dacos Postat Iunie 23, 2018 Partajează Postat Iunie 23, 2018 (editat) Salutare, Intentionez să schimb aprinderea clasica (platina) cu ceva folosit pentru scutere. Cu ocazia asta obtin si 12 v pentru lumini + acumulator. Mecanic nu am mari probleme. Se va pune un magnetou nou in locul celui vechi (normal ) Nu imi dau seama cum pot sa determin momentul apariției scanteii (avansul). Scanteia trebuie sa apara la 1mm inainte de punctul mort superior PMS. La platina e usor de determinat: Trebuie reglat platoul in asa fel incat sa se deschida platina cu 1 mm inainte de PMS, platina trebuie sa aiba o deschidere de 0,4mm la maxim. Adica se slabesc suruburile cu verde si se roteste in functie de unde vrei sa apara scanteia: 1mm, 2 mm, 3mm. PMS se află cu un ceas comparator. Se introduce in locul bujiei si iti arata pe cadran pozitia pistonului. Apoi rotești platoul. La cea de scuter nu am repere. Platourile au gauri fixe, a fost totul stabilit din fabrica. Scanteia apare cand senzorul (trigger sau pick-up coil) se incarca cu o anumita tensiune (0,3-0,4v). Dar pentru asta este nevoie de rotit motorul. Cei care verifica la scutere daca senzorul e bun, dau la automat si stau cu un voltmetru pe senzor. Daca nu misca nimic sau scoate tensiune mica, e stricat. Cum determin rotind cu mana ca magnetul a ajuns la pozitia in care senzorul da comanda pentru scanteie? Se modifica rezistenta bobinei cumva? Adica de la 140 ohmi cat are tipic cand e in aer, se intampla ceva fix cand magnetul ajunge cu polul care trebuie in dreptul senzorului? PE verde ilustrat cand apare comanda pentru scanteie: O alta schema... Clipul este aici. Din pacate nu am cum sa vad succesiunea N-S a magnetilor si sa stiu cand va declansa.... https://www.youtube.com/watch?v=0yK3Opq_i0M Drujbele Druja4 aveau un platou cu gauri ovale, la care puteai regla avansul. Nici la alea nu imi dau seama cum determinai coret: 0,8mm, 1mm. Sau poate oamenii le faceau la ochi sa aiba mai multa forta la turatie sau sa porneasca mai usor. L1 - alimentare L2 - trigger (control cum zic rusii) T1 - bobina de inducție. Editat Iunie 23, 2018 de dacos Link spre comentariu
dacos Postat Iunie 26, 2018 Autor Partajează Postat Iunie 26, 2018 Din ce am mai citit, probabil trebuie sa existe repere pe carter si pe volanta. Motoarele mai noi nu prea mai au asa ceva, pentru ca nu mai este nevoie de reglaje fine. Totul vine plug & play,, pozitia a fost stabilita cu exactitate din uzina. Cand vrei sa adaptezi te lovesti de fel si fel de probleme. La motoretele Minsk ma vazut ca momentul in care apare scanteia este aliniera miezului senzorului cu decupajul din rotor. Asadar, este posibil ca si in acest caz magnetul rotorului sa aiba o intrerupere marcata cumva. Vad pe youtube ca trebuie introdus un cui intr-un reper marcat cu S (probabil de la SPARK)... https://www.youtube.com/watch?v=ScKbzZuyEdI Link spre comentariu
validae Postat Iunie 26, 2018 Partajează Postat Iunie 26, 2018 Din păcate nu poți determina ușor avansul folosindu-te de bobina aprinderii capacitive.Acea bobină dă un impuls declanșator al aprinderii în momentul când magnetul trece prin dreptul ei.Dar asta se face la o turație critică, iar rotind volanta cu mâna nu vei obține tensiunea necesară declanșării scânteii, poate doar o mică tensiune măsurabilă cu un voltmetru.Oricum există o clară corelare mecanică a poziției magnetului față de bobină cu momentul declanșării scânteii, și făcând un semn ca reper pe volantă, poți regla avansul corespunzător.Sunt sigur că există deja acolo ceva repere pentru asta, dar poate nu le-ai remarcat. Link spre comentariu
yo9hrb Postat Iunie 26, 2018 Partajează Postat Iunie 26, 2018 Cred ca ar merge cu un stroboscop. Daca n-ai repere, acestea se pot face. Link spre comentariu
dacos Postat Iunie 26, 2018 Autor Partajează Postat Iunie 26, 2018 Mulțumesc pentru răspunsuri. Încă nu am cumpărat ansamblul. Întorc problema pe toate părțile ca să nu dau banii degeaba. De reglat se face cumva, chiar dacă adaptez, doar ca sunt un pic contrariat. Apropo de stroboscop, am văzut o singură dată folosit, aveam cam 10 ani și se uita un mecanic cu el la fanta din cutia de viteze a Daciei. A zis "aha, e bine!" și atât. n-am înțeles ce a văzut el în timpul clipirii și nici n-am căutat despre stroboscop de atunci. Mi s-a părut că totul se mișca prea repede ca să vezi ceva corect.. Urmează să mă documentez. Link spre comentariu
validae Postat Iunie 26, 2018 Partajează Postat Iunie 26, 2018 (editat) Cu stroboscopul se urmărește alinierea a două semne aflate pe discul ambreiajului și pe carcasă.Când aprinderea e pusă la punct corect, cele două semne apar ca fiind unul în continuarea celuilalt (față în față) fiind iluminate cu stroboscopul și motorul pornit.Dacă există un decalaj la avans, cele două sunt decalate într-un sens sau altul și prin ajustarea poziției unei piese reglabile ale aprinderii(de obicei un platou mobil) se urmărește alinierea lor... Se poate construi ușor un stroboscop cu leduri, alimentat chiar de magnetou.Declanșarea lui se face chiar de impulsul bobinei trigger.Dat fiind că tocmai am schimbat HDD-ul cu un SSD, din păcate nu pot pune schema, dar e simplă.Practic, un led de putere (sau mai multe obișnuite) comandat de un Darlington, cu un semnal luat de pe bobina trrigger prin condensator de decuplare... Editat Iunie 26, 2018 de validae Link spre comentariu
dacos Postat Iunie 27, 2018 Autor Partajează Postat Iunie 27, 2018 (editat) Am vazut ce face un stroboscop. Destul de interesant. Practic vezi doar marcajele alea ca intr-un film vechi. Initial credeam ca e viteza volantei prea mare incat sa observi ceva, dar se observa fix ce trebuie. Cand stingi stroboscopul nu mai vezi nimic. Am gasit si o schema foarte simpla. O voi gazdui intr-o lanterna stricata (ii folosesc reflectorul )... http://www.dragonfly75.com/motorbike/timinglight.html Editat Iunie 27, 2018 de dacos Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum