Vizitator Iulian_M Postat Iunie 21, 2018 Partajează Postat Iunie 21, 2018 (editat) Salutare! Încep prin a spune ca sunt cel mult începător în ale electricii și electronicii (mai ales). Ideea este ca vreau sa leg o instalație xenon cu lupa cu tot ce trebuie (ca să nu existe discuții că orbesc lumea) și scuterul meu are instalația de lumini legata direct la alternator/magnetou care furnizează curent AC cu tensiune variabilă (evident, în funcție de accelerație). Ca să nu fac din nou instalația praf cum am mai făcut-o odată și m-am chinuit o grămadă să o refac. Vreau să păstrez instalația lui (ca la carte) să adaug un releu în loc de becul lui original și pe circuitul pe care îl închide releul respectiv să adaug droserul de xenon. Problema e ca am încercat deja să fac asta dar bobina releului nu este acționată nici măcar la accelerație maximă (presupun ca nu are îndeajuns de multă putere). Ce fel de releu pot folosi? Astfel încât acesta să rămână activ pe toată plaja de tensiune furnizată de magnetou Sunt sigur ca există ceva. Mă gândeam să caut ceva de 6v dar îmi e că se prăjește când accelerez mai tare. Mulțumesc! Și sper că nu am deschis un topic aiurea. Am dat search înainte dar nu am găsit nimic de gen. Editat Iunie 22, 2018 de Iulian_M Link spre comentariu
validae Postat Iunie 22, 2018 Partajează Postat Iunie 22, 2018 (editat) Nu prea ai cum, fiindcă invertorul Xenon are nevoie de un curent continuu cu tensiunea destul de stabilă, pe care alternatorul scuterului nu o poate asigura, el furnizând curent alternativ variabil cu turaţia.Adică ai nevoie de o tensiune între 12 - 14,5V şi nu între 6 şi 18V ca acum. Nu cred nici că alternatorul scuterului poate asigura curentul mare cerut de un invertor de Xenon, care e mai mare decât cel consumat de becul farului original. Ce putere are becul de far al scuterului ? Mai există şi altă problemă, invertorul produce nişte supratensiuni la cuplare, care s-ar putea să-ţi ardă releul de încărcare. Editat Iunie 22, 2018 de validae Link spre comentariu
Vizitator Iulian_M Postat Iunie 22, 2018 Partajează Postat Iunie 22, 2018 Am atașat o schemă care reprezintă cam ceea ce vreau sa fac. Becul este de 35w, instalația de xenon de asemenea este de 35w. Xenon vreau sa îl leg direct la baterie (curent continuu) iar releul vreau sa îl folosesc pe post de întrerupător legat/acționat de instalația existentă. Xenonul este funcțional. Îl folosesc constant dar ma chinui cu niște mufe (țigăneli) și vreau să fac și eu o treabă frumoasă. Link spre comentariu
validae Postat Iunie 22, 2018 Partajează Postat Iunie 22, 2018 Păi pentru început, pune o punte redresoare și un condensator de filtraj de circa 470uF/50V înainte de releu, astfel vei redresa curentul alternativ dat de alternator și vei putea comanda corect releul.Datorită filtrajului, tensiunea pe releu va fi mai mare chiar și la relanti, astfel fiind posibilă acționarea lui și la turații mici.Poate ar fi util și un releu cu rezistența bobinei mai mare decât cel auto, astfel tensiunea de pe bobină nu va scădea mult când releul e acționat la turații mici... Link spre comentariu
Vizitator Iulian_M Postat Iunie 22, 2018 Partajează Postat Iunie 22, 2018 O schema pentru legături? Nu prea știu să le fac fără... Sunt noobie Link spre comentariu
Vizitator Iulian_M Postat Iunie 24, 2018 Partajează Postat Iunie 24, 2018 Gata! mi-a iesit. Tot nu sta el aprins cand sunt la ralanti (poate pentru ca e turatia prea mica, ca i-am dat un pic de avans si ramane) dar e ok. mult mai bine decat sa ma dau jos sa mufez doua chestii. Multumesc frumos! Aprecieri maxime :) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum