Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Logan14. benzina (se opreste motorul din mers)


Vizitator

Postări Recomandate

Salutare tuturor!

De cateva luni nu am dat importanta faptului ca mi se opreste motorul din mers. Am citit, m-am documentat si am crezut ca e o problema minora. Am aflat ca de vina ar putea sa fie senzorul de turatie sau diferente de potential intre baterie, caroserie si motor. Am schimbat alaltaieri senzorul, am dat o tura scurta si tot mi s-a oprit. Am intervenit la borne, le-am curatat de oxizi, le-am mai deformat putin, le-am strans ca niciodata. Astazi la pornire, o ia la sfert de fiecare data, clipoceste "check engine" de cateva ori si ma lasa in pace. Cand ajung in locul prestabilit, mi se opreste iar motorul. Sunt navetist si de fiecare data, la plecare, dupa vreo 1 Km si la dus si la intors mi se opreste motorul din mers (IN ACELASI LOC). Fie il pornesc din cheie, fie din pedale daca il mai ajut, nu ma panichez, am invatat care e smecheria, merge din inertie. Unde nu am mai umblat, la capatul firelor de masa care merg spre caroserie si spre motor. Ala de caroserie se vede si pot sa il curat si sa il strang. Intrebarea e unde ma-sa se duce cablul de motor ca nu il mai vad, cum am acces la el? Trebuie dat scutul jos? Daca si dupa ce voi curata capetele dinspre motor si caroserie va mai persista problema, ce as mai putea verifica? Am mai povestit aici despre problema. https://www.elforum.info/topic/128267-logan-martor-ulei-si-martor-baterie-aprinse/

Link spre comentariu
Vizitator Dani..
Acum 22 minute, fanelforum a spus:

Cand ajung in locul prestabilit, mi se opreste iar motorul. Sunt navetist si de fiecare data, la plecare, dupa vreo 1 Km si la dus si la intors mi se opreste motorul din mers (IN ACELASI LOC). 

Schimba traseul.

Link spre comentariu

Credeti ca ar putea fi legat si de switch-ul pedalei de ambreiaj? Pare ca e legat de calcatul pedalei. In locurile alea trebuie fie sa incetinesc, fie sa opresc. Calc ambreiajul total si frana incetisor si incep sa scad treapta de viteza pe masura ce ma apropii de locul unde vreau sa opresc. Ma rog, motorul e rece, e in primele 2-3 minute de functionare. In rest, cu motorul cald nu se intampla. Mai fac oprire dupa 25 de minute si incetiniri pe tot drumul care are 43 de km la dus, in functie de trafic. Numai o singura data mi se intampla. Parca ar fi soft...

Link spre comentariu

Blocheaza butonul pedalei de ambreiaj folosind un soricel sau banda izolatoare in asa fel incat sa nu se mai declanseze la apasarea pedalei.

Apoi faci o proba de drum si vezi ce se intampla.

Link spre comentariu
Acum 1 oră, andrei_ a spus:

Blocheaza butonul pedalei de ambreiaj folosind un soricel sau banda izolatoare in asa fel incat sa nu se mai declanseze la apasarea pedalei.

Apoi faci o proba de drum si vezi ce se intampla.

Ce rol are butonul de la ambreiaj ?

Link spre comentariu

In primul rand vezi daca pompa din rezervor baga continuu sa nu aibe momente cand se opreste si nu mai porneste decat daca sta cateva secunde/minute/ore.

Caz concret la un Nisan Nicra .

Pornea mergea circa 30-minute cu conditia sa nu il turezi la peste 3000 rotati.

Am probat pompa separat si la un moment dat nu a mai vrut sa o ia .Rezolvarea este inlocuirea pompei care la Logan este cam 120-130 lei relativ.

Link spre comentariu

Ai motor pas cu pas pt reglarea relantiului?

 

Daca il tii turat din pedala mai face?

In sarcina merge ok si doar scos la liber moare?

 

Scoate mufa de la sonda lambda, vezi daca se schimba ceva. Desi in general astea aprind becuri in bord.

Astea is ieftin si f usor de incercat.

 

Daca era pompa facea si la cald, figuri in sarcina, etc.

In primul rand nu schimba nimic pe incercate ca bagi bani aiurea.

Editat de Sharky
Link spre comentariu
Acum 7 ore, Sharky a spus:

Ai motor pas cu pas pt reglarea relantiului?

 

Daca il tii turat din pedala mai face?

In sarcina merge ok si doar scos la liber moare?

 

Scoate mufa de la sonda lambda, vezi daca se schimba ceva. Desi in general astea aprind becuri in bord.

Astea is ieftin si f usor de incercat.

 

Daca era pompa facea si la cald, figuri in sarcina, etc.

In primul rand nu schimba nimic pe incercate ca bagi bani aiurea.

1 Motor pas cu pas, nu stiu.

 

 

2 Moare in sarcina. Plec de-acasa si apuc sa ii insir toate vitezele, dupa care am o oprire de facut. Moare cam cand incep manevrele de reducere a vitezei. Dar nu e o regula. Moare si asa intr-a 5-a cateodata. Pot spune ca dupa ce am mai curatat oxizii e mai rar. O sa incerc sa curat si partea cealalta daca ajung la ea, daca nu, ii mai adaug un cablu de 25mmp crimpat de la mama lui nu batut pe nicovala. Am unul de imi pare rau sa il pun. Are 3 papuci, 2 la capete si unul la mijloc. Are cam 1 m si ceva. Pot sa leg motor si sasiu si baterie pe acelasi fir. Sper sa gasesc niste locuri bune de facut manevra.

 

3 As scoate si conectorul de la lambda, inca nu stiu unde e dar ma documentez.

 

Citii prin manualul de service azi cateva ore. Nimic ajutator. Maine caut in user manual pe la indicatorii de bord. Poate gasesc ceva util. E combinatia de martor ulei plus baterie care se aprind cand imi moare motorul.  Trebuie sa rezolv cu masele si pe ls alternator sa mai verific ce pot verifica(oxizi, contacte, etc). Timp am doar in weekend pt toate astea.

 

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Fanele, ai si tu un noroc la masini... borabora cu problemele ei, loganul cu ale lui ...

Nu te mai zgarci si munci aiurea, fugi si ia o mufa obd si vorbeste cu masina si vezi ce zice. Tu scoti mufe si refaci fire si cand colo masina s-ar putea sa iti zica direct unde e problema. Sunt sanse destul de mari sa te indrume ea unde sa verifici. Problemele astea nu sunt cauzate de contacte imperfecte de obicei mai ales daca se intampla mereu in aceleasi conditii.

 

Acum ceva timp a venit cineva la mine ca i se oprea loganul in mers si nu mai pornea. Il tracta acasa si gata, mergea perfect. Peste cateva zile iar la fel. Ori pornea, ori nu mai pornea deloc, pana il ducea in alt loc. La service i-au schimbat senzorul de la arbore si a pornit perfect apoi, pana s-a oprit iar. Nu ii mai dadea nimeni de cap. A plecat cu ea reparata - era un fir care statea periculos de aproape de evacuare si s-a topit, si ba atingea pe toba, ba nu, cauzand problema din cand in cand, cand facea el contact acolo, pana miscai masina. Firul fiind si cu plastic topit si arsura pe el, nu prea facea mereu contact decat atunci cand se incingea toba si topea iar plasticul de pe el de ajungea metal pe metal.

Link spre comentariu

Azi mi s-a oprit iar. Mi-am studiat miscarile. Am plecat de pe loc, am accelerat, am ajuns pana intr-a 4-a si am calcat ambreiajul la fund, frana incet si am bagat intr-a doua. Motorul a murit cand am redus viteza. In bord bateria si uleiul aprinse. La plecare, check engine nu a zis nimic. Am mai observat ceva. La plecarea din loc de dupa oprire, prinsesem vreo 80 la ora, a trebuit sa reduc iar viteza ca mi-a facut stanga pe linie dubla continua cel din fata mea. In timp ce franam, sunam si ii bagam carne in frigider gratiosului, a clipocit martorul de baterie doar si claxonul parea ca moare. Toata actiunea s-a produs in decurs de 2-3 minute. La destinatie am mai verificat la bricheta tensiunea. Era in parametri zic eu se vede pe video.

 

Alt test cu motor oprit si cu faza lunga plus ceata plus casetofon plus ventilator treapta 4 a scazut pana la 11.5v. Bateria e noua, inca in garantie. 

 

Claxonul de unde isi ia masa? (LE: de pe caroserie). O sa incerc maine sa masor in mers diferenta de potential dintre motor si borna bateriei, dintre caroserie si borna bateriei si tensiunea la bornele bateriei ca sa vad ce se intampla cand se opreste.

 

 

 

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări