franzm Postat Septembrie 8, 2018 Partajează Postat Septembrie 8, 2018 1 hour ago, doru3160 said: Si autobuzul binenteles...fara sofer. Dar cu taxatoare. Neaparat. Link spre comentariu
adrian_pic Postat Septembrie 8, 2018 Partajează Postat Septembrie 8, 2018 (editat) 21 minutes ago, elmar said: Tu ai impresia că tot ce zboară se mănâncă!?Și dacă mașina era condusă de o domnișoară care abia și-a luat carnetul ...tot așa frumos frâna!? Pai de asta constructorii pun diferite sisteme pe masina ca si o domnisoara sa poata frana asa! Cand ai ABS => rotile nu se blocheaza => poti executa viraj de evitare. Cand nu ai ABS, daca franezi brusc (pericol iminent) rotile se blocheaza => nu poti executa viraj de evitare. Daca stii sa cauti (trebuie sa cunosti un pic de jingleza) gasesti si oameni seriosi care isi fac treaba corect: si in final s-a facut un progres: Editat Septembrie 8, 2018 de adrian_pic Link spre comentariu
puriu Postat Septembrie 8, 2018 Partajează Postat Septembrie 8, 2018 Mai avem mult pana la masina autonoma, dar orice duce la cresterea sigurantei oamenilor este binevenit. Airbagurile nu sunt sigure 100%, mai omoara si schilodesc oameni, dar nimeni nu s-a opus folosirii lor. Intr-o prima etapa, programul ar trebui sa supravegheze mai bine soferul, daca este capabil sa conduca. Daca a adormit, daca este beat sau ametit, daca face tampenii de mare risc, etc. sa preia conducerea si sa opreasca masina. Rezultatul statistic conteaza. Daca in loc de 2000 de morti pe an ajungem la 1500 este un progres. 3 Link spre comentariu
doru3160 Postat Septembrie 8, 2018 Partajează Postat Septembrie 8, 2018 1 hour ago, franzm said: Dar cu taxatoare. Neaparat. Mai multe, model 60-90-60. Link spre comentariu
dany_cta Postat Octombrie 8, 2018 Partajează Postat Octombrie 8, 2018 (editat) On 9/8/2018 at 12:59 AM, cimitavita said: Calculatorul masinii o sa poata conduce o masina singur doar atunci cand producatorii de programe or sa renunte la limbajele de programare de nivel inalt. Cel mai bun exemplu sunt jocurile (sa nu mai vorbim de windows). Pana prin anii 90 toate jocurile erau facute in asm. Puteai sa joci un joc continuu si un an intreg fara sa apara nici o eroare. Printre primele jocuri facute in C a fost Doom2. Imediat au aparut erori de genul "invalid sprite 234234239858446866365" sau, de multe ori, jocul sarea sau chiar se reseta si calculatorul. Jocul se putea juca cu conditia sa salvezi cat mai des. In Doom2 era un fisier .txt in care erau inscrise toate erorile care apareau in joc. Dupa numai 10 minute de jucat, fisierul depasea 1M. Programare de nivel inalt au vrut sa introduca si la avioane prin anii 95. Au incercat doar la unele sisteme de pe avioane. Imediat pilotii au inceput sa raporteze comportari ciudate ale aparaturii de bord si au avut loc si cateva accidente. Drept urmare, firmele producatoare de echipamente de avioane au fost nevoite sa treaca inapoi la limbaj cod masina la toate sistemele esentiale de pe avioane. Deja au fost cateva accidente cu masini care se conduc singure din cauza limbajelor de programare. Programul, in loc sa conduca masina, era ocupat cu vreo bucla if... then.... else. Si ca bonus, le-a luat si pedala de frana sau volanul celor care stateau pe scaunul soferului. Doua accidente mortale au fost chiar la inceputul anului. La unul din ele soferul a apasat pedala de frana si bineinteles ca programul masinii nu a fost de acord cu comanda soferului. Cei care au facut programul masinii au dat vina tot pe sofer. Cica nu activase comanda manuala... Tocmai cand masina a luat-o spre un parapet care era la doar cativa metri in fata. La celalt cica camera masinii a fost orbita de soare si nu a vazut camionul care stationa in fata. Deci la o masina care se conduce singura pui o singura camera care vade in fata? Cel mai sigur a fost tot o eroare a programului. Nu cred ca cineva ar vrea sa mearga cu o masina care se conduce singura si cand se apropie o curba, pe ecran sa apara ceva de genul "invalid sprite 234234239858446866365" iar masina sa o ia drept inainte. Nu poti da save inainte de fiecare curba, si apoi, daca curba nu iese bine, sa dai load de la ultima salvare... Nu prea are nici un fel de realitate afirmatia asta, doare sa vad cati au dat like si au impresia ca asa este. De fapt putem sa observam chiar windows-ul, care este un sistem de operare facut in mare la nivel destul "de jos", asta il face rapid dar in nici un caz stabil fata de linux care este facut in intregime la nivel mai inalt (c). Vorbesc strict de sistemul de operare, nu de pachetele aditionale si frontend. Este linuxul instabil din cauza ca este facut in c ? Sau exact asta il face mult mai stabil decat alte sisteme de operare care au asm la baza ? Cu cat nivelul de programare este mai jos, cu atat eroarea este mai greu de depistat, mai greu de controlat si mai greu de reparat. Renumitul "doom2" era mai instabil din cauza complexitatii, nu din cauza limbajului. Compari un joc 3d cu pacman ?? Restul sunt doar aberatii, faptul ca isi facea un log cu erori il facea inferior celor care nu faceau asta ? Sau poate faptul ca era de 200 ori mai mare si de 500 ori mai complex decat un joc 2d, e brusc vina limbajului ? C-ul e la ani lumina distanta de asm, daca stateam sa scriem codul asm, la ora actuala eram la nivel de irc in mod text probabil. E mult de discutat pe tema asta, dar afirmatia ca asm-ul ar oferi o stabilitate mai mare decat un limbaj la nivel inalt e complet gresita. In asm nu exista nici un fel de verificari sau corectii de date in caz de erori si sa implementezi astfel de lucruri e ca si cum ti-ai face propriul limbaj inalt deci unde mai e scopul ? Cineva care chiar a programat in asm stie exact despre ce e vorba, ceilalti doar o sa laude un cod despre care nu au habar. In nici un caz solutia nu este la nivel asm, nu doar ca este pur si simplu imposibil, dar nici nu este asa de stabil cum ar crede un necunoscator. E ca si cum ai spune ca agricultura trebuia sa ramana la sapa, astfel nu mai apareau problemele mecanice la utilajele agricole. Editat Octombrie 8, 2018 de dany_cta 1 Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 8, 2018 Partajează Postat Octombrie 8, 2018 (editat) +1 ! cine scoate asa aberatii il invit sa faca un proiect mai elaborat doar in ASM. Plus ce faci cand trebuie sa schimbi echipamentul? PE langa asta in mod sigur peste ce limbaj folosesc oamenii isi mai fac niste biblioteci daca nu chiar un DSL peste limbajul de baza. Mega testate pentru flow-uri/proceduri clasice, AStea sunt testate si ras testate. Chiar si asa pot aparea erori, dar la fel de bine erorile alea pot aparea in ASM. Si asa ajungi de la un limbaj de nivel si mai inalt. Si e cam singurul mod in care poti face treaba. Analiza de imagini si alte povesti in ASM, ce sa zic, hahahaha. Editat Octombrie 8, 2018 de Sharky Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Octombrie 9, 2018 Partajează Postat Octombrie 9, 2018 (editat) La 08.09.2018 la 11:47, Ion_Bumbu a spus: In hale de productie deja sint robotii de transport, misca pe trasee predefinite cu viteza melcului. Referitor la acceleratie, asa fain e sa ai masina cu ATC si sa vrei sa urci o rampa pe noroi, tu accelerezi, ea taie acceleratia...urmarea e ca trebuie deconectat feature-ul. Si asa se pierde si minimumul ala ce`l dadea cu frinarea alternativa pe roata care pierdea aderenta... Spre sfirsitul anilor '80 la sectia de radiatoare din aluminiu,din cadrul IUT din Bistrita, s-a incercat construirea unui sistem automat de transport al elementelor radiatoarelor de la un post la altul,incepind de la presele care executau elementele si pina la cuptoarele de brazare. S-a inceput montarea unor senzori in pardoseala sectiei. A venit ''lovilutia'' si totul s-a abandonat. Apoi fabrica de radiatoare s-a desprins de IUT ,devenind intreprindere de sine statatoare,numita mai tirziu SC RAAL Bistrita. Editat Octombrie 9, 2018 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum