adydep Postat Mai 11, 2018 Partajează Postat Mai 11, 2018 Caut un termostat ca cel din poza( sau asemanator),contactele sa fie normal deschise si temperatura de cuplare de 40 grade.Vreau sa monitorizez temperatura unei conducte,iar la 40 grade cu ajutorul termostatului sa-mi cupleze un releu,care la randul lui sa-mi porneasca un ventilator.Am gasit pe diferite site-uri dar nu-mi trimite nimeni numai o bucata.Din cate am inteles sistemul asta de termostate fixe, bimetalice,dar cu contacte normal deschise ( mai rare ) ,s-ar folosii pe la masinile de spalat... Daca are cineva,evident contracost il rog sa ma anunte aici sau in privat. 1 Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 11, 2018 Partajează Postat Mai 11, 2018 Cauta si in bateriile vechi de telefoane mobile sau in bateriile de laptop . Sunt cu alta contructie (etansa ) si temperaturi apropiate . Ai multe optiuni de a recupera un bimetal bun. Singura nepotrivire e ca sunt normal inchise . Link spre comentariu
adydep Postat Mai 11, 2018 Autor Partajează Postat Mai 11, 2018 E musai sa fie normal deschise. Link spre comentariu
bobinatorul Postat Mai 11, 2018 Partajează Postat Mai 11, 2018 https://www.tme.eu/ro/details/3455rc-01000245/termostate/honeywell/3455rc-01000245/ La 43 si puțin cam scump Link spre comentariu
adydep Postat Mai 11, 2018 Autor Partajează Postat Mai 11, 2018 Da,l-am vazut si pe ala,este exagerat. Am gasit https://www.conexelectronic.ro/ro/211-termostate-cu-bimetal ,e super rezonabil 20 lei,doar ca este la 60 grade...ar merge si nu...Problema este ca (Conex electronic) nu trimit cu posta si mai platesc si 25 lei curierul... Link spre comentariu
doru3160 Postat Mai 12, 2018 Partajează Postat Mai 12, 2018 On 5/11/2018 at 6:45 PM, andrei_ said: E musai sa fie normal deschise. Poti comanda un releu si sa folosesti contactele care-ti convin. Link spre comentariu
adydep Postat Mai 12, 2018 Autor Partajează Postat Mai 12, 2018 Uitati ce doresc sa realizez: +15 vine tensiunea de 12V la punerea contactului + 30 vine tensiune de 12V permanent. Singura varianta ca sa folosesc un termostat cu contact normal inchis este sa utilizez 2 relee,si se complica treaba,pentru ca nu prea este loc.. Link spre comentariu
geomx Postat Mai 12, 2018 Partajează Postat Mai 12, 2018 (editat) 1 hour ago, andrei_ said: Singura varianta ca sa folosesc un termostat cu contact normal inchis este sa utilizez 2 relee,si se complica treaba,pentru ca nu prea este loc.. de ce ar trebui sa folosesti doua relee? ... postarea colegului @doru3160 a fost smpla, clara si la obiect si corecta ... adica tot de un singur releu ai nevoie termostat de genul postat de tine am cumparat eu acum vreun an, ca am avut nevoie, de la un magazin de componente electronice de la mine din oras si din cate imi amintesc am dat cam 1,5 lei sau maxim 2 lei pe bucata ....... e drept ca erau cu contact normal inchis si la temperatura ceva mai mare - 100 sau 120 de grade ( nu stiu daca aveau de 40 grade si daca cele de 40 ar fi fost la alt pret, oricum aveau mai multe valori dar eu am cumparat ce mi-a trebuit, dar preturile despre care s-au discutat aici in topic mi se par mult prea piperate_ ) in anumite situatii e chiar mai avantajos unul cu contact normal inchis ! Editat Mai 12, 2018 de geomx Link spre comentariu
adydep Postat Mai 12, 2018 Autor Partajează Postat Mai 12, 2018 (editat) Daca folosesc termostat cu contact normal inchis si un singur releu,trebuie sa mentin bobina releului in tensiune cat temperatura e sub 40 de grade.Ori cum eu monitorizez o conducta de ulei rezulta ca atunci cand motorul( masinii ) e oprit,temperatura e sub 40 de grade si releul sta permanent atras,ca ventilatorul sa stea opriit.Mai mult ,pana se raceste conducta ventilatorul v-a merge continuu. Schema de mai jos trebuie sa o aplic in cazul folosirii termostatului cu contact normal inchis: Presupun ca (,) conducta este sub 40 grade,iar contactul termostatului este inchis.La punerea contactului(contactul de pornire al masini),apar 12V pe firul 15,iar prin bobina RL2 v-a circula un curent care produce inchiderea contactelor releului si bobina RL1 nu v-a fi pusa la masa:ventilatorul v-a sta oprit. Conducta trece de 40 de grade,contactele bimetalului se deschid,iar bobina RL2 nu v-a mai fi alimentata.In aceasta situatie contactele RL2 vor pune la masa bobina RL1 si ventilatorul porneste.Daca opresc tensiunea de pe firul 15 bobina RL1 nu v-a mai fi parcursa de curent,contactele se deschid iar ventilatorul se opreste. Editat Mai 12, 2018 de andrei_ Link spre comentariu
geomx Postat Mai 12, 2018 Partajează Postat Mai 12, 2018 prea multe relee ati folosit! era suficient doar unul ca in schema modificata de mine intr-adevar bobina releului va fi conectata pana ce temperatura va ajunge la la 40 grade si se va deconecta doar cand temperatura este peste 40 grade adica va fi fi exact invers. La asta ma refeream ca nd am scris ca 'uneori e mai avantajos un termostat cu contact normal inchis" - adica in situatia in care timpul de functionare al ventilatorului ar fi mai mare decat timpul cand acesta ar fi in repaus Link spre comentariu
adydep Postat Mai 12, 2018 Autor Partajează Postat Mai 12, 2018 (editat) In varianta modificata de dvs,daca bobina releului nu este alimentata,contactele acestuia sunt unite si ventilatorul merge continuu.Ori pe borna +15 tensiunea dispare cand opresc motorul masinii. Si chiar daca leg si bobina releului tot la firul 30(12V permanent),apare situatia neplacuta,anume atunci cand opresc motorul masinii,conducta de ulei e fierbinte si ventilatorul v-a merge pana cand aceasta (conducta) ajunge sub 40 grade-situatie ce nu e de dorit,pentru ca-mi descarca bateria(ventilatorul trage cam 30A). Ideea este ca orice temperatura ar avea conducta in momentul opririi motorului masinii,ventilatorul sa nu mai functioneze. Editat Mai 12, 2018 de andrei_ Link spre comentariu
Elison Postat Mai 12, 2018 Partajează Postat Mai 12, 2018 Poti folosi un tranzistor pentru comanda releului,in asa fel incat atunci cand contactul termostatului se deschide sa fie alimentata bobina releului.In paralel cu bobina releului trebuie pusa si o dioda. Link spre comentariu
adydep Postat Mai 12, 2018 Autor Partajează Postat Mai 12, 2018 (editat) M-am gandit si la aceasta varianta,insa trebuie ca cele 3 piese-dioda,tranziztorul si rezistenta- trebuie sa le pun pe un mic cablaj si sa le inchid intr-o cutie etansa. Ar venii asa: Editat Mai 12, 2018 de andrei_ Link spre comentariu
Elison Postat Mai 12, 2018 Partajează Postat Mai 12, 2018 Mai trebuie o rezistenta in baza. Link spre comentariu
adydep Postat Mai 12, 2018 Autor Partajează Postat Mai 12, 2018 (editat) Editat Mai 12, 2018 de andrei_ Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum