Florin berdila Postat Ianuarie 3, 2019 Partajează Postat Ianuarie 3, 2019 (editat) Acumulatoru este cu intretinere cu capace le poti desuruba si completa cu apa,eu lam pus la incarcat pe redresor avea tensiunea de 14,7 la borne acc ,mam dus la tractor curios daca porneste a pornit la prima cheie am dato jos de pe tractor si am bagat-o in incapere, la vreo trei zile am pus-o iar pe tractor sa vad daca mai porneste si surpriza nu a mai pornit avea tensiunea 10,5 volti se autodescarcase, nu mai tine curent. Editat Ianuarie 3, 2019 de validae erori de tipar Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 3, 2019 Partajează Postat Ianuarie 3, 2019 Vezi dacă sunt celule care au apa tulbure, acolo a căzut pastă de pe plăci și a scurtcircuitat la bază elementul respectiv.Așa ajung să se autodescarce singuri câțiva elemenți.Ar fi util să măsori și densitatea tuturor celulelor cu densimetrul cu pipetă, se găsesc acum mai peste tot din astea.... Link spre comentariu
Taraxacus Postat Ianuarie 3, 2019 Partajează Postat Ianuarie 3, 2019 De câți ani este acumulatorul, când a fost fabricat ? Dacă este cu întreținere se poate repara însă e de muncă , trebuie atenție foarte mare pt că este vorba de acid sulfuric și nu-i de joacă. Electrolitul trebuie sa aibă 1,24 cand e descărcată și 1,28 când e încărcată. Dacă este mai slab trebuie schimbat, NU SE PUNE NICIODATĂ ACID CONCENTRAT ÎN BATERIE și nici electrolit. Dacă întorci bateria cu găurile în jos ai stricat-o, toată pasta depusă la fund care scurtcircuitează plăcile va intra între plăci și acolo va rămâne, scurtcircuitându-le. Ar trebui scoși pe rând elemenții, scufundați în apă distilată de câteva ori si apoi lăsati la scurs. Bacul trebuie curățat în fiecare celulă spălat cu apă distilată după care pui înapoi elementii, refaci punțile de plumb , etanșezi cu smoală și torni electrolit gata preparat. Electrolitul se prepară din acid sulfuric concentrat care se toarnă în apă, niciodată invers pt că reacția de diluare a acidului sulfuric este foarte puternic exotermă. Era în revista Tehnium de prin 77 sau 78, nu mai rețin exact, un articol în care era descris pas cu pas ce trebuie și cum trebuie procedat. Eu nu recomand nimănui să se apuce de o astfel de treabă. După cum vezi, deși ar trebui să pară ușor este destul de complicat chiar și în cuvinte d-apăi practic. Inutil să mai spun că trebuie să ai mănuși de cauciuc gros, cizme , șorț și ochelari de protecție sau cască cu ecran de protecție - nu este de neglijat, este de ajuns o singură picătură, una singură doar, de acid să-ți ajungă în ochi și te-ai nenorocit pt toată viața. Cumpără o baterie noua si gata, vederea este mai scumpă decât toate bateriile din lume. Un alt aspect despre care trebuie să amintesc este pornirea cu robotul. Am expertizat două accidente de muncă în care tractoriștii au murit pt că au pus robotul pe baterioe, au lăsat-o așa 1-2 ore și când au dat la cheie a explodat bateria, tractorul , cabina, nenorocire, au murit acei tractoriști. Robotul de pornire se folosește 20 de secunde - se pune pe bornele bateriei si apuoi se dă la cheie, după care se deconevtează. Dacă nu a pornit după 2 chei maximum 3, se deconectează și se așteaptă pt o nouă încercare 20 - 30 min. Robotul de pornire este de fapt un aparat de sudură în CC rebotezat. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 3, 2019 Partajează Postat Ianuarie 3, 2019 Domnule Validae un element are inteadevar solutia tulbure rau pot goli bateria adica acel element ? Trebuie incarcat cu apa distilata si lasat .org redresor apou iar varsat nu? Cineva spunea ca pot pune o lingura de bicarbonat in acel element pentru a dizolva oxidu su nu este bine? Link spre comentariu
adynel Postat Ianuarie 3, 2019 Partajează Postat Ianuarie 3, 2019 Folosește o seringă cît mai mare la care in loc de ac pui un furtunaş . Se găsește electolit gata preparat la magazinele de piese auto. Ar fi bine clatita cu apă distilata inainte. Pentru ținut trează bateria eu luat de la secțiunea Vinzari un Cyber power 600 cu 50 lei. Link spre comentariu
Taraxacus Postat Ianuarie 3, 2019 Partajează Postat Ianuarie 3, 2019 2 hours ago, Florin berdila said: Domnule Validae un element are inteadevar solutia tulbure rau pot goli bateria adica acel element ? Trebuie incarcat cu apa distilata si lasat .org redresor apou iar varsat nu? Cineva spunea ca pot pune o lingura de bicarbonat in acel element pentru a dizolva oxidu su nu este bine? Nu care cumva sa pui bicarbonat pt ca o poti arunca - va face spume, da afara.... distrugi elementul. E buna ideea cu furtunașul și seringa numai sa il poți baga până la fundul bacului. Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 3, 2019 Partajează Postat Ianuarie 3, 2019 E o operațiune foarte dificilă și riscantă, vezi că dacă îți sare acid pe haine se găuresc în câteva minute, dacă sare pe piele vei simți sigur o arsură, dar dacă îți sare în ochi e mai nasol, fiindcă trebuie să te speli imediat cu apă abundentă, recomand să porți ochelari de plastic dacă lucrezi cu acidul și nu te știi îndemânatic... Cum spunea Taraxacus, mai bine renunță la acea baterie decât să pățești ceva.Ai putea încerca cu un furtunel de la o perfuzie, dar trebuie să faci mai multe operațiuni, fiindcă pasta căzută e dispersată pe toată suprafața fundului celulei, nu stă într-un loc s-o scoți din prima.Deci ar trebui golit prima dată electrolitul complet, apoi introdusă apă distilată sau apă de ploaie curată și golită, mutând pe cât posibil furtunul din loc în loc pe fundul celulei, până nu mai iese murdară apa.Apoi ar trebui umplută cu electrolit curat și pusă iar la încărcat. Te sfătuiesc să cauți articolul din Tehnium, acolo se descrie cu lux de amănunte ce trebuie făcut, vezi că se găsește pe net colecția Tehnium pe toți anii, descarci câte o revistă din anii enumerați de coleg și cauți articolul despre acumulatori.... Link spre comentariu
Taraxacus Postat Ianuarie 3, 2019 Partajează Postat Ianuarie 3, 2019 (editat) În vremea lui Ceașcă, bateriile de acumulatoare erau „cu ciubote roșii” ca să zic așa. O baterie te ținea fix 4 ani și de aceea faceam fel de fel de artificii ca să prelungim cu un an măcar viata unei baterii. Dacă vrei poți să încerci dar după opinia mea nu merită efortul ca să nu spun despre riscurile la care te expui. Te poate ajuta cineva de pe la CFR care a lucrat pe la stația de electrocare sau de pe la o fabrică unde aveau stație de reparatii si intretinere electrocare. Cât poate să coste o baterie ? 300 - 400 ron și e pentru 6 ani iar dacă pe durata iernii o ții în garaj sau intr-o magazie cu un consumator mic (un licurici sau un bec de 5 W) și o încarci la 1- 2 saptamani, ca sa aibă activitate (dacă nu are activitate bateria, se sulfatează plăcile și se distruge iremediabil), poți sa o duci 8 ani. Mai era o carte, nu mai rețin exact dar sigur o gasesti pe la anticariate: Repararea și intretinerea bateriilor de acumlatori cu plumb Editat Ianuarie 3, 2019 de Taraxacus Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 3, 2019 Partajează Postat Ianuarie 3, 2019 domnilor in cazul in care uni elementi nu prezinta solutie tulbure poate fi si acolo depunere .org fundul placilor? cum imi pot da seama in afara solutiei tulbure,ca mai sunt si elementi care au cazuta pasta pe fund?? Link spre comentariu
manolo Postat Ianuarie 3, 2019 Partajează Postat Ianuarie 3, 2019 Depinde de cit de veche este bateria. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum