Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Logan14. benzina (se opreste motorul din mers)


Vizitator

Postări Recomandate

Nu are AC? Mna...mere si asa.

 

Atentie mare la exprimari.
Cand spui ca scuipa ulei pe la joja omul cu experienta intelege ca daca scoti joja si turezi arunca ulei prin tubul jojei!
Asta se intampla la motoarele terminate care scapa presiunea pe langa segmenti, presiunea ajunge in carter si arunca uleiul in sus.

 

Probabil tu vrei sa zici ca musteste ulei pe la ceva garnitura coapta, iar aia e un fleac!

 

Boboc crezi tu ca e. Cu cat te pricepi mai mult cu atat iti dai seama ca mai ai altele de facut.
Dar la asa masini important e ca merg, nu trebuie sa fie ele ca noi.

Editat de Sharky
Link spre comentariu
4 hours ago, Fan Elforum said:

 

Bora am facut-o boboc cu 12 milioane (piese plus manopera plus tva) Ma asteptam la mai mult, sincer. Uleiul mi-l scuipa pe la o garnitura nu prin joja. In banii aia am rezolvat si alte probleme mai putin importante si am pus si placute de frana, un rulment, bielete antiruliu, ulei, filtru si alte maruntisuri.

 

Pe logan cu 3 miloane l-am facut giugiuc. Cu toate ca il scosesem la vanzare, mi se cam rupe sufletul sa il dau. Vara asta cam trecu, poate pana la anul ii pun o instalatie de ac ca merita. 

 

Acum imi dau seama ca trebuia sa le duc de la inceput la service.  

 

Sunt multi care au masini terminate, masini care scot fum in sarcina (nu il vezi pe loc deci ai impresia ca merge ok), care consuma ulei sau oricare alte probleme "minore" si daca le schimbi o garnitura si speli motorul, proprietarii au senzatia ca gata, masina lor este nou nouta, giugiuc... De multe ori efectul placeboo apare la necunoscatori, oameni pentru care un motor curat dar fumigen atrage mai mult decat un motor murdar dar care nu scoate fum. Eu sunt ala care caut motorul "murdar", nu cu scursuri, dar daca vad motorul spalat ma intorc si plec la altul. Cei care stiu, stiu de ce.

 

Nu zic ca este cazul la tine !

Tu ne-ai expus o problema, noi ne-am dat cu parerea in baza datelor primite. Oare la service ar fi putut sa ti-o repare doar in baza la ceea ce spui tu, fara sa vada masina ?

Link spre comentariu

Eu vedeam zona dinspre joja umeda si credeam ca e faza cu segmentii, motor terminat, etc. Deja imi faceam planuri daca sa cumpar motor sau sa dau masina. Am scapat ieftenache. Era garnitura de la "epuratorul de gaze" sper sa nu spun prostii. Si aia a fost. Am facut cu masina 1000 km imediat ce am iesit din service. E uleiul neatins in ea. Umezeala proaspata nu am mai vazut.

 

Dani, mecanicul o vede si daca vrea, ma crede, daca nu, face ce stie si mi-o da buna. Voi doar banuiti si nu va condamn. Aluia ii dau bani si raspunde pentru lucrare. (Sau nu)

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

La service 100% nu se prindeau din prima ca nu e reglat jocul supapelor.
La scursurile de motoru conteaza pe unde sunt. Ca niste garnituri de capace sunt usor de schimbat.
Unele scursuri de la o varsta sunt normale, altele nu. Important e sa faci diferenta, ca e pacat sa ratezi o masina buna si evident sa te incalti cu un cazan.

Link spre comentariu
2 hours ago, Fan Elforum said:

Eu vedeam zona dinspre joja umeda si credeam ca e faza cu segmentii, motor terminat, etc. Deja imi faceam planuri daca sa cumpar motor sau sa dau masina. Am scapat ieftenache. Era garnitura de la "epuratorul de gaze" sper sa nu spun prostii. Si aia a fost. Am facut cu masina 1000 km imediat ce am iesit din service. E uleiul neatins in ea. Umezeala proaspata nu am mai vazut.

 

Dani, mecanicul o vede si daca vrea, ma crede, daca nu, face ce stie si mi-o da buna. Voi doar banuiti si nu va condamn. Aluia ii dau bani si raspunde pentru lucrare. (Sau nu)

 

Nu exista mecanic care sa raspunda de lucrare. Orice se intampla "era stricata piesa aia dar mai este si alta !". Nu am vazut in viata mea mecanic care sa zica: "da, dom'le, piesa asta am schimbat-o aiurea, iti dau banii inapoi pe ea si pe manopera si schimbam piesa defecta". Cand vorbim de o inlocuit garnitura, aia e treaba pe care o faci si tu, cu zero cunostinte de mecanica, si iar o poti face mult mai bine, degresat, curatat bine, ceva ce mecanicii nu fac, doar curata un pic cu o carpa si pun siliconul.

Si legat de mecanici, mecanicii la care te duci si le dai banii nu sunt asa specialisti pe cat crezi, nici nu sti cat am tras pe la prieteni dupa ce au umblat prin service-uri de renume si au ramas cu filete stricate, suruburi rupte, stranse prea tare sau slabe, prea mult threadlocker, si au venit la mine sa repar dupa ei chiar daca eu nu lucrez in domeniu. Bineinteles ca un mecanic nu o sa iti zica tie nimic cand iti rupe un filet, lasa surubul acolo si tace din gura, sa repare surubul ala e mai costisitor decat toata lucrarea pe care a facut-o.

Sunt o gramada de smecherii pe care multi mecanici din service-uri de renume (parca conteaza, oricum sunt doar pustani si muncitori negrii ca mecanici, doar nu cu facultatea de mecanici auto, nu ?) nu le cunosc.

Un caz simplu: a venit acum ceva timp un prieten ca nu putea sa demonteze capacul de la lichidul de frana, si-a schimbat placutele la service de renume si i-au zis acolo ca la schimbarea de placute nu trebuie facuta aerisirea, ca nu au motiv sa umble acolo. Un mecanic adevarat ar face aerisirea ca o operatiune extra daca tot umbla acolo. Dar marii mecanici nu i-au desfacut capacul de la borcanul de lichid si cand au impins pistonasele ca sa intre placutele noi si groase, s-a format o presiune mare pe instalatie si s-a blocat capacul de la borcan de a fost nevoie de mops sa il desfaci. Mecanici in service.

Si nu ai idee cat de des se intampla... dar o sa descoperi pe calea grea. Mecanicii nu dau 2 bani pe lucrare, nici nu ii intereseaza, nici nu stiu multe, in realitate sunt negrii si atat, nu ingineri ca sa inteleaga cum functioneaza, si de fapt le pasa doar sa plece masina sa ponteze si sa se termine ziua sa poata sa bea linistiti berea. In schimb sunt cel mai buni la inventat tot felul de scuze de pune botul clientul la orice, sunt buni la dat vina pe motorina si benzina proasta chiar daca ei nu au verificat niciodata compozitia si nici nu stiu ce e aia cifra cetanica sau alte detalii, sunt buni la spus ca injectoarele se infunda de la mizeria din rezervor desi un inginer stie ca mizeria capabila sa infunde un injector nu poate sa treaca de filtru de combustibil. Sunt buni la vrajit.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Asa e!
F putini sunt cu adevarat seriosi.
Ai zice ca cei care au atelierul lor ar fi mai seriosi.
Dar si aia au de lucru de nu pot duce si de ce sa isi bata capul cu loganul tau care face figuri cand vrea cand in timpul ala schimba 2 uleiuri si placute si mai multi bani face.

 

Vezi si tu ca unii nu vor sa schimbe bujii incandescente sau lucrari migaloase.
Macar astia-s cinstiti, iti spun din prima ca nu renteaza sa se apuce.

Pe altii da ii intrebi despre principii de functionare nu stiu mare lucru, doar inlocuiesc piese.

Link spre comentariu

Necunoscatorii au impresia ca la noi exista service-uri si mecanici. In realitate exista doar firme de luat bani si schimbatori de piese.

Am vazut cu uimire la un prieten ca, in loc sa ii schimbe bucsi, rulmenti si alte maruntisuri la puntea spate la un golf, practic dansa puntea fata-spate, i-au schimbat puntea cu totul de la SH ! Mereu se merge pe ideea ca masina de pe care a fost demontata mergea ok, deci totul e bun. Dar niciunul nu se gandeste ca bucsile alea sunt imbatranite, ca piesele deja au uzura, la final ajungi chiar mai scump decat sa pui piesele noi si ai niste piese vechi care urmeaza sa pice iar, posibil destul de repede, dar e mult mai putin de munca pentru mecanic. Asta nu este mecanic, este schimbator de piese, si asa sunt toti.

Eu nu am vazut pana in prezent un mecanic adevarat care chiar sa inteleaga toate principiile, sa inteleaga cum se leaga totul intre ele. Si la faza cu borcanul blocat, mecanicii nu ar fi inteles ca schimbarea placutelor fara sa desfaci capacul rezervorului, o sa il blocheze, "ei nu au umblat la rezervor deci nu e vina lor, l-a strans tare ala de dinainte".

 

Editat de validae
Link spre comentariu
Acum 11 ore, Sharky a spus:

Nu are AC? Mna...mere si asa.

 

Atentie mare la exprimari.
Cand spui ca scuipa ulei pe la joja omul cu experienta intelege ca daca scoti joja si turezi arunca ulei prin tubul jojei!
Asta se intampla la motoarele terminate care scapa presiunea pe langa segmenti, presiunea ajunge in carter si arunca uleiul in sus.

 

 

In carter exista intotdeauna o mica presiune...se formeaza vapori de ulei care sunt eliminati prin filtru epurator in admisie.

Nu poti spune ca un motor este terminat daca arunca vapori de ulei in momentul cand ridici joja!

Link spre comentariu

""Cand spui ca scuipa ulei pe la joja omul cu experienta intelege ca daca scoti joja si turezi arunca ulei prin tubul jojei!""

Am scris cat se poate de corect. Scuipa si arunca ulei inseamna ca arunca ulei in stare lichida. De face asa ceva e praf rau, de mers merge, dar departe de ce era.

 

IAr carterul nu e sub presiune, e doar ventilat. Pe deoparte ii aplici vacuum de la clapeta, ca sa aspiri toata ceata aia, formata din ulei si combustibil sau gaze arse scapate de segmenti.

De celalta parte ii pui aerul de afara. In cazul asta tubul il pui inainte clapetei. In felul asta nu ai nevoie de un filtru suplimentar pt carter, cum e de exemplu la 320d e46.

Filtrul in cazul asta e filtrul de aer.

Vacuum pe o parte, atmosfera pe cealalta => se face un curent care iti manca gazele si le baga in admisie.

 

Cand doar pufaie la relanti merge mult si bine. IN general pufaie la relanti, dar daca e sa turezi motorul nu mai pufaie, vacuumul suplimentar plus curnetul de aer mai mare obtinui din turatie manca orice urma de pufaiala.

Poate sa arunce ulei si pe la buson, dar atentie ca unele masini au camele expuse prin buson si sa nu va pacaliti, poate cama e cea care arunca.

 

La aspirate asa e, la supraalimentate e mai complicat nu are rost sa intram in detalii. Oricum e vorba de un 1.4 mpi logan.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Si la aspirat si la turbo e acelasi lucru, gazele la epurator nu trebuie sa fie nici pe departe cu presiune, ele sunt trase de vaccumul din admisia motorului, vacuum prezent si la motoarele turbo pentru ca epuratorul este inainte de turbina, duce fix in airbox, in cutia filtrului de aer, unde este vaccum continuu.

 

Se accepta sa scoata putin abur/fum pe acolo dar ideal este zero. Orice urma de abur/fum este un semn de uzura sau neetanseitate la ghiduri supape sau segmenti.

Link spre comentariu

Normal ca principiul ramane acelasi, dar eu ma refeream de implemntare.

DAca pui doar 2 furtunuri, unul inainte de clapeta, unul dupa (ca la aspirat), cand ai supralimentare se schimba sensul plus alte traznai gen ti se duce presiunea afara prin filtru.

Stii si tu ca sistemul e ceva mai complex.

Link spre comentariu
Acum 14 ore, dany_cta a spus:

Si la aspirat si la turbo e acelasi lucru, gazele la epurator nu trebuie sa fie nici pe departe cu presiune, ele sunt trase de vaccumul din admisia motorului, vacuum prezent si la motoarele turbo pentru ca epuratorul este inainte de turbina, duce fix in airbox, in cutia filtrului de aer, unde este vaccum continuu. 

 

Se accepta sa scoata putin abur/fum pe acolo dar ideal este zero. Orice urma de abur/fum este un semn de uzura sau neetanseitate la ghiduri supape sau segmenti.

La TFSI Vag, daca vrei sa vezi filme ciudate.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări