Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

problema driver digital dm556d si interfata db 25 1205


Postări Recomandate

Seara buna.Am o problema la legarea celor 2 componente.Am legat motorul conform schemelor de pe net.

Pul+ -p2

Pul- - p3

Dir+ -p4

Dir- -p5

 

p3 si p5 la gnd.

Daca le dau drumu,se blocheaza axu motorului.

Mai sunt 2 pini la driver Ena + respectiv Ena - .

 

Ena+ l*am pus la +5v ... Ena- la gnd.S*a deblocat axul dar nu a pornit ... dandui de lucru din mach 3.

 

Ce am gresit?Imi poate reface cimeva schema de legaturi?Sau e din setarile dr la mach3?

Editat de Alex vw
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 6
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Alex vw

    4

  • Badman

    1

  • bobinatorul

    1

  • dany_cta

    1

Top autori în acest subiect

Eu as incerca sa las p3 si p5 separate,nu legate la masa ca nu cumva iesirile interfetei sa fie open collector si p2 cu p4 sa fie pulled up deci legate la 5V.

La mine de exemplu (alt driver)merge cu pinul enable in aer.

Editat de bobinatorul
Link spre comentariu

Buna dimineata.M*am mai jucat putin cu setarile din mach 3...i*am dat drumu,merge.Problema mare ca sa zic asa e ca odata pornite driverele,motorul sta franat.Isi da drumu cand ii dau de lucru dar in idle stau franate si se incalzesc .... Ce e de facut?

Link spre comentariu

Eu l-as lasa sa il tina blocat, asa sti ca atunci cand ai terminat o operatiune si asteapta dupa altceva nu o sa iti deblocheze motoarele cu riscul sa piarda pasul.

 

Daca vrei sa le deblocheze folosesti pinul ENA pe care il setezi in mach3 parca la Pins->output, nu am mach3 acum in fata. Pinul ENA deblocheaza motorul atunci cand primeste 5v sau gnd, depinde cum e conectat, adica cand se inchide circuitul prin el.

Link spre comentariu

Atunci is 2 variante ... 

 

1.ori opresc driverele sa nu le tina franate si sa le incalzeasca (desi le*am limitat la 3A)

2.pun un intrerupator intre +5V si ENA ... si le scot frana cand nu lucreaza

Link spre comentariu
  • Administratori

Daca setezi Half-Curent pe ON atunci dupa un timp de pauza driverul da mai putin curent la motoare si nu se mai incalzesc asa de tare

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări