ciresel27 Postat Mai 9, 2018 Partajează Postat Mai 9, 2018 buna ziua ! am tot vazut pe diverse site uri ,roboti de pornire cu acumulatori,care pot genera un curent mare(300amp) pt o durata scurta de timp,suficient pt pornire auto cu bateria relativ descarcata. evident curentul mare este obtinut prinyt un convertor dc dc de la un acumulator modest(probabil 10-20 ah) problema mea este,ca nu gasesc nicaieri schema sau un kit cu acest modul de boost converter are cineva idee ce converter ar fi ? multumesc Link spre comentariu
validae Postat Mai 9, 2018 Partajează Postat Mai 9, 2018 (editat) Orice acumulator de minim 20Ah poate fi folosit pe post de ,,robot de pornire,, și nu e nevoie de niciun convertor.Ce să convertească convertorul, să crească curentul ? De unde să scoată mai mult ? Așa cum un acumulator ,,starter,, de 60Ah poate oferi scurt timp 600A, așa și un acumulator de 20-30Ah poate să dea cei 200-300A pentru scurt timp. Cumulat cu ce mai dă și bateria mașinii, e suficient pentru pornire. Acel ,,robot de pornire,, are în carcasă și o sursă în comutație necesară încărcării acumulatorului.Unii ,,roboți de pornire,, mai mici au chiar un redresor clasic cu transformator, care fiind de mici dimensiuni e mai ieftin decât o sursă în comutație. Editat Mai 9, 2018 de validae Link spre comentariu
ciresel27 Postat Mai 10, 2018 Autor Partajează Postat Mai 10, 2018 eu ma referam la chestia de la min 9.33 din acest video .par as fi niste diode sau tranzistori.insa ce functie or avea? Link spre comentariu
validae Postat Mai 10, 2018 Partajează Postat Mai 10, 2018 (editat) Când e complet încărcată, bateria de acumulatori Li-Ion ar trebui să aibă cam 12,6V. În acel video se demonstrează că nu există nicio protecție la suprasarcină sau scurtcircuit a bateriei. Singurele care ar mai putea ceda ar fi chiar acele diode (din cutiuța roșie de pe cablul de plus), dacă s-a gândit cumva folosirea lor acolo pe post de siguranțe....fiindcă alt rol nu pot avea oricum. Cum arătasem în prima postare, curentul de pornire nu e susținut de ,,robotul de pornire,, de unul singur, ci de grupul acumulator starter + ,,robot de pornire,, sau acumulator tampon. Acumulatorul Li-ion asigură o ,,reîncărcare,, parțială (până la egalizarea potențialelor) a bateriei starter de pe mașină, apoi curentul de pornire e suportat de ambele baterii în paralel, deși distribuția curenților nu va fi egală, dat fiind că rezistențele interne ale celor două acumulatoare nu sunt nici pe departe egale. Oricum, acea baterie Li-Ion nu dă nici pe departe 200-300A în cazul pornirii mașinii, ci mult mai puțin, fiindcă o parte e preluată de acumulatorul mașinii, cel puțin până când ăla își dă duhul.....fiind deja obosit de pornirile anterioare ratate. Editat Mai 10, 2018 de validae Link spre comentariu
sesebe Postat Mai 10, 2018 Partajează Postat Mai 10, 2018 E chiar comic. Cum poate cineva sa creadă ca acea baterie micuța ar putea sa livreze curentul necesar electromotorului pt pornire. 1 Link spre comentariu
ciresel27 Postat Mai 10, 2018 Autor Partajează Postat Mai 10, 2018 Acum pare mai logic. Probabil sunt niște diode de sens in paralel(pr a fi cât mai mică căderea de tensiune) ca,curentul bateriei de mașina sa nu treacă invers și de ce nu,ca mijloc de protecție anti polaritate. Nimic spectaculos. Multumesc celor care mi au răspuns. Link spre comentariu
cipcirip Postat Mai 10, 2018 Partajează Postat Mai 10, 2018 Sunt mai multe diode pentru a creste capabilitatea in curent, caderea de tensiune e aceeasi... Link spre comentariu
validae Postat Mai 10, 2018 Partajează Postat Mai 10, 2018 Nu protejează deloc la inversarea accidentală a polarității acele diode înseriate, dacă pui plusul bateriei auto la minusul ,,acumulatorului starter,, atunci se lasă cu o mare explozie a celui mai mic....poate doar să împiedice descărcarea celui auto în cel Li-Ion. Link spre comentariu
sesebe Postat Mai 13, 2018 Partajează Postat Mai 13, 2018 (editat) Curentul electromotorului este peste 300A, undeva la 350-400A. Ți-ar trebui peste 10 în paralel ca să poată susține curentul ala fără pop-corn. Editat Mai 13, 2018 de sesebe Link spre comentariu
Taraxacus Postat Decembrie 19, 2018 Partajează Postat Decembrie 19, 2018 Acumulatorii Li-Po (Litiu polimer) au capacitate mare în raport cu greutatea si volumul. În plus, descărcarea lor are loc pe un palier relativ orizontal spre deosebire de alti acumulatori la care descărcarea este pe o pantă descendentă curent - tensiune. Fiecare celulă are 3,7 - 4 V si trebuie descărcată până la cel mult 3,2 v altfel nse poate distruge sau nu se mai incarcă. Bateriile de acumulatori Li-Po sunt compuse din 1-8 celule serie-astfel un Li-po 4 S inseamnă că are între 12,8- 16,4 V o celulă este un s. pe lângă asta mai este marcat cu litera C capacitatea pe care o poate da timp de 20 s la descărcare în scurt 10 - 30 sau mai mult c. fără ca acesta să se distrugă. Încărcarea se face rapid, cu un curent de 1-5 C sau mai lent co un curent sub 1 C. Încărcarea se face balansat adica pe fiecare celulă în parte. Acest „robot ” de pornire vine doar cu un aport de curent ca să nu-i moară vlaga acumulatorului de pe mașină chiar atunci când compresia e maximă, el nu poate înlocui acumulatorul masinii deci dacă bateria e moartă nu are rost să încercați pt ca se va distruge. În serie se leagă o baterie de diode1-3 diode pt a-i păcăli rezistența internă si a-i limita curentul de descărcare adică atunci când își pierde vlaga acumulatorul cu plumb sare curentul din acumulatorul Li-po și ajută, după ce se dă demarorul peste cap, rezisstența acumulatorului cu plumb este mai mică și bagă el curent. Ca să construiești un astfel de „roboțel îti trebuie si un încărcător special pe lângă acumulator și 1-3 diode de 20-30 A investiția e destul de mare, mai mare decat costul unui acumulator nou cu plumb. Link spre comentariu
Sharky Postat Decembrie 20, 2018 Partajează Postat Decembrie 20, 2018 Mai sunt roboti pe baza de condensatoare. Incarca C-ul din ce curent a ramas in baterie. Apoi e pregatit cat sa dea un mic ajutor bateriei. E ca si decuplarea locala in circuitele de putere, sau branciul care il dai unei masini care s-a impotmolit. Sau ca rezervorul suplimentar de aer pus la compresor. Daca tot s-au purtat discutii faimoase. Evident ca nu tine in regim continuu, dar nu despre asta e vorba. Curentul mediu de pornire are cam 150-200A, la mine la 2.6 am masurat chiar si 300A ca si valoare de varf, dupa ce se invarte motorul scade sub 100. Important e sa poti furniza acel spitz initial, de restul se ocupa bateria, daca nu e moarta de tot. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 2, 2019 Partajează Postat Ianuarie 2, 2019 (editat) Am avut un acumulator la incarcat. Tensiunea la borne a ajuns la 14,7V l-am dus pe utilaj unde a pornit fara probleme, la trei zile am vrut sa pornesc dar la borne avea o tensiune de 10,6V fara sa fie pus pe utilaj.Ce as mai putea sa fac ? Editat Ianuarie 2, 2019 de validae Link spre comentariu
Taraxacus Postat Ianuarie 2, 2019 Partajează Postat Ianuarie 2, 2019 }n timp ce functioneaza motorul bateria trebuie sa se incarce, acum la 10,8 V este descarcata complet. Inseamna ca releul de incarcare este defect sau alternatorul sau legatura dintre alternator si masă. De obicei o baterie ține 4 - 6 ani. Acum majoritatea sunt capsulate, fără întreținere deci nu prea se poate interveni pt reparatii. În vremea lui Ceașcă dintr-o baterie defectă se extrăgeau elementele care incă mai erau bune si se înlocuiau elementele proaste din alte baterii, erau alte vremuri. Nu merită efortul. se mai poate incerca să dai gaura deasupra fiecărui element să bagi 20 -50 ml apă distilată apoi obturate din nou găurile, mai poate prelungi cu 1 - 2 ani durata bateriei. Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 2, 2019 Partajează Postat Ianuarie 2, 2019 (editat) Ai încercat să-l pui la încărcat și nu se mai încarcă ? Dacă s-a auto descărcat după trei zile fără să fi fost montat pe mașină, e din cauza scurtcircuitării plăcilor de la pasta căzută în timp la baza celulelor defecte.Ce model de acumulator e, cu căpăcele sau sigilat ? Ar trebui să verifici releul de încărcare sau alternatorul, cum a scris și colegul, fiindcă e suficient să fi lucrat doar câteva ore fără să se încarce ca să ajungă la acea tensiune....dar în primul rând pune-l la încărcat din nou, până nu se sulfatează. Editat Ianuarie 2, 2019 de validae Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum