Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Robot bucatarie Bosch


Vizitator vali_ics

Postări Recomandate

Vizitator vali_ics

Buna seara,

 

Am un robot de bucatarie Bosch MUM46R1/03 iar de ceva timp cand ii dau drumul, merge timp de aproximativ 5-6 secunde si se opreste.

Curent imi intra in placa. Am gasit pe net ca poate sa fie acel "inductor axial" dar l-am schimbat si are acelasi fenomen.

 

Am masurat cablul rosu si albastru(care ies din placa) iar cand il bag in priza am ~70V iar dupa 5-6 secunde coboara la ~20V (cand se opreste din functionare).

 

Daca cineva poate sa ma ajute, raman dator si fac cinste :D.

 

Multumesc si o seara frumoasa.

WhatsApp Image 2018-05-08 at 22.58.15.jpeg

WhatsApp Image 2018-05-08 at 22.58.15(1).jpeg

WhatsApp Image 2018-05-08 at 22.58.16(1).jpeg

WhatsApp Image 2018-05-08 at 22.58.16.jpeg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 12
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • validae

    4

  • AdR!@N

    1

  • misuraelectronic

    1

  • daniel1972

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Ai schimbat bobina senzorului de turaţie, dar eşti sigur că ai pus ce trebuia în loc ? Acele bobine pot fi uşor confundate cu o rezistenţă, ai măsurat bobina originală să nu fie întreruptă ? Ar trebui să dea o valoare de cel mult câţiva Ohmi, iar codul culorilor indică valoarea inductanţei (ceva de ordinul a 470de microHenri).

Din ce ştiu de la alte aparate similare, microcontrollerul se alimentează prin intermediul unui condensator de 220-470nF/400Vc.a.   Ar trebui să măsori sau să schimbi de probă acel condensator, fiindcă poate fi devalorizat şi nu mai asigură alimentarea corectă a controllerului.E vorba de condensatorul paralelipipedic, de culoare gri....

 

Edit: am modificat, scrisesem iniţial eronat uF în loc de nF.....mulţumesc lui mac01 pentru atenţionare

Editat de validae
Link spre comentariu
Vizitator vali_ics
41 minutes ago, validae said:

Ai schimbat bobina senzorului de turaţie, dar eşti sigur că ai pus ce trebuia în loc ? Acele bobine pot fi uşor confundate cu o rezistenţă, ai măsurat bobina originală să nu fie întreruptă ? Ar trebui să dea o valoare de cel mult câţiva Ohmi, iar codul culorilor indică valoarea inductanţei (ceva de ordinul a 47 de microHenri).

Din ce ştiu de la alte aparate similare, microcontrollerul se alimentează prin intermediul unui condensator de 220-470uF/400Vc.a.   Ar trebui să măsori sau să schimbi de probă acel condensator, fiindcă poate fi devalorizat şi nu mai asigură alimentarea corectă a controllerului.E vorba de condensatorul paralelipipedic, de culoare gri....

Am pus ce trebuie la loc deoarece m-am documentat(este de 470microHenri 10% toleranta) inainte si m-am dus la un magazin de pe Maica Domnului sa iau ce trebuie. (il gasisem pe site-ul lor prima data). Iar bobina respectiva daca o masor imi da 0OHM iar cand il testez cu "sunetul", multimetru nu mai suna. 

 

Intai trebuie sa dau jos condesatorul ca sa-l testez nu?

Poti sa-mi zici de unde pot sa iau un condensator la fel si cum as putea sa-l masor sa stiu daca acesta este problema?

 

Multumesc.

32157197_1671183972951167_5048924671391563776_n.png

Editat de vali_ics
Link spre comentariu

Schimbati condensatorul. Este de 47n la 275v c.a. si il gasiti tot pe Maica Domnului. Daca spuneti ca aveti tensiune, inseamna ca bobina este buna.

Link spre comentariu

Acum văd că valoarea lui e de 47nF, s-ar putea să nu fie totuşi el responsabil cu alimentarea microcontrollerului fiindcă ar fi trebuit să aibă o valoare mai mare (220-470nF), dar ar fi bine să-l măsori totuşi.Ideea e ca microcontrollerul să primească 5V alimentare, dacă tensiunea e sub 5V e posibil să facă probleme.Din păcate, nu pot vedea ce este pe spatele plăcii, în mod normal trebuie să ai acolo şi o diodă Zenner de 4,7 sau 5V pentru stabilizarea tensiunii de alimentare a controllerului.Măsoară tensiunea la bornele ei şi dacă nu corespunde, vezi prin ce rezistenţă sau condensator se alimentează acea diodă din reţea.Acolo e cel mai probabil problema...

Link spre comentariu
Vizitator vali_ics
6 hours ago, daniel1972 said:

Schimbati condensatorul. Este de 47n la 275v c.a. si il gasiti tot pe Maica Domnului. Daca spuneti ca aveti tensiune, inseamna ca bobina este buna.

Mulțumesc, o să incerc și aceasta variantă.

2 hours ago, validae said:

Acum văd că valoarea lui e de 47nF, s-ar putea să nu fie totuşi el responsabil cu alimentarea microcontrollerului fiindcă ar fi trebuit să aibă o valoare mai mare (220-470nF), dar ar fi bine să-l măsori totuşi.Ideea e ca microcontrollerul să primească 5V alimentare, dacă tensiunea e sub 5V e posibil să facă probleme.Din păcate, nu pot vedea ce este pe spatele plăcii, în mod normal trebuie să ai acolo şi o diodă Zenner de 4,7 sau 5V pentru stabilizarea tensiunii de alimentare a controllerului.Măsoară tensiunea la bornele ei şi dacă nu corespunde, vezi prin ce rezistenţă sau condensator se alimentează acea diodă din reţea.Acolo e cel mai probabil problema...

Am măsurat condensatorul și mi-a dat 0.039-40uF. Daca este nevoie o să-l schimb și pe ăsta.

 

O sa postez și o poza cu spatele plăcii, poate vă dați seară despre ce este vorba. 

Link spre comentariu

daca  este  vorba  despre  piesulica  cilindrica ,  de  culoarea  aramei  ,  atunci  este  o  dioda  smd .  in  marea  majoritate  a  cazurilor poate  fi  ori   un  zenner  smd  ,  ori  4148 smd .

Link spre comentariu

Si eu recomand verificarea, sau direct schimbarea condensatorului de 47nF cu unul bun (nou). La prima vedere nu vad prin ce altceva s-ar putea alimenta micocontrolerul ala. 

Am reparat acum cativa ani pentru un coleg, un blender philips din asta mai "smart" ce avea exact aceeasi manifestare si am gasit condensatorul serie devalorizat.

 

Numai bine!

Adrian

Link spre comentariu

Vezi că pe placă (pe fața ei) e un condensator electrolitic (negru cu dungă), chiar lângă dioda redresoare neagră. Pornește blenderul și măsoară tensiunea de la bornele condensatorului electrolitic.Acolo trebuie să se găsească și alimentarea microcontrollerului. Nu pot să-mi dau seama doar din poze, dar e posibil ca acea diodă mică de pe spatele plăcii să fie un Zenner care stabilizează tensiunea de alimentare a microcontrellerului, iar la bornele ei ar tebui să găsești aceeași tensiune ca și pe condensatorul electrolitic.Sunt două posibilități de a alimenta microcontrollerul, fie printr-un condensator serie cu rețeaua, urmat de două diode (una redresoare și una stabilizatoare), fie printr-o rezistență urmată de diodă redresoare și stabilizatoare.Microcontrollerele consumă foarte puțin, deci ambele soluții sunt posibile.Înclin să cred totuși că acel condensator de 47nF e acolo pentru limitarea perturbațiilor produse de triac și nu e el responsabil de alimentarea microcontrollerului, dar e posibil să mă și înșel, că nu am placa în față și e greu de scos schema dintr-o poză....Cum am mai scris anterior, varianta alimentării prin condensator ar fi necesitat o valoare de cel puțin 220-470nF pentru un condensator serie, dat fiind că redresarea monoalternanță are randament redus și acolo nu văd decât două diode...

Link spre comentariu
Vizitator vali_ics
10 hours ago, AdR!@N said:

Si eu recomand verificarea, sau direct schimbarea condensatorului de 47nF cu unul bun (nou). La prima vedere nu vad prin ce altceva s-ar putea alimenta micocontrolerul ala. 

Am reparat acum cativa ani pentru un coleg, un blender philips din asta mai "smart" ce avea exact aceeasi manifestare si am gasit condensatorul serie devalorizat.

 

Numai bine!

Adrian

Am schimbat condensatorul de 47nF cu unul nou si face exact la fel.

Multumesc!

9 hours ago, validae said:

Vezi că pe placă (pe fața ei) e un condensator electrolitic (negru cu dungă), chiar lângă dioda redresoare neagră. Pornește blenderul și măsoară tensiunea de la bornele condensatorului electrolitic.Acolo trebuie să se găsească și alimentarea microcontrollerului. Nu pot să-mi dau seama doar din poze, dar e posibil ca acea diodă mică de pe spatele plăcii să fie un Zenner care stabilizează tensiunea de alimentare a microcontrellerului, iar la bornele ei ar tebui să găsești aceeași tensiune ca și pe condensatorul electrolitic.Sunt două posibilități de a alimenta microcontrollerul, fie printr-un condensator serie cu rețeaua, urmat de două diode (una redresoare și una stabilizatoare), fie printr-o rezistență urmată de diodă redresoare și stabilizatoare.Microcontrollerele consumă foarte puțin, deci ambele soluții sunt posibile.Înclin să cred totuși că acel condensator de 47nF e acolo pentru limitarea perturbațiilor produse de triac și nu e el responsabil de alimentarea microcontrollerului, dar e posibil să mă și înșel, că nu am placa în față și e greu de scos schema dintr-o poză....Cum am mai scris anterior, varianta alimentării prin condensator ar fi necesitat o valoare de cel puțin 220-470nF pentru un condensator serie, dat fiind că redresarea monoalternanță are randament redus și acolo nu văd decât două diode...

Am pus intr-un dreptunghi ce am masurat...eu zic ca exact ce mi-ai zis am masurat.

Mi-a dat maxim 1V din toate testele pe care le-am facut...

rsz_img_20180509_075830.thumb.jpg.32b0f096278deadfaa9780a9b396cd3d.jpg

WhatsApp Image 2018-05-08 at 22.58.16(1).jpeg

Link spre comentariu

Dioda mică de pe spatele plăcii ai verificat-o ? Ce scrie pe ea ?  Dacă nu ai mai mult de 1 Volt pe alimentare, sunt două cauze care provoacă asta, fie ai un supraconsum cauzat de o componentă defectă (condensatorul electrolitic are pierderi mari sau dioda Zenner străpunge, ori microcontrollerul are un scurtcircuit intern), fie o componentă ce asigură alimentarea microcontrollerului e devalorizată (rezistență serie sau condensator serie).Cum condensatorul de 47nF e scos din cauză fiind deja schimbat, rămâne să măsori condensatorul electrolitic și dioda Zenner, eventual le schimbi fiindcă sunt ieftine..

Dacă spui ce scrie pe dioda mică de pe spate, putem face o probă care ar scoate din culpă microcontrollerul.Alimentezi dintr-un încărcător de telefon mobil de 5V microcontrollerul, la bornele condensatorului electrolitic.Dacă așa blenderul funcționează, problema e fie dioda, fie condensatorul electrolitic, fie o rezistență de pe alimentare devalorizată...

Pe placă sunt două rezistențe discrete, una mică și una mai voluminoasă.Spune ce culori are fiecare, începând dinspre terminalul cel mai apropiat de primul inel colorat.

Cred că cea mai voluminoasă e responsabilă cu alimentarea microcontrollerului.Practic acesta e alimentat printr-o rezistență serie cu rețeaua, o diodă redresoare (cea neagră), stabilizatorul Zenner (dioda mică de pe spate) și condensatorul electrolitic (cel negru, cilindric).Dacă microcontrollerul e funcțional, una din astea e defectă.Cel mai probabil dioda Zenner, electroliticul negru sau rezistența serie (cea voluminoasă).

Editat de validae
Link spre comentariu
Vizitator vali_ics

Am verificat si dioda mica de pe spatele placii si tot maxim 1V aveam.

Rezistenta mare - rosu rosu portocaliu auriu (22k Ohms 5%)

Rezistante mica - maro negru verde auriu (1M Ohms 5%)

Condensatorul (incercuit mai sus) - 10v 100mF(μ)

 

Iar dioda mica de pe spate nu prea se vede ce scrie pe ea sau macar culorile...din ce-am testat aseara imi dadea maxim maxim 1.3-1.4V.

Pot sa fac un test cu acel incarcat de care zici tu? Leg cele doua fire la ce-am incercuit ieri si ii dau drumul?

 

Aseara cand masuram acel condensator electrolitic am observat urmatoarea faza: daca atingeam cu un tester de la multimetru pe linia galbena pornea robotul si mergea tot 5-6 secunde. Si daca iar atingeam intre cele puncte ale condensatorului pornea.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări