrod rutilic aparatul funcționează impecabil, am cumpărat invertorul asta mai puternic ca să pot suda la nevoie și câteva ore fara oprire ,poate pe viitor adică in iarna o sa fac aceasta îmbunătățire . Oricum mă orientez in momentul de față către un mig mag tot invertor,deoarece ap de tip mig mag sunt superioare în atelier. Dacă aș fi avut cunoștințele si aparatura necesara as fi încercat să ii modific caracteristica să îl folosesc sa sursa de tensiune pt mig mag . Link spre comentariu
Daniel Rotea Postat Iulie 26, 2018 Autor Partajează Postat Iulie 26, 2018 Pentru țară și poporul nu am reușit să ard un invertor!!! Masa călaului 1 electrod de 3,2 superbaz 7018 ,setările aparatului și rezultatul: 1 Link spre comentariu
Daniel Rotea Postat Iulie 26, 2018 Autor Partajează Postat Iulie 26, 2018 Se iau 2 electrozi de 3,2 pe aceeași țeava setările și rezultatul: 1 Link spre comentariu
Daniel Rotea Postat Iulie 26, 2018 Autor Partajează Postat Iulie 26, 2018 Și să trecem la categoria grea: 1 electrod de 4 același superbaz 7018, setările și rezultatul: 1 Link spre comentariu
Daniel Rotea Postat Iulie 26, 2018 Autor Partajează Postat Iulie 26, 2018 (editat) Și că să fie treabă până la capăt ,2 electrozi de 4mm același superbaz 7018, setările și rezultatul: Nu mai pot pune pozele... Editat Iulie 26, 2018 de Daniel Rotea Gresealaaaa 1 Link spre comentariu
Daniel Rotea Postat Iulie 26, 2018 Autor Partajează Postat Iulie 26, 2018 (editat) Materialul torturat o țeavă de presiune din care trebuia să iasă o bucsa sau carcasa de rulment... Editat Iulie 26, 2018 de Daniel Rotea Gresealaaaa Link spre comentariu
CIBY2 Postat Iulie 27, 2018 Partajează Postat Iulie 27, 2018 Acest invertor are alimentare monofazica la reteaua de 230V, sau trifazica la 400V? La ce setari ne prezinti aici, mi se pare cam mare puterea consumata pt o priza simpla. 250Ax30V pe electrod, inseamna 7500VA la iesire! Link spre comentariu
Daniel Rotea Postat Iulie 27, 2018 Autor Partajează Postat Iulie 27, 2018 Alimentarea este la 220v ,instalația electrică la casa mea este făcută de tatăl meu (D-zeu să îl odihnească) ,siguranțele sunt din lita că alea originale s-au ars când am sudat cu trafo ăla vechi. Automata de pe aparat este la 63 A. Link spre comentariu
nickrvl Postat Iulie 27, 2018 Partajează Postat Iulie 27, 2018 (editat) Nah, daca tot am intrat in febra testelor azi am pe masa un aparat cu un curent afisat garantat astfel am "inodat in paralel" si eu doi electrozi bazici de 3.2 intre ei, am setat curentul la 130A (deci curent pentru un singur electrod bazic) si am reusit sa sudez cu ei! De ce merge sa sudez cu doi electrozi in paralel la un curent setat pentru unul?! Uitandu-ma cu atentie am observat ca de fapt electrozii ard pe rand cand unul cand celalalt. Oricum am da-o acest Jasik tot e destul de fortos.... Dar tot nu ai spus cum sudeaza normal cu bazici, cu 2.5 sa zicem la 85A, amorseaza usor, mentine arcul, nu "tipa" adica sant ceva aparate care au un tiuit suparator in timpul sudurii.... nu ma intereseaza 3.25 , 4.0 etc Editat Iulie 27, 2018 de nickrvl Link spre comentariu
Daniel Rotea Postat Iulie 27, 2018 Autor Partajează Postat Iulie 27, 2018 (editat) Pai ,nu ard pe rand doar câteodată in mare parte ard împreună, eu nu am dat curentul cat pt unu am plusat la curent,când am sudat cu unul singur de 3,2 si unul singur de 4 ,aparatul s-a comportat excelent ,chiar și cu 2 de 3,2 ,in schimb cu cei 2 de patru dacă lăsăm din greutate electrozii se stingea arcul,dar am ținut cu o mână electrozii și cu cealaltă cleștele îi mai greu de controlat cu 2 de 4mm cas grei și lungi. Ca diferența arcul la bazic seamănă foarte tare cu cel de transformator și sunetul la fel ,eu nu am mai sudat până ieri cu bazic este diferit fata de rutilic. Amorsarea este un pic mai slabă fata de rutilic ,dar nu cat sa fie un impediment chiar pt cineva neexperimentat. Reamorsare un chin dacă aș lucra cu ăștia o săptămână , m- as lasă de treaba asta cu siguranta.Trebuie să tot dai cu ei ,criminală a fost reamorsare cu cei 2 de 4 că nu prea puteam să dau cu amândouă mâinile în așa fel sa nu stric nici electrozii la vârf. După cum se vede din poze aparatul topește bine bazicul cordoanele sunt uniforme cat de cat ,mâna nu mi-e formata pt electrozi așa de lungi și astăzi m-am uitat in țeava ( înăuntru) se vedea cum a incalzit-o și pe interior are grosime peste 10 mm. Electrozi de 2,5 bazic nu am ,nici n-am cumpărat deoarece bănuiam că îi capabil cu minim 3,2 daca funcționa bineînțeles. Aparatul nu tâuie ,nu baraie doar arcul are un alt zgomot ... Eu am tinut cleștele aprox la 90 de grade fata de cum îl ții normal când sudezi ,astfel electrozii stau unul langa altul nu unul peste altul ,i-am legat în trei locuri peste pasta,că să stea cat mai fix. Și chiar ard împreună ,a fost diferența mare intre un electrod de 4 și 2 de 4. Dacă nu ardeau în același timp cred că nu era așa diferența mare. Țin să mai menționez că nu am topit toți electrozii deoarece nu am vrut sa stric țeava de tot cred că se mai poate prelucra la strung încă... PS, deja iar îi prăfuit.... Editat Iulie 27, 2018 de Daniel Rotea Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum