Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ar exista piata pentru amplificatoare cu tuburi?


lorik199

Postări Recomandate

Vizitator viobio
Acum 1 minut, Victor a spus:

 

Da , e adevarat , nu stiu sa fac afaceri , nu ma pricep la partea financiara .

Victore , nu să faci productie este greu , productia se face extrem de ușor , greu este să vinzi si să obții profit . In momentul cind vrei să faci producție trebuie să bagi bani căcălau .

 

Link spre comentariu
Vizitator viobio
Acum 6 minute, Victor a spus:

Nuuuu !

Totul a murit , din cauze financiare .

Dar banii se pot face si altfel , nu cu productia de electronice .

 

Pai vezi ......

Pierdere , cite amplificatoare a vandut Menadi ? A obtinut ceva profit ? Eu zic ca nu , de asta a si oprit productia .Banii de la Senia vin si veneau din alte produse  , importate si revindute , una este să vinzi un pian si să cistigi bani frumosi si alta este să vinzi citeva amplificatoare PA și să cistigi un rahat cu apă caldă .

Îți spun ceva , de mult timp sunt ca la mine acasă cind ajung pe la Senia , pe Cimpineanu , de ce am ajuns si pe acolo ? Intreabă-te .

Editat de viobio
Link spre comentariu
Vizitator viobio
Acum 22 ore, lorik199 a spus:

Va salut, ar exista cerere pentru amplificatoare cu tuburi pentru piata interna/externa?

Ma gandesc sa dezvolt un amplificator undeva intre 150-200E pentru un SE de 2x5-6W, daca ar avea cat de cat succes sa trec si la o varianta mai potenta 15-20w sau mai mult.

Cînd îți pui asemenea intrebari , nu este bine să te apuci de nici o afacere , nici de vindut cartofi .

Regula nr 1 in afaceri , o faci fără să stie mutu si pamantul  , adică nu bați toba cu ce ai de gind să faci , îți fură alții idea .

 

Link spre comentariu

Senia si restul firmelor derivate nu existau in epoca la care ma refer eu .

Amplificatoarele erau parte din pachetul de marketing prin care se vindeau mixere , instrumente muzicale ,  lumini de spectacol , incinte acustice , consumabile , accesorii tehnice etc .

Productia amplificatoarelor nu era un scop in sine .

Cand totul a inceput sa se fâsâie , nu mai aveam motivatie , devenisem  o rotita nefunctionala !

De aia eu mi-am vazut de drum .

 

Link spre comentariu
Vizitator viobio
Acum 3 minute, Victor a spus:

Senia si restul firmelor derivate nu existau in epoca la care ma refer eu .

Amplificatoarele erau parte din pachetul de marketing prin care se vindeau mixere , instrumente muzicale ,  lumini de spectacol , incinte acustice , consumabile , accesorii tehnice etc .

Productia amplificatoarelor nu era un scop in sine .

Cand totul a inceput sa se fâsâie , nu mai aveam motivatie , devenisem  o rotita nefunctionala !

De aia eu mi-am vazut de drum .

 

Cind spun Senia spun Menadi , cunosc bine ce a fost după anii 90 .

Eu ma bucur că Senia( Menadi ) a ajuns lider pe segmentul de piață pe care joacă acum , omul a reusit .

Menadi a preferat să importe amplificatoare si să le vândă ,decit să le fabrice , profit mai mare bataie de cap mai mică , in plus a facut si economie mare , cu salariile voastre .

Editat de viobio
Link spre comentariu

O exclud nu pentru ca e literalmente imposibila (sunt cativa care fac oarece treaba in Romania) ci pentru ca daca o tratez ca "idee de afacere" mi se inutil de riscanta. Cu X suma de bani poti face treaba cu mai putine riscuri in alte domenii, inclusiv din productie. 

Introcandu-ma la electronica, sa zicem ca ai o placa electronica cu 100 componente, pusa intr-o cutie. Poti incepe sa vinzi pe forumuri, online etc. Iei ocazional comenzi, cumperi piese, asamblezi, vinzi etc. Asta poti face. Poti ajunge la un oarece renume in comunitatea ta, pe nisa ta. Dar sa zicem ca vrei sa-ti duci micul biznis in zona comerciala. Sa zicem ca-l anagajezi pe Sandel, ca agent vanzari si asta bate tara (tarile) in lung si lat de-ti lauda produsele si face oferte de pret. Niste magazine de nisa de pe undeva accepta sa lucreze cu tine. Se emit 4 comenzi pentru un total de 300 bucati in produsul tau - cu livrare la 2 saptamani. 

Probleme: 

1. Esti tanar, ai forta de munca si varf nou la letcon + 3 role de fludor lead free si un bax de bere. Ce faci, iti pui ambitia si le faci singur? Sau angajezi si pe Mitica, sa lipeasca placi impreuna si sa livrati la termen? TI-e frica, e prima ta comanda mare, chemi pe Mitica. Asta te ia cu "stai domnle, nu ma incurca, imi faci contract sa am si eu o perspectiva, nu-ti faci treaba asa cu mine si apoi ma dai afara". Angajezi pe Mitica. Platesti la stat taxe pt Sandel+Mitica. 

2. Te aprovizionezi cu piese. 300 bucati nu-ti asigura un volum suficient cat sa obtii discount mare la componente. Ai baut deja juma de bax de bere si n-ai plasat inca o comanda de componente. Te apuca ambitiile de viitor, ceri componente pentru 1000 bucati, intri in alt prag de discount, diferenta se simte. Insa te trezesti ca unul din furnizori nu are nu stiu care reper de care ai nevoie (sau se scumpeste/se livreaza la termen mare/se scoate din productie etc). BOM-ul tau trebuie sa includa furnizori alternativi, alternative la alternative etc. Nu-ti permiti sa astepti dupa furnizori, trebuie sa livrezi la termen. Re-evaluezi design-ul tau. Sigur ai nevoie de 4 rezistente de 10K si una de 9.2K per bucata produs? Nu merge oare 5 bucati de 10K sa iesi mai ieftin la achizitii? 

3. Daca vinzi legal, atunci tot legal trebuie sa emiti declaratii de conformitate cu standarde. Sa nu te trezesti apoi ca vreun client cu pacemaker implantat a murit subit din cauza a nu stiu ce emisii EM ale produsului tau. Platesti bani unei alte firme sa-ti faca documentatia si sa te ajute pentru certificari. 

4. Tot daca vinzi legal, statul iti cere impozit pe cifra de afaceri, taxa pe valoare adaugata si alte prostioare. Vei afla pe pielea ta fina placere a logisticii exporturilor/importurilor si costurile aferente. 

5. Dupa ce ai livrat prima comanda, ai ramas cu piese pentru 700 bucati, cativa angajati fara activitate si niste cheltuieli nerecuperate. Clientii firme iti cer plata la termen (14-30 zile) pentru ca "asa lucreaza ei". Constati ca ti-e greu sa urmaresti fluxul de bani. Nu mai stii unde ai de dat si de la cine de luat. Angajezi pe tanti Mimi sa tina contabilitatea. 

6. Cam undeva pe aici incepi sa te intrebi in sinea ta: produsul asta al tau cu 100 piese intr-o cutie e oare atat de avansat/smecher cat sa-ti garanteze continuitatea afacerii (in ciuda concurentei) pana ce te apuci sa proiectezi urmatorul model?  

7. Te lovesti de neprevazut. La care nu te asteptai si n-aveai chef, dar nu l-ai putut ..prevede. X furnizor nu are Y piesa. Z client anuleaza o comanda. Sunt perioade fara comenzi. Ai controale de la "institutiile de forta" ale statului.

8. Nu stiu care concurenta ti-a copiat designul. Te enervezi si platesti sa-ti inregistrezi patent pe produse. Constati ca odata patentat, designul tau devine PUBLIC. Chinejii te copie acum in prostie. Angajezi pe Marcel care e jurist. Marcel iti spune ca simpla existenta a patentului nu-ti da decat un argument in instanta insa nu-ti poate garanta ca va castiga procesul. Chinejii au pus in loc de 10K - 2 rezistente de 5K si judecatorului i se pare "suficient de diferit". Constati ca n-ai bani sa te bati prin instante pentru toate nimicurile. Chinejii stiau dinainte asta. Dai afara pe Marcel, n-ai bani sa-l platesti si pe asta. 

 

Chestia asta poate continua... 

 

Link spre comentariu

Superb exprimat prin scris!

Parerea mea este ca in domeniul electronica audio, cam greu sa faci treaba cantitativ.

Eu de aia am tratat exclusiv calitativ realizarile mele

 

Am ramas pe stoc cu piese de maxim 1000 lei, dar absolut tot ce am realizat, am vindut.

Treaba este ca tot ce am realizat, eu am asamblat de la A la Z, eu mi-am facut marketingul, eu am vindut.

N-am avut nevoie de intermediari decit la proiectarea si realizarea PCB.

Cum se spune "eu am centrat, eu am dat cu capul".

Randament maxim al afacerii.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Acum 5 minute, Faust2018 a spus:

Cind spun Senia spun Menadi , cunosc bine ce a fost după anii 90 .

Eu ma bucur că Senia( Menadi ) a ajuns lider pe segmentul de piață pe care joacă acum , omul a reusit .

Menadi a preferat să importe amplificatoare si să le vândă ,decit să le fabrice , profit mai mare bataie de cap mai mică , in plus a facut si economie mare , cu salariile voastre .

In mare e corect , cu mentiunea ca pana in 2003 la firma Senia  s-au produs amplificatoare .

Eu nu am lucrat la Senia .

Menadi a produs amplificatoare pana in 2000 sau putin timp dupa .

Firmele lui Menadi exista si in prezent , se ocupa cu proiectare si plantare de componente SMD pentru diversi , in regim OEM .

Dupa 2003  , productia lui Senia de amplificatoare a devenit la fel de scumpa ca T-Amp-urile  cumparate de la fabrica din China a lui Thomann .

Ca fiabilitate  si calitatea sunetului amplificatoarele Senia /Menadi erau peste amplificatoarele T-Amp sau Behringer  , dar in capitalism conteaza doar profitul :).

Pentru o manufactura manuala , cu tehnologiile anilor '70 , erau rezultate decente .

 

Link spre comentariu

Cred ca abordati problema gresit. Nu vorbim de amplificatoare de boxe de tuta albastra. Vorbim de potentiali cumparatori care dau 3000 de Euro pe un brat de pickup. 

 

In primul rand pretul trebuie sa reflecte pretentiile. Calitatea trebuie sa fie la nivelul pretului. Finisajele premium. 

 

Low entry in piata asta se face cu lemn de nuc, placa de cupru masiv, 300B si 5000 de Euro. 

 

Altfel vorbim de hobby. 

Link spre comentariu

Amplificatoare de 2x5W cu 150-200 Euro nu o sa vinzi prea multe bucati. Amplifcatoare de 2x3W cu 1500-2000 Euro, sau chiar mai mult, o sa poti vinde cu duiumu' , mai ales daca le dai un aspect dichisit. 

Cine cumpara un amplificator cu lampi nu il cumpara ca sa asculte (2x5W nici nu e Hi-Fi) ci ca sa se laude cu el. Cum sa se laude cu amp de 150 Euro? Pe cine ai vazut sa se laude cu asa ceva?

Link spre comentariu

Singura opinie mai relevanta a mea si probabil cea mai pertinenta -  niciodata nu subestima prostia umana cand e vorba de afaceri. S-au cladit imperii pe seama asteia. 

Link spre comentariu

Amplificatoare SE cu 300B sau 211 etc se pot vinde afara , pe bani buni , cu mullta bataie de cap .

Desi este secundar , aspectul  conteaza !

Tot felul de chestii aurii , placa de marmura ca sasiu  , transformatoare avand etichete cu pedigri ... sunt strict necesare .

Bomboana din moț trebuie sa fie o legenda emotionala legata de sperante , idealuri , perfectiunea infinitului , sufletul nemuritor al artei  etc .

Legenda de marketing  face 80% din calitatea audio :) .

 

Link spre comentariu
Quote

Cine cumpara un amplificator cu lampi nu il cumpara ca sa asculte (2x5W nici nu e Hi-Fi) ci ca sa se laude cu el. Cum sa se laude cu amp de 150 Euro? Pe cine ai vazut sa se laude cu asa ceva?

 

Puteti va rog detalia legatura intre puterea de iesire si standardul DIN 45500?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări