Vizitator monsener Postat Iunie 23, 2018 Partajează Postat Iunie 23, 2018 Buna ziua Am un scuter electric, cu bateria defecta(48v 20ah). Am restrans problema la placa, defecta, din poze,reconstruind bateria complet.(celule 18650) Acum scuterul merge,conectat direct la bornele + si -,dar bateria nu se incarca.Pe ecranul scuterului arata ca incarca,dar doar arata. Povestea placii,pe scurt. Model E-A5W Nicio schema, nicaieri. Conectand bateria,pe bornele bateriei am de ex 47v.Pe bornele de descarcare,0v. Borna pozitiva de descarcare,cu negativul de pe baterie,indica 47v. Cu incarcatorul conectat,pe incarcare pozitiv ,si descarcare/incarcare negativ, pentru 5 secunde, am 53v,pana isi da seama incarcatorul ca nu are ce incarca,si se inchide. Banuiala mea e ca negativul e intrerupt undeva,dar nu stiu unde. Orice idee e bine venita. Fac ce masuratori mi se cer. In caz ca cineva o vrea sa incerce s-o repare,o pot trimite prin curier. https://drive.google.com/open?id=10z0V64lCJRVWzCeRRxsViNld5YWqDnSN https://drive.google.com/open?id=181YqZRhFaVSRXEiYRYF6Q6viikVwJVJs https://drive.google.com/open?id=1k05Wv5UdWPabDIOcLGYjY2xWn-Wny0Dn Link spre comentariu
cirip Postat Iunie 23, 2018 Partajează Postat Iunie 23, 2018 Salut, Suspectez ca problema e mai complicata decat pare. Bateriile de laptop, si probabil ca si scuterul, au un controler care supravegheaza incarcarea si starea bateriilor. Tot pe placa se mai afla o memorie cu acces I2C, care contine numarul serial, data fabricatiei, nr de cicluri si alte informatii despre baterie. Printre altele exista si un "Permanent Failure Bit", care, odata activat, nu mai permite conectarea bateriei la bornele de descarcare. De aceea, in multe cazuri, simpla inlocuire a bateriilor intr-un pac de laptop , nu este suficienta. Am depanat un astfel de pac prin rescrierea acelei memorii, dar am facut-o numai din ambitie. Nu ma ocup cu asa ceva. Am constatat prin masuratoare ca, desi celulele erau bune, ptr ca le-am inlocuit, comanda la tranzistorul care conecteaza bateriile la borna exterioara era data in sensul blocarii tranzistorului. Deci nu era nimic defect, dar procesorul ii spunea MOSului sa nu conecteze exteriorul. Una peste alta, cred ca sansele sa repui pacul in functiune sunt reduse din cauza controlerului, care "a vazut" cel putin o data ca bateriile sunt duse si "a notat" asta in memorie. Nu imi dau seama cat e de realist sa iti pui problema unui alt controler, fie el si bricolat. Fiind litiu si capacitate mare, cred ca e cam periculos, daca nu ai mai lucrat cu asa ceva. Poate apar si alte pareri ... Bafta! Link spre comentariu
Vizitator monsener Postat Iunie 23, 2018 Partajează Postat Iunie 23, 2018 (editat) Multumesc oricum pentru parere. Eu ma gandeam sa schimb placa din poze,cu un bms de 13s, ca cele pentru bicicleta,pentru ca fac acelasi lucru,in mare. Singura diferenta va fi ca scuterul nu va mai sti ca/nu va mai indica incarcarea. Btw, are 2 butoane placa,si o baterie ca de bios. Am aparatura jtag, daca ar fi cazul de rescris,etc.Doar ca mai asteptam si alte pareri.Placa asta pare mult mai bine construita decat bms-urile din comert. + ca este originala scuterului, asta fiind motivul in plus pentru "incercarea" de reparare. Editat Iunie 23, 2018 de monsener Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum