Nucleu Postat Iunie 30, 2007 Partajează Postat Iunie 30, 2007 Salut.....pana acum de putine ori am avut ocazia sa lucrez cu tiristoare sau cu triac! Intrebarea este cum imi dau seama daca e ars un tiristor sau triac? il masor ca si pe un tranzistor? (...nu as crede...)Va multumesc! Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 30, 2007 Partajează Postat Iunie 30, 2007 faci un test in cc,cu un bec si o rezistenta-daca ramane becul pornit dupa ce i-ai dat tensiune pe poarta,e tristor,daca merg inversate anodul cu catodul-e triacnu pot sa-ti zic care anume sunt pinii,eu ii testez la nimereala(desi nu e indicat,vezi datasheetul lor)rezistenta sa fie de ~500ohmi Link spre comentariu
edy_wheazel Postat Iunie 30, 2007 Partajează Postat Iunie 30, 2007 Ai aici un link interesant care iti arata exact cum sa faci testul cu un ohm-metru. Tiristoarele le testam alimentandu-le pe anod si catod si amorsand poarta, se aprindea un bec si ramanea aprins. Metoda am folosit-o demult cand am primit vreo 5 Kg de tiristoare nemarcate, nu sunt acasa acum ca sa-ti dau mai multe detalii. Link spre comentariu
edy_wheazel Postat Iunie 30, 2007 Partajează Postat Iunie 30, 2007 Scuze, ai aici link-ul: http://www.ab.com/support/abdrives/docu ... b/1012.pdf Link spre comentariu
vio2007 Postat Iulie 1, 2007 Partajează Postat Iulie 1, 2007 despre testarea tiristoarelor vezi aici: http://www.uoguelph.ca/~antoon/gadgets/scrtest.html http://www.allaboutcircuits.com/vol_3/chpt_7/5.html sau cauta cu Google - scr testing circuit Link spre comentariu
pid Postat Iulie 1, 2007 Partajează Postat Iulie 1, 2007 Salut.....pana acum de putine ori am avut ocazia sa lucrez cu tiristoare sau cu triac! Intrebarea este cum imi dau seama daca e ars un tiristor sau triac? il masor ca si pe un tranzistor? (...nu as crede...)Va multumesc!de obicei in practica cand isi da duhul un tiristor sau un triac apare un scurtcircuit intre anod si catod (la tiristor) sau intre anozi (la triac) deci neconectat in schema (sau conectat) tiristorul (triacul) conduce tot timpul (are rezistenta aproape de 0 )daca ai o astfel de piesa o masori cu ohmetrul si daca are rezistenta mica (mai mica de 10-30 ohmi) intre 2 terminale atunci sigur e defecta Link spre comentariu
Nucleu Postat Iulie 1, 2007 Autor Partajează Postat Iulie 1, 2007 am o sursa cu un tiristor....sau triac...ce o fi.....si am atins din gresala + cu carcasa si tiristorul e pe carcasa direct...si atunci s-a ars siguranta..am schimbat-o dar s-a ars iar....cred ca am traznit tiristorul! Link spre comentariu
niq_ro Postat Iulie 1, 2007 Partajează Postat Iulie 1, 2007 scoate tiristorul/tricul din montaj (fa-i o poza inainte sau deseneaza cum era montat) si masoara-l cum ti s-a indicat... Link spre comentariu
Andrei1545 Postat Noiembrie 27, 2014 Partajează Postat Noiembrie 27, 2014 Pai si cand ramnea becul aprins amorsand poarta , era ars sau nu tiristorul ? Link spre comentariu
cearda Postat Noiembrie 28, 2014 Partajează Postat Noiembrie 28, 2014 Tiristorul se masoara exact ca un tranzistor normal,cu aparatul de masura pe domeniu: buzzer,iar triacul doar intre doua terminale trebuie sa indice o valoare. Link spre comentariu
elmar Postat Noiembrie 28, 2014 Partajează Postat Noiembrie 28, 2014 (editat) tiristorul nu are cum sa indice la fel ca un tranzistor....doar daca e defect!? tiristorul si triacul poti spune ca la masurare arata cam la fel ...adica trebuie sa aiba o rezistenta intre G si K ...tiristorul indica ca o dioda intre aceste terminale si triacul ca o rezistenta(tot intre k-g) ...iar intre k-a(t1-t2) nu trebuie sa indice nimic(daca e bun) Editat Noiembrie 28, 2014 de elmar Link spre comentariu
gauss Postat Noiembrie 28, 2014 Partajează Postat Noiembrie 28, 2014 (editat) de obicei in practica cand isi da duhul un tiristor sau un triac apare un scurtcircuit intre anod si catod (la tiristor) sau intre anozi (la triac)deci neconectat in schema (sau conectat) tiristorul (triacul) conduce tot timpul (are rezistenta aproape de 0 )daca ai o astfel de piesa o masori cu ohmetrul si daca are rezistenta mica (mai mica de 10-30 ohmi) intre 2 terminale atunci sigur e defecta Tiristorii de putere au chiar mai putin poarta - catod , deci atentie ! - 20 ... 25 ohmi e valoare curenta ... Editat Noiembrie 28, 2014 de gauss Link spre comentariu
Andrei1545 Postat Noiembrie 28, 2014 Partajează Postat Noiembrie 28, 2014 Eu am facut testul cu alimentarea si cu bec , si a ramas aprins dupa ce am amorsat poarta , deci e ars sau e bun ? Link spre comentariu
vio2007 Postat Noiembrie 28, 2014 Partajează Postat Noiembrie 28, 2014 (editat) Trebuie sa continui testul: -Intrerupi alimentarea becului (care este aprins cu comanda data pe poarta),desurubezi din soclu=> becul se stinge,insurubezi becul in soclu=>ramane stins,dai comanda pe poarta =>becul se aprinde =>tiristorul functioneaza,este bun. B2 apasat scurt timp=becul se aprinde B1 apasat scurt timp=becul se stinge Editat Noiembrie 28, 2014 de vio2007 Link spre comentariu
Florin berdila Postat Octombrie 31, 2016 Partajează Postat Octombrie 31, 2016 domnilor va rog mult sa ma ajutati cu un raspuns , am 6 tiristori fiecare montat pe un radiator de aluminiu codu este : BBC CS190-08io1 ce va rog , are catodu si anodu si mai are doua fire subtiri cum se leaga care este acea poarta de alimentare sa deschida nu inteleg deloc si ce rol au , la ce pot sai folosesc va rog din suflet sa ma deslusiti Link spre comentariu
Postări Recomandate