blazeu Postat Septembrie 6, 2018 Partajează Postat Septembrie 6, 2018 E belea mare, ca programatorul e lipit in peste 10 puncte pe placa de circuit imprimat. Iar carcasa lui e asamblata prin deformarea in "coada de randunica" a unor fasii de tabla trecute prin fante executate in tablele perpendiculare, adica problematic de demontat si mai ales de re-montat.... Si de inlocuit probabil ca nu e prea practic, modelul e destul de vechi si fie nu se mai fabrica, fie costa cat nu face.... Am vazut si tarifele de manopera pe asistenta de la Arctic: o reparatie mai serioasa poate trece de jumatatea costului unei masini noi, masina mea fiind cumparata prin 2002, trageti singuri concluzia.... Link spre comentariu
blazeu Postat Septembrie 6, 2018 Partajează Postat Septembrie 6, 2018 Revin: la un atelier mi s-a "promis" o eventuala solutie de inlocuire a programatorului, la un pret destul de atractiv (100 leuti)(electromecanicul). Deocamdata nu s-a concretizat nimic, dar inca sunt sperante... Link spre comentariu
blazeu Postat Septembrie 7, 2018 Partajează Postat Septembrie 7, 2018 Mai revin odata: Am trecut peste obstacolul psihologic si am dezlipit programatorul de pe placa de circuite imprimate. L-am dezasamblat si sper sa-l fi asamblat corect . Contactele nu mi s-au parut <obosite>, doar usor inegrite. Le-am curatat cat de delicat m-am priceput. In fine, nefiind simptome de defect in programator, am rasturnat pe o parte cutia masinii si am <atacat> motorul. Acesta arata bine, fara urme de coroziune sau arsuri. Bobinajul (cat se vede) e OK. Insa la demontarea periilor.... Carbunii sunt uzati (mai au doar 6-7 mm lungime; la unul din ei se vede pe suprafata de frictiune firul de contact care e incastrat, atat e de uzat. E tarziu, si am gasit doar o pereche de perii mai mari atat ca latime cat si ca grosime. Daca maine nu gasesc altceva, mai aproape de dimensiune, ii voi pili pe astia. Multumesc pentru sfaturile si informatiile primite de la colegii de pe acest forum. Chiar daca unele pareri nu s-au potrivit, mie mi-au dat idei asociative utile. Revin dupa rezolvarea periilor. Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 7, 2018 Partajează Postat Septembrie 7, 2018 Cumpărați cărbuni de calitate, nu improvizați, fiindcă motorul are turație foarte mare și se va arde dacă folosiți cărbuni nepotriviți.Eu am pus cărbuni ieftini când mi s-au uzat cei de la prima mașină de spălat, ia a doua zi motorul era ars la prima spălare.Dădusem 15 Lei pe pereche, în timp ce un set ,,de firmă,, era 50 Lei.....atunci am văzut în ce consta diferența.Cei ieftini erau moi și au scurtcircuitat lamelele colectorului. Link spre comentariu
cornel1962 Postat Septembrie 7, 2018 Partajează Postat Septembrie 7, 2018 ...pe placa este si un cond.de 1uF, daca da ,... trebuie verificat ,sau inlocuit ! In rest trebuie vazuta partea plina a paharului , chiar daca ai muncit la programator, e bine cand scapi doar cu o pereche de carbuni. Mult noroc ! Link spre comentariu
blazeu Postat Septembrie 8, 2018 Partajează Postat Septembrie 8, 2018 (editat) Am gasit azi o pereche de carbuni pe dimensiune. I-am instalat in portperii, apoi i-am re-montat pe motor. Nu prea aveam timp (asta se intampla dimineata, si trebuia sa plec cu alte treburi) dar tot am pornit un program, sa vad cum se <invarte> cu periile noi. Surpriza! A primit apa, dar nu s-a miscat tamburul deloc (inainte se rotea fara ca sa se fi oprit de primit apa). Acum, seara, am verificat conectorul de pe motor (a fost desfacut pentru acces la una din perii), e ok, dar tot nu functioneaza. Am gasit o lipitura la programator <uitata> la re-montare; tot nu functioneaza (dupa refacere).In final, am dedus care sunt cele 3 perechi de fire ce vin de la motor (tahogeneratorul, periile rotorului si statorul). Culmea, statorul imi da intrerupt. Urmeaza iar rasturnare si inspectie la motor, insa ramane pe maine.... Revin maine. PS Pentru d-l Cornel: pe placa e doar un electrolitic de 1000uF/10v si cateva SMD-uri mici. S-ar parea ca desi carbunii erau clar uzati, nu din cauza lor nu functioneaza motorul. PPS Daca va gandeati ca acel condensator e reactanta serie pe alimentarea controlerului, aceasta e realizata cu un banal rezistor de putere (care a bronzat latura apropiata a programatorului electromecanic). Probabil pentru comanda pe ambele alternante a triacelor, electronica are plusul <la masa>.... Editat Septembrie 8, 2018 de blazeu Link spre comentariu
elmar Postat Septembrie 8, 2018 Partajează Postat Septembrie 8, 2018 E posibil să fi rămas c-o perie(cărbune) în aer...adică să nu mai faca contact ferm cu colectorul rotorului. asta se întâmplă de obicei când ”cărbunii” sunt un pic mai mari decât cei originali ai motorului și nu culisează cum trebuie în port-perie! Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 8, 2018 Partajează Postat Septembrie 8, 2018 Scoate mufa motorului și testează-l separat.Contactele care contează sunt patru, două ale statorului și două ale motorului.Practic ai șapte lamele pe mufa motorului după cum urmează : -împământarea (o lamelă) - tahogeneratorul (două lamele) - motorul (patru lamele) Faci un ștrap între cele două lamele mijlocii ale motorului și alimentezi la rețea pe cele marginale.Motorul trebuie să se rotească la turația maximă.Dacă se rotește e OK și poți trece la alte investigații... Link spre comentariu
blazeu Postat Septembrie 9, 2018 Partajează Postat Septembrie 9, 2018 Desi initial ma simteam foarte obosit (fizic) si voiam sa renunt pentru ieri seara, m-am dus la tv, si dupa un sfert de ora de relaxare pe canapea (si enervare ca nu gasisem nimic care sa merite vazut!!), m-am simtit destul de <inviorat> sa mai incerc cate ceva. Asa ca am carat din masina trusa de chei si am demontat motorul de la locul lui, intunecat, sub cuva masinii. Dupa asta am facut doua constatari: Exact cum spune Elmar, una din perii era intepenita ceva mai retrasa (cred ca e un pic mai mica decat canalul in care trebuie sa culiseze si s-a pus o idee oblic, plus ca a trebuit sa-i lipesc firul de capatul - sudat - al periei uzate, ceea ce i-a redus din flexibilitate); dar inainte de asta, urmarind culoarea izolatiilor am constatat ca circuitul fara continuitate e de fapt cel al rotorului (pana acum inversarea de sens am intalnit-o prin inversarea legaturii la stator, acesta e primul din - destul de putinele - moto(a)r(e) care inverseaza sensul prin inversarea legaturilor la rotor. Totul a fost re-montat si am vazut ca se misca tamburul (aseara). Acum masina pleoscaie in gol, sa-i fac un rodaj de asezare a contactului perie-colector fara sarcina (rufe). (Si o verificare a corectitudinii executarii tuturor pasilor de program) Multumesc pentru sfaturi si ajutor! Deocamdata voi risca cu carbuni obisnuiti, (cu turatia de stoarcere la minim), poate D-l Vali imi impartaseste informatia de unde as putea gasi perii <de firma>. (Experienta mea cu perii de calitate slaba - moi - a constat in uzura inegala si nefiresc de rapida a acestora....) Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 9, 2018 Partajează Postat Septembrie 9, 2018 (editat) Perii ,,originale,, găsiți la firmele care depanează și vând mașini SH, dar și la magazine de componente online, de exemplu https://www.pieseuzcasnic.ro/carbuni-perii-colectoare-motor-masina-de-spalat/460-481236248004-carbuni-motor-masina-spalat-whirlpool.html. Eu am făcut prostia să cumpăr perii de la un magazin de cartier din Craiova, la un preț de 15 Lei, când știam de la un coleg de serviciu că se găseau perii serioase la 50 Lei la un magazin de mașini SH din apropiere.Mi s-a părut exagerat să dau 50 Lei, dar acum știu că merită. Am mai schimbat la o mașină de găurit a unui coleg cărbunii cu unii de 5 Lei, luați cam din aceeași zonă, rezultatul fiind că după două-trei rotiri de probă, cărbunii s-au topit efectiv.Parcă erau din ceară, așa se duceau de repde, efectiv vedeai cum dispar în timp ce apăsam butonul mașinii.Apoi, din niște perii mai mari de la motoare de tracțiune feroviare, am tăiat și polizat perii noi.Am folosit conexiuni noi, recuperate din aceleași perii ,,donatoare,, și fixate cu superglue.Rezultatul a fost complet diferit, mașina a funcționat perfect. Am impresia că chinezii fac și niște perii ,,generice,, dintr-un praf de grafit unit de un liant termoplastic, care se topește efectiv la motoarele de mare turație.De aici și prețurile foarte diferite. Am văzut și că periile ,,de firmă,, pentru mașinile de spălat, sunt construite din două plăcuțe lipite la mijloc, nu sunt dintr-o bucată.Îți poți da seama dacă periile sunt bune pentru acel motor, dacă nu observi o înnegrire rapidă a colectorului după utilizare de scurtă durată.Asta ține de duritatea diferită a diverselor perii, funcție de turația motorului pe care se utilizează. De asemenea, aveți grijă la poziția originală de montare a portperiilor, fiindcă există de obicei posibilitatea de a le monta în două poziții cu înclinare diferită, existând două seturi de găuri de fixare pe scutul motorului. Editat Septembrie 9, 2018 de validae Link spre comentariu
doru3160 Postat Septembrie 9, 2018 Partajează Postat Septembrie 9, 2018 (editat) Poate ne spuneti si in ce oras cautati, ca sa stim care din noi sa intervina...In Iasi de ex este un magazin in CUG, dupa sectia de politie, la bulevard, la parterul unui bloc.Gasiti acolo( printre altele) si perii de calitate. Ultima data( acum un an) am dat 38 lei pe un set. https://www.kubitech.ro/contact/ Editat Septembrie 9, 2018 de doru3160 Link spre comentariu
blazeu Postat Septembrie 9, 2018 Partajează Postat Septembrie 9, 2018 Colegul Doru a nimerit <la fix> ! Maine trec pe la Kubitech (astia depaneaza electromenajere si mai ales frigidere, parca, dar nu numai). Link spre comentariu
blazeu Postat Septembrie 10, 2018 Partajează Postat Septembrie 10, 2018 Azi nu mai ajung, dar maine sigur calc pe la ei. Am studiat ce a ramas din periile vechi; sunt intr-adevar din 2 "felii" lipite pe grosime (adica pe cea mai mica dimensiune).... Link spre comentariu
blazeu Postat Octombrie 5, 2018 Partajează Postat Octombrie 5, 2018 Constat ca nu am reusit sa trimit ultima postare. Re-scriu: am cumparat o pereche de perii de la Kubitech, "originale" de la depanatori profi (24 lei). Seara am demontat motorul iar, sa-l examinez mai atent (a functionat vreo 2 cicluri de spalare, cu turatie de stoarcere redusa). Am constatat ca lamelele colectorului arata mult mai curate (am verificat acumularea de pulbere de perie (carbuni) intre lamele, dar nu m-am apucat sa rad oxidul de pe fata de contact a lamelelor). Deocamdata nu le-am mai schimbat, inca nu s-au slefuit complet (se vad urmele striurilor de pe fata de contact), deci materialul e destul de dur, nu e cazul situatiei pomenite de colegul Vali (cu muult mai multa experienta decat mine, recunosc!) Deocamdata, masina a facut peste 10 spalari, fara probleme, cu stoarcerea pe la 6-700 rpm din maximul de 1000, pe care nu l-am folosit insa, ajungandu-mi 800. Link spre comentariu
pumapeople Postat Octombrie 13, 2018 Partajează Postat Octombrie 13, 2018 Salutare tuturor! Scriu aici problema mea ca sa nu aglomeram forumul cu topicuri asemanatoare. Masina de spalat Whirlpool AWO, placa L1373..nu se aprinde . Gasit R020 bubuit, L003 cu basici, U002 cu scurgeri. Am schimbat , probat..nimic. Am schimbat si D029/D030 si C022/C023...tot mort. Nu sunt electronist, cunosc principii de baza, lipiturile le-am realizat bine. Ce sa ii mai fac? Multumesc! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum