Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Logan14. benzina (se opreste motorul din mers)


Vizitator

Postări Recomandate

Buna

Nu stiu daca am citit tot,dar trebuie verificata legatura la masa bloc motor-caroserie.

Cel mai probabil este o tresa impletita neizolata.Am avut probleme asemanatoare cu o Dacie

Nova.

Spor

Alex

Link spre comentariu

Mai nene, dar tu esti electronist? :)

Nu te apuca sa desfaci si sa cureti aiurea cabluri, da-mi voie sa te cert!

Si dupa ce le cureti pune vaselina sau un spray de zinc pe ele, ca tocmai le-ai dat jos stratul protector, in caz ca aveau.

 

Contactele se verifica in sarcina. Dai drumul la toate, dezaburirel faruri, ventilator pe maxim. Si masori caderi de tensiune pe contacte. Nu te apuca sa desfaci ce e bun ca iti pierzi vremea.

Cablurile alea la cum aratau puteau la fel de bine sa fie ok. Papucii aia erau curati in zona de contact. In rest e irelevant ca nu pe acolo circula curentul.

Oricum e lege, contact prost inseamna cadere de tensiune. Nu ai cadere nu umbla acolo ca n-ai ce repara.

 

Link spre comentariu
29 minutes ago, Sharky said:

Si dupa ce le cureti pune vaselina sau un spray de zinc pe ele, ca tocmai le-ai dat jos stratul protector, in caz ca aveau.

 

Dupa cativa ani de cautari (i-am innebunit pe aia de la loctite intreband mereu cand aveam drum pe la ei), au aparut si la noi spray-urile cu cupru. Am gasit de la LiquiMoly. Mai exact vaselina cu cupru care este vaselina ideala la contacte si toate zonele de etanseitate cu temperatura ridicata. O vaselina care se intareste in cateva secunde si devine tare si lipicioasa, rosiatica ca un strat de cupru.

Oricum problema actuala nu este o problema de contact imperfect la masa nici pe departe, dar sa lasam omul sa isi faca maniile.

 

Daca simptomele sunt la fel ca in filmul prezentat, eu m-as indrepta mai degraba catre motorasul pas cu pas, poate mai exista cineva aici pe forum care vrea sa ne impartaseasca experienta cu el si simptomele, asta daca vrea sa iasa din anonimat.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Cert este ca nu s-a rezolvat prin masa suplimentara pe sasiu. Am mai investigat. Pot provoca oprirea motorului. Nu tine excluaiv de mersul pe benzina. Am putut sa provoc oprirea si pe gaz. Nu are legatura cu schimbatorul. Din pedale pot sa il opresc pana la un anumit punct. Cand se incalzeste peste un prag, putin peste pragul la care comuta pe gpl, nu mai pot sa provoc oprirea. Oprirea motorului tine de motor rece si de reducerea vitezei de rulare mai rapid. Se opreste cand scad de la 80-100 km/h la 20-30 km/h in spatiu de 10-15 m. 

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Daca ar fi vorba de MPP atunci cand scoti din viteza ar trebui sa poti tine motorul pornit din acceleratie.
Daca zici ca si pe gaz face, atunci nu e de acolo.

 

Eu aveam un reglaj incorect pe gaz, in frana de motor injecta mult prea mult gaz. (Motorul injecteaza combustibil in frana de motor la sub ~1500 ture, doar peste il taie complet)
Cand o lasam in viteza ca sa scada viteza pana cand ajung la stop STFT scadea f mult la gen -20%.
Semn clar ca aveam prea mult combustibil injectat.
Cum calcam ambreajul (ca eram deja la 1000 ture si urma sa ma opresc de tot), motorul dadea spritz (asa face el) STFT sarea la 24.5% (valoare standard) si motorul se ineca.
Adica motorul avea +20% de la gpl reglat incorect, si inca 24.5% de la spritz. Se pare ca era prea mult pt el.
Dar asta se intampla doar in ture mici cand apasam ambreajul dupa frana de motor.

 

Problema e ca doreii montatori de GPL nu stiu multe ei mi-au reglat curba dupa motorul turat, si in mers in diverse regimuri.
Dar sa mai corecteze cu turatia a fost prea mult pt intelectul lor. Mere si asa, lenea e mare!
Pt ca una e 1500 turat in gol si alta e 1500 in sarcina si alta 1500 in frana de motor cu injectie de benzina, iar variatia dintre ele e f mare!
In prima faza am saracit amestecul in zona de injectie scurta, am vazut ca s-a rezolvat problema si apoi am aplicat compensarea cu turatia si rezultatul a fost excelent.

Totusi la tine moare de la 3mii ture, deci nu e cazul de asa ceva. Dar e bine sa stii asta, mai ales ca esti gazar ca mine. :)
Sculele sunt faine, pacat doar ca multi din cei care le monteaza sunt dorei.

 

Off topic despre MPP:
Nu stiu cum e MPP la logan.
La opel aveam MPP cu melc si axul motorului era capsulat, nu aveam acces. Cam greu sa il manipulez.
Facuse uzura pe ax si nu mai culca bine. Asa ca i-am facut un guler, vreo 3mm sau cat a avea, si am mutat zona de functionare.
Problema s-a rezolvat aproape total, vara pe cald mai facea figuri ca ramanea usor turat cateodata, dar un restart rezolva asta.
100 lei era prea mult pt masina aia, era in perioada in care nu bagi decat daca e vorba de siguranta, in rest sa mearga pana crapa. :)

Link spre comentariu

Nu moare la 3000. Turata merge bine. Moare cand i-o scad sub 1000 sa zic. Asta pana se incalzeste. in primele 2-3 minute. Dupa aceea nu mai face nici intentionat.

Link spre comentariu

Buna seara, poate fi si acel motoras pas cu pas cum a spus @dany_cta, eu am patit-o cu un audi, la relanti mergea bine nu avea probleme, dar cand acceleram si dupa luam piciorul de pe acceleratie scadea turatia motorului pana murea, la schimbatul vitezelor trebuia sa ma misc repede sa nu moara de fiecare data. Rezolvarea a fost prin inlocuire. 

Link spre comentariu
Acum 9 ore, mradu2005 a spus:

Nu a ti facut s au macat sa incercati o diagnoza sa nu va mai chinuiti ?!!!

Nu am avut timp. Nu m-a provocat asa de tare. Face de cateva luni bune si nu m-a deranjat atat de mult. Dar acum, am crezut ca e ceva minor si ca o pot rezolva si eu. Zgarcit domne, zgarcit. Tot in service va ajunge cred. Vad ca singur nu ii dau de cap. Ce-i drept, nu ma prea pricep la masina. E prima si e normal. O am de un an si ceva.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

teste obd gasesti cu vreo 40 lei, si iei un obd reader pt android si deja vezi niscte chestii.

Lasa, asa e cu prima masina, si eu am ciocanit opelul ala 7 ani. In ultimii ani nu vroia sa moara, desi tot cu ulei SH 15 40 diesel ii faceam schimburile. :))))

Iarna completam cu resturi de la ford 5w30.

 

Pe cazane dinastea inveti una alta, ca de strici ceva, nu iti pare rau.

E doar greu cand treci la urmatoare, nu mai ai confortul psihic care ti-l da un cazan.

Leac pt motorul pas cu pas, da-i drumul si scoate-i mufa. O sa stea relantiul amboulea, dar ar trebui sa nu mai moara de fel.

 

Evident, daca MPP are un mecanism de revenire, nu ai facut nimic ca se inchide singur.

Nu cunosc sistemul de la logan.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Gasesc obd dar daca ma uit ca un necunoscator, dau banii degeaba. Scula nu ma face si meserias. Ii las pe aia care stiu, dau banu si am terminat. 

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Sunt pe cale sa schimb kitul de ambreiaj in weekend. A zis mecanicul meu ca suspecteaza motorasul pas cu pas cand i-am zis ca am schimbat deha senzorul de turatie si cablurile de masa. O sa il iau si pe asta ca nu e prea scump. Sper sa fie de-aici.

Link spre comentariu
On 5/25/2018 at 12:31 AM, dany_cta said:

Daca simptomele sunt la fel ca in filmul prezentat, eu m-as indrepta mai degraba catre motorasul pas cu pas

 

On 6/7/2018 at 7:49 AM, Fan Elforum said:

Sunt pe cale sa schimb kitul de ambreiaj in weekend. A zis mecanicul meu ca suspecteaza motorasul pas cu pas cand i-am zis ca am schimbat deha senzorul de turatie si cablurile de masa. O sa il iau si pe asta ca nu e prea scump. Sper sa fie de-aici.

 

Vezi ca de multe ori trebuie doar curatat si nimic mai mult. E treaba de 15minute, cauta tutoriale pe net, e simplu si ai putea sa scapi cu niste bani in buzunar.

Link spre comentariu

Am vazut tutorialul. Aseara a intrat masina in mainile mecanicului. Imi schimb si kitul de ambreiaj. L-a schimbat deja pe motoras. Sa speram ca din el era treaba. Era  imbacsit. Ma gandesc ca s-o fi suprasolicitat. Cand e incleiat se misca mai greu. 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări