hpavictor Postat Iulie 14, 2018 Partajează Postat Iulie 14, 2018 Putere minim 15W / 0,5% cu o banda minima 40-16.000 Hz / -1dB etc . Adica orice de la TDA2030 in sus ! Link spre comentariu
gg101 Postat Iulie 14, 2018 Partajează Postat Iulie 14, 2018 (editat) 1 hour ago, matzah said: O exclud nu pentru ca e literalmente imposibila (sunt cativa care fac oarece treaba in Romania) ci pentru ca daca o tratez ca "idee de afacere" mi se inutil de riscanta. Cu X suma de bani poti face treaba cu mai putine riscuri in alte domenii, inclusiv din productie. Introcandu-ma la electronica, sa zicem ca ai o placa electronica cu 100 componente, pusa intr-o cutie. Poti incepe sa vinzi pe forumuri, online etc. Iei ocazional comenzi, cumperi piese, asamblezi, vinzi etc. Asta poti face. Poti ajunge la un oarece renume in comunitatea ta, pe nisa ta. Dar sa zicem ca vrei sa-ti duci micul biznis in zona comerciala. Sa zicem ca-l anagajezi pe Sandel, ca agent vanzari si asta bate tara (tarile) in lung si lat de-ti lauda produsele si face oferte de pret. Niste magazine de nisa de pe undeva accepta sa lucreze cu tine. Se emit 4 comenzi pentru un total de 300 bucati in produsul tau - cu livrare la 2 saptamani. Probleme: 1. Esti tanar, ai forta de munca si varf nou la letcon + 3 role de fludor lead free si un bax de bere. Ce faci, iti pui ambitia si le faci singur? Sau angajezi si pe Mitica, sa lipeasca placi impreuna si sa livrati la termen? TI-e frica, e prima ta comanda mare, chemi pe Mitica. Asta te ia cu "stai domnle, nu ma incurca, imi faci contract sa am si eu o perspectiva, nu-ti faci treaba asa cu mine si apoi ma dai afara". Angajezi pe Mitica. Platesti la stat taxe pt Sandel+Mitica. 2. Te aprovizionezi cu piese. 300 bucati nu-ti asigura un volum suficient cat sa obtii discount mare la componente. Ai baut deja juma de bax de bere si n-ai plasat inca o comanda de componente. Te apuca ambitiile de viitor, ceri componente pentru 1000 bucati, intri in alt prag de discount, diferenta se simte. Insa te trezesti ca unul din furnizori nu are nu stiu care reper de care ai nevoie (sau se scumpeste/se livreaza la termen mare/se scoate din productie etc). BOM-ul tau trebuie sa includa furnizori alternativi, alternative la alternative etc. Nu-ti permiti sa astepti dupa furnizori, trebuie sa livrezi la termen. Re-evaluezi design-ul tau. Sigur ai nevoie de 4 rezistente de 10K si una de 9.2K per bucata produs? Nu merge oare 5 bucati de 10K sa iesi mai ieftin la achizitii? 3. Daca vinzi legal, atunci tot legal trebuie sa emiti declaratii de conformitate cu standarde. Sa nu te trezesti apoi ca vreun client cu pacemaker implantat a murit subit din cauza a nu stiu ce emisii EM ale produsului tau. Platesti bani unei alte firme sa-ti faca documentatia si sa te ajute pentru certificari. 4. Tot daca vinzi legal, statul iti cere impozit pe cifra de afaceri, taxa pe valoare adaugata si alte prostioare. Vei afla pe pielea ta fina placere a logisticii exporturilor/importurilor si costurile aferente. 5. Dupa ce ai livrat prima comanda, ai ramas cu piese pentru 700 bucati, cativa angajati fara activitate si niste cheltuieli nerecuperate. Clientii firme iti cer plata la termen (14-30 zile) pentru ca "asa lucreaza ei". Constati ca ti-e greu sa urmaresti fluxul de bani. Nu mai stii unde ai de dat si de la cine de luat. Angajezi pe tanti Mimi sa tina contabilitatea. 6. Cam undeva pe aici incepi sa te intrebi in sinea ta: produsul asta al tau cu 100 piese intr-o cutie e oare atat de avansat/smecher cat sa-ti garanteze continuitatea afacerii (in ciuda concurentei) pana ce te apuci sa proiectezi urmatorul model? 7. Te lovesti de neprevazut. La care nu te asteptai si n-aveai chef, dar nu l-ai putut ..prevede. X furnizor nu are Y piesa. Z client anuleaza o comanda. Sunt perioade fara comenzi. Ai controale de la "institutiile de forta" ale statului. 8. Nu stiu care concurenta ti-a copiat designul. Te enervezi si platesti sa-ti inregistrezi patent pe produse. Constati ca odata patentat, designul tau devine PUBLIC. Chinejii te copie acum in prostie. Angajezi pe Marcel care e jurist. Marcel iti spune ca simpla existenta a patentului nu-ti da decat un argument in instanta insa nu-ti poate garanta ca va castiga procesul. Chinejii au pus in loc de 10K - 2 rezistente de 5K si judecatorului i se pare "suficient de diferit". Constati ca n-ai bani sa te bati prin instante pentru toate nimicurile. Chinejii stiau dinainte asta. Dai afara pe Marcel, n-ai bani sa-l platesti si pe asta. Chestia asta poate continua... Astea sunt cateva dintre probleme . Ce nu este clar aici , despre ce tip de productie vorbim ? Daca se discuta despre "repetitive manufacturing" , totul devine tare delicat si ne prindem urechile in secunda 2 . Daca se vorbeste despre productie de serie mica sau custom ,poate mai intelegem cate ceva . Prima conditie pe care pietele mature o pun , este calitatea. Daca produsele nu sunt constante in calitate , dispari cum apari,...ca o boare. Cum se defineste calitatea asta ? Raspunsul se afla in momentul in care trebuie facut proiectul .Mie imi pare partea cea mai delicata pt ca trebuie sa cuprinda absolut toate aspectele produsului . Dintre cei pe care-i mai cunosc doar un singur tip face lucrurile exact si ca la carte .Si nu-i merge rau. Este adevarat ca intr-o asemenea situatie nu poti sa iesi cu un produs pe piata imediat . Acum cu strategia de "atac" a segmentului de piata , nu pot sa spun decat din ceea ce mi-au mai povestit si mie niste britanici care au zeci de ani in piata.Dar am constatat ca nu au avut o regula . In general toti au atacat targurile internationale care au mare efect. Este un pic costisitor dar merita. Un mare plus pe segmentul amplificatoarelor de instrument este acela ca , in principiu, oamenii stiu ce doresc si la ce sa fie atenti. Pt produsele Hi End , sa definesti un segment de piata este tare delicat pt ca nu stii dupa ce criterii sa-i selectezi.Si culmea , cei carora le zburda miile de euro prin buzunare sunt cei mai greu de convins. Pentru cine vrea sa incerce fara a fi nevoit sa scoata foarte multi bani din buzunar , cred ca cea mai buna optiune este dezvoltarea unui produs pe care clientul sa-l inteleaga.In opinia mea, cel mai greu lucru de definit este o auditie corecta .O auditie care sa fie buna atat pt cel cu o ureche educata dar si pt cel care este neavizat. Dupa acea pot incepe si compromisurile.Dar se va putea intelege mai usor de unde trebuie inceput si cat costa fiecare modificare astfel incat sa poti controla marja de profit . Parerea mea este ca se poate, mai ales acum cand se pare ca revenirea la AF analogic este o optiune preferata din ce in ce mai mult de catre consumatorii de muzica . P.S. In domeniul Hi End intentionez sa incep dupa ce termin campania pt amplificatoarele de instrument ,cam la anul pe vremea asta . Editat Iulie 14, 2018 de gg101 Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 14, 2018 Partajează Postat Iulie 14, 2018 2 hours ago, d2134 said: Amplificatoare de 2x5W cu 150-200 Euro nu o sa vinzi prea multe bucati. Amplifcatoare de 2x3W cu 1500-2000 Euro, sau chiar mai mult, o sa poti vinde cu duiumu' , mai ales daca le dai un aspect dichisit. Cine cumpara un amplificator cu lampi nu il cumpara ca sa asculte (2x5W nici nu e Hi-Fi) ci ca sa se laude cu el. Cum sa se laude cu amp de 150 Euro? Pe cine ai vazut sa se laude cu asa ceva? Pacat ca nu mai am like-uri pentru ziua de astazi. Ca in toate domeniile de gen, exista mult snobism si aici... Asa e omul... 1 hour ago, matzah said: Singura opinie mai relevanta a mea si probabil cea mai pertinenta - niciodata nu subestima prostia umana cand e vorba de afaceri. S-au cladit imperii pe seama asteia. La fel in ceea ce priveste Like! 1 hour ago, Victor said: Amplificatoare SE cu 300B sau 211 etc se pot vinde afara , pe bani buni , cu mullta bataie de cap . Desi este secundar , aspectul conteaza ! Tot felul de chestii aurii , placa de marmura ca sasiu , transformatoare avand etichete cu pedigri ... sunt strict necesare . Bomboana din moț trebuie sa fie o legenda emotionala legata de sperante , idealuri , perfectiunea infinitului , sufletul nemuritor al artei etc . Legenda de marketing face 80% din calitatea audio . Identic mai sus! Link spre comentariu
matzah Postat Iulie 14, 2018 Partajează Postat Iulie 14, 2018 (editat) Da, discutam mai sus de productie serie (indiferent ca mica/mare). Aaa.. in momentul in care vin cu produse pe comanda speciala (a unui client particular) atunci e ceva mai simplu deoarece mandrul posesor a cateva mii de euro trebuie sa inteleaga ca acel produs este construit pe specificatiile cerute de el si in serie mica, anumite optimizari de cost fiind imposibile (asta valabil si la mine si la concurenta) Pe instrument e intr-adevar cumva diferit. Nu stiu toate damblalele chitaristilor, eu ca fost bassist eram usor de convins. Daca am un bass Warwick si mi-l faci sa sune si mai a Warwick e suficient. Caci mi-am luat acel bass pentru particularitatile lui in sound. Apoi, ca si constructor de-as fi, ascult un Fender si un Warwick. Daca inteleg diferenta de sound dintre ele, inteleg si ce cauta bassistul posesor de Warwick. Ma rog simplist vorbind. Referitor la ampul de 150 euro si laudatul cu el... Nu-i bai, vinzi ampul de 150 euro si-ti cumperi un cablu rca de 150 euro. Te vei putea lauda cu ala. Daca vrei sa te lauzi, gasesti o cale Editat Iulie 14, 2018 de matzah Link spre comentariu
gg101 Postat Iulie 14, 2018 Partajează Postat Iulie 14, 2018 (editat) 8 minutes ago, matzah said: Nu stiu toate damblalele chitaristilor, eu ca fost bassist eram usor de convins. Daca am un bass Warwick si mi-l faci sa sune si mai a Warwick e suficient. Suntem toti pe aceeasi linie , de feeling . Dar cu auditia este mult mai complicat , in primul rand din cauza termenilor care nu sunt comuni ... my 2 cent. Editat Iulie 14, 2018 de gg101 Link spre comentariu
matzah Postat Iulie 14, 2018 Partajează Postat Iulie 14, 2018 Intr-o revista de gen, facea Marshall reclama la niste pedale de distors. La descriere - "sunet de cranii sfaramate". Imi si imaginez un constructor primind o astfel de cerinta de design. Pana la urma, las-o naibii, cate cranii sfaramate am auzit la viata mea... Link spre comentariu
gg101 Postat Iulie 14, 2018 Partajează Postat Iulie 14, 2018 2 minutes ago, matzah said: Intr-o revista de gen, facea Marshall reclama la niste pedale de distors. La descriere - "sunet de cranii sfaramate". Imi si imaginez un constructor primind o astfel de cerinta de design. Pana la urma, las-o naibii, cate cranii sfaramate am auzit la viata mea... Marshall,Fender sunt printre putinele companii care si-au putut permite sa faca educatie potentialilor consumatori. In final, ei stiau ca cei avizati il cumpara pt ca au nevoie de tipul ala de distorsiune iar fanii se "indragostesc" imediat pt ca si-au vazut "guitar hero" folosind pedala la vreun concert oarecare . Companiile astea au avut departamente care numai cu asa ceva se ocupau. De exemplu Friedman , ii exclude pe cei care canta si ei doua note in acasa .Amplificatoarele produse de ei se adreseaza doar profesionistilor. La astia nu vezi asemenea circ . 1 Link spre comentariu
Patefon Postat Iulie 14, 2018 Partajează Postat Iulie 14, 2018 Astia cu cranii sfarmate sunt, totusi, mai aproape de realitate. Cranii mai gasesti ca sa le iei la ciocan. Dar aia cu samponul care ofera 30% mai multa matasozitate sunt top-of-the-top!!! In ce se masoara matasozitatea si cum se calculeaza? Cred ca nu stie nimeni pe lumea asta. 3 Link spre comentariu
gg101 Postat Iulie 14, 2018 Partajează Postat Iulie 14, 2018 Nimic nou sub soare Link spre comentariu
Haralambie Postat Iulie 14, 2018 Partajează Postat Iulie 14, 2018 Se abereaza, mai ales la partile cu mii de euro. Io cat am fost la Paris, am vizitat un creator de amplificator cu tuburi. Amplificatoare lucrate cu trafuri misto, comenzi speciale Sowther/Lundhal si altii. Vindea unul la cateva luni, preturi >4000 Euro. Profit nici jumatate la volumul de munca depus. Scotea mai multi bani din reparatii electronice mai dichisite Link spre comentariu
hpavictor Postat Iulie 14, 2018 Partajează Postat Iulie 14, 2018 Nu se abereaza ! Lupta este pentru fiecare client , evident intre cei ce cred ca pot face amplificatoare low cost . Loc pe planeta asta exista si va exista intotdeauna pentru cei ce ofera calitate audio , cu conditia ca informatia despre producator sa ajunga la potentialul cumparator . Desigur , nu includem la " producatori " de amplificatoare pe cei ce strang la niste fire amarate gasite in talcioc ( ) si gata , au facut si ei amplificatoare . Lupta , in viziunea unora , arata cam asa : Treaba este mult mai nuantata , e nevoie de ceva mai mult decat de orgoliu sau bani . Trebuie sa ai niste principii si ceva cunoastere . Parerea mea . Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 14, 2018 Partajează Postat Iulie 14, 2018 Like! Mai ales la faza cu talciocul. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum